וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: עולה לגבעה

יובל קליין

31.7.2012 / 1:19

ליריאנו ורודריגז מצאו קבוצות, סינסינטי בטירוף ולמה ג'וש המילטון חטף בוז? יובל קליין מסכם עוד שבוע ענק של בייסבול

אינינג ראשון:

תקופת הטריידים, שמתחילה במשחק האולסטאר ומסתיימת עם הדדליין מחר, היא שעתם היפה והרעה של הג'נרל מנג'רים ברחבי הליגה. המון שמות נזרקים לאוויר והאנשים בחליפות צריכים להחליט האם ההווה חשוב יותר מהעתיד או להפך. כמו שראינו, בשבועיים האחרונים נרשמו מספר טריידים מאוד מעניינים, אך דווקא זה שקיבל הכי מעט תשומת לב מהתקשורת, המעבר של וונדי רודריגז לפיטסבורג פייראטס, עשוי להתברר כגדול מכולם.

ביחד עם המגיש שהגיע מיוסטון, לפייראטס יש רוטציה שמשחקת יותר טוב ממה שהיא נראית על הנייר. אי ג'יי בארנט נותן עונה מעולה, אחרי שרבים כבר לא ספרו את המגיש הימני הוותיק וג'יימס מקדונלד חווה עונת פריצה. עד אותו טרייד, ההגשה הבינונית מנעה מכוכב הקבוצה אנדרו מקאצ'ן להפוך אותה לקבוצה רצינית במאבקי הפלייאוף. יחד עם רודריגז, סוג של מגיש אנדרייטד ששומר על יציבות מרשימה במשך שש שנים, אפשר לדבר על עונה חיובית ראשונה. אם זה לא מספיק, הרי שהשבוע גם הרוקי סטרלינג מארטה כיכב ובמשחק הראשון שלו ב-MLB, הוא שלח את ההגשה הראשונה שפגש היישר ליציעים. למרות עלייתו למייג'ורס של מארטה האגרסיבי, הקבוצה עדיין מחפשת חיזוק לאאוטפילד, שישדרג אותה ויוריד מהלחץ על מקאצ'ן, שאחוזי החבטה מובילים את ה-NL וסוחבים את ההתקפה כולה.

ג'יימס מקדונלד שחקן פיטסבורג פייראטס. Gene Puskar, AP
הרוטציה בראשותו קיבלה חיזוק משמעותי. מקדונלד/AP, Gene Puskar

אינינג שני:

מי שכרגע מסתכלת על הפייראטס מלמעלה ומרגישה די בנוח היא סינסינטי הלוהטת. הקבוצה נמצאת ברצף של עשרה ניצחונות ומאז פגרת האולסטאר הרדס הפסידו פעמיים בלבד ב-16 משחקים. כרגע הם חולקים את המקום הראשון ב-NL עם וושינגטון ויותר מזה, הם עושים את זה ללא הכוכב שלהם ג'ואי ווטו, שנאלץ לעבור ניתוח בברכיים ומושבת לשלושה עד ארבעה שבועות.

אגב המאבק עם וושינגטון על ראשות החטיבה, שימו לב לנתון הבא: הרדס הרשו רק ארבע ריצות יותר מהנשיונאלס, שהרוטציה שלהם נחשבת לחזקה במיוחד. בנוסף, ה-ERA של הקבוצה של דאסטי בייקר הוא 3.26, לעומת 3.25 של הנשיונאלס. המספרים מראים שההגשה של סינסי טובה ממה שחשבנו ואחתת הסיבות לכך נקראת הומר ביילי. המגיש הימני הפותח סופסוף מנצל את הפוטנציאל שלו, עם ERA של 2.45 בשמונת המשחקים האחרונים שלו. עוד סיבה להצלחה היא הבולפן, שנשען על שון מארשל וארולדיס צ'פמן, שרשם 33 סטרייקאאוטים מול 53 החובטים האחרונים שפגש. בסוף השבוע מצפה לנו מפגש ראש בראש בין שתי הקבוצות שפתחו לנו את המדור, הרדס והפייראטס, בקרב על המקום הראשון ב-NL מרכז.

אינינג שלישי:

נמשיך עם הטריידים ונתמקד בהגעתו של פרנסיסקו ליריאנו לשיקגו וויט סוקס. רק בתחילת השבוע הקודם, שיקגו תפרה את ליריאנו עם שבע ריצות בשבע חבטות והוא נמשה עוד לפני האינינג השלישי. למרות זאת, החליט הג'נרל מנג'ר של הוויט סוקס קני וויליאמס, שזה השחקן המתאים למועדון שלו.שווה לתת מילה טובה לווילימאס, שהצליח לעשות ביולי שלושה טריידים למרות שחוות המיינור ליג שלו מדורגת במקום האחרון בליגה. לגבי ליריאנו, מדובר במקרה קלאסי של סיכון גבוה שיכול להביא להצלחה גדולה. בעשרת המשחקים הראשונים של העונה המגיש השמאלי הראה יכולה טובה ומאז הוא דעך. בכלל, המילה יציבות לא מופיעה בלקסיקון שלו ומאז 2008 הוא מספק עונה טובה ולאחר מכן עונה גרועה לסירוגין.

ההגעה של ליריאנו מהווה את הקונטרה למהלכים שעשתה דטרויט בשבוע שעבר. הקבוצה מעיר המכוניות מפגרת במשחק וחצי מהוויט סוקס, אבל לפני שבוע היא רשמה סוויפ ביתי מולם, מה שהוביל להנחתתו של ליריאנו בעיר הרוחות. את משחק הבכורה שלו, יערוך ליריאנו דווקא נגד הטווינס. יהיה מעניין.

פרנסיסקו ליריאנו שחקן מינסוטה טווינס. Charles Rex Arbogast, AP
מתחבר לרקע. ליריאנו/AP, Charles Rex Arbogast

אינינג רביעי:

תאמינו או לא, אבל ג'וש המילטון שמע מהקהל בארלינגטון שריקות בוז השבוע. האאוטפילדר חובט ביולי ל-14.1 אחוזי חבטה עלובים במיוחד, בניגוד ל-31.9 אחוזי החבטה שהיו לו עד כה. בטקסס מתייחסים להמילטון בכפפות משי והמאמן שלו רון וושינגטון החליט לתת יום חופש כדי שיחזיר את הראש למקום הנכון, בעוד שהמילטון עצמו, טען שהבעיה היא עייפות פיזית ולא מנטלית. כך או כך, הריינג'רס קצת בלחץ, כאשר הם רואים את האיינג'לס מקצצים את הפער ומוסיפים את זאק גריינקי לשורותיהם ואפילו אוקלנד לא ממש מרפה מהגז בינתיים. בנוסף, קולבי לואיס גמר את העונה והקבוצה מתכננת להחזיר את אלכסיי אוגנדו לרוטציה או לעשות מהלך מפתיע ולהביא מגיש פותח ביממה הקרובה. אתמול הקבוצה ניצלה מסוויפ ביתי מול הוויט סוקס, אבל כבר השבוע היא תקבל את האיינג'לס לסדרה בת ארבעה משחקים, אשר בסופה הפער בין הקבוצות יכול לעמוד על משחק בודד. המילטון אמור לשב לליינאפ הלילה ובטקסס מקווים מאוד שהראש והגוף של האאוטפילדר בסדר, כי בלעדיו זה יהיה קשה מאוד.

אינינג חמישי:

אוהדי המטס אולי מאוכזבים מהקבוצה, שאיבדה גובה מאז פגרת האולסטאר ובתוך כך גם את רוב הסיכויים להיות במירוץ לפלייאוף, אבל לפחות יש להם סיבה מעולה אחת להתרגש כל חמישה ימים, כאשר מאט הארווי עולה להגיש. הצעיר בן ה-23 עלה בפעם הראשונה לגבעה במדי המייג'ור ליג של המטס באריזונה, רשם 11 סטרייקאאוטים ושיתק את המארחת מהמדבר בדרך לניצחון. הבעיה בהייפ שיצר הארווי היא שהוא שיחק רק משחק אחד ואפילו מאמנו לא יודע מה הוא יקבל ממנו ביום שלישי בלילה בסן פרנסיסקו: "זה ההתחלה השנייה ואני מאוד חרד ממה שאקבל, בגלל שבדרך כלל ההופעה הראשונה בנויה על אנדרנלין, שמתדנף אחרי כמה זמן", אמר טרי קולינס. אוהדי המטס ישמחו לקבל בחור שאיתו יוכלו להביט קדימה ואם זה לא יהיה הארווי, אולי זה יהיה זאק ווילר, אותו נראה בעתיד.

ג'וש המילטון שחקן טקסס ריינג'רס. Andrew Burton, GettyImages
מה עובר עליו? המילטון/GettyImages, Andrew Burton

אינינג שישי:

עוד מישהו שנהנה ביולי הוא מארק טשיירה מהיאנקיז. שחקן הבסיס הראשון חבט לשבעה הומראנים עד כה החודש והנתון הזה הכניס אותו להיסטוריה כסוויצ'-היטר היחידי בהיסטוריה שחובט לפחות ל-20 הומראנים בכל עשר שנות הקריירה. היאנקיז אולי איבדו את הסדרה מול בוסטון, אבל הם יושבים היטב במקום הראשון ב-AL. ברוב דירוגי העוצמה ברחבי הרשת, הפסים במקום הראשון מבין כל הקבוצות בליגה.

אינינג שביעי:

לכריס ג'ונסון מהאסטרוס הנוראים, שניצחו רק שלושה משחקים מ-24 האחרונים, היה חסר רק סינגל כדי לרשום סייקל ביום שישי. ג'ונסון חבט לדאבל, טריפל והומראן מול הפייראטס ובכך הפך לשחקן הראשון מאז לוק סקוט ב-2006 שפספס את הסייקל בגלל הסינגל.

Seventh-Inning Stretch:

בעונה בה יש כל כך הרבה כוכבים צעירים וחדשים, יש גם את עומר ויזקל בן ה-45. השחקן של טורונטו הוא המבוגר ביותר בהיסטוריה של הליגה שחבט לדאבל וטריפל במשחק אחד, כפי שעשה ביום שישי מול הטייגרס.

מארק טשיירה שחקן ניו יורק יאנקיז. Jim McIsaac, GettyImages
הוא והיאנקיז חזק בעניינים. טשיירה/GettyImages, Jim McIsaac

אינינג שמיני:

יש אנשים שמזמינים את איתי שכטר לבר המצווה שלהם, יש כאלה שמעדיפים את משה פרץ ויש אחרים, שבוחרים להביא את כל שחקני וושינגטון נשיונאלס, שהגיעו במלואם לבר המצווה של שאולי ואביתר גוטמן ובירכו אותם בקטע היוטיוב הבא. אנחנו אכולי קנאה...

אינינג תשיעי:

פתחנו עם הטרייד דדליין ונסיים איתו, כשהטוויטר הופך למסיבת שמועות. הנה רשימה חלקית של השחקנים שאנו יכולים ללכת לישון איתם בקבוצה אחת ולקום בבוקר כשהם כבר במדים אחרים: ג'וש בקט - בוסטון די השלימה עם העובדה שהיא לא תהיה בפלייאוף גם השנה וטקסס ריינג'רס הוזכרה כמועמדת לקבלת אותו. בוסטון גם יכולה להשתמש בו כחלק מהעסקה שתביא אליהם את ג'וש ג'ונסון ממיאמי. פילדלפיה תנסה לפרק את האאוטפילד שלה ולשחרר את האנטר פנס או שון ויקטורינו. פיטסבורג וסן פרנסיסקו מחפשות אאוטפילדרים ועשויות לקלוט אותם. גם צ'ייס האדלי מסן דייגו וגם סטיבן דרו מאריזונה נמצאים על הכוונת של בילי בין ואוקלנד. ולסיום, כזכור ריאן דמפסטר עדיין בשיקגו, לאחר שגם הדודג'רס וגם הברייבס הביאו עניין רציני במגיש הקנדי.

ריאן צימרמן ברייס הארפר שחקני וושינגטון נשיונאלס. Greg Fiume, GettyImages
באו לחגוג בהמוניהם. ברייס הארפר וריאן צימרמן, שחקני וושינגטןו/GettyImages, Greg Fiume

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully