וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: הבטחות צריך לקיים

צבי פולרד

28.7.2012 / 23:50

רגע לפני הטרייד דד ליין, צבי פולרד עורך לנו היכרות עם הפרוספקטים הבולטים בליגה: מי כבר עבר ומי לא יעזוב לעולם?

הטרייד דדליין בליגת הבייסבול מתקרב בצעדי ענק וכולם סקרנים לראות מי תהיינה הקבוצות שיחליטו להשקיע ולהתחזק לקראת הפלייאוף ומי תבחר לוותר על העונה לטובת העתיד. לאוהדים יש נטייה ברורה להתרכז בימים אלו בשמות הגדולים שמחליפים מדים, בין אם אלה האנטר פנס, אובלדו חימנז וקליף לי בשנים עברו, או הנלי רמירז, וונדי רודריגז ואיצ'ירו סוזוקי, שעשו זאת בעונה הנוכחית. אך יש לזכור שהקבוצות לא מוותרות לשווא על הכוכבים הגדולים שלהם, אלא מנסות למשוך בתמורה שחקנים צעירים בעלי פוטנציאל, שיהוו חלק מקבוצה שתתחרה בעתיד על התואר (לפעמים מדובר על העתיד הדי רחוק). הנה מספר שמות שכדאי להכיר, שעשויים לעבור או שכבר עשו זאת בטרייד דדליין הנוכחי. כדאי לציין שלרוב הפרוספקטים מחכה תקופת הסתגלות ארוכה וכאמור, ההצלחה שלהם במייג'ורס יכולה להגיע רק בעוד כמה שנים, אם בכלל.

ג'ייקוב טרנר שחקן דטרויט טייגרס. Leon Halip, GettyImages
בלי חסרונות. טרנר/GettyImages, Leon Halip

אלה שכבר עברו:

ג'ייקוב טרנר, מגיש, מיאמי מארלינס

לפני העונה, דטרויט טייגרס הבהירו שהם הולכים על כל הקופה באופן מיידי והחתימו את פרינס פילדר על חוזה מפלצתי של 214 מיליון דולר. בתקווה להביא אליפות ראשונה מאז 1984 לעיר המכוניות, הם צירפו השבוע את אניבל סאנצ'ז ועומר אינפנטה ממיאמי ושלחו בתמורה את טרנר, הפרוספקט השני הכי טוב בחווה שלהם. טרנר בן ה-21, נלקח בבחירה התשיעית של דראפט 2009. יש לו בעל מבנה גוף אידיאלי למגיש פותח - 1.95 מטר ו- 95 קילוגרם והוא היה דומיננטי במיינורס ותמיד היה צעיר ביחס לקבוצה בה שיחק.

מה הוא יודע לעשות? לטרנר אין שום חולשה משמעותית שניתן להצביע עליה. הוא זורק סטרייקים, יודע להשיג גראונד בולס, הוא אינטליגנט ומבנה גופו יאפשר לו לזרוק עמוק לתוך משחקים, תוך שמירה על יכולת זו למשך עונות שלמות.

החיסרון - בפרוספקטים הגדולים יש נטייה לחפש פוטנציאל של סופרסטאר. לטרנר אומנם אין חולשות בולטות, אבל גם אין לו את זריקת ה"נוקאאוט" שצריך כדי להיות אס אמיתי של רוטציה במייג'ורס.

מה אפשר לצפות ממנו כיום ובעתיד? על אף החיסרון, טרנר בהחלט מסוגל לתרום כבר היום לרוטציה של מיאמי, אך הוא נראה רחוק כמה שנים ממיצוי מלוא הפוטנציאל שלו. בעשור הקרוב, אם לא יהיו תקלות, סביר שהוא יהיה פותח שני או שלישי סולידי, עם סיכוי קטן להיות אס.

רובי גרוסמן, אאוטפילדר, יוסטון אסטרוס

גרוסמן בן ה-22 הוא שחקן המפתח שהאסטרוס קיבלו כששלחו את וונדי רודריגז לפיטסבורג, כחלק ממכירת החיסול הגדולה של העונה. הסבלנות שלו על הצלחת בולטת במיוחד ולמרות שהוא לא הולך להיות כוכב על, יש לו פונטציאל ל-20 הומראנים ואולי אפילו 20 גניבות בסיס לעונה, עם כ-37.0 אחוזי עלייה לבסיס כשיהיה בשיאו.

ניק קסטיינוס שחקן דטרויט טייגרס. Jamie Squire, GettyImages
מכונת חבטות קסטלנוס/GettyImages, Jamie Squire

אלה שעוד לא עברו:

ניק קסטלנוס, בסיס שלישי, דטרויט טייגרס

הטרייד המדובר עבור סאנצ'ז ואינפנטה הוריד משמעותית את הסיכויים שקסטלנוס בן ה-20 יעבור קבוצה, אך ייתכן ועדיין נשאר לדטרוייט מקום לעוד החתמת ענק אחת לפני הדדליין. ללא ספק, במקרה שכזה קסטלנוס יהיה השם הראשון שיעלה. הוא נבחר בבחירה ה-44 של דראפט 2010, היישר מהתיכון. הוא היה ה-MVP ב-FUTURES GAME השנה והוא רק הולך ומשתפר בכל שלב שעובר בקריירה המקצוענית שלו.

מה הוא יודע לעשות? לחבוט, לחבוט ואז לחבוט עוד קצת. קסטלנוס פתח את העונה ב-HIGH A וחבט ליותר מ-40 אחוזים, לצד אחוזי עלייה לבסיס וסלאגינג מרשימים ב-55 משחקים. זה הוביל לקידום שלו לדאבל איי כבר בגיל 20 ושם, ב-43 משחקים בלבד, הוא חובט כרגע ב-31.5 אחוזים מרשימים ביותר.

החיסרון - בתחילת הקריירה, סקאוטים לא חשבו שההגנה של קסטלנוס תהיה מספיק טובה כדי להישאר בבסיס השלישי. יחד עם זאת, בשנה האחרונה ההגנה שלו השתפרה לרמה סבירה ויש סיכוי שהוא אפילו יוכל להיות מעט מעל הממוצע ב"פינה החמה". כמו כן, הוא עדיין צריך לעבוד קצת על הסבלנות על הצלחת, שכן ברמות הגבוהות יותר, מגישים ידעו לנצל חולשה שכזו.

מה אפשר לצפות ממנו כיום ובעתיד? לקסטלנוס יש את היכולת להיות כוכב במייג'ורס, במיוחד בעמדה ממנה קשה יחסית להוציא תפוקה בימינו. בעבר הציפייה הייתה שהוא יגיע לליגה של הגדולים ב-2014/15, אבל כיום קשה לדמיין אותו בהופעת בכורה מאוחרת יותר מאשר ספטמבר 2013. אין ספק שאם קבוצה הולכת לוותר על כוכב, קסטלנוס הוא מסוג השחקנים שהיא תדרוש לקבל בחבילה בתמורה.

חוליו טהראן שחקן אטלנטה ברייבס. Christian Petersen, GettyImages
המניות בירידה. טהראן/GettyImages, Christian Petersen

מי עוד?

זאק לי, מגיש, לוס אנג'לס דודג'רס

לי בן ה-20 נלקח בסיבוב הראשון של דראפט 2010 והדודג'רס זרקו המון ירוקים לכיוונו כדי שיוותר על מלגת הפוטובול מלואיזיאנה סטייט. למרות שהיא כבר רכשו את הנלי רמירז, ההנהלה החדשה ב-LA עדיין צפויה לעשות עוד טרייד לפני הדדליין, עבור מגיש או אאוטפילדר ונראה שלי יהיה חלק מכל טרייד כזה. לי הוא פאוור פיצ'ר מאוד אתלטי, שעדיין לומד מה זה להיות "מגיש" ולא רק "זורק". כיום הוא משחק בדאבל איי ומראה קשיי הסתגלות ראשוניים, אבל לא משהו חריג לשחקן בגילו. בעתיד יש ללי סיכוי להיות כוכב, אבל הקונצנזוס סביבו כרגע אומר שיותר סביר לצפות ממנו להיות זורק מספר 2 ברוטציה טובה.

מייק אולט, בסיס שלישי, טקסס ריינג'רס

אולט יהיה בן 24 באוגוסט. מצד אחד, הוא השחקן המבוגר ביותר ברשימה זו, אך מצד שני, הוא מוכן כבר עכשיו לתרום לקבוצה שתרכוש אותו. לריינג'רס כבר יש כוכב בשם אדריאן בלטרה, שמאייש את הבסיס השלישי ולכן הם צפויים להעביר את אולט, שהוא פאוור פרוספקט קלאסי. הוא חובט הומראנים בכמויות (השנה יש לו כבר 26 בדאבל איי), משיג הולכות רבות, אבל גם סופג המון סטרייקאאוטים. היכולות ההגנתיות שלו נחשבות ליתרון בולט, אך כרגע לא ברור האם אולט יהיה כוכב. אם טקסס לא תעביר אותו בטרייד, יש סיכוי שהיא תעלה אותו בספטמבר בתור שחקן ספסל או אאוטפילדר.

חוליו טהראן, מגיש, אטלנטה ברייבס

טהראן חתם בברייבס ב-2007, כשהיה רק בן 16, היישר מקולומביה. במשך שנים הוא נחשב לאחד הפרוספקטים הטובים ביותר בליגה והוא אף זכה לקבל הצצה למייג'ורס בשנה שעברה, אולם ללא הצלחה מרובה. הוא עדיין רק בן 21 ויש לו את כל מה שצריך כדי להיות אס מהדרגה הראשונה בליגה הבכירה בעולם. אלא שהשנה, הוא שוב מתקשה עם השליטה בהגשות שלו בטריפל איי ושמועות מספרות שהמניות שלו בירידה בתקופה האחרונה. מה שלא יהיה, אם הברייבס רוצים לעשות צעד משמעותי ולהביא שם גדול כזה או אחר, הם כנראה יהיו חייבים לוותר על טהראן. אם לפני שנה הוא היה בלתי נגיע, כנראה שהיום יש בקבוצה נכונות להעביר אותו לטובת ניסיון לקחת אליפות ב-2012.

יוריקסון פרופר שחקן טקסס ריינג'רס. Jamie Squire, GettyImages
כוכב בהגנה, כוכב בהתקפה. פרופר/GettyImages, Jamie Squire

The Untouchables

על כל פרוספקט שיכול לעבור, יש אחד כל כך ייחודי, שהקבוצה שלו לא תעביר אותו ללא קשר למחיר. הנה כמה שמות שכדאי לזכור לשנים הקרובות:

יוריקסון פרופר, שוטרסטופ, טקסס ריינג'רס – רק בן 19, וכבר משחק ברמות המתקדמות של המיינורס. הגנה של כוכב, התקפה של כוכב, צפוי להגיע ב-2013.

וויל מאיירס, אאוטפילדר, קנזס סיטי רויאלס - מפרק שתי ליגות שונות במיינורס העונה. צמד שלו ושל אריק הוסמר במקומות 3-4 בליינאפ לעשור הקרוב, צריך לעורר אצל אוהדי הרויאלס הרבה התרגשות ותקווה.

בילי המילטון, שורטסטופ, סינסינטי רדס - אולי הפרוספקט המפורסם ביותר השנה, אחרי שגנב 100 בסיסים עוד לפני משחק האול סטאר (!). עשוי להחזיר לנו את סגנון המשחק של ריקי הנדרסון, לו ברוק וטיי קוב.

דילן באנדי, מגיש, בולטימור אוריולס - הבחירה החמישית בדראפט של השנה שעברה. פתח את הקריירה המקצוענית שלו עם 30 אינינגים נקיים ורק 5 חבטות. נחשב כיום למגיש הפרוספקט הטוב בעולם.

אוסקר טבארס, אאוטפילדר, סנט לואיס קרדינלס - הילד שחגג יום הולדת 20 בחודש שעבר, זוכה להשוואת אינסופיות לולדימיר גררו בשל היכולת שלו לחבוט בכל כדור מחוץ לסטרייק זון. צפוי לחבוט שלישי בליינאפ של סנט לואיס לפני יום הולדתו ה-22.

שמות אחרונים שכדאי לזכור - מני מצ'אדו, טרוויס ד'ארנאוד, גארט קול, פרנסיסקו לינדור, זאק ווילר, גארי סאנצ'ז.

בואו לדבר על בייסבול בפורום הספורט האמריקאי של וואלה!

בייסבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully