וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק זאבי יפתח נגד דימיטרי פטרס הגרמני

הג'ודוקאים הישראלים הוגרלו למשחקים האולימפיים: שלזינגר עלתה אוטומטית לסיבוב השני, הגרלה קשה מאוד לארשנסקי

ברני ארדוב

צפו בנבחרת הג'ודו לפני ההמראה ללונדון

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: אמיר קוטיגרו

היום (חמישי) תתקיים הגרלת הסיבובים הראשונים בתחרויות הג'ודו האולימפיות. כל תחרויות הג'ודו יתקיימו באולם ExCeL London והם ייערכו במשך שבוע ימים (28 ביולי עד ה-3 באוגוסט), כאשר כל יום ירכז את הקרבות בשתי קטגוריות משקל: אחת של גברים ואחת של נשים. מבחינת הנבחרת הישראלית, שכוללת חמישה משתתפים, המשמעות היא התפלגות במסגרתה לא יהיה יום בו ישתתף יותר מג'ודוקא אחד.

אריק זאבי יתחרה ביום חמישי ה-2 באוגוסט, אז יתקיימו אצל הגברים רק קרבות במשקל עד 100 ק"ג. מדליסט הארד מאולימפיאדת אתונה 2004 יהיה הג'ודוקא הישראלי האחרון להשתתף במשחקים בלונדון והוא יפתח נגד דימיטרי פטרס הגרמני, שנמנה על ג'ודאי הדרג השני בצמרת הבינלאומית. השניים התמודדו חמש פעמים בעבר, כשזאבי ניצח בארבעת המפגשים האחרונים, שלושה מהם במסגרת של אליפות אירופה. אם הוא ינצח, זאבי צפוי להתמודד בסיבוב השני נגד ייבגניס בורודבקו הלטבי.

הג'ודוקא הישראלי הראשון שיעלה למזרן בלונדון יהיה טומי ארשנסקי, שמתחרה במשקל עד 60 ק"ג ויתחיל את דרכו כבר ביום שבת. ארשנסקי קיבל הגרלה מאוד קשה והוא יפתח בסיבוב השני נגד ירואן מורן ההולנדי, שזכה במדליות הארד באליפויות אירופה בשנים 2010 ו-2012. הישראלי התמודד נגד מורן פעמיים בעבר. ב-2011 הוא ניצח אותו בגרנד פרי באמסטרדם. השנה הוא הפסיד לו בחצי גמר גביע העולם בפראג.

אליס שלזינגר תתחרה במשקל עד 63 ק"ג ותופיע ביום שלישי ה-31 ביולי. מי שנחשבת לאחת מהתקוות הבכירות למדליה ישראלית, עלתה אוטומטית לסיבוב השני, שם היא תתמודד עם המנצחת בקרב בין הילדה דרקסלר האוסטרית לריזלן זואק המרוקאית. דרקסלר היא אחת הג'ודאיות הלא מדורגות הקשות ביותר ששלזינגר יכלה לקבל. היא ניצחה את הישראלית בשלושת המפגשים שהיו בין השתיים עד היום. פעם אחת ב-2006 ופעמיים נוספות ב-2011, אז זה קרה באליפות אירופה באיסטנבול ואליפות העולם בפריז.

ביום ראשון יתחרה גולן פולק במשקל עד 66 ק"ג. הוא יפתח נגד דויד לארוס הצרפתי, ג'ודוקא בן 27 שמתחרה כבר שנים ארוכות בזירה הבינלאומית ושמעולם לא פגש אותו לפני כן. אם ינצח, הוא יהיה בסיבוב השני נגד דן פאסי הרומני, לשעבר אלוף אירופה עד גיל 23

סוסו פללשווילי יעלה למזרן ביום שני ויתחרה במשקל עד 73 ק"ג. הוא הוגרל נגד סזר הויסוז הטורקי, שהשיג בעבר פעמיים את המקום החמישי באליפויות העולם. הטורקי ניצח את סוסו פעמיים עד היום במפגשים ביניהם. בפעם האחרונה זה היה בגמר תחרות גביע העולם בטאלין ב-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully