וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נושאי הדגל

26.7.2012 / 11:35

סיפורם של נושאי הדגל בטקס הפתיחה מלמד המון ובעיקר מרתק: מסקנדל שארפובה, דרך המחלים מסרטן ועד לגרמניה שסבא שלה זכה במדליה בברלין 1936

מריה שראפובה, רוסיה - השערורייה

לפני הכל, חשוב להדגיש ולציין שאין שום מחלוקת לגבי היכולות הספורטיביות של מריה שראפובה. מיותר לציין שמדובר בספורטאית ענקית, שמסמלת הרבה מהתכונות שהרוח האולימפית שואפת להציג. מצד שני, קשה להתעלם מכך שהבחירה בטניסאית בת ה-25 נבעה בעיקר משיקולי פופולאריות. שראפובה היא כנראה הספורטאית הכי מפורסמת ואהובה בעולם וזו, בנוסף למראה החיצוני שלה, הסיבה המרכזית להפיכתה לאישה הראשונה שתישא את דגל רוסיה במשחקים האולימפיים אי פעם.

מאשה, שעברה מרוסיה לארצות הברית בגיל שבע, ידועה כגדולת המבריזניות מכל ייצוג של המדינה שלה והופיעה בקריירה המפוארת שלה רק שלוש פעמים בגביע הפדרציה, כשכל אחת מההופעות שלה התרחשה מעט לפני אולימפיאדה. אם היה מדובר במדינת ספורט זניחה אז נדמה שהבשורה הייתה עוברת מעט יותר בשקט, אבל כיוון שרוסיה היא אחת ממעצמות הספורט הגדולות בעולם (313 מדליות מאז 1996) ותגיע ללונדון עם משלחת עמוסת אלופות ואלופים אולימפיים ו-436 ספורטאים, הבחירה בשארפובה קצת מריחה משיקולי רייטינג. בכל זאת, יש לה קרוב לשמונה מיליון מעריצים בפייסבוק, בעוד לילנה איסינבאייבה יש אולי שתי מדליות זהב אבל רק 40 אלף מעריצים.

אולימפיאדה לונדון 2012

נובאק דג'וקוביץ', סרביה - הברור מאליו

סרביה היא ללא ספק אחת ממעצמות הספורט העולות בעולם. מדינה בה גרים מעט יותר משבעה מיליון תושבים תשגר ללונדון משלחת של 115 ספורטאים, שכוללת בין היתר נבחרת כדוריד גברים שהיא סגנית אלופת אירופה, נבחרת כדורעף שהיא אלופת אירופה גם בגברים וגם בנשים ונבחרת כדורמים גברים שהיא אלופת אירופה וסגנית אלופת העולם. למרות זאת, בסרביה יש ספורטאי אחד שהוא הרבה מעל כל השאר, לא בטוח שמבחינת ההישגים (למרות שאין לו במה להתבייש), אלא בעיקר מבחינת אהדת הציבור וזה נובאק דג'וקוביץ'.

מספיק להיזכר ב-250 אלף הסרבים הנרגשים שחיכו לו ברחבי בלגרד לאחר הזכייה בווימבלדון 2011 כדי להבין שהמעמד שלו במדינה שקול לשל אל. או כמו שמספר פרשן הטניס הסרבי נבוישה מנדרופה, מנובוסטי: "הבחירה בנושא הדגל עבדה כך שכל ענף ספורט הגיש את המועמד שלו לוועד האולימפי הסרבי ושני הגופים הללו הכריעו ביחד בשיטת הצבעה. נובאק דג'וקוביץ' נבחר פה אחד". כנראה שאין איש אחד בסרביה שלא ירגיש גאה כשנולה יישא את דגל האומה, כי נובאק דג'וקוביץ' הוא סרביה ולהפך. אם בהשוואות לשראפובה עסקינן, הרי שהמדורג מספר שתיים בעולם ייצג את המדינה שלו בגביע דייויס 17 פעמים בעבר ואפילו הוביל אותה לזכייה היסטורית. בבייג'ינג 2008 הוא זכה במדלית ארד.

אולימפיאדה לונדון 2012

קלאודיה באלדרמה, בוליביה - זה מה יש

בוליביה היא אולי המשלחת הצנועה ביותר שהגיעה ללונדון השנה. המדינה הדרום אמריקאית אמנם מאוכסלת על ידי קרוב ל-11 מיליון תושבים, אבל המודעות שם לספורט אולימפי היא נמוכה מאוד. לכן, בוליביה, שמעולם לא זכתה במדליה, שלחה לאולימפיאדה השנה חמישה ספורטאים בלבד, אחת מהן בלבד השיגה קריטריון אולימפי וכל ארבעת האחרים קיבלו כרטיס חופשי מהוועד האולימפי הבינלאומי. קלאודיה באלדרמה בת ה-28 תתחרה בהליכה ל-20 קילומטרים וגם תישא כמובן את הדגל, כשארבעת האחרים (שני שחיינים, אצן 100 מטר וקלע( ינסו בעיקר לא להתבזות.

גם באלדרמה עצמה היא סיפור לא שגרתי במיוחד. הבוליביאנית בכלל סיימה לימודי פסיכולוגיה ופתאום נכנעה לחיידק הצעידות ולקחה אותו צעד אחד קדימה. לפני כמה שנים באלדרמה יצאה להתאמן קצת במקסיקו למשך שנה וחצי, עליה אמרה כי זו הייתה תקופה בה היא "חיה בלי כסף בכיסים ונאלצה ללוות נעלי ספורט מאחרים, אבל הייתה מצוידת בתיק מלא בתקוות וחלומות". באלדרמה, שמתאמנת בגבהים של 5,300 מטר מעל גובה הים, מקבלת מהוועד האולימפי המקומי 500 דולר לחודש ויודעת שהרבה סיכוי למדליה אין לה. יחד עם זאת, היא מלאת מוטיבציה וטוענת שההחלטה לעזוב את קריירת הפסיכולוגיה הייתה הצעד הטוב בחייה. "אני מאושרת. אני מתעוררת מוקדם בכל יום ושומרת על ריכוז גבוה כדי להתאמן קשה ולהגיע במיטבי לאולימפיאדה. מגיע לי לנסוע ללונדון".

אולימפיאדה לונדון 2012

אנאבל עלי, קמרון - כי היא הייתה הראשונה

מדינה נוספת שלא הגיעה ללונדון עם משלחת גדולה ומפוארת מדי היא קמרון, ששלחה 33 ספורטאים לאולימפיאדה כשמתוכם 18 שחקניות נבחרת הכדורגל. מי שנבחרה לשאת את הדגל שם הייתה המתאבקת בסגנון חופשי עד 72 קילוגרם, אנאבל עלי בת ה-27. אתם תוהים למה דווקא היא? ובכן, מכיוון שהיא הייתה הראשונה מבין כל הספורטאים בקמרון להבטיח את הכרטיס למשחקים, באליפות העולם באיסטנבול ב-2011.

עלי, שתהפוך למתאבקת הראשונה בהיסטוריה ממין נקבה שנושאת את דגל המדינה שלה בטקס הפתיחה, קיבלה עידוד ותמיכה בטקס שארגן הוועד האולימפי בקמרון וראש הממשלה לספורטאים טרם צאתם למחנה אימונים בסקוטלנד. "עלי אנאבל לורי נבחרה לשאת את הדגל של נבחרת קמרון באולימפיאדה מכיוון שהיא הראשונה שהבטיחה את העלייה שלה למשחקים האולימפיים", אמר נשיא הוועד האולימפי הקמרוני, שהוסיף: "חוץ מזה, צריך לזכור שהיא סגנית אלופת העולם בהיאבקות ואלופת אפריקה שלוש פעמים".

אולימפיאדה לונדון 2012

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מריאנה פאחון, קולומביה - קיבלה הכי הרבה סמסים

מי אמר שמחלות הריאליטי והמסרונים השתלטו רק על ישראל? במהלך די מפתיע הודיעו באפריל האחרון ראשי הוועד האולימפי בקולומביה על כך שהקהל הרחב במדינה הוא זה שיקבע מי יהיה הספורטאי שיניף את דגל הלאום בטקס הפתיחה של המשחקים. ואיך הקהל יעשה את זה? באמצעות סמסים שהגיעו דרך הרשת הסלולרית המקומית בין 27 באפריל ל-15 ביוני. ההודעה הזו גרמה לכל הספורטאים במדינה להפשיל שרוולים, לעבוד קשה ולנהל קמפיין של ממש דרך פייסבוק ושאר הרשתות החברתיות.

מי שנבחרה בסופו של דבר, אחרי קמפיין מוצלח במיוחד ("שילחו את המילה מריאנה למספר 2110"), היא רוכבת אופני BMX מריאנה פאחון בת ה-20. אמנם היא צעירה מאוד, אבל קאחון הספיקה לעשות הרבה בקריירה שלה, כשזכתה בתואר עולמי כבר בגיל תשע ומאז זכתה ב-14 נוספים כאלה, 10 תארים פאן אמריקאיים ושניים בארצות הברית. אפשר לומר שהעובדה שהיא מועמדת ריאלית למדלית זהב עזרה לה, שגם המראה החיצוני לא הזיק, אבל מה שבטוח שהיא ידעה לחגוג את הניצחון ואמרה: "זו שמחה וכבוד עצומים בשבילי. קודם כל, כיוון שגברתי על ספורטאים נהדרים, וכמובן שגם בשל העובדה שזה אומר מבחינתי האישית שזכיתי במדלית זהב עוד לפני שהתחילו המשחקים. הקולומביאנים החליטו שאני אשא את הדגל וזה נחמד מאוד ומטיל עלי אחריות עצומה".

אולימפיאדה לונדון 2012

פטר קוקאל, צ'כיה - ניצחון הרגש

המשלחת הצ'כית לאולימפיאדה כוללת 133 ספורטאים ב-19 ענפי ספורט שונים. לא מעט מהם מועמדים לחזור הביתה עם מדליה. נראה שהפנים שהכי שולטות באתרי הספורט כמייצגת של המדינה במשחקים היא פטרה קביטובה. הטניסאית בת ה-22 כבר זכתה בווימבלדון ב-2011, הובילה את נבחרת הפדרציה לזכייה בתואר באותה השנה ועם הגרלה שלא כוללת את סרינה וויליאמס בשלב מוקדם, היא בהחלט פייבוריטית לזכייה במדליה. בנוסף, קביטובה היא ספורטאית מוכרת ואהובה בעולם. למרות זאת, בחרו הצ'כים ללכת לפי הרגש ולא לפי השכל והעניקו את הזכות הגדולה לשאת את הדגל לשחקן הבדמינטון פטר קוקאל. הצ'כי בן ה-26 הוא לא הכוכב הכי גדול ומדורג במקום ה-42 בעולם, אך חזר רק השנה לאחר שהחלים מסרטן סמינומה, שהוא אחד מסוגי סרטן האשכים.

בהחלטה של הוועד האולימפי הצ'כי נאמר כי קוקאל נבחר בזכות העובדה שהוא מהווה דוגמה ומופת של ספורטאי בצורה בה החלים ממחלה ממארת וחזר להתחרות ברמה הכי גבוהה שיש. קוקאל עצמו אמר בראיון כי חרב עליו עולמו ב-2010 כשהרופאים הודיעו לו על המחלה שלו והוסיף: "לא היה אכפת לי בכלל מהספורט באותם הרגעים, רק רציתי להמשיך לחיות. בשלב הזה התחלתי לראות את העולם מעיניים אחרות לחלוטין, הערכתי את הדברים הקטנים". על החוויה לשאת את דגל צ'כיה, הוסיף: "זו תהיה חוויה עצומה, שלא משתווה לכלום. אם בתחרות עצמה אוכל להגיע לרבע הגמר איכשהו, הרי שהסיפור שלי כבר יהפוך לאמריקני לחלוטין. זה יהיה חלום".

אולימפיאדה לונדון 2012

פאביולה ראמוס, ונצואלה - בזכות החברים למשלחת

טניס שולחן אולי לא מתקרב במאומה לרמת הפופולאריות של טניס, אבל דרמות בהחלט יש שם. פאביולה ראמוס, טניסאית השולחן מוונצואלה כמעט ולא העפילה בכלל לאולימפיאדה כשבטורניר המוקדמות היא שיחקה מול פאולינה וגה הצ'יליאנית והשתיים הלכו למשחקון מכריע בשל המאבק הצמוד ביניהן. לראמוס כבר היו שלוש נקודות הכרעה, אבל הצ'יליאנית איזנה ושלחה את המשחק לשובר שוויון, שם הצליחה ראמוס לזכות בניצחון ולהפוך לספורטאית האחרונה מאמריקה הלטינית שמבטיחה את מקומה באולימפיאדה. גם כאן הפרביליגיה לשאת את הדגל הגיעה לאחר בחירות, אלא שאלו היו בחירות של הספורטאים במשלחת ולא של הציבור הרחב. חברתה של ראמוס ושותפתה בזוגות, לואיסנה פרס, פתחה בקמפיין אינטרנטי תחת השם "הצביעו לפאביולה" והצליחה לגייס 39.32 אחוזים מהספורטאים כדי להטות את הכף לטובת חברתה.

ראמוס בת ה-34, שתשתתף באולימפיאדה החמישית שלה, לא באמת האמינה שתזכה להניף את הדגל. "ידעתי שאני מועמדת", אמרה, "אבל ממש לא דמיינתי שיש לי סיכוי לזכות. זה כבוד גדול שבכלל הייתי מועמדת יחד עם ספורטאים כל כך מכובדים כמו במשלחת שלנו ובטח שניצחתי". בטקס קבלת הדגל מנשיא המדינה הדגול הוגו צ'אבס, שמעה ראמוס מילות שבח. "לכו ותירמו לאנושות", אמר צ'אבס ל-69 ספורטאי המשלחת, "שאלוהים יברך אתכם, האומה כולה מאחוריכם ותתמוך בכם. לכו והביאו כבוד לדגל הזה והמשיכו לחיות באינטנסיביות ותשוקה פטריוטית!". נשיא הוועד האולימפי המקומי אלבארס קמאצ'ו אמר: "היה פוטו פיניש צמוד בין כמה ספורטאיות ולכל אחת מהן הגיע לשאת את הדגל. אנחנו שמחים שמי שקבע את הזוכה היו האנשים שמעורבים וזה מייצג מבחינתנו את הערכים האולימפיים".

אולימפיאדה לונדון 2012

נטשה קלר, גרמניה - ההפתעה

אחת המשלחות הכי מרשימות בלונדון היא ללא ספק המשלחת הגרמנית, שכוללת 391 ספורטאים ב-23 ענפי ספורט שונים ועל פי ההערכות אמורה לקטוף בין 40-50 מדליות. לכן ההפתעה הייתה עצומה כשמי שנבחרה לשאת את דגל הלאום היא ספורטאית מענף קבוצתי ועוד אחד ממש לא פופולארי, אפילו לא בגרמניה. נטשה קלר בת ה-35 היא אחד משחקניות נבחרת הוקי השדה של גרמניה וזכתה איתה במדלית הזהב באתונה 2004. הפעם, היא תוביל את המשלחת הגרמנית הגדולה ותיכנס לנעליים העצומות תרתי משמע של דירק נוביצקי, שעשה את אותו הדבר בבייג'ינג 2008. "דירק הוא קצת יותר גדול וחזק ממני, אבל אני מאמינה שאסתדר עם הדגל", אמרה קלר שתהפוך לספורטאית החמישית שנושאת את הדגל עבור גרמניה אחרי 21 גברים וסיפרה על ההפתעה מהבחירה בה: "פשוט לא הצלחתי להאמין שאני אהיה זו שאשא את דגל גרמניה. אני מרגישה כאילו אני באיזה טראנס מטורף. אחרי שקיבלתי את ההודעה, נכנסתי למקלחת והתחבאתי שם מפני שאסור היה לי לספר לאף אחד ולא יכולתי למחוק את החיוך שלי".

הרבה ספורטאים יכולים לראות עצמם מקופחים אחרי ההחלטה של הוועד האולימפי הגרמני, כמו הקלע בן ה-50 רלף שומאן, אבל שם עמדו מאחורי ההחלטה. "קלר היא דוגמה. היא דוגמה לצניעות, לעבודה קשה, לספורטאית עם רגליים על הקרקע וגם להצלחה. היא המייצגת הכי ברורה של הנבחרת הכי טובה שלנו", אמר מי שהיה חבר בוועדה שבחרה את נושא הדגל, מיכאל פספר. קלר עצמה מגיעה ממשפחה עם מסורת ספורט והוקי שדה פשוט אדירה. סבא שלה ארווין זכה במדלית כסף בברלין 1936, אביה קרסטן זכה במדלית זהב במינכן 1972 עם נבחרת הוקי השדה, אחיה הגדול אנדראס זכה במדלית זהב בברצלונה 1992 ובשתי מדליות כסף בלוס אנג'לס 1984 וסיאול 1988 ואחיה הצעיר פלוריאן, שזכה בזהב בבייג'ינג 2008. נראה שנשיאת הדגל של נטשה היא בעצם נשיאת דגל בשם משפחת הפאר הזו כולה.

אולימפיאדה לונדון 2012 בוואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully