וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: עולה לגבעה

24.7.2012 / 19:57

ההפתעה מכיוון המפרץ, ההישג של מיגל קבררה, הקריסה של המטס והטרייד של איצ'ירו. עידן ויניצקי סוגר שבוע מלא באקשן

אינינג ראשון:

אי אפשר להתחיל את סיכום השבוע עם מישהו אחר מלבד איצ'ירו סוזוקי. השחקן היפני הגדול בהיסטוריה עזב בגיל 38 את סיאטל ועבר לניו יורק יאנקיז. המשחק הראשון שלו היה מיד לאחר הטרייד, מול אותם מארינרס, באצטדיון סייפקו פילד ששימש לו כבית לאורך למעלה מעשור והקהל כמובן, הגיב בטירוף כאשר איצ'ירו עלה לחבוט. למי שלא עקב אחרי הקריירה שלו, נספר שאיצ'ירו שלט בליגה היפנית בשנות ה-90 וערך את הבכורה בסיאטל בעונת 2001. רבים לא האמינו שהוא יוכל להשתלב בליגה, אבל שחקן השדה היפני הראשון ב-MLB ענה לכולם והציב שורה של שיאים מדהימים ובעיקר את שיא החבטות לעונה, אותו העמיד על 262 (חלק מעשר עונות עם למעלה מ-200 חבטות, גם כן שיא ליגה). כבר בעונת הבכורה הוא נבחר לרוקי העונה כמו גם ל-MVP, הישג שרק פרד לין השיג ב-1975. אם מייק טראוט מהאיינג'לס יעשה את אותו דבר השנה, זו תהיה סגירת המעגל המושלמת. בנוסף, הוא הוביל את יפן לשתי זכיות באליפות העולם. לא ברור מה איצ'ירו יכול לתרום ליאנקיז אחרי 11.5 עונות בליגה, אבל ניסיון הוא יביא בכמויות לניו יורק, שם דוהרים לעבר הפלייאוף.

אינינג שני:

ואם כבר עסקנו ביאנקיז, מישהו יודע מה קורה למטס? כמו שקורה ללא מעט קבוצות מפתיעות, ההתפרקות מגיעה מיד לאחר האולסטאר, אבל בדרך כלל זה לא קורה ברמה כזו. המטס הפסידו תשעה מתוך עשרת המשחקים שלהם מאז החזרה מהפגרה, אף אחד לא נראה מאופס ושני ההפסדים האחרונים לימדו על עוצמת המשבר. פעמיים הקבוצה נכנסה בשוויון לאקסטרה אינינגים, אבל פעם אחת מול הדודג'רס היא חטפה חמש ריצות באינינג ה-12 ומיד לאחר מכן מול וושינגטון, זה הפך לשש ריצות באינינג העשירי, כך שהקריסה היא בעיקר מנטלית ברגעי הלחץ. יוהאן סנטנה נעלם מאז הנו היטר שלו ועכשיו גם נשלח לרשימת הפצועים, המטס רחוקים 9.5 משחקים מראשות הבית ו-5.5 מהווילד קארד ואת הפלייאוף הקרוב הם צפויים לראות מהכורסא.

אייק דייויס שחקן ניו יורק מטס. Harry How, GettyImages
מה קורה לכם? אייק דייויס והמטס הולכים לאיבוד/GettyImages, Harry How

אינינג שלישי:

מייק טראוט ממשיך לתת עונה מטורפת וההשוואות זורמות כמו מים. מי שהתעצבן מכך השבוע הוא דווקא מנג'ר טקסס רון וושינגטון, שאמר: "הוא לא ווילי מייז. הוא שחקן די טוב, אבל ההשוואות חייבות להיפסק, תנו לילד לשחק. כשהוא יהיה בליגה 5-6 שנים, תוכלו לחזור להשוואות". לא ברור האם וושינגטון באמת מנסה להגן על הילד, האם הוא דואג לכבודו של אחד מאלילי הילדות שלו מייז או שהוא פשוט מנסה להוציא מאיזון את הכוכב הצעיר של היריבה הגדולה, אבל לטראוט כל הדברים האלה לא מזיזים יותר מדי. האיינג'לס ניצחו את הסדרה מול הריינג'רס השבוע, הפער עומד על חמישה משחקים והמרדף נמשך, כאשר לשתי הקבוצות מצפה עוד דייט, הפעם במדינת הכוכב הבודד, בתחילת השבוע הבא.

אינינג רביעי:

הרבה כבוד מגיע למיגל קבררה, שחבט השבוע להומראן מספר 300 בקריירה. 'מיגי' עשה זאת בגיל 29 ו-95 ימים, אחד מ-14 שחקנים בלבד לאורך ההיסטוריה שהגיעו ל-300 לפני שהגיעו ל-30. לשם השוואה, האנק ארון, שניצב במקום השני ברשימת חובטי ההומראנים בכל הזמנים, החזיק באותו גיל של קבררה ב-309 הומראנים. בארי בונדס לעומת זאת, חבט אז ל-222 בלבד וכיום הוא מוביל את הרשימה. בכלל, דטרויט נמצאת בטירוף חושים. הקבוצה מעיר המכוניות חיכתה במושב האחורי בחצי הראשון של העונה, אבל עכשיו היא השאירה אבק לקליבלנד ולוויט סוקס (מעניין כמה עוד דימויי מכוניות אפשר להכניס במשפט אחד?). דטרויט ניצחה 15 מתוך 19 המשחקים האחרונים שלה, היא מובילה את בית המרכז, ההתקפה נראית מצוין (שביעית בריצות, חמישית באחוזי חבטה) והקבוצה כולה נראית מוכנה לעוד ריצת פלייאוף.

מיגל קבררה שחקן דטרויט טייגרס. kathy kmonicek, AP
דטרויט דוהרת יחד איתו. קבררה/AP, kathy kmonicek

אינינג חמישי:

אחד המאבקים הסוערים בליגה בימים אלה מתרחש ב-NL מרכז. בפינה אחת ניצבת סינסינטי המנוסה יחסית, בפינה השנייה פיטסבורג המפתיעה והקרב הזה הולך לספק עניין עד לישורת האחרונה כנראה. כרגע היתרון הוא של סינסי, שמובילה במשחק וחצי וגם נראית בשלה יותר. הפייראטס מנסים לא להתפרק אחרי האולסטאר, כמו שקרה להם בעונה שעברה והם מובילים את המירוץ לווילד קארד בחצי משחק, בעיקר בזכות אנדרו מקאצ'ן, ששומר על כושר חולני ומוביל את הליגה עם 37.3 אחוזי חבטה. שתי הקבוצות השאירו מאחור את האלופה סנט לואיס, שתנסה לבצע שוב קאמבק מטורף כמו בעונה שעברה. בינתיים, מתוך שישים וקצת המשחקים שנותרו לרדס ולפייראטס, תשעה יהיו מפגשים ישירים ואולי שם יוכרע הבית.

אינינג שישי:

הגיע הזמן לפרגן קצת לאוקלנד. הקרב ב-AL מזרח אומנם נראה בין טקסס לאיינג'לס, אבל האייז נמצאים במרחק משחק אחד בלבד מהקבוצה מעיר המלאכים והם ממשיכים את העונה הנהדרת שלהם. הקבוצה מהצד הפחות יפה של המפרץ עומדת על מאזן 2:14 בשבועות האחרונים והשיא הגיע השבוע, עם סוויפ אדיר של ארבעה משחקים מול היאנקיז. ההתקפה הגרועה של אוקלנד מדורגת בקרקעית הליגה בכל נתון אפשרי, אבל ההגשה פנטסטית והיא במקום הרביעי ב-ERA ובאחוזי החבטה של היריבה. ברנדון מקארתי מתחזק ERA של 2.54 בלבד והרוקי ג'ארוד פארקר אדיר וכבר תרם 11 פתיחות איכותיות ושבעה ניצחונות. בזכות התקופה המצוינת אוקלנד השתחלה למקום שמקנה את כרטיס הווילד קארד השני והשאלה היא האם האייז יוכלו לשמור על הריצה ולהפתיע את כולם.

ג'רוד פארקר שחקן אוקלנד אתלטיקס. Thearon W. Henderson, GettyImages
משהו טוב קורה באוקלנד. ג'רוד פארקר/GettyImages, Thearon W. Henderson

אינינג שביעי:

אם מישהו מבין מה מהות הקאמבק המטורף של בן שיטס, שיקום ויסביר. אחרי שמונה עונות לא רעות בכלל במילווקי (כולל משחק של 18 סטרייקאאוטים ומשחק עם אינינג מושלם של שלושה סטרייקאאוטים בתשע הגשות), הבחור עבר לאוקלנד, נפצע ונעלם לחלוטין מהראדאר. לפתע, אחרי שנתיים, הוא צץ באטלנטה ושתי ההופעות הראשונות שלו במדי הברייבס היו מדהימות. 12 אינינגים, 11 הכשות, שני ניצחונות ובעיקר – אפס עגול בטור ריצות החובה. אפילו שיטס עצמו אמר אחרי המשחק המצוין שהגיש מול וושינגטון: "אני קצת מופתע מעצמי, אבל אם לא הייתי מאמין, לא הייתי חוזר לשחק". הפתיחה הבאה שלו מתוכננת ליום שישי, מול פילדלפיה וקול המלס. יהיו ניצוצות.

Seventh-Inning Stretch:

מייק נאפולי חבט הלילה להומראן נגד הרד סוקס. זה היה המשחק הרביעי ברציפות מול בוסטון בו התופס של טקסס מעיף את הכדור מהפארק וזו הפעם השנייה בקריירה שלו שהוא מחזיק ברצף כזה של ארבע משחקים מול הקבוצה מעיר השעועית. שני שחקנים בלבד עשו זאת לפניו (שני רצפים של ארבעה משחקים עם הומראן מול בוסטון): הרמון קילברו, ששיחק במינסוטה טווינס ועשה זאת ארבע פעמים ולו גריג מהיאנקיז, שעשה זאת פעמיים. שניהם חברי היכל התהילה.

אינינג שמיני:

אם כבר באטלנטה עסקינן, הרי שהברייבס היו מעורבים במשחק המטורף של השבוע, מול הנשיונאלס. השתיים נאבקות על צמרת ה-NL מזרח והסדרה ביניהן בסוף השבוע הבטיחה הרבה וקיימה. כבר במשחק הראשון בנשיונאל פארק קיבלנו את רוב האקשן. סטיבן שטרסבורג, שכבר הגיע ל-110 אינינגים ומתקרב לקצה הקצאת האינינגים שלו לעונה, פתח עם חמישה אינינגים ולצד הומראן ל-465 רגל (כמעט 142 מטרים) של מייקל מורס, המארחים עלו ל-0:9 מבטיח. שטרסבורג הרשה שתי ריצות באינינג השישי ושתיים נוספות נרשמו לחובתו, אבל הקאמבק הגדול הגיע לקראת הסיום. באינינג השמיני הברייבס התקרבו למינוס ריצה בלבד והדהרה נמשכה עם טריפל של מייקל בורן בתשיעי, שהכניס שתי ריצות נוספות והשלים מהפך מטורף. דני אספינוזה סירב לוותר והשווה בתחתית התשיעי עם הומראן, אבל סינגל של פול יאניש ב-11 ניצח את המשחק המטורף הזה עבור אטלנטה, 10:11.

צ'יפר ג'ונס, שכבר ראה דבר או שניים לאורך הקריירה, היה המום: "אני אפילו לא יודע מאיפה להתחיל. אני לא מאמין. לחזור מפיגור 9:0? זה אף פעם לא קרה לי". בצד המפסיד, המנג'ר דייבי ג'ונסון נשמע שבור: "אין ספק שזה המשחק הכי גרוע שניהלתי בחיי. מעולם לא שמטתי כזה יתרון ויהיה לי קשה לישון". אבל אל תדאגו לג'ונסון יותר מדי. וושינגטון אומנם הפסידה גם את המשחק הבא, אבל ניצחה את שני אלה שאחריו ושמרה על פער של 4.5 משחקים מהברייבס והיא עדיין מובילה את החטיבה.

צ'יפר ג'ונס שחקן אטלנטה ברייבס. GettyImages
כבר ראה הרבה דברים, אבל לא כזה מהפך. ג'ונס/GettyImages

אינינג תשיעי:

נקנח עם מבט לשבוע הבא. סדרה חשובה ב-AL מרכז תצא לדרך הלילה, כאשר דטרויט תגיע לקליבלנד. סוויפ לכאן או לכאן ישנה לחלוטין את תמונת הבית. ליאנקיז וסוזוקי מצפים עוד שני משחקים בסיאטל ובחלק השני של השבוע תגיע בוסטון, אחרי סדרה קשה מאוד בטקסס (שם כבר הובסה במשחק הראשון) ליאנקי סטדיום. עוד כמה הפסדים והעונה של הרד סוקס תתחיל להסתיים. הטרייד דד ליין נמצא במרחק שבוע בלבד וייתכן שבוסטון תהיה שחקנית משמעותית בו במקרה שכזה. עוד בסוף השבוע: טקסס מחכה לוויט סוקס, סן פרנסיסקו לדודג'רס לשתי סדרות נהדרות.

בואו לדבר על בייסבול בפורום הספורט האמריקאי של וואלה!

בייסבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully