וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: פן סטייט הורחקה לארבע שנים ממשחקי הבולים

23.7.2012 / 17:33

האוניברסיטה בה התחוללה שערוריית אונס הקטינים ספגה עונשים חמורים: 60 מיליון דולר קנס, מחיקת 112 ניצחונות

כמעט תשעה חודשים חלפו מאז התפוצצה פרשת הניצול המיני של קטינים באוניברסיטת פן סטייט על ידי ג'רי סנדאסקי, מי שכיהן כעוזר המאמן של ג'ו פטרנו בקבוצת הפוטבול לאורך כשלושה עשורים והיום (שני), הגיע תורה של המכללה להיענש.

כזכור, סנדאסקי נעצר בעת שהתפוצצה הפרשה בנובמבר ולאחרונה הוא אף הורשע בבית המשפט וצפוי להישלח לכלא. פטרנו פוטר מיידית ונפטר כעבור חודשים ספורים. בימים האחרונים פורסם דו"ח החקירה שנוהלה לבקשת ראשי האוניברסיטה ובו נטען שפטרנו, כמו אישים אחרים סביב הקבוצה ידעו וחיפו על מעשיו האיומים של סנדאסקי ופסלו של פטרנו אף הוסר מהכניסה לאצטדיון של הניטני ליונס.

אלא שכל המעשים הללו לא מנעו מהאוניברסיטה להיענש בצורה כמעט חסרת תקדים. פן סטייט ספרג קנס על סך 60 מיליון דולר, ארבע שנות הרחקה ממשחקי הבול השונים בסיום העונה ובנוסף, בוטלו כל הניצחונות של הקבוצה ב-14 השנים האחרונות, 112 במספר. אגב, כתוצאה מכך ירד פטרנו מהמקום הראשון בדירוג המנצחים בכל הזמנים אל המקום ה-12 והקבוצה אף איבדה שישה ניצחונות בבולים ושתי אליפויות חטיבה. כמו כן, הקבוצה איבדה 20 מלגות בכל אחת מארבע השנים הבאות.

מארק אמרט, נשיא ה-NCAA, אמר במסיבת העיתונאים בה נחשפו העונשים: "אין מחיר שנוכל לשלם כדי לתקן את הנזק שעשה סנדאסקי לקורבנות שלו. הקנס יילך לתוכניות שימנעו ניצול ילדים ולעזרה לקורבנות. התוכניות הללו לא יהיו בתוך האוניברסיטה". האוניברסיטה תיענש גם על ידי חטיבת הביג 10 בה היא משחקת, כשמסיבת עיתונאים בנושא נקבעה למחר בבוקר.

פן סטייט מסרה בתגובה לעונשים: "אנחנו מקבלים את העונש ולוקחים אחריות על כישלונם של בעלי הכוח להגן על הילדים". נשיא האוניברסיטה רודני אריקסון הוסיף: "הטרגדיה שהתרחשה בתוך האוניברסיטה שינתה את חייהם של ילדים תמימים. היום, כמו בכל יום, מחשבותינו ותפילותינו נמצאות עם הקורבנות של מר סנדאסקי ועם כל קורבנות ניצול הילדים".

פוטבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully