וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך למדליה של נטע ריבקין

25.7.2012 / 19:00

יומיים לפני פתיחת האולימפיאדה, וואלה! ספורט בוחנת את סיכויי עשרת הספורטאים הבכירים במשלחת הישראלית. והפעם: המתעמלת שיכולה לתרגם אומנות לעלייה לפודיום

נטע ריבקין היא רק בת 21, אבל ברזומה שלה כבר יש השתתפות במשחקים האולימפיים. למשחקי בייג'ינג 2008 היא נסעה על תקן "קריטריון צעיר" בהתעמלות אומנותית, ועשתה את טבילת האש שלה. כעת, אנשי ההתעמלות האומנותית בארץ מתפללים ליום שבו נהיה קרובים למדליה אולימפית בענף הזה, שנשלט בדרך כלל על ידי מדינות מסויימות מהגוש המזרחי. הנבחרת הקבוצתית יכולה להתקרב להישג כזה, אבל גם נטע ריבקין, שתהיה אחת הנציגות האחרונות שיתחרו עבור המשלחת הישראלית בלונדון.

המתעמלת הישראלית נטע ריבקין. רויטרס
הפעם היא כבר לא מגיעה כדי "להכיר" את המשחקים האולימפיים. נטע ריבקין/רויטרס

ניסיון

המשחקים האולימפיים:

סיימה במקום ה-14 במשחקים האולימפיים בבייג'ינג, ועלתה על כל הציפיות, מאחר ולא ממש היו ממנה ציפיות במשחקים האלה. מאז, היא רק פילסה את דרכה אל הצמרת הבינלאומית, וההתקדמות שלה נראית יציבה ומבטיחה.

אליפויות העולם ואירופה:

זכתה במדליית הארד בתרגיל החישוק באליפות העולם האחרונה ובמדליית הכסף בתרגיל האלות באליפות אירופה האחרונה. למרבה הצער, במשחקים האולימפיים לא מתחרים במכשירים בודדים בהתעמלות אומנותית, אלא רק בקרב-רב שזה שיקלול של ארבעה תרגילים יחד. בכל מקרה, ריבקין הייתה לישראלית הראשונה שזוכה במדליה באליפות העולם בהתעמלות אומנותית, וזה עדיין מלמד על התקדמות גדולה בענף שכבר נחשב למוצלח בארץ.

נטע ריבקין, מתעמלת ישראלית. רויטרס
המדליסטית הישראלית הראשונה באליפות העולם בהתעמלות אומנותית. נטע ריבקין/רויטרס

המדליה

מה יביא לה את המדליה?

הרבה מאוד מזל, יום מושלם, ואולי אפילו קצת פוליטיקה - אחרי הכל מדובר בענף של החלטות שופטים. נטע ריבקין מצטיינת בשני תרגילים: החישוק והאלות. אם תצליח להשיג בהם שני תרגילים מצויינים שיביאו לה ניקוד גבוה, ולהעלות משמעותית את הרמה שלה בשני התרגילים הנוספים - אולי אפשר יהיה לדבר על סנסציה.

מה ימנע ממנה את המדליה?

סיכוייה של נטע ריבקין למדליה אולימפית נמוכים בגלל שמתחרים רק בקרב-רב. באליפות העולם האחרונה היא אכן הצטיינה בתרגיל החישוק, אבל הציגה תרגילים הרבה פחות טובים בכדור ובסרט, מה שהוריד אותה אל המקום העשירי הכללי בתום תחרות הקרב רב. גם מספר טעויות קריטיות שביצעה באליפות העולם עלו לה בהרבה נקודות, והדליקו כמה נוריות אדומות אצל האופטימיים ביותר שמאמינים ביכולתה של ריבקין לזכות במדליה אולימפית.

נטע ריבקין מתעמלת אמנותית בחזרתה עם מדליית ארד מאליפות העולם. קובי אליהו
העיקר שתתן את ההופעה הטובה ביותר שלה אי פעם. נטע ריבקין/קובי אליהו

היריבות המרכזיות

נכון להיום יש שתי מתעמלות אומנותיות מרוסיה שמובילות בפער ניכר על פני כל היריבות שלהן. ייבגניה קנאייבה היא הכוכבת הגדולה של ההתעמלות האומנותית. באליפות העולם האחרונה בה ניצחה בקרב-רב, היא גם קטפה 4 מדליות זהב נוספות בכל התרגילים הבודדים. קנאייבה היא גם האלופה האולימפית מבייג'ינג, והיא שלטה בכל אליפויות העולם האחרונות. בת ארצה דריה קונדקובה היא מספר 2 שלה בשלוש השנים האחרונות, אלא שקונדקובה צפויה להחמיץ את משחקי לונדון בגלל פציעה. מי שתחליף אותה היא סגנית אלופת אירופה הנוכחית, אלכסנדרה מרקולובה, שבגיל 16 וחצי נראית כמו היורשת האמיתית של קנאייבה.

המקום השלישי נראה פתוח לכמה מתעמלות בכירות, כולל נטע ריבקין, שיוכלו להילחם עליו. אליה גראייבה מאזרבייג'אן זכתה במדליית הארד בקרב-רב באליפות העולם האחרונה וגם באליפות אירופה, מה שהופך אותה למועמדת הרצינית ביותר למקום השלישי. מתמודדות נוספות תהיינה ליובוב צ'רקשינה הבלארוסית (4 בעולם בקרב-רב, מדליית ארד בקרב-רב בגביע העולם במינסק השנה) ואלינה מקסימנקו האוקראינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully