וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך למדליה של אליס שלזינגר

21.7.2012 / 12:00

שישה ימים לפני פתיחת האולימפיאדה, וואלה! ספורט בוחנת את סיכויי עשרת הספורטאים הבכירים במשלחת הישראלית, והפעם: האם מצאנו את ממשיכת הדרך של יעל ארד?

בדיוק 20 שנים אחרי המדליה האולימפית הראשונה של ישראל, אותה השיגה יעל ארד, אפשר להצהיר שיש למשלחת הישראלית מועמדת נוספת למדליה אולימפית בג'ודו. אליס שלזינגר כבר תקעה יתד בצמרת הבינלאומית לפני מספר שנים, וביום טוב שבו היא תשחזר את היכולת שלה בכמה מהתחרויות היותר טובות שלה בקריירה - היא תוכל לעשות את זה.

אליס שלזינגר ג'ודאית ישראלית מרימה את ירטיזה אבל הקובנית באליפות העולם בטוקיו. David Guttenfelder, AP
בפעם הראשונה אחרי 20 שנה, מועמדת למדליה בג'ודו. אליס שלזינגר/AP, David Guttenfelder

ניסיון

המשחקים האולימפיים:

השתתפה במשחקי בייג'ינג 2008 והפסידה בקרב הראשון שלה. בוועד האולימפי הישראלי מקווים שאליס שלזינגר תהווה דוגמה טובה לספורטאית שהגיעה בגיל צעיר לאולימפיאדה הראשונה שלה כדי לצבור ניסיון, כשבאולימפיאדה השני היא תגיע לשיא. למשחקי בייג'ינג היא הגיעה כמדליסטית הארד באליפות אירופה, הישג שהיה אז די מפתיע. ההגרלה זימנה לה יריבה קשה, את לוסי דקוסי הצרפתיה שזכתה בסופו של דבר במדליית הכסף. בבית הניחומים היא הפסידה לאורסקה זולניר הסלובנית, עוד ג'ודאית צמרת בקטגוריית המשקל של עד 63 קילוגרם. בשני המקרים שלזינגר הפסידה באיפון.

אליפויות העולם ואירופה:

זכתה במדליית הארד באליפות העולם ב-2009. זכתה במדליות ארד באליפויות אירופה ב-2008, 2009 ו-2012. שנת 2009 הייתה המוצלחת ביותר בקריירה של אליס שלזינגר עד עכשיו עם פודיומים באליפויות אירופה והעולם. היא הייתה בת 21, ורעבה מאוד לקראת המשחקים האולימפיים שנראו אז רחוקים. בשנתיים שעברו מאז היא הורידה הילוך בתחרויות החשובות בזירה הבינלאומית, אבל תוך כדי היא הצליחה לגבור על ירדן ג'רבי בקרב קשה מאוד על הכרטיס הישראלי היחיד ללונדון 2012 בקטגוריית המשקל שלהן. באליפות אירופה האחרונה, שם היא הייתה צריכה להשיג תוצאה סבירה כדי להבטיח סופית את מקומה בלונדון, היא זכתה במדליית הארד.

אליס שלזינגר ג'ודאית ישראלית על הפודיום באליפות העולם יחד עם יושי אואנו, אליזבת ווילדרבוס, ולקאודיה מלזאן. Bas Czerwinski, AP
הישג השיא שלה. אליס שלזינגר/AP, Bas Czerwinski

המדליה

מה יביא לה את המדליה?

עם ההישג האחרון שלה באליפות אירופה ב-2012 ברוסיה, אליס שלזינגר הוכיחה שני דברים: 1. שהיא עדיין שייכת לצמרת העולמית, מאחר ובמשקל שלה רוב הג'ודאיות הטובות מגיעות מאירופה. 2. שהיא הצליחה לעשות את העבודה שלה ברגע מלחיץ במיוחד, מאחר ובאליפות עצמה היא עדייין נאבקה מול ירדן ג'רבי על הכרטיס ללונדון. עם הרזומה הזה היא מגיעה ללונדון, ונחשבת בהחלט למועמדת למדליה. וחוץ מזה צריך לזכור, אליס שלזינגר היא המדורגת 6 במשחקים האולימפיים בקטגוריית המשקל שלה - 4 ג'ודאיות יעמדו על הפודיום כי בג'ודו מחלקים שתי מדליות ארד, אז אפשר לעשות את החשבון לבד. במידה ושלזינגר תעלה לרבע הגמר היא תתמודד שם ככל הנראה נגד אורסקה זולניר הסלובנית (כך אפשר להבין מהדירוג העולמי). על הנייר, המאזן בין השתיים הוא 2-6 לסלובנית, וזה לא נראה טוב עבור שלזינגר. מצד שני, נראה שזולניר בת ה-30 היא כבר מעבר לשיא שלה. שלזינגר אמנם הפסידה לה בארבעת המפגשים הראשונים בין השתיים, אבל ניצחה אותה בשניים מבין שלושת הקרבות האחרונים ביניהן כולל באליפות אירופה. ההצלבה הזאת נראית טוב עבור שלזינגר, שדרכה אל חצי הגמר נראית סבירה לגמרי. משם היא תהיה רחוקה קרב אחד מהמדליה.


מה ימנע ממנה את המדליה?

מחוץ לשמיניית המדורגות הראשונה, יש עוד כמה ג'ודאיות לא רעות בכלל, שבהגרלה "לא נוחה" יכולות להזדמן לאליס שלזינגר כבר בקרבות הראשונים. מדובר בג'ודאיות כמו קלאודיה מלזאן הגרמניה שמחזיקה במאזן של 1-4 מול שלזינגר וברמילה יוסובובה מאזרבייג'אן, שגברה על שלזינגר השנה בגרנד פרי אלמאטי בקזחסטן. הגרלה טובה או לא יכולה לקבוע הרבה במקרה של אליס שלזינגר, שבמידה ותמעד בסיבובים המוקדמים - לא תהיה לה הזדמנות לתקן את זה. הפעם, אפשר להגיע לבית הניחומים רק מרבע הגמר.

אליס שלזינגר ג'ודוקא ישראלית. רויטרס
הוכיחה הרבה באליפות אירופה האחרונה. אליס שלזינגר/רויטרס

יריבות מרכזיות

הג'ודאית הטובה בעולם כיום בקטגוריית המשקל של עד 63 קילוגרם היא יושי אואנו היפנית. היא זכתה פעמיים באליפות העולם (2009 ו-2010) כשבאליפות האחרונה ב-2011 היא זכתה במדליית הכסף. שלזינגר התמודדה נגדה ארבע פעמים בעבר, והפסידה בכל הקרבות. אלופת העולם הנוכחית היא גבריסה אמאנה הצרפתיה, שניצחה את אואנו בגמר של האליפות שהתקיימה ב-2011 בפריז. חוץ מזה, אמאנה זכתה בארבע מדליות זהב באליפויות אירופה כולל בשתיים האחרונות. ב-2012 ברוסיה היא גברה על אליס שלזינגר בחצי הגמר, וזה היה הקרב היחיד בין השתיים עד היום.

אורסקה זולניר הסלובנית היא המדורגת שלישית בעולם, וכפי שציינו כאן מקודם, נגדה אליס שלזינגר כבר הוכיחה שהיא יכולה להסתדר מצוין וכנראה שזולניר באמת כבר עברה את השיא שלה, שכלל מדליית ארד אולימפית ועוד שלוש מדליות ארד באליפויות העולם.

אניקה ואן אמדן ההולנדית היא המדורגת 4 בעולם. מדובר ביריבה ותיקה של אליס שלזינגר, עוד מגיל הנוער. ואן אמדן מבוגרת משלזינגר בשנה, וניצחה אותה באליפות העולם לקדטים לפני 8 שנים, קצת לפני ששלזינגר החלה לככב באליפויות היבשתיות לנוער. בגרנד פרי באקו בשנה שעברה שלזינגר הצליחה לנצח אותה ולסמן וי על עוד יריבה פוטנציאלית על המדליה האולימפית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully