וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן חדש, בעיות חדשות

למרות האופטימיות בהפועל תל אביב מעזיבת טביב, עדיין ישנם לא מעט סימני שאלה: מה יהיה התקציב? כמה תכניס העמותה? מתי למכור את איגייבור? האם להשאיר את אדל? דין מורי יעשה סדר בהגנה? כל כאבי הראש החדשים של חיים רמון

קובי אליהו

צפו במסיבת העיתונאים של חיים רמון ומשה תאומים

אחרי אחת העונות הכי סוערות שידעה הפועל תל אביב בתולדותיה, הערב (ראשון) אמורה להסתיים באופן סופי תקופת אלי טביב. זכויות הניהול וזכות החתימה אמורות לעבור הערב - לכל היותר מחר - לידי קבוצת הרכישה של חיים רמון, והפועל תצא לעידן חדש. לאורך החודשים האחרונים כל מי שהפועל יקרה ללבו עקב בדאגה אחרי המתרחש בקבוצה, ואכן, במסיבת העיתונאים של רמון המסר הברור לאוהדים היה שמדובר בצומת קריטי, ושעליהם לרכוש כמה שיותר מנויים על מנת להעמיד תקציב ראוי לקבוצה. אומנם הרוחות הפכו לחיוביות יותר, וקשה למצוא אוהדים אדומים שלא מרוצים מהחלפת הבעלים, אך הדאגה עדיין קיימת: קשה למצוא אוהדים שיודעים בדיוק על מה הם משלמים. אחרי קיץ עמוס בחדשות והתפתחויות, וואלה! ספורט מנסה לעשות סדר בדברים ולהסביר לאן מועדות פניה של הפועל תל אביב בעונה הקרובה.

אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
מה מצפה לאוהדים האדומים בעונה הקרובה? קשה לדעת/ברני ארדוב

ההנהלה והתקציב

כאב הראש הכי גדול להנהלת הפועל החדשה הוא גודל התקציב. גם היום, אחרי למעלה משבוע בתפקיד, הנהלת הפועל תל אביב לא יכולה לנקוב אפילו בסכום משוער של תקציב המועדון. לא בגלל שהיא לא רוצה, אלא כי הדבר תלוי בעיקר ברצון האוהדים לעזור למועדון ובגיוס ספונסרים. ההנהלה החדשה, בראשותם של חיים רמון ומשה תאומים, כבר פנתה ללא מעט אוהדי הפועל מבוססים העומדים בראש חברות גדלות (כדוגמת קניוני עזריאלי) במטרה להביא מימון לעונה הבאה, אך עדיין לא נסגר הסכם שיכול להכניס לקופת הקבוצה סכום כסף גדול שיעשה שקט בגזרה.

בשל כך רוב המאמץ עובר לאוהדים: קניית מנויים מאסיבית תכניס לקופת המועדון מיליוני שקלים שכרגע חסרים, ורק לאחר מכן תוכל ההנהלה החדשה לאמוד את התקציב. עם זאת, חשוב לציין כי כבר נעשו שינויים מנהלתיים חשובים, ולעומת האנדרלמוסיה בעונה שעברה - השינוי החיובי בהחלט מורגש. מעבר לעובדה שהמועדון מנוהל כרגע על ידי פרופסור בר ניב, שדואג שכל מהלך ייעשה על דקויות החוק, גם אמיר לובין המנוסה חזר לעמדת מפתח, ועו"ד עמית פינס מונה לאחראי על ניהול המשאים והמתנים. אליהם גם נוספו מורדי דדון, שחזר להיות מנהל הקבוצה, ורותם גרוסמן, שמונה לדובר המועדון. מבחינת מנהל תקין וסדר במועדון, הפועל חזרה לאיתנה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הבעלים של הפועל תל אביב, חיים רמון, משה תאומים. קובי אליהו
עדיין לא נסגר הסכם שיכול להכניס לקופת הקבוצה סכום כסף גדול שיעשה שקט בגזרה. רמון ותאומים/קובי אליהו

תוכניות מקצועיות

חוסר היכולת לאמוד את התקציב משפיע ישירות על התוכניות המקצועיות לעונה הבאה, כך שכרגע יש לא מעט בעיות בהרכבת הסגל. כרגע בהפועל מתמקדים בשתי גזרות: מכירת שחקנים מהסגל הקיים, ומציאת מחליפים פוטנציאליים. כרגע נראה שכדי לעמוד בהתחייבויות המועדון, הפועל תיאלץ למכור את טוטו תמוז ונוסא איגייבור, ומאמצים רבים נעשים בתחום הזה. הבעיה כרגע היא שהשוק האירופי הוצף בשנתיים האחרונות בשחקנים ישראליים - שרובם לא ממש הצליחו להשאיר חותם בקבוצותיהם - ושרוב המועדונים הקטנים והבינוניים באירופה סובלים מבעיה כלכליות. המשמעות היא שאין קופצים של ממש על סחורה מישראל, ולא יהיה פשוט למכור את תמוז בסכומים הגבוהים שהפועל מבקשת. אולי הישועה תגיע מספורטינג ליסבון הפורטוגלית, שם ינסו האדומים יחד סוכנו קצב לנצל את קשריו של פיני זהבי, אך למרות דיווחים בתקשורת המקומית על התעניינות בחלוץ, אין כרגע הצעה רשמית שהועברה להפועל.

בעניין איגייבור הדברים אולי אף מסובכים יותר. במועדון יודעים כי הניגרי הוא אולי הנכס הגדול ביותר שהקבוצה מחזיקה, ולכן הדעות חלוקות לגבי כדאיות מכירתו. ראשית, בקבוצה יודעים שעונה מצוינת של הקשר תעלה עוד יותר את מחירו של קפטן נבחרת ניגריה הצעירה. יתרה מכך, מבחינת ניצן שירזי הוא אחד השחקנים החשובים בסגל, ואובדן שלו יהיה מכה מקצועית לא פשוטה. לכן המאמן מעדיף לראות את אביחי ידין נמכר ולא הניגרי, מכיוון שבתפקיד של ידין ישנם גם את שי אבוטבול וגם את רועי גורדנה, שחקנים שלא נופלים מידין על פי הצוות המקצועי. קצב כבר הציע את ידין לבטיס הספרדית המעוניינת באיגייבור, אך זאת לא הייתה מוכנה להגיש הצעה גבוהה עבור הקשר הישראלי. כרגע בהפועל עובדים על מתווה שרק 50 אחוזים מכרטיסו של איגייבור יימכרו, וכך עשויה הפועל להרוויח במידה שהקשר יעשה את הפריצה הגדולה שלו בליגה הספרדית. הסיכויים לעסקה שכזו נמוכים, מכיוון שלא נהוג באירופה לערוך עסקאות מהסוג הזה. אם תמוז ואיגייבור יימכרו, הפועל תנסה להביא מחליפים זרים שעולתם נמוכה הרבה יותר. היעדים הם שחקנים צעירים מאפריקה ומאירופה.

נוסא איגייבור שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
הנכס הגדול ביותר של הפועל תל אביב. נוסא איגייבור/קובי אליהו

מלבד בעיה זו, הצוות המקצועי עובד בעיקר על חיזוק חוליית ההגנה. בהפועל יודעים שזו נקודת התורפה של הקבוצה כרגע, למרות שכבר הגיעו לסיכום עם יגאל אנטבי ו-וואליד באדיר על חוזה לעונה הבאה. בהפועל ינסו להביא שני בלמים לחיזוק, אחד ישראלי ואחד זר. כרגע השם החם הוא דין מורי, בלם בני יהודה בעונה שעברה. אם תצליח הקבוצה להחתים את מורי, תנסה להחתים עוד בלם צעיר זר עם פוטנציאל לשנים הבאות, אך לא תמהר לעשות זאת ללא מבחנים. בשל כך צפויה רכבת נבחנים להגיע למחנה האימונים בהונגריה, שאליה תצא הקבוצה ביום שלישי. בעיה נוספת שתהיה לשירזי היא שכרגע נעאל חוטבא יהיה המגן הימני היחיד בסגל: עומרי קנדה הפצוע אמור לעבור ניתוח בקרוב ויהיה מושבת למספר שבועות. גם בעניין אפולה אדל יש לא מעט חילוקי דעות. בקבוצה מאוד מעריכים את בוריס קליימן, אך שירזי מתעקש על השארתו של אדל, שעלותו היא בערך שני מיליון שקל בעונה – סכום שתופס נתח שמן מתקציב הקבוצה, ובתום העונה השוער יהיה שחקן חופשי. כרגע בהפועל מעוניינים להשאיל את קליימן לקבוצה אחרת, אך לא שוללים על הסף את האפשרות להתיר עם אדל את חוזהו בסופו של דבר ולשחררו ללא תמורה.

טוטו תמוז שחקן הפועל תל אביב (ימין) מול דין מורי שחקן בני יהודה. ברני ארדוב
בעונה הקרובה הם כבר ישתפו פעולה? דין מורי שומר על טוטו תמוז/ברני ארדוב

עתיד המועדון

לצד בעיות התקציב והסגל, בהפועל שואבים לא מעט אופטימיות ממיזם האוהדים ההולך ומתגבש. עתיד המועדון, כפי שהצהיר רמון, יהיה בידי אוהדי הקבוצה, שאמורים לרכוש כ-50 אחוזים מהבעלות. עמותת האוהדים שמה לה למטרה להשיג כשישה מיליון שקל, שהם חצי מבעלות הקבוצה. לכל אוהד תהיה האפשרות לקנות חברות בעמותה, כשהמחיר לחברות שכזו היא מינימום של כ-500 שקל בשנה ועד מקסימום של כ-150 אלף שקל בשנה. אלה שיתרמו את הסכומים הגבוהים ייהנו ממקום במועצה הגבוהה של העמותה, שתהיה מעורבת בפועל בנעשה בקבוצה. בכל מקרה, תפקיד העמותה יהיה להיות מעורב בנעשה בקבוצה ובבחירת האנשים שיעבדו במועדון וירכיבו את הדירקטוריון של הפועל. כמו כן, העמותה תהיה מעורבת בגובה מחירי המינויים, תלבושות ואחריות על שקיפות ניהולית. כרגע, יחד עם בית"ר ירושלים, הפועל עומדת בפני עידן חדש, מתווה עסקי שעדיין לא נוסה בארץ ועובד כבר כמה שנים במספר מקומות באירופה: הקבוצה שייכת לאוהדיה. על אף כל הבעיות האחרות, נדמה שהשינוי הזה שווה את הכל.

הפועל תל אביב בוואלה! ספורט

אוהדי הפועל תל אביב מפגינים מול ביתו של אלי טביב. ברני ארדוב
קיבלו את מבוקשם בדמות עזיבתו של טביב. כעת גורלו של המועדון האדום נמצא בידיים שלהם. אוהדי הפועל תל אביב/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully