וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: "התעניינות אדירה" בעמותת האוהדים

13.7.2012 / 12:52

למעלה מ-100 אלף שקל נאספו בערב הגיוס הראשון. גם ברוכיאן הצטרף. איציק קורנפיין בראיון עצבני: "פירוק? זו בורות"

נמשכים המאמצים בקרב אוהדי בית"ר ירושלים להקים את עמותת האוהדים, שתסייע למועדון בקשייו הכלכליים. לאחר הצטרפותו אתמול (חמישי) של הסמל הגדול ביותר של בית"ר, אלי אוחנה, גם שחקן העבר שמוליק לוי מצטרף לעמותת האוהדים.

לוי, שחקן העבר, איש העסקים ובנו של המנהל המיתולוגי של המועדון אברהם לוי, הודיע על הצטרפותו למיזם אוהדי בית"ר. מעבר להצטרפות כחבר, לוי מצטרף לנציגות העמותה. הוא ייעץ לאוהדים בכל הקשור לתחום השיווק והאסטרטגיה ויהווה חבר עמותה מהמניין ונציג בוועד העמותה. "זה מיזם מבורך, ומאוד מאורגן", אומר שמוליק לוי, "אני חושב שזה יכול לעשות שינוי עבור בית"ר. הצטרפתי כחבר, ואסייע בכל מה שאוכל כדי להרים את המיזם כמה שיותר גבוה".

מי שעוד הצטרף היום למיזם האוהדים הוא הקפטן לשעבר אבירם ברוכיאן. ברוכיאן שמשחק כיום בפולין שילם 1,080 ש"ח ומהיום משתייך לעמותת האוהדים של בית"ר.

ראשי העמותה מדווחים על גיוס של למעלה מ-100 אלף שקל בערב הראשון של המיזם. מועד העמותה נמסר שיש התעניינות אדירה סביב המיזם ו"אנו מצפים להצטרפות מסיבית של אוהדים בתקופה הקרובה".

כזכור, המיזם יצא אתמול לדרך אך ההשקה הרשמית תהיה במסיבת עיתונאים שתיערך בשבוע הבא ובה יוצג החזון, הדרך והשאיפות של אנשי העמותה בפני כל גופי התקשורת. יו"ר הקבוצה איציק קורנפיין והמאמן אלי כהן צפויים לקחת חלק במסיבת העיתונאים כנציגות המועדון.

נציגי עמותת האוהדים נפגשו הבוקר עם איציק קורנפיין (יחד עם מנהל השיווק יוסי גבאי והדובר אסף שקד) לפגישה שארכה כשעתיים וסוכמה כטובה מאוד. במהלך הפגישה הוצגו לראש העמותה התקציב המתוכנן לעונה הבאה, מרכיבי התקציב, גירעון המועדון וסוכם הכסף הנדרש על מנת לפתוח את העונה עם כ-10 מיליון שקלים. כמו כן קיבלו חברי העמותה את התמיכה המלאה למהלך שיצא לדרך. ביום שלישי צפויה להתקיים מסיבת עיתונאים משותפת בה ייטלו חלק ראשי העמותה, קורנפיין והמאמן אלי כהן.

הרישום לעמותה נעשה דרך אתר האינטרנט
www.amutabj.co.il

קורנפיין: "מי שמדבר על פירוק, מדבר מבורות"

בראיון לרדיו ירושלים, איציק קורנפיין האמוציונלי התייחס לטענות על כך שהשכר הגדול שלו פוגע בקבוצה: "לצערי, זה קורה רק בתחנת רדיו אחת, של הרכיאלית אופירה אסייג ושחקן עבר מתוסכל אייל ברקוביץ'. היא ממציאה סכומים. מאיפה החוצפה? מאיפה הרישעות? היא רכילאית רעה שמפיצה שקרים. היא עושה את הדברים האלה שנים, היא משתמשת בכל טכניקה שיש כדי לעשות קמפיינים נגד אנשים שלא משתפים איתה פעולה. זה שקר. היא מדברת על סכומים שהיא לא יודעת. החבר'ה מהעמותה ישבו איתי ועברו על החובות והתקציבים. אם צריך, אני אפרוס את החובות של הקבוצה אליי לשנתיים או שלוש".

על הטענה שהוא לא הולך לפירוק כי הקבוצה חייבת לו כסף: "מאחורי החובות האלה עומדים אנשים. לא רק שחקנים, שעבדו קשה, אלא גם ספקים. זה כסף של אנשים עובדים, כמו גנן ומזכירה ושומרים. לא מכובד שמועדון כמו בית"ר יעמוד לפירוק. הגירעון של בית"ר ירושלים הוא 6 מיליון שקלים, 4 מיליון שקלים זה משכורות לאנשים. הכסף שמגיע לי לא כלול בסכום הזה. לי חייבים מיליון שקל, זה נכלל בתקציב של העונה הבאה. אם צריך, אני אפרוס את זה לשנתיים או שלוש".

על הקשיים שלו אמר היו"ר: "אני זה שצריך לעמוד מול השחקנים, ולהגיד לשחקנים להחזיר את המכוניות, ולבשר להם על הקיצוצים ואת כל הבשורות הקשות. עליי נמצאות כל הדאגות, אני לבד. פניתי להרבה אנשים, אף אחד לא מוכן לשים כסף לקבוצה כל עוד גאידמק בקבוצה. לא סירבתי לאף אחד".

בנוגע לפירוק: "נעזוב לרגע את העניין המוסרי, של ביטול חובות לאנשים. ישבתי עם עורך דין שמומחה לפירוקים, והובהר שחלק מהסכומים יצטרכו להיות משולמים בכל מקרה. החובות לא יימחקו! החובות לשחקנים, 2.5 מיליון שקל, יצטרכו להיות משולמים, אי אפשר להתחמק מזה. גם עם מע"מ נצטרך להגיע להסדר, החוב לא ייעלם. מאחר שהמפרק לא יוכל לבסס את התקציב על דברים שלא יובטחו, הוא ייאלץ להתבסס על תקציב של 13 או 14 מיליון שקל. אי אפשר להעמיד ככה קבוצה. הוא יצטרך לשחרר שלושה או ארבעה שחקנים בכירים. מי שמדבר על פירוק, מדבר מבורות.

"כספי הנהלה? הורדנו את זה ב-50 אחוז. איזה אנשים יש לנו שם? חברי העמותה ישבו איתי, עברו איתי סעיף סעיף בתקציב, ותאמינו לי, אולי אפשר לחסוך מיליון שקל מכל התקציב. האנשים שבויים בקונספציות שגויות".

קורנפיין ניסה להעריך את העתיד ואמר ש"בתסריט האופטימי, העמותה מגייסת 3 מיליון שקל, אנחנו נגייס 7-8 מיליון שקל, נעבור בבקרה, נחתים שניים או שלושה שחקנים, אולי זר, ותהיה קבוצה. אם לא, הבקרה לא מעבירה תקציב, וניאלץ לפנות לבית משפט. אם אני ממשיך? זה לא רלוונטי. הדברים משתנים. כל יום דברים משתנים. אנחנו כן נקבל כסף מאנשים שמושמצים".

קורנפיין גם גילה ש"הייתה אפשרות למכור את אריאל הרוש בשבוע שעבר לקבוצה רומנית, וסירבנו. גם על קובי מויאל הייתה הצעה, ולא קיבלנו אותה. היה גירעון של עשרות מיליוני שקלים, וקיצצנו אותו. יש פה מועדון גדול, וחשוב שהוא יישאר".

על מאיר פניג'ל: "פניג'ל ישב איתי, הוא קיבל את הנתונים, הוא יבדוק את הנתונים, ואם ירצה, ברוך הבא. אין היום לבית"ר חבר ותומך גדול יותר מאשר ראש העירייה ניר ברקת. הוא מסור ודואג, ומבין כמה הקבוצה חשובה. הוא יצליח לגייס עבורנו כסף".

על ברק יצחקי: "לפני הכל הוא חבר, שיחקנו יחד שנים. דיברתי איתו כחבר, אבל קודם כל הוא צריך להסדיר את העניינים שלו מול מכבי תל אביב. הוא מבחינתו טוען שהוא בחוץ, הם רוצים שהוא ימצא קבוצה, כך שזה לא ברור. אבל מבחינתי, שהוא יגיע לבית"ר זה חלום".

יו"ר בקרת התקציבים עופר אורליצקי: "בית"ר סוחבת גירעון של 6 מיליון שקל. במצב הנוכחי של הקבוצה, כולל כל השחקנים החתומים, אני מניח שהמקורות שבית"ר צריכה לגייס - מקורות כמו אוהדים, אנשי עסקים, תמיכה מעירייה ומכירת שחקנים - היא צריכה לגייס כ-12 מיליון שקל. היא עומדת בסכנה גדולה, מע"מ יוכל לדרוש את הפירוק שלה".

אורליצקי התייחס לעמותת האוהדים: "המודל הזה לא יכול להיות בישראל. זה כסף כבד, צריך 10 מיליון שקל כל שנה. התמיכה שלהם יכולה להיות 20 אחוז מהתקציב, וזה יפה, אבל זה לא הדבר האמיתי. זה מבורך, אבל האוהדים צריכים להבין שאם הם רוצים להיות שותפים ב-20 או 30 אחוז, אם צריכים לשים את הכסף כל שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully