וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: הסלבס שואלים, אנחנו עונים - סיכום חצי עונה

יובל קליין

10.7.2012 / 17:45

מי שואל על סיכויי וושינגטון להגיע לוורלד סירייס? ומי מתעניין בהפתעת העונה משיקגו? כל השאלות, והתשובות, בפנים

משחק האולסטאר שייערך הלילה (בין שלישי לרביעי, 3:00, קנזס סיטי), הוא הזדמנות מצוינת להביט אחורה, אל חצי העונה הראשונה של ליגת הבייסבול. כמו תמיד, מגמות ותופעות יכולות ועלולות להיעלם ברגע שהשחקנים חוזרים מהפגרה, אבל עד שזה יקרה, הגיע הזמן לבחון את מה שקרה. לטובת סיכום חצי העונה שלנו כאן בוואלה! ספורט, ביקשנו מאנשים ברחבי הגלובוס לשלוח לנו את שאלותיהם. השאלות, כמו גם התשובות, מעניינות ביותר וכולן כאן לפניכם. תבלו!

מאט קיין שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס. Jeff Chiu, AP
אז מה היה לנו עד עכשיו? מאט קיין חוגג פרפקטו, הלילה הוא יפתח באולסטאר/AP, Jeff Chiu

רציתי לדעת האם פיטסבורג פייראטס מתכננת להישאר בכותרות גם אחרי חודש אוגוסט? אני פשוט צריך לדעת, כי אם כן, אולי אתכנן ביקור נוסף בשירותים במועדונים של ג'ורג'יה ('ביג' בן ר., פיטסבורג)

בן, אנחנו חושבים שהפעם הפייראטס אכן יעשו את זה ונשמע על מעלליהם אפילו בספטמר. עדיין מוקדם לדעת האם הסגל הנוכחי יספיק כדי להגיע לפלייאוף, אבל דבר אחד כבר אפשר לנבא וזה עונה חיובית ראשונה למועדון, אחרי 19 שנים ארוכות. הסיבות לכך יכולות להיות הכושר של אנדרו מקאצ'ן הנהדר, שמוביל את הנשיונאל ליג באחוזי חבטה וגם שני המגישים המובילים ברוטציה: ג'יימס מקדונלד, שמחזיק ב-ERA מעולה של 2.37 ואי ג'יי בארנט, שהביא לשודדים תשעה ניצחונות רצופים.

אבל מקאצ'ן ושני מגישים פותחים טובים, היו לפייראטס גם בחצי הראשון של העונה שעברה ובחצי השני הם קרסו, אז מה השתנה? ובכן, לרוב אנו מוצאים שלהצלחה בבייסבול מתלווה סיפור שלא בהכרח קשור למשחק, אבל נדמה שהוא זה עושה את ההבדל. פעם זה זקן, פעם קללות ופעם סנאים, כמו במסע האליפות של סנט לואיס בעונה שעברה. לפייראטס יש את "זולטאן". שחקני הקבוצה מצאו את עצמם משועממים מול הטלוויזיה לפני אחד המשחקים והחליטו לראות את הסרט "אחי, איפה האוטו שלי?", שם אשטון קוצ'ר ושון וויליאם סקוט מוציאים את עצמם מוקפים בחברי כת של אנשים עטופים בנייר פצפצים, המעריצים את מנהיגם זולטאן. לאות הערכה למנהיג, מחברים אנשי הכת את שני הבהונות שלהם ויצורים את האות Z. הפייראטס החלו לחקות את הסרט אחרי כל ניצחון או מהלך גדול וכמובן שגם האוהדים המקומיים נדבקו וכולם כבר מפנטזים על עונה חיובית.

אנדרו מקאצ'ן שחקן פיטסבורג פייראטס. Gene Puskar, AP
בפיטסבורג חולמים בגדול. מקאצ'ן/AP, Gene Puskar

שלום, רציתי לדעת האם הקבוצה מעיר ילדותי וושינגטון יכולה להגיע השנה לאותו מקום אליו הבאתי את הקבוצה מהעיר הנוכחית שלי? (KD, אוקלהומה סיטי)

תודה על השאלה קווין. דבר ראשון, שווה לציין את קווי הדימיון הרבים בין הסיפור של וושינגטון נשיונאלס לזה של אוקלהומה סיטי ת'אנדר. שני המועדונים מצאו את עצמם בעיר חדשה והחליטו לבנות שלד שחקנים סביב הדראפט. בעוד לאוקלהומה זה הלך מהר יותר, בבירה האוהדים היו צריכים לחכות בסבלנות לדראפטים של ארבע השנים האחרונות כדי ליצור קבוצה אטרקטיבית. את החצי הראשון של העונה, הנשיונאלס סיימו עם המאזן הטוב ביותר בנשיונאל ליג ונדמה שיש להם את הכלים לפתוח את שערי האצטדיון שלהם לראשונה גם באוקטובר, עם הרוטציה שמובלת על ידי ג'יו גונזאלס (12 ניצחונות) וסטיבן שטרסבורג (128 סטרייקאאוטים).

בהתקפה, אנחנו מוצאים את אדם לה רוש, שמשחזר את עונת השיא שהייתה לו לפני שנתיים עם אריזונה, את ריאן צימרמן, שהוא עדיין אחד משחקני הבסיס השלישי הכי טובים בליגה וכמובן, את ברייס הארפר באאוטפילד. הפנומן בן ה-19 הוא באמת אחת הסיבות בגללן כדאי להישאר ערים כל הלילה, רק בשביל לראות איך הוא הופך דאבל לטריפל, איך הוא תופס תפיסות אקרובטיות ואיך הוא מוסיף כמה חבטות קלאץ'. יחד עם זאת, נענה לשאלה שלך בדיוק כמו שהארפר עצמו ענה לעיתונאי בטורונטו, ששאל אותו האם הוא ינצל את העובדה שהוא בעיר הקנדית כדי לשתות, "אל תהיה ליצן, אחי". פלייאוף כן, וורלד סיריס לא, אבל הולך להיות לנו חתיכת פלייאוף, במיוחד עם נקבל את המפגש המסקרן בין הנשיונאלס לג'ייאנטס.

ריאן צימרמן ברייס הארפר שחקני וושינגטון נשיונאלס. Greg Fiume, GettyImages
לאן הם יקחו את הנשיונאלס? הארפר וצימרמן/GettyImages, Greg Fiume

לוואלה! ספורט שלום. אם ה-MLB ירשו לי לחזור לשחק, לאיזה קבוצה כדאי לי ללכת כדי להחזיק בסיכויים הגבוהים ביותר לטבעת אליפות? (ח. קונסקו, לאס וגאס)

שלום חוזה. השאלה שלך מביאה אותנו לדיון בשתי הקבוצות שמובילות את האמריקן ליג: טקסס ריינג'רס וניו יורק יאנקיז. האחרונה מובילה את הליגה כולה, לאחר שטקסס סבלה מפציעות וקצת נאיביות בשבועיים האחרונים, כך שפגרת האולסטאר לא יכולה לבוא בתזמון טוב יותר עבורה. שתי הקבוצות מבינות שאת הניצחונות הן יביאו מהמחבטים שלהן. גם ליאנקיז וגם לריינג'רס יש ליינאפ ששווה שלוש ריצות בכל אינינג. בטקסס, זה לא רק ג'וש המילטון, למרות שהוא משחק כמו MVP לכל דבר, בעוד שאצל הפסים מככב רובינסון קאנו.

לכן, ההכרעה בין הקבוצות תיפול על ההגשה ובמיוחד על הבולפן. בעוד שלמפציצים מהברונקס יש עדיפות ברוטציה, לחבורה של נולאן ריאן יש עדיפות בבולפן ובמיוחד בעמדת הקלוזר. החסרון של מריאנו ריברה לא יורגש במהלך העונה כמו שהוא יורגש בפלייאוף. הידיעה שמריאנו, שחקן שמחזיק ב-ERA של 0.70 לאורך הפלייאוף, לא יהיה שם, משנה את התמונה אם המשחקים ילכו לשלבי ההכרעה. והם ילכו.

ג'וש המילטון שחקן טקסס ריינג'רס. GettyImages
משחק כמו MVP בינתיים. המילטון/GettyImages

מאז שנכנס ענף הבייסבול לווינר, אני קצת מתבלבל עם האנגלית. אולי תוכל לעזור לי לבחור מי יהיו שתי הקבוצות שיגיעו לוורלד סירייס? (ד. אהרון, ישראל)

כמו שאמרנו דודו, הריינג'רס מחזיקים ביתרון קלוש על פני היאנקיז באמריקן ליג וזה כנראה יביא אותם להופעה שלישית ברציפות בבמה הגדולה. בנשיונאל ליג, הפייבוריטיות כרגע הן וושינגטון, אטלנטה וסן פרנסיסקו. לקרדינלס ולדודג'רס אין את הפיצ'ינג העמוק מספיק כדי להגיע לשלבים הגבוהים, אבל דווקא סינסינטי יכולה לעשות קולות, אם רק תגיע לפלייאוף. מבין שלושת הפייבורטיות שציינו, אפשר אולי להוריד את וושינגטון, בגלל שהיא צעירה מדי ולא בשלה, אבל היא בהחלט בדרך הנכונה ותהיה בגמר מתישהו.

לכן, שיחזור הוורלד סירייס מלפני שנתיים נראה אפשרי מאוד, אבל כדי שסן פרנסיסקו תשחזר גם את הזכייה שלה, היא חייבת לקבל את טים לינסקאם בחזרה. השחקן המאכזב ביותר השנה רשם כבר עשרה הפסדים והפך להיות המגיש השני בהיסטוריה, שזכה בעבר בסיי יאנג והגיע לעשרה הפסדים עוד לפני הפלייאוף. הראשון היה חברו לקבוצה בארי זיטו. היכולת של מאט "פרפקטו" קיין ומדיסון בומגארנר, בהחלט מסוגלת להביא אותם למעמד הגדול, אבל מול המחבטים של טקסס זה יהיה קשה בלי ביג טיים טימי ג'ים.

טים לינסקאם שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס. Ben Margot, AP
יהיה קשה בלעדיו. לינסקאם/AP, Ben Margot

שלום יובל, אני מאוד עסוק השנה, אבל מדי פעם יוצא לי להסתכל על התוצאות והטבלאות ואני מוצא שהקבוצה שלי, שיקגו וויט סוקס, מובילה את האמריקן ליג מרכז, בניגוד לכל התחזיות מתחילת העונה. יש איזשהו הסבר לכך? (ברק א., וושינגטון די סי)

מיסטר פרזידנט, יהיה נכון להשתמש בתואר "הפתעת העונה" לגבי הקבוצה היקירה שלך ואת המאמן שלה, רובין ונטורה, אפשר להכתיר כ"מאמן החצי הראשון של העונה". אנחנו מדברים כאן על קבוצה שהתקשתה למצוא מאמן, שויתרה על שחקני מפתח כמו מארק בהרלי וקרלוס קווינטין ושהכוכב שלה, פול קונרקו, כבר בן 36. למרות זאת, הוויט סוקס מובילים במרחק שלושה משחקים מקליבלנד. ההסבר לכך יהיה החזרה לחיים של אדם דאן, שבשנה שעברה עבר את אחת העונות המביכות בהיסטוריה והשנה הוא כבר עם 25 הומראנים.

בנוסף, ג'ייק פיבי לא מקבל את הכבוד הראוי לו. המגיש הפותח חוזר מפציעות מדי שנה ולא מוכן לוותר, כשהשנה הוא מציג מספרים דומים מאוד לאלה שהביאו לו את תואר הסיי יאנג בזמנו בסן דייגו, עם ERA של 2.85 ו-WHIP שעומד על פחות מ-1.00. אבל הסיפור הגדול של שיקגו העונה הוא המעבר של כריס סייל מהבולפן לרוטציה. הילד בן ה-23 עבר שנת למידה בשנה שעברה בבולפן ואפילו ניסה את תפקיד הקלוזר לתקופה קצרה. השנה החליטו בעיר הרוחות שהם לא צריכים קלוזר עתידי, אלא דווקא מגיש שימלא את מקומו של בהרלי וסייל הפך להימור הנכון. הוא ניצח כבר עשרה משחקים ומחזיק ב-ERA השני בטיבו באמריקן ליג. את מקומו בבולפן תפס אדיסון ריד, שאמור להיות הכריס סייל החדש. בכלל, כל הבולפן מורכב מרוקיז ומאט ת'ורנטון אחד, שמשמש כקלוזר וכמנטור. אפשר לראות את זה אפילו כשהשחקנים נכנסים לבולפן לפני המשחק, מובלים בחבל על ידי ת'ורנטון.

כריס סייל שחקן שיקגו וויט סוקס. Jim Mone, AP
ילד פלא. כריס סייל/AP, Jim Mone

בתור אחד שהשפיע רבות על הקבוצות שלו במהלך הקריירה, רציתי לדעת איזה שחקן השפיע על הקבוצה שלו הכי הרבה השנה? (ב. סקלבריני, שיקגו)

יש רק שני שחקנים בהיסטוריית הליגה, פרד לין ואיצ'ירו סוזוקי, שזכו בתואר רוקי השנה ושחקן השנה באותה עונה. מייק טראוט בדרך להצטרף אליהם. האאוטפילדר בן ה-20 של לוס אנג'לס איינג'לס, הפך את העונה שלה מלאכים, שהתקשו ליצור ריצות למרות נוכחותו של אלברט פוחולס בליינאפ שלהם. ביום בו טראוט לבש את המדים של האיינג'לס לראשונה העונה, הקבוצה הייתה במאזן של 14:6. כיום היא עומדת על 38:47 ומחזיקה במאזן השלישי בטיבו באמריקן ליג. בגלל זה, אנחנו נותנים לו את תואר ה-MVP, לפני ג'וש המילטון. הוא מוביל את האמריקן ליג באחוזי חבטה עם 34.3 ובגניבות בסיס (26, שיא מועדון לגניבות בסיס לפני פגרת האולסטאר). בנוסף, טראוט מוביל את האמריקן ליג ב-WAR (הסטטיסטיקה שבודקת כמה ניצחונות שווה שחקן אחד לקבוצה), עם 4.7.

אז מה מפריד כרגע בין האיינג'לס לטקסס, שמוליכה את בית המערב? עזרה קטנה לרוטציה ויציבות מצד פוחולס. המאלכים בהחלט יכולים להיות מרוצים מג'רד וויבר, שכבר זרק לנו היטר ומסי ג'יי ווילסון, שנהנה מהאצטדיון הידידותי באנהיים לעומת הבית הקודם שלו בארלינגטון, רושם ERA נמוך ומרשה פחות הומראנים, אבל שאר הרוטציה לא יציבה, כשדן הארן נשלח לרשימת הפצועים בשבוע שעבר והדיווחים הם שהקבוצה מחפשת חיזוק לרוטציה. אחד השמות שעלו הוא פרנסיסקו ליריאנו ממיניסוטה והנחתה שלו בהחלט יכולה לשנות את מאזן הכוחות בבית ובחטיבה כולה.

מייק טראוט שחקן לוס אנג'לס איינג'לס. Stephen Dunn, GettyImages
רוקי השנה והשחקן המצטיין? טראוט/GettyImages, Stephen Dunn

אני כרגע ללא קבוצה ועם הרבה זמן פנוי, רציתי לדעת האם שווה לי להתחיל לעקוב אחרי העונה, למרות שכבר עברנו את מחצית הדרך? (ברק י., אשקלון)

שלום ברק, התשובה היא בהחלט כן! שנים שלא זכורה לענף הבייסבול חבורה של צעירים כל כך מוכשרת ומלהיבה כמו מייק טראוט, ברייס הארפר, כריס סייל, אנדרלטון סימונס (אטלנטה), ווילד מיילי וטרבור באוור (אריזונה) ו-וויל מילדברוקס (בוסטון). לענף הבייסבול הייתה בעיה למתג את עצמו לקהל חדש וצעיר ועם החבורה המוכשרת הזאת, הוא בהחלט מסוגל לחזור שוב לעניינים.

לא נשכח גם את המבוגרים והמנוסים יותר ובמיוחד אלו שאמורים לחזור לזירה בחצי השני של העונה: ריאן הווארד, לאנס ברקמן, קרל קרופורד והכוכב של הדודג'רס ומי שהיה בדרך לתואר ה-MVP מאט קמפ, שחוזר מפציעה שהשביתה אותו למרבית החצי הראשון של העונה.

בנוסף, יש לנו את המאבקים על כרטיסי הפלייאוף, שקיבלו השנה תפנית עם הגדלת הפלייאוף לחמש נציגות מכל חטיבה. זאת הזדמנות מצוינת לקבוצות אמריקן ליג מזרח כמו בולטימור אוריולס, לעשות היסטוריה ולחזור לאוקטובר. יהיה גם מסקרן לראות את החצי השני של העונה של דטרויט המאכזבת ושל ניו יורק מטס המפתיעה, שם נשאלת השאלה האם אר איי דיקי יכול להמשיך בכושר הנוכחי והמטורף שלו שלושה חודשים נוספים?

למרות האולימפיאדה ולמרות עונת הפוטבול הבאה עלינו לטובה, אל תזניח את ה-MLB, כי עוד צפויים שם הרבה מאוד דברים מעניינים ומלהיבים.

בייסבול בוואלה! ספורט

ברק יצחקי שחקן מכבי תל אביב באימון. רענן ברנובסקי
יש הרבה מה לראות, יצחקי/רענן ברנובסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully