וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: טומי ארשנסקי צורף למשלחת ללונדון

6.7.2012 / 16:28

הג'ודוקא הפך לשלישי שנכנס על סמך "קריטריון צעיר": "תודה למי שעזר להגשים חלום". המשלחת תמנה 38 ספורטאים

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים בלונדון תמנה 38 ספורטאים. בית הדין העליון של הוועד האולימפי בישראל פסק היום (שישי) כי הג'ודקא טומי ארשנסקי (משקל 60 ק"ג) יהיה הספורטאי השלישי שיצטרף למשלחת ישראל על תקן של ספורטאי צעיר. ארשנסקי ישתתף בשני ימי הגיבושון שיתקיימו בימים ראשון ושני הקרובים במלון הרודס בתל אביב. ארשנסקי יהיה הג'ודוקא החמישי במשלחת אחרי אריק זאבי, אליס שלזינגר, גולן פולק וסוסו פללשווילי.

ביום השני לגיבושון תשתתף המשלחת בטקס לזכר הי"א באנדרטה בת"א יחד עם משפחות הי"א, ומשם תצא למישכן הנשיא בירושלים שם יערוך נשיא המדינה שמעון פרס טקס פרידה משותף למשלחת ישראל ולמשלחת הפראולימפיים.

בית הדין העליון של הוועד האולימפי בישראל (עו"ד אליהו לוין אב"ד ועורכי הדין אודי ארצי ויגאל בורוכבסקי) כתב היום בהחלטתו: "בהתחשב בהסכמת המשיב (הוועד האולימפי בישראל) ועל רקע חוות דעתו של מר גילי לוסטיג ושל ועדת הערעורים של הוועד האולימפי על פיה מדורג המערער (טומי ארשנסקי) במקום השלישי אנו מורים על הכללת המערער במשלחת האולימפית של ישראל כאחד משלושת הספורטאים אשר עמדו בקריטריון הצעירים ". ערעורו של השחיין תום קרמר נדחה.

אורן סמדג'ה: "ההיגיון ניצח"

טומי ארנשסקי הנרגש אמר בתגובה להחלטה: "תודה לכל מי שעזר לי להגשים חלום. מעכשיו אתרכז באימונים ובעבודה הקשה, אני מתרגש מאוד". מאמנו אורן סמדג'ה אמר: "ההיגיון ניצח. האמנתי לאורך כל הדרך כי מי שמגיע לו, יגיע לאולימפיאדה. נמשיך לעבוד קשה, להאמין בדרכנו, דרך הג'ודו".

מנכ"ל איגוד הג'ודו שגיא גור הוסיף: "האיגוד ניהל מאבק שקט מאחורי הקלעים, בזמן שיואל רזבזוב ניהל את המאבק הציבורי. הג'ודו הישראלי שולח חמישה ספורטאים לאולימפיאדה ומגיע קרדיט גדול למאמנים".

יו"ר איגוד הג'ודו הישראלי משה פונטי הגיב: "מגיעה תודה גדולה לבית הדין העליון, שידע להבחין בין עיקר וטפל, ראה את העובדה שטומי ארשנסקי גם קיבל את הכרטיס האירופי לאולימפיאדה, גם עשה מינימום בינלאומי וגם השיג את כל אלה במגבלה גדולה של זמן. מגיע קרדיט גדול למאמן אורן סמדג'ה, שהאמין בטומי כל הזמן ועבד איתו בצורה מקצועית ועקבית. תודה ענקית לגילי לוסטיג, ששם את הספורט הטהור מעל שיקולים מספריים קרים. אני יודע שיש כאלה שמבקרים את צבי ורשביאק ואת הועד האולימפי הישראלי, אבל לזכותו של ורשביאק יש לומר כי המנגנון שקיים בועד האולימפי, המאפשר דירוג של הספורטאים החריגים, זכויות ערעור ודיון, נותן לספורטאי הבודד להשמיע את קולו מול המערכת. אני מאושר בשביל טומי ארשנסקי, שעבד קשה מאוד ומודה לכל האנשים בג'ודו שעבדו לפני ומאחורי הקלעים, אם בארגון הקול הציבורי כמו יואל רזבזוב ואם בפייסבוק ומול התקשורת, כדי שספורטאי בודד יגשים בצדק את החלום שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully