וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב: דייויד רודישה הולך על שיא עולם בפריס

ליגת היהלום חוזרת ושיאן העולם ב-800 רוצה לרדת מ-1:41 דקה. קרב מסקרן בין טייסון גיי לג'סטין גאטלין ב-100 מטר

אחרי המבחנים האמריקאים, הג'מייקנים, הקנייתים ואליפות אירופה, חוזרת הערב (שישי) ליגת היהלום ומתארחת בפריס לתחרות השביעית בסבב (21:00, שידור ישיר בספורט1 וספורט1 HD). יוסאין בולט, שמצבו לא ממש ברור, לא ישתתף בתחרות. גם בהיעדרו, יהיו שם מספיק שמות גדולים כדי להפוך את הערב הזה למיוחד, אולי אפילו מיוחד מאוד.

דייויד רודישה הקנייתי, שיאן העולם ב-800 מטר, מתכוון לנסות ולשבור על המסלול ב"סטאד דה פראנס" את שיאו העולמי העומד על 1:41.01 דקה. רודישה נראה מצוין בתחרויות האחרונות שלו וקבע זמנים של 1:41.74 בניו יורק ו-1:42.12 במבחנים הקנייתים. "אני בכושר טוב, האמת היא שבניו יורק תיכננתי לרוץ 1:42 כך שהתוצאה הוכיחה לי שאני בכושר טוב. בניירובי רצתי 1:42 בתנאי גובה, אני מרגיש מצוין", אמר רודישה לקראת התחרות. די ברור שהמטרה של רודישה בתחרות הזאת תהיה לנצל תנאים טובים ומכתיב קצב שיעשה את העבודה כדי לנסות ולעשות היסטוריה. סמי טאנגוי, שיהיה מכתיב הקצב של רודישה, ינסה לסדר לו זמן של 48.9 שניות בהקפה הראשונה. אם זה יקרה, ההקפה השניה תהיה מעניינת מאוד. יריבו הגדול של רודישה, מוחמד אמאן האתיופי, לא משתתף בתחרות. מי שינסה לסכן את שיאן ואלוף העולם יהיה בן ארצו אלפרד ייגו.

אתלטית נוספת שהתקרבה מאוד לפני שנה לשיא העולם היא רצת ה-100 משוכות סאלי פירסון. האוסטרלית המופלאה תתחרה בפריס והיא מגיעה לשם עם שלוש מתוך ארבע התוצאות המהירות בעולם השנה, כך שקשה מאוד להמר על מישהי אחרת שתנצח את הריצה הזאת. השאלה היא רק אם פירסון תוכל לשפר את תוצאת השנה שלה, העומדת על 12.49 שניות.

הקהל הצרפתי יתמקד בעיקר במזרן הקפיצה במוט, שם הוא יקבל שיחזור של הגמר הנהדר באליפות אירופה בהלסינקי בין רנו לאבילני המקומי לביורן אוטו הגרמני. לאבילני ניצח אז אחרי שעבר 5.97 מטרים וקבע את תוצאת השנה בעולם. אוטו קבע את תוצאת השנה לפניו. צריך גם לקחת בחשבון את מאלטה מור הגרמני שגם הוא עבר העונה 5.90 ואת רומיין מניל הצרפתי הוותיק, ואפשר להגיד שמדובר באחת התחרויות האיכותיות בפריס, בטח בשדה. על המסלול, הצרפתים מחכים בקוצר רוח לריצת ה-100 מטרים, כדי לבחון את מצבו של כריסטוף למטרה. הספרינטר הלבן המהיר בעולם ניצח באליפות אירופה, אבל אם הוא בונה על תוצאה טובה במשחקים האולימפיים, צריך לבדוק איך הוא מתפקד מול הגדולים באמת. אז יוסאין בולט ויוהאן בלייק לא יהיו שם, אבל כן יהיו שני האמריקאים הבכירים - ג'סטין גאטלין וטייסון גיי. גאטלין הרשים כשניצח במבחנים האמריקאים בזמן של 9.80 שניות והפך להיות מועמד למדליה בלונדון 2012. גיי עבר את המבחנים בהצלחה, וכעת נותר לו רק לעשות את ההכנות האחרונות לקראת הדבר הגדול הבא, שם הוא מתכוון להתקרב לשיאו האישי המדהים (9.69) ואפילו לשפר אותו. למטרה אמר במסיבת העיתונאים בפריס שהוא מתכוון לרדת מ-10 שניות לראשונה העונה, גיי מתכוון לרשום ניצחון גדול ראשון העונה וגאטלין מתכוון להישאר בלתי מנוצח העונה - יהיה מעניין.

מקצוע נוסף שבו יש סיכוי לשבירת שיא עולם יהיה ריצת ה-3,000 מכשולים לגברים. פול קיפסלה קואץ', שאחראי על תוצאת השנה ועל הזמן השלישי בטיבו בכל הזמנים (7:54.31 דקות) ינסה להתגבר על הכשלון במבחנים הקנייתים ללונדון (מקום שביעי) ולגמול על כך בערב בלתי נשכח. אבבה ארגאווי האתיופית, שכיכבה העונה בליגת היהלום בריצת ה-1,500 מטר, תנסה להמשיך ולשפר את שיאיה האישיים כדי לחזק את מעמדה החדש כשהיא בת 22 בלבד.

גם ריצת ה-5,000 מטר לגברים תהיה מרתקת. קנניסה בקלה, שיתחרה במשחקים האולימפיים בודאות במרחק הכפול, עדיין צריך לשכנע את מקבלי ההחלטות באתיופיה שייאפשרו לו ללכת על דאבל בלונדון ולהתחרות גם ב-5,000. הפעם זו תהיה ההזדמנות האחרונה שלו וכדי לעשות את זה הוא יצטרך ככל הנראה לסיים בין שלושת האתיופים הראשונים בריצה. בין האתיופים יתחרו נגדו גם אחיו הצעיר טאריקו בקלה, כמו גם אימאנה מרגה ודז'ן גברמקסל שהם רצים של פחות מ-13 דקות למרחק הזה. אגב, מכתיבי הקצב ינסו לגרור את הריצה הזאת לקצב של 12:50 דקות.

יוסאין בולט פרש מליגת היהלום במונאקו

אולימפיאדה לונדון 2012 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully