וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברביעי: אליפות אירופה באתלטיקה יוצאת לדרך

26.6.2012 / 13:07

10 ישראלים ישתתפו בתחרות שתתקיים במשך חמישה ימים בבירת פינלנד הלסינקי. קרויטר ומוצ'קייב עדיין בתמונת הקריטריון האולימפי

פחות מחודש לפני פתיחת המשחקים האולימפיים בלונדון, תצא לדרך מחר (רביעי) בהלסינקי אליפות אירופה באתלטיקה קלה, שתימשך חמישה ימים. בגלל הסמיכות למשחקים האולימפיים אי אפשר לצפות לתחרות זוהרת עם כל הכוכבים של היבשת, אבל יהיו שם מספיק שמות גדולים כמו כריסטוף למטרה, מו פראח, אנדראס תורקילדסן ורנו לאבילני. לא פחות חשוב, יהיו שם 10 נציגים מישראל כשלשניים מהם סיכוי לקביעת הקריטריון למשחקים האולימפיים - הקופץ לגובה דימה קרויטר והודפת הכדור ברזל אנסטסיה מוצ'קייב. התחרות בהלסינקי תועבר בשידור ישיר ביורוספורט, מדי יום החל מ-9 בבוקר שעון ישראל.

קופץ לגובה דימה קרויטר באליפות ישראל באתלטיקה. קובי אליהו
יכול לעשות את זה? דימה קרויטר/קובי אליהו

הזווית הישראלית

דימה קרויטר נחשב לאתלט הבכיר במשלחת. הקופץ לגובה מחזיק בשיא אישי של 2.28 מטרים, ואם יצליח לשחזר אותו - הוא ירוויח את מקומו במשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בלונדון. קרויטר כבר ניתר השנה ל-2.23 אבל הוא יצטרך להתעלות על עצמו דווקא בתחרות בקנה מידה גדול, וצריך לזכור שעד היום הוא לא ממש הצליח בתחרויות כאלה מאז שעלה לבוגרים. מקצה המוקדמות של קרויטר יתקיים כבר ביום ראשון ב-19:15 (שעון ישראל) וכדי לעלות לגמר נראה שהוא יצרך לקפוץ בסביבות בין 2.20 ל-2.23 מטרים. אם יעלה לגמר, הוא יופיע שם ביום שישי ב-19:40.

האתלטית הישראלית השניה שעדיין יש לה סיכוי להגיע ללונדון היא אנסטסיה מוצ'קייב, שהשתפרה העונה פלאים בהדיפת כדור ברזל וקבעה שיא ישראלי של 17.22 מטרים. התוצאה הזאת טובה יותר מקריטריון B האולימפי, ועדיין, מוצ'קייב תצטרך לעשות הרבה יותר מזה כדי להגיע ללונדון 2012. המוקדמות של מוצ'קייב יתקיימו ביום חמישי והגמר בשישי בערב.

יוחאי הלוי, שכבר שבר העונה את שיאו האישי בקפיצה משולשת וקבע 16.81 מטרים, ינסה לרשום שיפור נוסף ולעלות לגמר של האליפות. בכל מקרה, הקופץ המוכשר רחוק מהקריטריון הנוקשה ללונדון שהוא 17.20 מטרים. גם הקופצת לגובה מעין פורמן עדיין חולמת על לונדון, וכדי לעשות את זה היא תצטרך לעלות לגמר הנשים ולקפוץ שם 1.95 מטר, מה שנראה כמו משימה קשה מאוד עבור הקופצת, שלא הייתה ממש יציבה העונה.

מוגס טסמה, שלא הצליח מוקדם יותר העונה לקבוע את הקריטריון האולימפי בריצת 10,000, יתחרה בחצי המרחק וינסה להגיע לגמר. אירנה לנסקי הוותיקה תרשום וי על עוד אליפות אירופה, אבל ביכולת הנוכחית שלה קשה להאמין שהיא תוכל לעבור שלב בריצת ה-100 משוכות. דימיטרי ברסקי לעומתה נראה לא רע בכלל בחודש האחרון בריצות הספרינט, וממנו דווקא אפשר לצפות לעשות את זה.

שני רצים ישראלים, שקיבלו לאחרונה אזרחות, מועמדים להגיע רחוק יותר משלב אחד בריצות שלהם. מדובר ברץ ה-400 דונלד סנפורד וברץ ה-800 דסטין אמרני, שנראה מצוין באליפות ישראל האחרונה וכמעט וקבע שיא אישי. האתלטית היחידה במשלחת להלסינקי שהבטיחה את מקומה בלונדון 2012 היא הקופצת במוט ג'יליאן שוורץ, שתנסה לרשום תוצאה באיזור ה-4.50 מטרים, על מנת להוכיח שהיא יכולה להתקרב לגמר אולימפי.

הזווית האירופית

למרות שזו שנה אולימפית, לא מעט כוכבים דווקא כן יהיו בתחרות הזאת. אחרי הכל, מדובר בהכנה מצויינת למשחקים האולימפיים בלונדון, כשהאתלטים משאר היבשות עסוקים בתחרויות המקומיות שלהם.

כריסטוף למטרה הצרפתי, האיש הלבן המהיר בעולם (9:92 שניות ב-100 מטר) יגיע כדי להגן על תאריו בריצות הספרינט. היריבים שלו יהיו בעיקר דווין צ'יימברס הבריטי (שנחלש העונה), ג'ימי ויקו הצרפתי וג'ייסומה סעידי נ'דורה הנורבגי. עוד שם שצריך לקחת בחשבון הוא צ'וראנדי מרטינה, שייצג בעבר את האנטילים ההולנדים ומייצג כיום את הולנד. הספרינטים לנשים לא צפויים להתעלות לרמה גבוהה במיוחד כשורה סאיילר הגרמניה תנסה להגן על התואר שלה מלפני שנתיים. מה שכן, יהיה שווה לעקוב אחרי ריצת ה-100X4 מטר לנשים, כשמרלין אוטי הג'מייקנית בת ה-52 תהיה חלק מהרביעייה הסלובנית שתנסה לעלות לגמר.

את עיקר תשומת הלב יתפוס הרץ הבריטי למרחקים ארוכים, מו פראח, שישתתף בגמר הריצה ל-5,000 מטר כבר בערב הראשון של האליפות במטרה להגן על התואר שלו ולהצהיר עוד קצת על כוונותיו לקראת המשחקים האולימפיים בלונדון. קרב מעניין יהיה בריצת ה-800 מטר לגברים, כשיורי בורזאקובסקי המנוסה יתמודד בין השאר נגד ההולנדי רוברט לאתוורס, שקבע השנה זמן של 1:44.61 דקה בהנגלו.

בשדה צפויים כמה קרבות מעניינים כשרנו לאבילני הצרפתי (5.90 השנה) יתמודד נגד מאלטה מור הגרמני (5.91 השנה) בקפיצה במוט, ואיך אפשר בלי קרב הענקים בהטלת כידון על אדמת פינלנד? טרו פיטקמאקי המקומי נגד אנדראס תורקילדסן הנורבגי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully