וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: עולה לגבעה

25.6.2012 / 12:00

"ג'רי סיינפלד הקטן" של המטס, הטרייד של יוקיליס, הנפילה של לי והתשלום של פפלבון. עידן ויניצקי סוגר עוד שבוע פרוע

אינינג ראשון:

אחרי הפסקה קלה, הסיכום השבועי חוזר ואי אפשר לפתוח אותו עם מישהו אחר מלבד קווין יוקיליס. אחרי שמונה וחצי עונות ושתי אליפויות, אחת מהן היסטורית והיסטרית במיוחד, אחד הסמלים הכי גדולים של פנווי פארק בעשור האחרון עוזב את עיר השעועית ועובר לעיר הרוחות, שם יחבור לשיקגו וויט סוקס. על פניו, הטרייד שמביא לבוסטון תמורתו שני שחקנים לא מוכחים ועוד משאיר את הגרביים האדומות עם חלק מהמשכורת שלו, לא נראה טוב עבור בובי ולנטיין וקבוצתו, אבל עם היכולת של וויל מידלברוקס, אחת מהפתעות השנה בליגה, הבסיס השלישי פשוט תפוס וליוקיליס, שכזכור גם הסתכסך עם בובי וי בתחילת העונה, פשוט לא היה מקום. הקריירה הנהדרת של השחקן עם ההנפה הכי מוזרה בתבל עוברת לשיקגו ושם הוא ינסה להביא מהניסיון שלו ולסחוף את הוויט סוקס אל הפלייאוף ואולי אפילו למעלה מזה. אגב, במשחק האחרון שלו, 'יוק' נפרד כמו גיבור מהקהל בפנווי עם טריפל שהכניס את הריצה האחרונה בניצחון על אטלנטה וסטנדינג אוביישן ממושך מהקהל, שהכריח אותו לצאת החוצה ולנופף להם, כשההתרגשות הרבה ניכרת עליו.

אינינג שני:

הסאבווי סירייס השני של העונה הסתיים הלילה ולאחר שבפעם הקודמת זה נגמר עם סוויפ של היאנקיז על המטס, הפעם הפסים לקחו שני משחקים בסיטי פילד, שם דווקא להם היה יותר קהל מאשר למארחים. בניגוד לשנים עברו, הסדרה הזו נערכת העונה לשם שינוי בין שתי קבוצות שיש להן על מה להילחם ומה להציע והלהט היה בהתאם. לפני המשחק הראשון בסדרה, הקלוזר של המטס פרנק פרנסיסקו קרא לשחקני היאנקיז "פחדנים" או באנגלית, "תרנגולות". חברו לקבוצה של פרנסיסקו, הרליבר טים בירדאק, החליט להפחיד מעט את הקלוזר שלו ותמורת שמונה דולרים רכש בצ'יינהטאון תרנגולת, שהתרוצצה בחדר ההלבשה של המטס לפני המשחק: "אמרתי לו שהיאנקיז שלחו אותה והוא נראה מבוהל, אבל אז הוא הבין שאני קניתי אותה", סיפר בירדאק. במשחק עצמו, פרנסיסקו השיג את השמירה בניצחון 4:6 והתרנגולת, שקיבלה את השם "ג'רי סיינפלד הקטן" על שם התרנגולת של קרמר בפרק על קרב התרנגולים בסיטקום המופתי, כבר עברה לחווה שם תוכל לחיות בשלום עם חברותיה ולחגוג ניצחונות של המטס.

טים בירדאק שחקן ניו יורק מטס אוחז תרנגולת. Elsa, GettyImages
על כנפיה תביא. בירדאק ו"גרי סיינפלד הקטן"/GettyImages, Elsa

אינינג שלישי:

ג'ונתן פפלבון לא רגיל לשבור שמירות, בייחוד לא מאז שעבר לפילדלפיה בתחילת העונה הנוכחית. 'פפ' עמד העונה על 17 מ-17 עד שטמפה ביי הרסה לו את המאזן המושלם והשוותה ל-6:6 באינינג התשיעי מול הפיליז. אחרי השבירה, הקלוזר ירד מאוכזב לכיוון הספסל ובדרך פגש את ג'ים ת'ומה, שעמד לחבוט כפינץ' היטר. פפלבון הציע 5,000 דולר עבור הומראן, שינצח את המשחק וזה בדיוק מה שת'ומה עשה, כששלח את הווקאוף ה-13 שלו ליציע (הכי הרבה בתולדות הליגה). לא ברור אם פפלבון היה רציני ובינתיים ת'ומה טוען שהוא לא ראה את הכסף, אבל כנראה שחוזה המיליונים שהנחית את הקלוזר בעיר האחווה מתחיל להשתלם לו. איך אומרים: שברת, שילמת!

אינינג רביעי:

ג'יימי מוייר, זוכרים? המגיש בן ה-49, שהחל את העונה במדי קולורדו והפך למגיש המבוגר ביותר בהיסטוריה שקצר ניצחון, עבר לפני כחודש לבולטימור, אולם האוריולס שיחררו אותו השבוע, לבקשתו ולאחר שלא נמצא לו מקום ברוטציה. מוייר הספיק לשחק שלושה משחקים בקבוצת הפיתוח של האוריולס ורשם מאזן של 1:1 עם ERA של 1.69 בלבד, כך שכוחו עדיין במותניו של הקשיש הזה, שהגיש עבור בולטימור בין 1993 ל-1995. אם אף קבוצה לא תיקח אותו, זה יהיה כנראה סוף הסיפור עבור מוייר, שמגיש בליגה מאז 1986 וקצר 269 ניצחונות.

ג'יימי מוייר שחקן קולורדו רוקיז. Chris Schneider, AP
הסוף? ג'יימי מוייר/AP, Chris Schneider

אינינג חמישי:

הילד ענק. האיינג'לס שכחו כבר מזמן מהפתיחה החלשה שלהם והם חזק במירוץ לפלייאוף, כרגע לפחות דרך הווילד קארד, שם הם בפיגור חצי משחק בלבד מבולטימור וטמפה ביי. לא מעט מהקאמבק הנהדר הזה רשום על שמו של רוקי העונה בינתיים, מייק טראוט. רק בן 20 וכבר מביא עימו לצלחת טונות של ניסיון, כשהשבוע הוא עזר למלאכים לקחת סדרה שנייה העונה מהדודג'רס ועוד סדרה מול סן פרנסיסקו. הוא חבט ארבע פעמים על הראש של הג'איינטס במשחק השני בסדרה, שהסתיים ב-5:12 ללוס אנג'לס והוסיף גם הומראן מול הדודג'רס, שהשלים קאמבק גדול באותו משחק וסידר את הניצחון. הילד חובט העונה ל-33.8 אחוזי חבטה, שני ב-AL אחרי פול קונרקו מהוויט סוקס והוא גם שלישי בליגה כולה בגניבות בסיסים. בקיצור, החבילה השלמה, שנותנת לאיינג'לס תוספת כוח לא צפויה והרבה סיכוי במאבק על הפלייאוף.

אינינג שישי:

נמשיך עם שחקנים צעירים, אבל הפעם מהצד השלילי של התמונה. ברנדון ביצ'י מחזיק ב-ERA הטוב בליגה עד כה, 2.00. לצערו, הוא כבר לא יוכל לשפר אותו העונה, אחרי שגם הוא נאלץ ללכת לניתוח טומי ג'ון. ביצ'י סיפק פתיחת עונה אדירה עבור הברייבס, אבל לא קצר ניצחון מאז ה-17 למאי וכעת הוא יושבת לכל העונה הקרובה וככל הנראה גם למרבית העונה הבאה. ד"ר אנדרוס, המומחה לתיקוני מרפקים וכו', אישר את הממצאים המתסכלים עבור ראשי אטלנטה, שהחזירה מהמיינורס את ג'איר ג'רג'נס, שכבר הספיק לנצח את בוסטון ביום שישי. באטלנטה עדיין חולמים לזכות בבית המזרח, שם הם בפיגור של ארבעה משחקים אחרי וושינגטון וחצי משחק מהמטס, אבל החל מהשבוע, המשימה הזו הפכה להרבה יותר קשה.

ברנדון ביצ'י שחקן אטלנטה ברייבס. AP
זה לא היה בתכנון. ביצ'י/AP

אינינג שביעי:

נמשיך עם בית המזרח המסקרן של ה-NL ועם הקבוצה שרשמה את ההתרסקות הכי כואבת בו לאחרונה. מיאמי המחודשת פתחה את העונה לא משהו, אבל בשלב מסוים התחושה הייתה שהיא עולה על הגל והמאזן כבר הראה 23:31. ומאז? שלושה ניצחונות, 15 הפסדים, כולל סוויפים מול אטלנטה, טמפה ביי ובוסטון. המארלינס המאכזבים והמאוכזבים שוב רואים איך הבית בורח להם והם כבר שמונה ניצחונות מהפסגה, כשאולי הניצחון 0:9 הלילה מול טורונטו יחזיר אותם מעט למסלול. הבעיה הכי גדולה של הקבוצה היא ההתקפה, שרשמה 269 ריצות בלבד, המאזן ה-26 בטיבו בליגה. החולשה הזו מובילה למינוס של 64 ביחס הריצות, כשרק מינסוטה, שיקגו קאבס וסן דייגו, שלוש הנמושות של הליגה, מחזיקות במינוס גדול יותר. נראה שאין מנוס עבור המארלינס מלחזק את הליינאפ, אותו מחזיק כרגע ג'אנקרלו סטנטון די לבדו.

Seventh-Inning Stretch:

בתחילת השבוע אר איי דיקי מהמטס רשם משחק שני רצוף של תשעה אינינגים וחבטה בודדת. הוא הפך לעשירי בלבד בהיסטוריה שרושם הישג כזה ולראשון מאז 1988. כמו כן, הוא הפך למגיש הראשון בהיסטוריה שמרשה לאורך חמישה משחקים ריצה אחת או פחות, משיג יותר מ-50 סטרייקאאוטים ומוליך פחות מחמישה חובטים. לא רע.

אינינג שמיני:

14, 18, 14, 5, 22, 14, 12, 17. לא, לא הגעתם לעוד פרק של 'אבודים' או להגרלת מפעל הפיס. המספרים האלה הם כמות הניצחונות של קליף לי מאז הפך למגיש ברוטציה של קליבלנד ב-2004. והשנה? 0 עגול אחרי חצי עונה שלמה, כשהלילה מאזן ההפסדים הגיע לארבע מול טמפה ביי. הנפילה של לי העונה, מסמלת את הנפילה של פילדלפיה כולה, קבוצה שנבנתה לאליפות ושוקעת במצולות הליגה. בזמן שרוי האלאדיי מבלה ב-DL ורוי אוסוולט הגיש השבוע משחק בכורה בטקסס (וניצח), מרוטציית הקסמים של הפיליז לא נשאר הרבה וחוץ מקול המלס, אף אחד שם לא ממש מצליח להשיג ניצחונות. זה כולל כאמור את לי, שמלבד עונת 2007 אותה פתח עם פציעה, לא ירד ממאזן דו ספרתי של ניצחונות לאורך הקריירה. עד שהגיעה העונה המקוללת הזו.

אינינג תשיעי:

לסיום, נדבר קצת על הקרב על הבלטווי הנהדר שקיבלנו השבוע בין בולטימור לוושינגטון, שתי הקבוצות הכי מפתיעות העונה בליגה, שדוהרות לפלייאוף. עשר ריצות משותפות בשלושה משחקים, זו הייתה מנת חלקן של ההתקפות, שנאלצו להתמודד מול כמה מהמגישים החמים במשחק היום. זה התחיל בשישי, עם שמונה ועשרה של ג'ייסון האמל מהאוריולס, שסידרו לו ניצחון שמיני העונה. בשבת, אדווין ג'קסון נתן הופעה חזקה והבולפן שלו הרשה רק חבטה בודד בשני אינינגים ושני שליש, כשהנשיונאלס יוצאים מחייכים מקמדן יארדס. לקינוח, בולטימור השיגה עוד ניצחון, כשג'ייק ארייטה פותח חזק, מאט וויטרס מספק קצת התקפה עם הומראן דרמטי באינינג השמיני שהפך פיגור 1:0 ליתרון 1:2 וג'ים ג'ונסון האדיר שומר בפעם ה-22 העונה, כשה-ERA שלו מראה 1.10 בלבד. בבית הלבן כבר חולמים על דו קרב בוורלד סירייס.

קליף לי שחקן פילדלפיה פיליז. Rich Schultz, GettyImages
מה עובר על קליף לי?/GettyImages, Rich Schultz

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully