וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק הכי מושלם של מסי

22.6.2012 / 11:15

מצעד 25 המשחקים הכי טובים של ליאו מסי לכבוד יום הולדתו ה-25 מגיע לשיאו, עם דירוג חמשת הגדולים: קשה להחליט, הא?

זהו זה, אחרי שהצצנו על מקומות 16-25 ובחנו גם את מקומות 6-15 בדירוג המשחקים הכי גדולים בקריירה של ליאונל מסי, הגיע הזמן לטופ של הטופ. ישנם משחקים בחייו של אוהד כדורגל, שלאחר צפייה בהם הוא יגיד לעצמו: "את זה אני לא אשכח לעולם ואפילו אספר לילדים שלי שיצא לי לראות". בשנים האחרונות, לא מעט מהמשפטים האלה כללו הצגות של מסי, שסיפק את הסחורה על הבמות הגדולות ביותר בעולם הכדורגל. אז הנה הם, חמשת הגדולים.

מיוחד: מהבכורה מול אספניול עד גמר האלופות - 25 נקודות ציון בקריירה של מסי

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. GettyImages
מתחיל הכי חזק ולאט לאט מגביר. מסי בפוזה אופיינית/GettyImages

מקום 5: 10/3/2007, ברצלונה – ריאל מדריד 3:3. ההספק: שלושער

בימים ההם, ריאל מדריד עוד הייתה הקבוצה החזקה בספרד, לפי השתלטות ה'פפ טים' ובקלאסיקו ההוא, שנערך ימים ספורים לאחר ששתי הקבוצות הודחו בשמינית גמר האלופות וידעו שנותר להן להילחם על הליגה, עוד כיכבו שמות כמו דקו, רונאלדיניו, ראול ורוד ואן ניסטלרוי. או לפחות היו אמורים לככב. את ההצגה גנב מסי, שבדקה ה-11 מצא את הרשת של איקר קסיאס באחד על אחד ואיזן יתרון של ואן ניסטלרוי. שער ראשון וממש לא אחרון למסי מול ריאל. שתי דקות חלפו והדו קרב נמשך, עם פנדל מוצלח של המפציץ ההולנדי של הבלאנקוס, אבל מסי היה שם בדקה ה-27 כדי לקבוע שוויון נוסף עם טיל לרשת העליונה מחמישה מטרים. סרחיו ראמוס סידר לריאל יתרון שלישי במשחק, אבל מסי פשוט סירב לתת לערב שלו להיגמר בהפסד ושניות לפני השריקה הוא התחמק מארבעה מגינים בלבן וגלגל לפינה הרחוקה. שלושער ראשון במשחק 'קלאסיקו' אחרי עשר שנים ומרגליו של הגיבור הכי פחות צפוי, לפחות אז. אחרי השער השלישי, שחקני ריאל נותרו מיואשים על כר הדשא. הם כנראה ידעו מה מצפה להם בשנים הקרובות.

צפו בתקציר

ליאונל מסי שחקן ברצלונה חוגג שלושער מול ריאל מדריד. Denis Doyle, GettyImages
ילד, של מי אתה? מה אתה עושה פה? מסי חוגג על ריאל מדריד ולא בפעם האחרונה/GettyImages, Denis Doyle

מקום 4: 5/5/2012, ברצלונה – אספניול 0:4. ההספק: רביעייה

האליפות כבר הייתה שייכת לריאל בשלב הזה, אבל למשחק הזה יש שתי משמעויות גדולות בקריירה של מסי והדרך בה הוא ציין אותן, עם רביעייה בדרבי, מספרת את סיפור הקריירה שלו בכלל והעונה החולפת בפרט, בצורה הטובה ביותר. ברמה האישית, מסי שבר את שיא השערים האחרון שניצב בפניו. ככל שהוא כבש יותר, ככה צצו שיאים חדשים, אבל הרביעייה שלו במשחק הזה הציבה אותו על 72 שערים ב-2011/12, יותר מה-70 שכבש ארצ'י סטארק האמריקאי בקבוצת בית לחם (כן, זו לא טעות) סטיל בעונת 1924/25. ברמה הקבוצתית, זה היה משחק הבית האחרון של פפ גווארדיולה, האיש שהפך אותו לשחקן הטוב בפלנטה ומסי, שכזכור בשל הקושי הנפשי, לא הצליח אפילו להגיע למסיבת העיתונאים בה הודיע המאמן על עזיבתו, רצה להעניק לו מתנת פרידה מושלמת לעיני הנואו קאמפ המלא מפה לפה. כדור חופשי נהדר, שני פנדלים מוצלחים ועוד שער סולו סידרו לו רביעייה ענקית, כשהוא חותם את הערב על מספר בלתי נתפס של 50 (!) שערי ליגה בעונה, שיא שאולי לא ישבר לעולם. באחת התמונות הגדולות של העונה, מסי רץ כל הדרך לגווארדיולה אחרי השער הרביעי וחיבק אותו בעוצמה, כשהמאמן לוחש משהו על אוזנו. השניים הללו אומנם נפרדו, אבל רוחו של גווארדיולה בוודאי תלווה את מסי בהמשך הקריירה כולה.

צפו בתקציר

ליאונל מסי שחקן ברצלונה (שמאל) עם סרחיו בוקסטס. GettyImages
פרידה מרגשת ומלאת שיאים מגווארדיולה. מסי מפרק את אספניול/GettyImages

מקום 3: 7/3/2012, ברצלונה – לברקוזן 1:7. ההספק: חמישייה

מגיעים לשלישייה הגדולה, עם משחק שאצל כל שחקן אחר, כנראה שהיה מדורג גבוה במקום הראשון. שמינית גמר ליגת האלופות הוכרעה כבר במפגש הראשון, כששער של מסי חתם 1:3 לברצלונה בגרמניה והשאיר גומלין לפרוטוקול. זה לא הפריע למסי להגיע בטירוף ולספק את ההצגה הגדולה בתולדות המפעל. הוא נשלח בכדור ארוך בדקה ה-25 וסיים בצ'יפ קטן מעל לנו המסכן. הבא הגיע לקראת המחצית, כשהוא מבטל חצי הגנה בתנועה לרוחב ומוצא את הפינה. מיד עם החזרה מחדרי ההלבשה בא השלישי, בעוד כדור ארוך מושלם ועוד הקפצה שלו, הפעם קשה יותר עם רגל ימין. בין לבין, כריסטיאן טייו כבש צמד ומספר ארבע הפרטי של מסי נכנס אחרי טעות של לנו, מזווית קשה. אחרון חביב, שש דקות לסיום, היה בבעיטה מחוץ לרחבה ומסי השלים חמישייה ראשונה ויחידה בתולדות ליגת האלופות במתכונת החדשה (11 בסך הכל וראשונה מאז 1979/80), בערב שהשאיר הרבה מאוד פיות פעורים, כמו זה של ווין רוני, שצייץ אז: "מסי הוא פשוט בדיחה. בשבילי הוא השחקן הטוב אי פעם". אפילו מסי אמר: "לא זוכר מתי הבקעתי חמישייה" וגווארדיולה סיכם: "לא אני ולא אתם תראו עוד שחקן כמוהו בחיים. זו מתנה ותמיד אוכל להגיד שאימנתי אותו".

צפו בתקציר

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
החמישייה היחידה בתולדות ליגת האלופות החדשה. מסי שומר את הכדור מהמשחק מול לברקוזן/רויטרס

מקום 2: 6/4/2010, ברצלונה – ארסנל 1:4. ההספק: רביעייה

עם כל הכבוד לחמישייה מול לברקוזן, שהגיע "רק" למקום השלישי, הגרמנים היו יריבה חלשה וההתמודדות הוכרעה עוד לפני המשחק הזה. כאן לעומת זאת, ברצלונה עמדה בפני יריבה עוצמתית ובפני סכנת הדחה ממשית ופנתה אל המושיע שלה, שהוכיח בפעם המי-יודע-כמה שאין לו תחרות ושברצלונה היא הקבוצה שלו. במשחק הראשון של רבע גמר האלופות, ארסנל עשתה קאמבק גדול בבית וססק פברגאס, הוא ולא אחר, השווה ל-2:2 לקראת הסיום. בגומלין, ניקלאס בנדטנר הימם את הנואו קאמפ עם שער יתרון, אבל מסי דאג למהפך. ועוד איך דאג. תוך שלוש דקות הוא השווה עם בעיטה אדירה לחיבורים של מנואל אלמוניה. עד למחצית הוא כבר היה עם שלושער אחרי שער מקרוב ברגל ימין והקפצה נהדרת מעל השוער האומלל של התותחנים. הרביעי הגיע שלוש דקות לסיום, אחרי שהוא זרק שלושה מגינים בלי מאמץ ומסי הפך לשביעי בתולדות המפעל שכובש רביעייה. המשחק הזה הוציא מארסן ונגר, אחד שכבר ראה לא מעט שחקנים גדולים בחייו, את המשפט הכי מפורסם שנאמר על הגאון הארגנטינאי: "מסי הוא פלייסטיישן. הוא הטוב בעולם, ובמרחק גדול מאוד".

צפו בתקציר

לאונל מסי, ברצלונה, מקפיץ מעל אלמוניה. Shaun Botterill, GettyImages
ארסן ונגר נשאר בהלם. מסי בדרך לשער של התותחנים/GettyImages, Shaun Botterill

מקום 1: 27/4/2011, ריאל מדריד – ברצלונה 2:0. ההספק: צמד

במקום הראשון כידוע, יכול להיות רק משחק אחד. זה צריך להיות משחק שמשלב את הכל. מעמד גדול, יריבה חזקה, יריבות עצומה, שערים, דומיננטיות. הכל. בשלהי עונת 2010/11, נפגשו ברצלונה וריאל מדריד לרצף של ארבעה משחקים, שסיפקו שבועיים וחצי מהגדולים בתולדות הכדורגל העולמי. היריבות בין הקבוצות הייתה בשיאה ובתחילת אותה עונה, ב'קלאסיקו' הראשון של ז'וזה מוריניו, בארסה חוררה את ריאל עם חמישייה. הסדרה הנוכחית החלה עם 1:1 במשחק הגומלין בליגה, שנערך בברנבאו, שם מסי וכריסטיאנו רונאלדו החליפו פנדלים מוצלחים. ארבעה ימים חלפו ורונאלדו כבש שוב, הפעם בהארכה של גמר גביע המלך וריאל חגגה ניצחון ראשון מול ברסה אחרי לא מעט זמן וזכייה בגביע. לקטאלנים היה שבוע להתאושש לפני המשחק הבא, המפגש הראשון בחצי גמר ליגת האלופות, שגם הוא נערך במדריד.

עוד לפני המשחק גווארדיולה נכנס במוריניו במסיבת העיתונאים המפורסמת ("הוא המנהיג המזדיין של התקשורת") וכר הדשא בער מכיסוחים ותיקולים אכזריים במחצית הראשונה, שהתאפיינה במעט כדורגל ושליטה יחסית של ריאל. בירידה להפסקה, פינטו, השוער המחליף של ברצלונה הלך מכות והורחק ובדקה ה-61 היה זה פפה, שראה אדום ישיר והזוי לחלוטין (לשם שינוי), על תיקול נקי מול דני אלבס, כשגם מוריניו נשלח ליציע. ואז, רגע לפני שכולם שכחו סופית שמטרת ההתכנסות הייתה לשחק כדורגל, החל הקוסם לעבוד. בדקה ה-76, איברהים אפלאי השאיר את מרסלו מאחור והעביר למרכז, שם חיכה מסי להזדמנות שלו, זינק על הכדור ודחק אותו פנימה, כשהוא מקדים בממזריות את סרחיו ראמוס. ריאל ניצלה מאדום נוסף, שהיה צריך להישלף לעבר עמנואל אדבאיור והיא חלמה על שוויון, שישאיר סיכוי טוב לגומלין, אבל למסי היו תוכניות אחרות.

על הבמה הגדולה מכולן, מול היריבה הגדולה מכולן, ליאונל מסי עשה את מה שהוא עושה הכי טוב בעולם, אולי בתולדות המשחק כולו. שלוש דקות לסיום הוא קיבל את הכדור כ-40 מטרים מהשער, עבר בין לסאנה דיארה לצ'אבי אלונסו, התחמק מראמוס, השאיר מאחור גם את ראול אלביול, לא נתן למרסלו לסגור אותו ומול קסיאס, עם רגל ימין, גילגל לרשת את אחד הגולים היפים שראה הברנבאו. שער ענק שמגדיר שחקן ענק. ברסה ניצחה 0:2, סיימה את הגומלין ב-1:1 והמשיכה לזכייה במפעל עם 1:3 בגמר על מנצ'סטר יונייטד, זכייה שהייתה חתומה כל כולה על שמו של ליאונל מסי.

צפו בתקציר

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
במשחק הגדול מכולם, מול היריבה הגדולה מכולן, אף אחד לא הצליח לעצור אותו. מסי מסביר לאוהדי ריאל מדריד מי מספר 1/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully