וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבטת החזרה

24.6.2012 / 15:21

שראפובה חוששת מחוסר עקביות, קביטובה מכך שהפכה למטרה וסרינה מהטיקים בראש. הטניסאיות שאמורות לשלוט בווימבלדון

מריה שראפובה

הרוסיה השלימה את הקאמבק המדהים שלה עם עונת חימר מושלמת וזכייה ברולאן גארוס הראשון בקריירה שלה. חשוב לזכור שכל הקאמבק הזה צבר תאוצה בווימבלדון אשתקד, כשמריה שראפובה הגיעה לגמר עם יכולת נהדרת ונוצחה שם רק על ידי קביטובה.

על פניו, מאשה מגיעה לטורניר כפייבוריטית לזכייה בטורניר בזכות הכושר המצוין בו היא נמצאת וכמובן כיוון שהטורניר על הדשא, שם היא יכולה לנצל את העוצמות שלה, שעולות גם על אלו של קביטובה. שראפובה משחקת את הטניס הכי טוב בקריירה שלה ונראה שגם מבחינה מנטאלית היא נמצאת במקום מצוין, בו אולי לא הייתה מעולם. קשה לראות מישהי מצליחה בכלל לדגדג את שראפובה עד השלבים המכריעים, במידה שתצליח לשמור על אותה רמה כמו ברולאן גארוס ולעשות את ההתאמות לדשא.

מפתח: ההגשות. שראפובה הצליחה להגיש מצוין במהלך הרולאן גארוס ולמזער את השגיאות הכפולות, שכל כך פגעו בה מאז הניתוח המפורסם בכתף. העקביות בתחום הזה תהיה קריטית מבחינתה גם בווימבלדון, כיוון שבכושר הנוכחי שלה, השגיאות הכפולות הן הדרך היחידה להשיג ממנה נקודות קלות.

פטרה קביטובה

הצ'כית המצוינת בת ה-22 מגיעה לראשונה בקריירה הקצרה שלה לגרנד סלאם כאלופה מהשנה שעברה. קשה לשכוח את הטניס שהציגה פטרה קביטובה בווימבלדון אשתקד, ובעיקר בחצי הגמר מול ויקטוריה אזרנקה ובגמר מול מריה שראפובה. נראה שאין משטח בו הטניס המצוין של קביטובה בא לידי ביטוי בצורה מוצלחת יותר מאשר הדשא (אולי חוץ מאולם, אבל כמות הטורנירים שם מוגבלת יחסית).

המהירות של הדשא והקצב בהם מתפתחים משחקים מתאימים לצ'כית המוכשרת בצורה מושלמת והיא מצליחה לנצל את החבטות העוצמתיות באופן טבעי שלה כדי לקבל יתרון משמעותי על יריבותיה. אחרי שזכתה בווימבלדון בגיל כל כך צעיר, התקשתה להתמודד עם הלחץ והציפיות סביבה ושוב חזרה להציג טניס מצוין, שהביא אותה לחצי הגמר באוסטרליה וברולאן גארוס השנה, ווימבלדון יהיה המבחן האמיתי שלה.

מפתח: לגלות קצת יותר בגרות ואחריות בנקודות גדולות. קביטובה כבר לא בעמדה שהיא מגיעה משום מקום ומפתיעה ותהיה חייבת להתמודד עם הלחץ.

ויקטוריה אזרנקה

הפתיחה הנהדרת של 2012 מבחינת ויקטוריה אזרנקה גרמה כמובן לניפוח ציפיות שאולי קצת פגע בה ועצר אותה מול הכבשה השחורה שלה, דומיניקה ציבולקובה, ברולאן גארוס. אחרי ההדחה המוקדמת מפריס אמרה הבלארוסית, שאיבדה את המקום הראשון בעולם למריה שראפובה, שהיא הולכת להרוג את עצמה ולעבוד הכי קשה כדי להמשיך ולהשתפר לקראת עונת הדשא.

על ויקה, בכל הנוגע לעבודה קשה, תמיד אפשר לסמוך. כל מי שראה את הבלארוסית המצוינת מתאמנת לאחר משחק יודע באיזו רמת אינטנסיביות היא עובדת. אפשר להאמין שהיא תגיע מוכנה מאוד לווימבלדון ועשויה להיות היחידה שמסוגלת באמת להתמודד עם שראפובה ואפילו לנצח אותה, כמו שעשתה ארבע פעמים מחמש עד ההפסד לה בגמר שטוטגרט השנה.

מפתח: שליטה, שליטה ועוד פעם שליטה. אזרנקה חייבת לשלוט בנקודות, במשחקים ולא להיגרר לטעויות ומשחקים ארוכים מדי. כמו כן, תמיד עדיף שהיא תישאר בשליטה עצמית ותשמור על שפת הגוף המצוינת שליוותה אותה ברצף הניצחונות של תחילת השנה.

אגניישקה רדוואנסקה

הטניסאית הכי מאכזבת ברולאן גארוס, בלי שום ספק, הייתה הפולניה המצוינת. המדורגת במקום השלישי בעולם, שזכתה השנה בדובאי, מיאמי ובריסל, הייתה אמורה ליהנות מאוד מהמשטח האיטי בפריס, אבל הפסידה כבר בסיבוב השלישי. לא סתם הפסידה, אלא הובסה 6:1, 6:2 על ידי סבטלנה קוזנצובה.

רדוואנסקה היא ללא ספק הטניסאית הכי מיוחדת בטניס העולמי. הן מבחינת סגנון, הן מבחינת סוג החבטות וכמובן שמבחינת התנועה, הזריזות ובעיקר מבחינת השכל הגדול שלה. יחד עם זאת, בגרנד סלאם היא מעולם לא עברה אפילו את רבע הגמר והגיע הזמן לעשות את זה ולהוכיח שהיא שייכת באמת לצמרת הטניס ולא השתבצה במקום השלישי בזכות השתתפות בהרבה טורנירים. הפוטנציאל והיכולת שם, עכשיו הזמן להוכיח שגם האופי.

מפתח: עקביות. המדורגת מספר שלוש בעולם לא יכולה לחוות ירידות כל כך חדות ברמת המשחק שלה כמו מול קוזנצובה. בגברים, זה אף פעם לא היה קורה לפדרר או אפילו למארי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

סרינה וויליאמס

בדיוק לפני שנתיים רשמה סרינה וויליאמס את הזכייה הכי מרשימה שלה בווימבלדון אי פעם, כשמחצה 3:6, 2:6 את ורה זבונרבה הרוסיה בגמר וסגרה טורניר מבלי לשמוט אפילו מערכה אחת כשהיא מציגה טניס נהדר. אחרי הטורניר, הגיעה הפציעה הזכורה שהשביתה אותה לתקופה ארוכה. הזכייה בווימבלדון 2010 הייתה גם הזכייה האחרונה של סרינה בגרנד סלאם, למרות גמר אליפות ארצות הברית בשנה שעברה וברולאן גארוס השנה היא אפילו הודחה לראשונה בקריירה שלה בסיבוב הראשון של מייג'ור.

עכשיו, וכמובן שעל הדשא שהיא כל כך אוהבת ובו זכתה בארבעה תארים, סרינה וויליאמס חייבת לעשות יותר ובעיקר להגיע בגישה קצת אחרת למשחקים. מול וירג'ין רזאנו היא נראתה קצת שבעה ושידרה שפת גוף שלילית מאוד, כולל בכי בין המערכה השנייה לשלישית. סרינה חייבת להגיע ברמת מוכנות ודריכות אחרת לחלוטין לווימבלדון, אחרת גם שם ההדחה שלה תהיה מהירה וכואבת. נגמרו הימים בהן היא יכלה להגיע לטורנירי גרנד סלאם, לזלזל ולזכות בתארים בקלות. היום, רמת הסבב היא שונה לחלוטין והיא לא יכולה להפחית מהחשיבות של הטורנירים.

מפתח: גישה. היכולת שלה אמורה להביא אותה רחוק, אבל היא לא תספיק בלי החלפת דיסקט בראש. נקווה בשבילה שזה יקרה.

טניס בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully