וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השחקן הכי גדול של אנגליה מאז בובי צ'רלטון"

החזרה של ווין רוני מהרחקה הביאה לאנגליה ציפיות ענק ותקוות גדולות. רק אל תזכירו את אכזבות העבר. שליחנו ליורו מדווח ממחנה אופטימי, אולי מדי

ברני ארדוב

צילום וידאו: ברני ארדוב, שליחנו ליורו. עריכה: מיכאל ברגמן

מאמן נבחרת אנגליה, רוי הודג'סון, עם שחקני הנבחרת, סטיבן ג'רארד, ווין רוני, אנדי קארול. ברני ארדוב
"הבהרתי לכולם מראש מה העמדה שלי ולכן רוני יפתח". הודג'סון/ברני ארדוב

במונדיאל 2006 אומה שלמה דאגה לכשירותו של ווין רוני, שבסופו של דבר נטל חלק בטורניר וסיים אותו עם הרחקה מבישה ברבע הגמר מול פורטוגל. ב-2010 הציפיות הרקיעו שחקים מחלוצה של מנצ'סטר יונייטד, ששוב קרס תחת הנטל ואף ניזוק תדמיתית כאשר נתפס במצלמה מתלונן על יחס הקהל אליו ועל שריקות הבוז לעבר הנבחרת האנגלית. כעת, אחרי שסלחו לו גם על הפגיעה המטופשת במיודרג דז'ודוביץ' המונטנגרי שעלתה לו בהרחקה משני משחקים, רוני שוב עומד במוקד העניינים באנגליה ומעלה את רף הציפיות למימדים חדשים. מול אוקראינה, יצטרך רוני להוביל את אנגליה לרבע הגמר ולהוכיח שהיה שווה לחכות לו. במקרה של הדחה, אין ספק שכל האצבעות המאשימות יופנו שוב אליו.

מסיבת העיתונאים האנגלית, שנפתחה במחווה מרגשת של המאמן רוי הודג'סון והקפטן סטיבן ג'רארד לזכרו של העיתונאי דני פולברוק שהלך לעולמו לאחר מאבק במחלת הסרטן, הוקדשה כל כולה לסוגיית רוני. מדובר בתוצר הכי משובח של אנגליה ב-20 השנים האחרונות, ובעיקר באיש שמחזיר את התקווה לאנגלים באליפות אליה הגיעו מאחת הנקודות הנמוכות אי פעם. "החזרה של רוני, במיוחד לאור היכולת של דני וולבק ואנדי קארול, מהווה את כאב הראש הקלאסי עבור מאמן", אמר הודג'סון במסיבת העיתונאים, "אבל הבהרתי לכולם מראש מה העמדה שלי ולכן רוני יפתח. הוא יודע עד כמה חשוב המאורע ואנחנו רוצים שיהפוך אותנו לקבוצה טובה יותר. אני שמח שהציפיות עלו בעקבות חזרתו, אך לא אוכל להבטיח שנעמוד בכולן".

שחקני נבחרת אנגליה אנדי קארול, ווין רוני. ברני ארדוב
"רוני הוא השחקן הכי מחונן של אנגליה, השחקן המיוחד היחיד בסגל", קובע העיתונאי הנודע סיימון קופר/ברני ארדוב

באנגליה מצפים שרוני יעשה את מה שכריסטיאנו רונאלדו עשה עבור פורטוגל מול הולנד. שיוכיח כי מקומו באמת בין הגדולים, כי הוא מסוגל להוביל את אנגליה. השער האחרון שלו בטורניר גדול היה אי שם ביורו 2004, בטורניר הראשון שלו עם נבחרת שלושת האריות, אותו סיים עם ארבעה כיבושים. מאז, גורנישט. לא שזה גורע מההערכה הרבה אליו. "הוא השחקן הכי מחונן של אנגליה, השחקן המיוחד היחיד בסגל", קובע העיתונאי הנודע סיימון קופר, מחבר הספרים 'כדורגל נגד האויב' ו'אייאקס, הולנד והמלחמה'. "הוא גם פליימייקר נהדר וגם סקורר משובח. לדעתי, הוא השחקן הכי גדול של אנגליה מאז בובי צ'רלטון. הציפיות עכשיו גדולות יותר מאשר היו לפני חזרתו, אבל נמוכות יחסית לאנגלים. היורו עומד הפעם בצילה של האולימפיאדה. אנגליה רגועה מתמיד".

גם שדר הכדורגל המפורסם מרטין טיילר מאמין שהסיכויים של אנגליה משתפרים משמעותית עם שובו של רוני להרכב. "הודג'סון מראה אמון בשחקן עם ניסיון רב ברמה הבינלאומית וללא ספק השחקן הכי מוכשר שלו", אומר טיילר החביב, שלא סתם נחשב לאחד משדרי הספורט האהובים באנגליה. "יש לו כאב ראש רציני, כמו שהוא אמר במסיבת העיתונאים. זו אינדיקציה לכך שלאנגליה יש הרבה כישרון בחלק הקדמי. הציפיות עלו בצורה משמעותית בעקבות הניצחון על שבדיה. ווין יודע שבתור כוכב הוא צריך לעזור לאנגליה להתקדם הלאה. איתו הסיכויים טובים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully