וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשבתי שהוא לא מתאמץ לחזור בגלל החוזה במכבי. הוא חתם שם במרץ"

17.6.2012 / 17:15

"גיורגי לא מבין אנגלית", "הוא לא מוכן למכבי", "אמרתי לו – אתה מחליף את סופו. את סופו!". "מאז שחתם שם זה לא אותו שחקן". אנדראה טרינקיירי, מאמן קאנטו והאיש שטיפח את שרמדיני, עם כל מה שצריך לדעת על הסנטר החדש בצהוב

"אמרתי לגיורגי: 'אתה עוד לא מוכן. אתה מבין שאתה מגיע לקבוצה כמו מכבי, שאתה הולך לשחק מול 11,000 איש כל ערב? אתה לא בא במקום אורטנר (בנג'מין אורטנר, סנטר קאנטו בעונת 2010/11 ששרמדיני החליף בקבוצה בקיץ שעבר, א.ג.); אתה מחליף את סופו. את סופו! אתה מוכשר, אתה יכול להגיע למכבי, אבל לא עכשיו, בעוד כמה שנים. אתה עוד צריך ללמוד'. והוא רק אמר לי: 'לא, מה פתאום, אני אסתדר'".

אנדריאה טרינקיירי אומר שהוא לא פגוע מגיורגי שרמדיני, הסנטר שטיפח ופרץ תחתיו בקאנטו בעונה החולפת; הוא יותר מאוכזב. באפריל האחרון נפצע שרמדיני בכף רגלו במהלך אימון ולא חזר עד לסיום העונה, שנגמרה עבור קאנטו מוקדם מהצפוי – כבר בשלב רבע גמר הפלייאוף נגד פזארו, קבוצתו של ריקי היקמן, הרכש החדש של מכבי שיפגוש בעונה הבאה את שרמדיני בתל אביב.

לסדרה הזו הגיעה קאנטו עם סגל קצר במיוחד, כשהיא סובלת משרשרת של פציעות. היא ניצחה את שני המשחקים הראשונים – לרבות 28 הפרש במשחק השני – אבל הפסידה את שלושת הבאים, האחרון אצלה בבית, ובכך הקיץ הקץ על חלומות האליפות שלה, או לפחות החלום לשחזר את ההישג מהעונה שעברה ולהעפיל לגמר הפלייאוף, שהיה מעניק לה כרטיס ליורוליג גם בעונה הבאה.

"זה היה סוף עצוב", מודה טרינקיירי. "אני לא מאשים את השחקנים. פשוט נגמרו לנו האנרגיות".

אבל הוא כן מאוכזב מהעובדה ששרמדיני, אולי השחקן החשוב ביותר של קאנטו העונה, לא היה שם עבורו כשהקבוצה הזדקקה לו.

"גיורגי היה פצוע, זה נכון. שיט הפנס (shit happens). אבל אני לא יכול לומר שלא עברה לי בראש המחשבה שהוא לא מתאמץ יותר מדי לחזור מהפציעה כדי לעזור לנו, שהוא לא רוצה לסכן את עצמו בגלל החוזה עם מכבי. אני חושב שהוא סגר שם כבר בחודש מרץ. בערך מהתקופה הזו הרגשתי שזה כבר לא אותו שחקן, שהוא פחות רעב.

"מהסיפור הזה למדתי שכשאתה מחתים שחקן, אתה צריך לבחון אותו בשני מובנים: את מידת ההקרבה שהוא מביא איתו, ואת הגישה שלו. גיורגי לא היה הוגן עם המועדון. ואולי אני רק חושב שזה הוא, ובעצם אנחנו צריכים לדבר על הסוכן שלו (הישראלי-אמריקאי גיא צוקר, א.ג.) שאחראי לזה. אבל אלה החיים. אני לא יכול לומר שגיורגי הוא ילד רע. הוא ילד שעשה טעות".

מאמן קאנטו אנדראה טרינקיירי. ברני ארדוב
"אני חושב שהוא סגר שם כבר בחודש מרץ. בערך מהתקופה הזו הרגשתי שזה כבר לא אותו שחקן, שהוא פחות רעב". טרינקיירי/ברני ארדוב

במובן מסוים טרינקיירי מבין לליבו של שרמדיני. גם מאמנים חולמים לעוף; גם הוא, שרק לפני שנתיים אסף את קאנטו מתחתית הליגה האיטלקית השנייה, לא מתכוון לעצור באיטליה. "לאמן במכבי זה בטח חלום", הוא מחייך, "אבל בינתיים יש למכבי מאמן, והוא אחד המאמנים הטובים באירופה. כשדיוויד (בלאט) יחליט ש'נגמר' לו ממכבי, מובן שאשמח אם במכבי אפילו רק ייקחו אותי בחשבון כמועמד. שיחקנו השנה בתל אביב, הרגשתי על העור שלי מה זה אומר לשחק ביד אליהו, הרגשתי את המחויבות".

מחויבות: זו מילת מפתח עבור טרינקיירי. "מכבי זה מועדון ענק עם המון אוהדים. כשאתה משחק שם אתה משחק בשביל מדינה, לא בשביל עיר. אמרתי את זה לגיורגי. הוא צריך להפנים את זה, אחרת זה לא יעבוד".

בתור מי שעבד עונה שלמה לצד שרמדיני, הוא נשאל, איזה סוג של גבוה היית משבץ לצידו. "מכבי צריכה להחתים פורוורד עם קליעה מבחוץ, משהו בסגנון של פוטסיס", משיב טרינקיירי. "בטח אחרי העזיבה של בלו, שכמובן שמעתי עליה. זו מכה קשה עבור מכבי. בלו היה עבורה כמעט חצי קבוצה".

אבל חשוב מכך, הוא רומז, חשוב שמכבי תחתים מתורגמן בשביל שרמדיני. "גיורגי לא ממש מבין אנגלית ובהתחלה בכלל לא הבין מה אמרתי באימונים. למזלי, היה לי בקבוצה עוד שחקן גיאורגי שעזר לתרגם עבורו את ההוראות שלי (מנוכר מרקוישווילי, א.ג.).

"בסך הכל שרמדיני היה אחד הכוכבים הגדולים שלנו ואני חושב שהוא מאוד מוכשר", מסכם טרינקיירי. "אבל עוד כמה עונות בקאנטו, או בקבוצה מסדר הגודל הזה, היו עוזרות לו. מאוד מסקרן אותי לראות איך הוא יגיב ללחץ של מכבי".

ohad@walla.net.il

גיורגי שרמדיני (במרכז). Darko Vojinovic, AP
"עוד כמה עונות בקאנטו, או בקבוצה מסדר הגודל הזה, היו עוזרות לו. מאוד מסקרן אותי לראות איך הוא יגיב ללחץ של מכבי". שרמדיני/AP, Darko Vojinovic

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully