וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוהר זימרו ויתר על הזכות לפתוח את בקבוקון B

12.6.2012 / 17:08

המרתוניסט הישראלי שנחשד בשימוש בסמים הודיע: "מסתפק בתוצאות של בקבוקון A" וצפוי להיות מודח מהסגל האולימפי

שמונה ימים לאחר שעלה לראשונה החשד כי זוהר זימרו, רץ המרתון של ישראל לאולימפיאדת לונדון הקרבה, השתמש בחומרים אסורים, זימרו ויתר היום (שלישי) על זכותו לפתוח את בקבוקון B של הבדיקה ובכך למעשה הודה בהאשמות והוא צפוי לאבד את מקומו באולימפיאדה.

כזכור, ביום שני שעבר נחשף כי בדיקת סמים שנערכה לזמירו נמצאה כלא תקינה ובבקבוקון A נמצאו שרידי חומרים אסורים. כעת, לדברי יו"ר הועדה למניעת חומרים אסורים בספורט, ד"ר ז'ק אשרוב, זמירו אמר: "אני מסתפק בתוצאות של בקבוקון A", כשהוא כאמור מוותר על זכותו לבדיקה נוספת. ההערכה היא, כי החותמת הסופית לסיום החלום האולימפי של המרתוניסט תינתן באמצע השבוע הבא, אז יתקיים דיון בענייניו בבית הדין של הועדה הממלכתית למניעת חומרים אסורים בספורט.

זימרו הוא אחד משני האתלטים היחידים שהבטיחו את מקומם באולימפיאדת לונדון 2012. הוא עשה זאת לפני למעלה משנה, כשקבע שיא אישי במרתון רוטרדם. כעת, לאחר שהוא יאבד ככל הנראה את מקומו, יבחן הועד האולימפי את האפשרות לשתף במרתון את גזאצ'ו יוסף, שהיה רחוק שבע שניות בלבד מקריטריון A לאולימפיאדה במרתון פראג, שנערך בחודש שעבר. כאשר קבע יוסף את התוצאה הטובה שלו, היה ברור שלא ניתן יהיה להתגמש עבורו, שכן כדי שיהיו שני רצי מרתון באולימפיאדה, על שניהם לעבור את קריטריון A, אלא שכעת, כשזימרו מחוץ לתמונה, יבחנו בועד האולימפי כיצד אפשר להטיס את גזאצ'ו ללונדון בזכות הישג יוצא דופן.

איגוד האתלטיקה מסר בתגובה: "איגוד האתלטיקה קיבל את ההודעה על כך שזוהר זימרו החליט לא לבקש את פתיחת בקבוקון B. בכל נושא בדיקות החומרים האסורים, נציגיו של זוהר זימרו מתנהלים מול הועדה למניעת סימום בספורט והוועד האולימפי בישראל. איגוד האתלטיקה מאמין שזוהר זימרו ייצג את המדינה במשחקים האולימפיים בלונדון 2012".

זימרו עצמו מסר באמצעות באי כוחו, עו"ד יוחאי הורביץ ועו"ד דורון פייביש: "זוהר זימרו הינו ספורטאי למופת ומאמן, שנותן השראה לדור ההמשך של הענף. זוהר מבקש לקיים דיון מהיר בעניינו, על מנת שהוא יוכל להשתתף במשחקים האולימפיים ולכן ויתר על פתיחת דגימה "ב". בדיקת דגימה "א" העלתה ממצא חיובי לגבי טרבוטלין (Terbutaline). על פי תקנון הסוכנות העולמית למניעת סימום בספורט (WADA), טרבוטלין נמנה על החומרים שהמצאותם בגוף אינה מחייבת השעיה מפעילות ספורטיבית ויש תקדימים רבים לכך בארץ ובעולם. הטרבוטלין הגיע לזוהר בנסיבות מהן ברור שהוא לא נועד לשפר את ביצועיו או להסתיר שימוש בחומרים אסורים ולכן הוא בטוח שיוכל לשכנע את בית הדין שאין מקום להשעות אותו מפעילות ספורטיבית."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully