וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ישראל באתלטיקה: בדרך להלסינקי ולונדון

12.6.2012 / 13:46

יומיים גדושים באתלטיקה צפויים לנו ברביעי ובחמישי בהדר יוסף. קרויטר, מוצקייב ואולי אפילו יוחאי הלוי ינסו לקבוע קריטריון

אליפות ישראל באתלטיקה קלה תצא לדרך מחר (רביעי) באצטדיון הדר יוסף ותימשך יומיים. למרות ששני אתלטים ישראלים הבטיחו עד עכשיו את מקומם בלונדון 2012 (וזוהר זימרו בספק בגלל חשד לשימוש בחומרים אסורים), יש 10 אתלטים שמתכוננים לאליפות אירופה שתתקיים בהלסינקי בסוף החודש. השאיפה של ראשי איגוד האתלטיקה היא שאליפות ישראל, או התחרות בפינלנד יובילו לפחות שני אתלטים ישראלים נוספים לקביעת הקריטריון למשחקים האולימפיים, בין אם זה יהיה הקריטריון האולימפי הקשה או קריטריון B שיוכל לשלוח לבירה האנגלית ספורטאים צעירים מתחת לגיל 21.

יומה הראשון של האליפות נראה כמו המעניין יותר מבין השניים, כשבשדה יהיו שני מוקדים במקצועות הקפיצה. בקפיצה משולשת לגברים, ינסה יוחאי הלוי לשפר שוב את שיאו האישי, אחרי שעשה את זה לפני מספר ימים בבולגריה וקבע 16.81 מטרים. כדי לקבוע קריטריון אולימפי הלוי יצטרך להשיג תוצאה של 17.20 מ', אבל אין ספק שכל תוצאה שתקרב אותו לאיזור ה-17 מטרים תרעיד את היציעים בהדר יוסף ותהפוך אותו ככל הנראה לכוכב הגדול של הערב. כמה עשרות מטרים משם, במזרן הקפיצה לגובה, ינסה דימה קרויטר להשוות את שיאו האישי מלפני שנה וחצי ולקבוע 2.28 מטרים. אם יצליח, הוא יקבע את קריטריון B האולימפי ויהיה עם רגל וחצי בלונדון 2012 בגלל גילו הצעיר. גם הלוי וגם קרויטר יזכו ליריבים ממזרח אירופה. במקצוע שדה נוסף, איתמר לוי ינסה לשפר את שיאו האישי בהדיפת כדור ברזל ולהתקרב לאזור ה-18 מטרים, בעוד שבהטלת כידון לגברים יתמודדו שלושה שכבר עברו את מחסום ה-60 מטרים.

שני הגמרים האטרקטיביים לגברים על המסלול יהיו בריצות ה-100 וה-400 מטרים. בריצה הארוכה יותר, ינסה דונלד סנפורד להתקרב לקריטריון האולימפי שעומד על 45:30 שניות, כשגם שאר חברי הרביעייה הישראלית ב-4X400 ינסו לשפר את השיאים האישיים שלהם. ריצת הספרינט ל-100 מטרים לגברים תסגור את הערב ב-21:00, כך שהצופים שיגיעו להדר יוסף יוכלו להספיק לחזור הביתה לפני המשחק המרכזי ביורו 2012. אסף מלכה ינסה לשמור על התואר שלו ויתמודד בין השאר נגד דימיטרי ברסקי, אלכסנדר ארונוב ועמרי הרוש, שינסה להשיג את הקריטריון לאליפות העולם לנוער שתתקיים בחודש הבא בברצלונה. ריצה מעניינת נוספת תהיה ה-1,500 מטרים לגברים כשעל התואר יתמודדו ימר גטהון, אינדלאו טקאלה, מוגס טסמה ואיתי מגידי, שחזר ממחנה אימונים וסדרת תחרויות באירופה.

בתחרויות לנשים ביום הראשון, נראה בתחילת הערב את אנסטסיה מוצ'קייב בתחרות הדיפת כדור ברזל לנשים. לאחרונה היא שיפרה את שיאה האישי ל-17.22 מטרים וקבעה למעשה את קריטריון B שיוכל לשלוח אותה ללונדון 2012. הבעיה הייתה שמוצ'קייב קבעה את ההישג בתחרות שלא נקבעה מראש לצורך השגת הקריטריון, אם היא תחזור על התוצאה הזאת באליפות ישראל - היא תהיה עם רגל וחצי במשחקים האולימפיים. ג'יליאן שוורץ, האתלטית הישראלית הראשונה שהבטיחה את מקומה בלונדון 2012, תתחרה בקפיצה במוט לנשים ותנסה לקבוע תוצאה סבירה שתצדיק את שליחתה ללונדון. על המסלול, אירנה לנסקי תתחרה בריצת ה-100 משוכות כהכנה לאליפות אירופה בהלסינקי ותנסה לקבוע תוצאה מרשימה וזה אומר להתקרב לאיזור ה-13 שניות. בתה אולגה לנסקי תסגור את הערב במקצועות הנשים על המסלול כשתתחרה ב-100 מטרים ותנסה לקבוע את הקריטריון לאליפות אירופה בהלסינקי, כדילנסוע לשם עם אמה.

כרטיס ליומיים יעלה למבוגר 60 שקלים, וליום אחד 40 שקלים. ילדים ונוער ישלמו את חצי המחיר.

אתלטיקה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully