וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: עולה לגבעה

11.6.2012 / 16:55

מה קורה ליו דרוויש? איך מתייחסים לנו היטר של סיאטל? והאם פיטסבורג תחזיק מעמד? עידן ויניצקי סוגר עוד שבוע מרתק

אינינג ראשון:

אז איך מגיבים לנו היטר המשולב של סיאטל מול הדודג'רס ביום שישי? כמו לכל נו היטר אחר, או שאולי צריך לראות אותו באור שונה? הרי בואו לא נשכח שסטיבן פריור עשה יותר נזק מתועלת, עם שתי הולכות וסטרייקאאוט בודד בשליש אינינג, צ'רלי פרבוש וברנדון ליג ראו רק שני חובטים מולם ולוקאס לוטגי הגדיל לעשות והסתפק בחמש הגשות מול שחקן בודד, ככה שהדברים לא ממש ברורים. לפחות לקווין מילווד אי אפשר לבוא בתלונות. המגיש הוותיק בן ה-37 שמר על הנו היטר בששת האינינגים הראשונים, בהם ניפנף שישה חובטים, עד שפציעה אילצה אותו לנטוש. מילווד כבר השיג נו היטר בעבר, לגמרי לבדו, אי שם באפריל 2003, עם פילדלפיה מול סן פרנסיסקו. בכל מקרה, עבור הליגה והסטטיסטיקה מדובר בנו היטר לכל דבר וזו הפעם העשירית בלבד לאורך ההיסטוריה הארוכה של ה-MLB בה מושג נו היטר משולב, יותר נדיר ממשחק מושלם (21 פעמים) או משחק ארבעה הומראנים (16 פעמים).

חסוס מונטרו טום וילהלמסן שחקני סיאטל מארינרס חוגגים נו היטר. Otto Greule Jr, GettyImages
כן נו היטר? לא נו היטר? סיאטל חוגגת/GettyImages, Otto Greule Jr

אינינג שני:

בעונה שעברה הייתה פיטסבורג ההפתעה של המחצית הראשונה, כשהגיעה לפגרת האולסטאר עם מאזן חיובי, לראשונה מאז 1992. ב-26 ליולי 2011, אחרי בדיוק 100 משחקים, הפייראטס החזיקו במאזן 47:53 מצוין ונלחמו על ראשות בית ה-NL מרכז. הם הגיעו למשחק באטלנטה וסבלו מפסיקה שערורייתית שנתנה למקומיים את הניצחון באינינג ה-19. אחר כך, הם התפרקו לחלוטין, ניצחו עוד 19 משחקים בלבד עד לסיום העונה וסיימו עם 90:72 מתסכל, שהציב אותם במחוזות המוכרים של תחתית הבית. והשנה? שוב פיטסבורג דוהרת והאולסטאר מתקרב. הפייראטס, שלקחו החלטה לבנות משהו ולא להיות חוות גידול, השקיעו הרבה כסף באנדרו מקאצ'ן, חיזקו מסביבו והתוצאות בהתאם. אחרי סוויפ בסוף השבוע מול קנזס סיטי, הם עומדים על מאזן 27:32 ומובילים לצד סינסינטי את הבית. המאזן ביוני מראה כרגע 2:7 ובמשחק בשבת נרשמה כמות הצופים הרביעית בגודלה השנה והאצטדיון היה מלא. כרגע, ה-ERA של הקבוצה הוא השני הכי נמוך בהיסטוריה שלה ומי שבולטים מעל כולם הם ג'יימס מקדונלד, שעומד על 2.14 ואי. ג'יי. בארנט, שמרשה 3.76, אבל כבר ניצח חמישה משחקים ונדמה שהוא משקם את הקריירה אחרי טראומת היאנקיז. עדיין מוקדם לדבר על ריצת פלייאוף, אבל אולי לשם שינוי לא ידברו רק על הסטילרס באוגוסט-ספטמבר בעיר הפלדה.

אינינג שלישי:

מה קורה ליו דרוויש? המגיש היפני נכנס לליגה בסערה ונראה היה שהוא מצדיק את הציפיות העצומות וההיסטריה סביבו, עם שישה ניצחונות בשמונה הפתיחות הראשונות שלו ו-ERA שעמד אז על 2.60 בלבד. אלא שלאחרונה, נדמה ששחקני הליגה כבר החלו להתרגל לסגנון של דרוויש וארבעת הפתיחות האחרונות שלו, בהן הוא עומד על מאזן של 3:1, היו רעות מאוד. כך למשל, מול סיאטל הוא הוליך שישה וזרק רק חמישה בארבעה אינינגים ומול אוקלנד השבוע, זה הסתיים בשש ריצות, שש הולכות ורק ארבע הכשות בחמישה אינינגים ושליש. הסטטיסטיקה מראה שהחובטים מנפנפים פחות מולו ומשיגים יותר ריצות, כך שבהחלט יכול להיות שהצוותים שלהם עשו שיעורי בית. מצד שני, אולי זה רק קיר הרוקיז המפורסם ודרוויש יחזור לעצמו מתישהו. בשבוע בו חזר להגיש בליגה התקווה היפנית הקודמת, דייסקי מטסוזקה, דרוויש והריינג'רס מקווים מאוד שמדובר רק במעידה זמנית ושהוא לא יגמור כמו החבר מהרד סוקס.

יו דרוויש שחקן טקסס ריינג'רס. lm otero, GettyImages
צונח. דרוויש/GettyImages, lm otero

אינינג רביעי:

כרגיל, האינטרליג הביא איתו הרבה מאוד סיפורים מעניינים, אבל המסקרן מכולם היה הדרבי על התפוח הגדול בין היאנקיז למטס, שאחרי הרבה מאוד שנים הגיעו לסדרה כשהם מסתכלים בגובה העיניים ליריבה עם הפסים. בתחילת הסדרה, שתי הקבוצות עמדו על אחוזי הצלחה כמעט זהים והמטס, שהגיעו ליאנקי סטדיום עם יוהאן סנטנה אחרי הנו היטר שלו, קיוו לתת הצהרה. לצערם, זה ממש לא מה שקרה. ביום שישי, רובינסון קאנו התעלה ועם צמד הומראנים ניצח ליאנקיז 1:9. בשבת, פיל יוז והבולפן עשו את העבודה עם 2:4 ואמש, ראסל מרטין שלט בתפוח הגדול עם צמד, כולל ווקאוף הומראן על הראש של ג'ון ראוץ' הגרוע, שרשם הפסד שישי העונה מהבולפן. בשני בתי המזרח הצפופים, לכל ניצחון יש חשיבות, בטח ובטח שלסוויפ. זה של היאנקיז שלח אותם קדימה וזה שחטפו המטס העיף אותם לאחור, בטח לאור הסוויפ המרשים של וושינגטון בפנווי פארק מול בוסטון. אגב, הרגע המפחיד של המשחק אמש, היה בחגיגות הניצחון של מרטין, שקפץ על בסיס הבית, נפל ותפס את הרגל, כשהוא מעלה זיכרונות מיד מהפציעה הנוראית של קנדריס מוראלס, שהשביתה אותו לשנתיים. למזלם של היאנקיז, מרטין בסדר והם ממשיכים לשלוט בעיר. רק תביאו ת'דרבי.

אינינג חמישי:

אם כבר הזכרנו את הנשיונאלס, חייבים לתת כמה מילים על החבורה הנהדרת מהבירה. ברייס הארפר נראה מצוין, איאן דזמונד מפציץ, אדם לה רוש חוגג והפיצ'ינג, אוי הפיצ'ינג. מקום ראשון במייג'ורס ב-ERA, WHIP (הולכות וחבטות לאינינג) ו-BAA (ממוצע חבטה נגדם) ומקום שני בפתיחות איכותיות. כאמור, השלל הסתכם בניצחון בסדרה מול המטס ובסוויפ אדיר בחוץ מול בוסטון, בו טיילר קליפרד השיג שלוש שמירות בשלושה ניסיונות. החודש המטורף של וושינגטון רק התחיל והם ממשיכים מכאן לעוד סדרות אינטרליג, בטורונטו, מול היאנקיז והרייז ולקרב על הבלטווי מול בולטימור. אחר כך יגיעו כמה סדרות נוחות יותר ואם וושינגטון תצלח את התקופה הקרובה בשלום, הפלייאוף כבר ממש לא יראה כמו חלום.

אינינג שישי:

נעצור רגע את ענייני היומיום ונזרוק כמה מילים על קרלוס קורייה. הפורטו ריקני הצטרף לשמות כמו ברייס הארפר, סטיבן שטרסבורג, דייויד פרייס, אדריאן גונזאלס, ג'וש המילטון, אלכס רודריגז ועוד רבים וטובים ונלקח ראשון בדראפט ה-MLB, על ידי יוסטון. בניגוד לדראפטים של ה-NBA וה-NFL, שזוכים לתהודה גדולה עד ענקית, נערכים בפגרה ומהווים חגיגה נפרדת מהעונה עצמה, דראפט הבייסבול הוא הרבה יותר שקט ומתקיים במהלך העונה. האורך שלו, הקושי לחזות מי מהנבחרים באמת יצליח ובעיקר העובדה שהם לא מגיעים מיד לקבוצותיהם ומשנים את פני הליגה כמו בענפים האחרים, מורידים מקרנו של הדראפט, אבל כמו שהרשימה למעלה מראה, לא מעט כוכבי ענק נבחרו ראשונים בעבר. האם קורייה, שבחירתו במקום הראשון הפתיע לא מעט אנשים, יוכל לעמוד בציפיות? התשובות בעוד שנתיים-שלוש.

ג'יו גונזאלס שחקן וושינגטון נשיונאלס. Jonathan Ernst, GettyImages
בוושינגטון עומדים לפני כמה מבחנים גדולים. ג'יו גונזאלס/GettyImages, Jonathan Ernst

אינינג שביעי:

רק לפני שבוע החמאנו ממש כאן לקולורדו, שעשתה סוויפ של ארבעה משחקים מול יוסטון ולקחה סדרה מהדודג'רס. והשבוע? רק צרות. זה התחיל טוב, עם 0:4 על אריזונה ונמשך נורא, עם חמישה הפסדים רצופים, שניים לקרדינלס וסוויפ ביתי מול נציגת LA השנייה, האיינג'לס. מאזן הריצות בחמשת המשחקים הללו עומד על 44:16 לרעת הרוקיז, כולל שלושה משחקים עם יותר מעשר ריצות חובה ובמייל היי שוב נמצאים במרתפי הליגה. חבל.

Seventh-Inning Stretch:

דרק ג'יטר ממשיך לרשום את עצמו בכל ספר שיאים אפשרי. במשחק מול דטרויט, הליד אוף המדהים של היאנקיז ירה להומראן כבר בהגשה הראשונה של המשחק, מהגשה שנשלחה אליו על ידי לא אחר מג'טסין ורלאנדר הגדול. בכך, הפך ג'יטר לראשון העונה שמעיף כדור ליציעים בהגשה הפותחת של המשחק. בשנה שעברה, שלושה שחקנים עשו זאת (כריס הייסי, דזמונד ג'נינגס ואלכס גורדון).

אינינג שמיני:

מה עובר על אלברט? אחרי תקופה מצוינת בסוף החודש שעבר, אלברט פוחולס, אולי הדמות הכי מעניינת בליגה, ממשיך להראות שיפור גם ביוני. בעשרת הימים הראשונים של החודש, הוא הכניס שמונה ריצות, פי שתיים יותר משהיו לו בכל אפריל לדוגמא. מבחינת אחוזי עלייה לבסיס, סלאגינג ואחוזי חבטה, נרשם שיפור ניכר לעומת מאי ובוודאי לעומת פתיחת העונה. זה עדיין לא החובט האימתני שזכור לכולם מסנט לואיס, אבל פוחולס מתחיל למצוא את עצמו בעיר המלאכים והאיינג'לס מגיבים בהתאם ומתקרבים לטקסס, כשהפער כרגע, עומד על שלושה משחקים בלבד.

אינינג תשיעי:

נחתום את הסקירה השבועית עם מבט מהיר לסדרות המסקרנות של השבוע הקרוב ובראשן, המלחמה בלוס אנג'לס, שם הדודג'רס יארחו את האיינג'לס לסדרה שיכולה להתברר כקריטית עבור שתי הקבוצות, שנלחמות על הבכורה בעיר ועל מיקומים בבתי המערב שלהן. גם באוהיו יהיה דרבי מסקרן, כשסינסינטי תארח את קליבלנד, לסדרה בין שתיים ממפתיעות העונה. המטס ינסו להתאושש דווקא בטמפה ביי והרד סוקס במיאמי. בצפון המדינה, הקאבס מארחים את דטרויט וסנט לואיס את הוויט סוקס. סיבוב האינטרליג של סוף השבוע, יביא בין היתר את היאנקיז לוושינגטון ויציג דרבי בפלורידה, בין הרייז למארלינס. יהיה מעניין.

אלברט פוחולס שחקן לוס אנג'לס איינג'לס. chris carlson, AP
הולך להיות מעניין בעיר המלאכים השבוע. פוחולס/AP, chris carlson

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully