וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורו 2012: הרווח שלנו, ההפסד של המחרימים

המחאה כנגד מדיניות אוקראינה והפחד של התיירים להגיע למדינה הוציא את המקומיים למסע הסברה. שליחי וואלה! ספורט עם דיווח ראשון מיורו 2012

ברני ארדוב

צילום: ברני ארדוב, שליח וואלה! ספורט לאוקראינה

עריכה: אמיר קוטיגרו

"אל תצפו לקבל כאן טורניר שמאחד יבשת נוסח המונדיאל בדרום אפריקה, וזו אפילו לא משימה לאומית כמו שטוענים שותפינו בפולין. מדובר באירוע תרבותי מרתק שזוקף את קומתם של המזרח אירופים, אך יש כאן בעיקר הזדמנות נהדרת לכולם לעשות עוד קצת כסף". כך מגדיר אולג, אחד המקומיים שעובד במרכז התקשורת בקייב, את טורניר יורו 2012 אותו מארחת אוקראינה יחד עם פולין. העלאת המחירים הדרסטית לקראת נחשול התיירים המובטח, ובעיקר ניסיונות ההשתלטות של גורמי פשיעה על עסקים רבים, ממחישים את דבריו הלכה למעשה. אף אחד לא רוצה להישאר מאחור. כולם באוקראינה רוצים נתח מהעוגה, אולם בד בבד מקווים שגם האורחים יחזרו הביתה שבעים.

***

לוגו יורו 2012. ברני ארדוב
העיקר שכולם ילכו הביתה שבעים. לוגו הטורניר עשוי מפרחים, מקדם את הבאים לאוקראינה/ברני ארדוב

אם האליפות הזו אמורה הייתה בתכנון הראשוני לסמל את המורשת המשותפת של שתי המדינות, הרי שהמתיחות הגדולה ביניהן והמאבק על היוקרה, במיוחד מצד הפולנים, מציירים תמונה אחרת לגמרי. אוקראינה, ולא רק בגלל החרם הפוליטי מצד ממשלות באירופה בעקבות תנאי מעצרה של יוליה טימושנקו, מייצגת כרגע את הצד האפל ואוהדים רבים הודיעו כי הם חוששים להגיע למדינה, בעוד פולין היא המוארת, התרבותית ומסבירת הפנים. "אתם תגלו שההבדלים לא כאלה קיצוניים", מבטיח נהג המונית ויקטור. עד כה, הפערים המהותיים באמת היו בין מזג האוויר סטייל תל אביב שקיבל את פני הבאים בבוקר, לבין גשם הזלעפות הבלתי פוסק שהבריח את כולם מהרחוב בשעות הערב.

הביקורות מכל עבר עשו את שלהן ושלחו את האוקראינים למסע הסברה מקיף – החל מראשי המדינה ועד לאזרח הקטן ברחוב. "מי שרוצה להחרים, שיחרים", מפטירה אניה, נערה צעירה המתנדבת כמו רבים מחבריה בארגון העירוני של המשחקים. "אנחנו לא מתרגשים מאף אחד, המנהיגים שקוראים לחרם יכולים להישאר בבית. אנחנו רק מבקשים שישפטו אותנו בסיום הטורניר, ולא לפניו". גם על דבריו של סול קמפבל, שהזהיר מפני חוליגניזם וגזענות וטען כי מי שיגיע לאוקראינה עלול לחזור בארון, יש לה תשובה: "אני חושבת שקל לדבר מרחוק, מבלי לדעת מה בדיוק קורה פה. אנחנו מזמינים גם את השחקן הזה לבוא ולהיווכח בעצמו. אולי אני טועה, אבל אני מקווה שהוא יופתע לטובה".

***

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
האיצטדיון האולימפי בקייב. ברני ארדוב
באוקראינה לא מתרגשים מהטענות על גזענות/ברני ארדוב

הרחובות המרכזיים בקייב פקוקים מתמיד וחלקם אף נסגרו מבעוד מועד לקראת המאורע, אבל לצערם של השוחרים לטרף קשה להבחין בינתיים באוהדי הכדורגל מהמדינות האורחות. את זרם אנשי התקשורת, לעומת זאת, גם מזג האוויר לא הצליח לעצור. "אנחנו כאן כבר מה-1 ביוני", מספר לנו צלם וידאו מסין. "באנו לכאן, התרשמנו מקייב במשך כל השבוע ועכשיו כבר לא יכולים לחכות למפגש בין גרמניה לפורטוגל ביום שבת. מספיק, הגיע הזמן לראות כדורגל".

גם האוקראינים שותפים לרצון הזה ומחכים לרגע בו תישמע השריקה הראשונה שתבשר על פתיחת הטורניר. בינתיים, הם עסוקים במקביל להכנות גם בצרה הגדולה של נבחרתם: וירוס שפקד כמה משחקני הסגל ושיבש לחלוטין את ההכנות לקראת המשחק הראשון מול שבדיה ביום שני. דניס גרמאש היה הראשון להתלונן על כאבי בטן, ואחריו הגיעו לרופא הנבחרת בזה אחר זה עוד שבעה שחקני מפתח, ביניהם אנטולי טימושצ'וק ואנדריי שבצ'נקו. למזלם של האוקראינים, יש להם עוד כמה ימים להתאושש, אחרת קלקול הקיבה הזה יחרב את סיכוייהם בטורניר הביתי כבר במחזור הפתיחה.

***

אוטובוס בקייב עם הלוגו של יורו 2012. ברני ארדוב
רק שכולם יהיו בריאים. אוקראינה צבועה בצהוב/ברני ארדוב
  • עוד באותו נושא:
  • יורו 2012

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully