וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב: סיכוי נמוך שעסקת המכירה תצא לפועל

הבקרה לא צפויה לאפשר את העסקה, שכוללת העברת כסף לטביב על שחקנים. שבס: "נקווה שהם לא יערימו עלינו קשיים"

אחרי יום עמוס ומלא בפרסומים על עסקת מכירתה של הפועל תל אביב, מידיו של הבעלים הנוכחי אלי טביב לקבוצת רוכשים בייצוגו של שמעון שבס, נדמה בשעות האחרונות כי למרות הרצון הטוב בין הצדדים, הסיכויים שהעסקה אכן תצא לפועל קטנים, זאת בשל רצון הבעלים לקבל כספים על מכירת שחקני הפועל.

"יש לנו מספר דרכים לפתור את התנגדויות הבקרה ואנחנו מקווים שהיא לא תערים קשיים", אמר הערב שבס לוואלה! ספורט. "אם הדברים לא יסתדרו בימים הקרובים, העסקה לא תצא לפועל. הפרסומים בתקשורת לגבי מתווה העסקה לא מדויקים, הכסף לא אמור להיות בעיה. אם זה לא ייצא לפועל, לפחות ניסינו לעזור להפועל לצאת מהמצב הבלתי אפשרי בו היא נמצאת היום, בסכסוך שבין טביב והאוהדים".

המכשול כרגע הוא זה של הבקרה התקציבית, שלא תאפשר עסקה שכזו על חשבון המועדון. יו"ר הבקרה עופר אורליצקי הסביר כי השחקנים הם רכוש המועדון וכרטיסי השחקן שלהם שייכים להפועל ולכן לא יכולה להיות עסקה שתכלול גם העברת שחקנים בניגוד לתקנון. העובדה הזו מאיימת על העסקה, שכן ההסכמות בין הצדדים היו על כך שטביב יקבל סכום המוערך ב-12 מיליון שקלים ואת יתרת הכסף, כ-12 מיליון שקלים נוספים, הוא יקבל ממכירת השחקנים. כזכור, טביב דורש בערך כ-24 מיליון שקלים על המועדון. ההערכה כרגע היא כי אותם אנשי עסקים לא ישלמו לטביב את הסכום אשר הוא דורש רק על קניית המועדון. בכל מקרה, מחר אמור להיפגש אורליצקי עם עורכי הדין של קבוצת הרכישה ולעבור על כל התחייבויות הפועל תל אביב ולמעשה לאשר את אותם אנשי עסקים, העומדים מאחורי העסקה ומעוניינים לרכוש את הקבוצה.

מוקדם יותר היום היה דווקא שמעון שבס אופטימי

מוקדם יותר היום (שני), הנהלת הפועל תל אביב הודיעה רשמית כי אלי טביב מעוניין למכור את המועדון לקבוצת הרוכשים: "לאחר פגישה בין אלי טביב ועורך דינו לבין נציגי הרוכשים, הגיעו הצדדים לכדי הסכמות ראשוניות לגבי העסקה", נכתב בהודעה, "המשך תהליך ביצוע העסקה כפוף לבדיקות שאמורות להיערך בימים הקרובים מול מוסדות ההתאחדות. טביב ונציגי הרוכשים הדגישו כי כל נושא מכירת הקבוצה יערך בשקיפות מלאה ותחת פיקוח מוסדות ההתאחדות והבקרה התקציבית ובאישורם".

מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר שמעון שבס, מייצג קבוצת רוכשים של כחמישה אנשי עסקים המעוניינים לרכוש את הפועל תל אביב מידיו של אלי טביב. פגישה בין הצדדים כבר נערכה אתמול בגרמניה תחת מעטפת סודיות. הבעלים של הפועל תל אביב דרש סכום של 13 מיליון שקלים ועוד שני כרטיסי שחקנים של הפועל בתמורה למכירת המועדון או לחלופין 16 מיליון שקלים ללא השחקנים. בהודעה הרשמית מטעם המועדון לא פורסמו שמות הרוכשים.

יושב ראש בקרת התקציבים עופר אורליצקי כבר אישר כי הצדדים פנו אליו במטרה להשלים את עסקת המכירה. הבקרה דרשה לראות מי עומד מאחורי הקבוצה אותה מייצג שמעון שבס כדי לדעת את היכולות הכלכליות של אותם רוכשים שיהיו אמורים לעמוד בהתחייבויות הכלכליות של המועדון הנאמדות בעשרות מיליוני שקלים. גם נציגי הרוכשים רוצים לבדוק את המספרים ולקבל מידע בסיסי על גובה ההתחייבויות. הנתון הזה מראה על רצינות העסקה גם מצידו של טביב וגם מצד הרוכשים.

מהנהלת הפועל תל אביב נמסר: "נציגי הרוכשים הודיעו כי הם מתכוונים לצרף לצוות הרכישה והניהול אנשי עסקים ואישי ציבור נוספים שפעלו לאורך השנים לטובת הקבוצה. בנוסף תצטרף לתהליך נציגות האוהדים".

למרות ההצהרה האופטימית, יש לא מעט גורמים שהביעו סקפטיות לגבי העסקה המתרקמת שטענו כי לא מדובר בהצעה רצינית אלא ברצון של טביב להראות את נכונותו למכור את הקבוצה. טביב שוחח היום עם אחד ממקורביו בארץ ואמר לו כי העסקה רחוקה מלהיסגר והוא עדיין מעוניין למכור מספר שחקנים לאירופה. בכל מקרה, מחאת האוהדים תתחדש היום מול ביתו של טביב במטרה לגרום לבעלים למכור כמה שיותר
מהר.

מקורבים לקבוצה הטילו דופי לגבי העסקה הנרקמת. "איך יכול להיות שאנשים, שהזדהו בשמם והיו מעוניינים לשבת למשא ומתן רשמי, קיבלו סירוב ואנשים שלא מעוניינים בשלב זה לחשוף את עצמם, נמצאים במשא ומתן מתקדם", אמרו כמה מהם, "זה מריח כמו עוד איזו קומבינה, שהמטרה שלה היא שטביב יוציא כסף מהמועדון, כמו שתיכנן תחילה. כל העסקה הזאת נועדה כדי שיהיה אפשר למכור שחקנים ושטביב ירוויח עליהם עוד כמה מיליונים וישאיר את הקבוצה בלי שחקנים משמעותיים כמעט לעונה הבאה".

שבס אמר בתוכנית הספורט של 'רדיו ללא הפסקה': "השנה האחרונה הייתה איומה בכדורגל הישראלי, מכל הבחינות. כמי שחי את הכדורגל האנגלי בשנים האחרונות, הייתי רוצה שמשהו מזה יהיה בישראל. צריך ציפיות ושאיפות נורמליות. אם המשא ומתן לא יסתיים תוך ימים ספורים, זה כנראה לא יקרה. אם הכל יהיה בסדר ואני רוצה להיות אופטימי, העסקה תתבצע. יש הסכמות רבות, אבל יש דברים שצריך לחדד. קבוצת הרכישה שהתגבשה פנתה אליי. השותפים שלי נפגשו ארוכות עם אלי טביב, אני שוחחתי איתו בטלפון. הוא נכון למכירה, הוא לא רוצה להמשיך במריבה עם האוהדים. צריך להניח לו לנפשו, יש לו משפחה וילדים וחבל שזה הגיע לרמות כאלה של יריבויות. ננסה לעשות הכל כדי שזה יסתיים. הוא נשמע ונראה לי רציני בכוונה שלו למכור. כרגע אני יכול רק לאשר שהמו"מ נמצא בשלב מתקדם ואנחנו מחכים לבקרה התקציבית. יכול להיות שאני אהיה יו"ר המועדון. השאיפה שלי היא להעביר את הניהול לדור הצעיר יותר".

שמעון שבס מייצג את קבוצת הרוכשים המתעניינת במועדון

הפועל תל אביב בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully