וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: עולה לגבעה

4.6.2012 / 12:30

הנו-נו של סנטנה, השיפור של בוסטון והאיינג'לס והפציעה המטופשת של השנה. עידן ויניצקי סוגר עוד שבוע פרוע

אינינג ראשון:

את סיכום השבוע חייבים כמובן לפתוח עם המטס. בשקט בשקט, בנו שם קבוצה נהדרת, עם ליינאפ שמנצל כל הזדמנות ובעיקר, רוטציה פנטסטית, שהשבוע כבשה את הכותרות. כמובן שבמרכז החגיגה עמד יוהאן סנטנה, שבערב יום שישי סידר למועדון את הנו היטר הראשון בהיסטוריה, אחרי למעלה מ-8,000 משחקים, אבל הוא ממש לא לבד. הנאקלבולר אר. איי. דיקי פשוט בלתי נגיע והוא מוביל את הליגה עם שמונה ניצחונות, ג'ונתון ניסה נותן הופעות על הגבעה ובשלושת המשחקים האחרונים, מול האלופה סנט לואיס, המטס הרשו רק ריצה אחת, בדרכם לשוויון בצמרת בית המזרח המשוגע. ה-ERA הקבוצתי עדיין גבוה יחסית והמטס רק במקום ה-24 בליגה עם 4.25, לא מעט בגלל הבולפן הבעייתי, שמחרב להם משחקים רבים מדי, אבל הקבוצה הקטנה של ניו יורק בכיוון הנכון ויכולה אולי, בשקט עדיין, לחלום על פלייאוף ראשון מאז 2006.

יוהאן סנטנה שחקן ניו יורק מטס. Kathy Willens, AP
בדרך לפלייאוף ראשון מאז 2006? סנטנה/AP, Kathy Willens

אינינג שני:

עוד קבוצה שרצה קדימה היא שיקגו וויט סוקס, שכבשה בסערה את בית ה-AL מרכז. למרות המשחק המושלם של פיל האמבר, הגרביים הלבנות פתחו את העונה בצורה לא מרשימה, אבל השבועיים האחרונים הביאו עימם את המפנה, עם מאזן 2:14 במשחקים האחרונים. אם בשבוע שעבר עסקנו בהתקפה הרותחת, הרי שהשבוע הדהרה הזו נמשכה בעיקר בזכות ההגשה, שנתנה הצגה בטמפה ביי וחזרה משם עם סוויפ אדיר, בו הוויט סוקס הרשו רק שש ריצות בשלושה משחקים. מעל כולם עומד כריס סייל. המגיש השמאלי הצעיר, שמעביר עונה שנייה מלאה בלבד בליגה, נמצא בזון והשבוע חוו הרייז (שבעה ושליש עם 15 סטרייקאאוטים וריצה בודדת!) והמארינרס (משחק שלם עם שמונה סטרייקאאוטים ושתי ריצות), את נחת זרועו. השבוע שיקגו תארח את טורונטו ויוסטון, כך שאל תתפלאו אם בעוד כמה ימים תראו אותם מובילים את הליגה כולה. אגב, לצד החגיגות, לא הכל עבד חלק השבוע בקבוצה. שדר הקבוצה ב-22 השנים האחרונות, קן "הנץ" הארלסון, התרגז במהלך אחד המשחקים מול טמפה ביי על השופט מארק וגנר, שזרק את המגיש הרוקי של שיקגו חוסה קינטנה, לאחר שלטענתו זה ניסה לפגוע עם הגשה בבן זובריסט. הארלסון החל לצווח בעמדת השידור ואמר "לא יכול להיות שיהיו שופטים שלא מכירים את המשחק והחוקים בליגה הזו". זה עלה לו בשיחת פיצוץ מהקומישינר באד זליג והתנצלות פומבית בפני וגנר בשידור הבא.

אינינג שלישי:

כבר הרבה זמן שלא זכינו לאיזה פציעה מטופשת, כזו שיכולה להיכנס ל'טופ 10' של ESPN. ג'ונתן לוקרוי דאג לספק לנו אחת כזו השבוע. התופס של מילווקי בילה עם אשתו בחדר המלון בלוס אנג'לס, במהלך הסדרה מול הדודג'רס (שדווקא הסתיימה בסוויפ לברוורס) וכאשר שלח את היד מתחת למיטה, כדי להוציא גרב שהלכה לאיבוד, האישה הפילה עליו את המזוודה מהמיטה. התוצאה: שבר ביד וחודש וחצי בחוץ. האישה שרה, ממש לא יצאה בצורה חלקה מכל הסיפור ולוקרוי סיפר שהיא זכתה למטח קללות באי-מייל ובפייסבוק. האוהדים בינתיים, גם מפקפקים בהסברים של לוקרוי לגבי הפציעה וכל ההתרחשות והשחקן הספיק להתכסח איתם בראיון שנתן לפני משחק מול פיטסבורג. נראה שהסיפור שם עוד לא נגמר, אבל אם המצב יישאר ככה, אולי לוקרוי יהיה חייב לארוז מזוודות ולעבור לקבוצה אחרת...

אינינג רביעי:

האם בבוסטון החליטו על מנהג חדש, לפתוח את העונה חלש מאוד ולהשתפר אחרי חודש? ממש כמו בעונה שעברה, המשחקים הראשונים לא בישרו טובות לאוהדים בעיר השעועית, אבל השיפור בהחלט הגיע ואיתו, השבוע הגיע סופסוף גם המאזן החיובי. הרד סוקס הפסידו רק סדרה אחת משמונה האחרונות שלהם והם נהנים מכושר התקפי טוב של מספר שחקני מפתח, בעיקר דייויד אורטיז, ששוב משתיק את כל המבקרים ומוביל את הקבוצה באחוזי חבטה (31.5), הומראנים (13), הכנסות רצים (37) ובערך כל קטגוריה אפשרית אחרת. בזמן שדסטין פדרויה מתקדם בתהליך ההחלמה שלו, וויל מידלברוקס ממשיך להוכיח את מקומו עם 31.4 אחוזי חבטה והשבוע בוסטון קיבלה סיוע יפה גם מסקוט פודסדניק וניק פונטו, שעזרו לה לנצח שלושה מארבעה מול דטרויט. הדבר היחידי שחסר לבוסטון הוא איזה סוויפ טוב, משהו שהיא השיגה רק פעם אחת העונה, שיכול לחלץ אותה מהמקום האחרון בבית המזרח הצפוף, בו היא עדיין שקועה למרות המאזן החיובי. אם זה יגיע באחת משתי הסדרות השבוע, בהן יגיעו לפנווי שתי קבוצות הבלטווי המעולות, בולטימור ו-וושינגטון, זו תהיה הצהרת כוונות רצינית.

דיוויד אורטיז שחקן בוסטון רד סוקס. michael dwyer, AP
פתאום מחייכים בפנווי. אורטיז/AP, michael dwyer

אינינג חמישי:

עוד קבוצה שנמצאת עם הפנים קדימה היא לוס אנג'לס איינג'לס. לאחר שהשקיעו מאות מיליונים בפגרה והנחיתו את שני הדגים הגדולים אלברט פוחולס וסי. ג'יי. ווילסון, קיוו בעיר המלאכים לתוצאות מידיות, אבל ראו איך טקסס בורחת להם לפער דו ספרתי. כעת, יחד עם ההתעוררות המוברכת של פוחולס, האיינג'לס נראים הרבה יותר טוב והם ניצחו עשרה מ-12 האחרונים, כולל ניצחון בסדרה מול הריינג'רס, שצימק את הפער ל-4.5 משחקים בלבד. גם האיינג'לס סופסוף נמצאים במאזן חיובי והקרדיט לכך מגיע בעיקר למארק טרמבו, שנתן סדרה ענקית מול היאנקיז, כולל שבע חבטות בשלושה משחקים.

אינינג שישי:

אם כבר עסקנו בטקסס, חייבים לדבר על המשחק המשוגע מול סיאטל ביום רביעי האחרון. בעונה של קרוב ל-2,600 משחקים, חייבות להתגלות כמה סטיות סטטיסטיות ואחת כזו התרחשה בארלינגטון השבוע. יממה אחרי שסיאטל שמה על הריינג'רס עשר ריצות, היא הגיעה להשתולל. דרק הולנד היה הקורבן הראשון והוא נטש אחרי אינינג ושני שליש, כשבמאזנו שמונה ריצות חובה. יושינורי טטיאמה נשלח להציל את המולדת, אבל בשני שליש אינינג נוספים הוא חטף עוד שמונה ריצות, שש מהן לחובתו ובסיום האינינג הרביעי, הלוח הראה 0:17 מדהים למארינרס. טקסס החלה להפציץ וחזרה עד ל-17:7, אבל ג'סטין סמוק, שניצח על החגיגה עם שני הומראנים, כל אחד מהם לשלוש ריצות, קבע 8:21 בלתי שגרתי בסיום. סיאטל, אם תהיתם, עומדת על 4.17 ריצות למשחק העונה. עוד כמה עובדות מהמשחק: מאז 1969, רק פעם אחת קבוצה מהמקום האחרון בבית שמה למעלה מ-20 ריצות מול הקבוצה מהמקום הראשון בבית בשלב כזה מאוחר של העונה. הפעם האחרונה בה סיאטל הגיעה ל-20 ריצות לפחות, הייתה מול האיינג'לס בעונת 2000. את כדור הפתיחה במשחק אגב, זרק הקוורטרבק של דאלאס קאובויס טוני רומו. אולי בטקסס היו צריכים לשקול להשאיר אותו לעוד כמה זריקות.

אינינג שביעי:

מה תגידו על קולורדו? אומנם הדרך למאזן חיובי עוד ארוכה, אבל החבר'ה במייל היי סיטי כנראה שתו איזו בירה ממש טובה ממבשלת 'קורס' הקרובה, כי הם נמצאים לא בהכרה בתקופה האחרונה. השבוע החולף הביא עימו שישה ניצחונות בשבעה משחקים, כולל סוויפ של ארבעה מול יוסטון ושתיים משלוש על הדודג'רס, כאשר בחמשת המשחקים הראשונים, הרוקיז שמים 53 ריצות על הלוח. צמד הכוכבים של השבוע היו מייקל קדאייר, שהכניס תשעה רצים ובעיקר, קרלוס גונזאלס, שבניצחון 5:13 על האסטרוס חבט לשלושה הומראנים רצופים. בעוד שההתקפה נמצאת בטירוף ויושבת במקום השלישי בליגה מבחינת ריצות, הרי שבקולורדו מבכים על ההגשה, שסוגרת כמעט את כל רשימות הסטטיסטיקה האפשריות, כאשר כל הפותחים עומדים על למעלה מ-5.28 בטור ה-ERA.

קרלוס גונזאלס שחקן קולורדו רוקיז. AP
הדרך ארוכה, אבל קולורדו משתפרת. גונזאלס/AP

Seventh-Inning Stretch:

נכון, כבר סיפרנו על זה באמצע השבוע, אבל אי אפשר לתת לזה לחמוק בלי שום איזכור נוסף. אז תעשו הרבה כבוד לפרינס פילדר, שהפך לשחקן השני בהיסטוריה, אחרי אדם דאן, ששוקל לפחות 125 ק"ג וחובט לעשרה טריפלים.

אינינג שמיני:

עוד קבוצה שמצמצמת פערים בבית ה-NL מערב היא סן פרנסיסקו. אלופת 2010 רואה לפתע את הדודג'רס במרחק שלושה משחקים בלבד, אחרי שלקחה שישה משבעה ומי שהוביל אותה לשם בין היתר היה מלקי קבררה. האאוטפילדר המצוין חובט ל-37.1 אחוזי חבטה והוא הצליח להשיג לפחות חבטה אחת ב-16 מתוך 17 המשחקים האחרונים. ההגשה תורמת את חלקה ושכחה מהצרות של טים לינסקאם, כשהיא מאפשרת רק 13 ריצות בשבעה משחקים. הג'איינטס חזרו לשחק בדרך שהביאה להם את האליפות ההיא ואולי גם תחזיר אותם לפלייאוף אחרי שנת הפסקה.

אינינג תשיעי:

נקנח את הסיכום השבועי עם קצת שמועות טריידים, לקראת סיום מועד ההעברות המתקרב: קווין יוקוליס, שאיבד את מעמדו בבוסטון, מקושר לחצי מקבוצות הליגה, אבל מי שכרגע מובילות במרדף אחריו הן לוס אנג'לס דודג'רס, אריזונה וסן פרנסיסקו, כאשר גם פילדלפיה בחנה את האפשרויות לגבי שחקן הבסיס השלישי. היאנקיז עשויים לחזק את הרוטציה והם לוטשים עיניים לכיוונו של מאט גארזה מהקאבס וכמובן, טים לינסקאם, שעלול למצוא את עצמו מחוץ לג'איינטס בקרוב מאוד. עדכונים נוספים בהמשך.

מאט גארזה שחקן שיקגו קאבס. Charles Rex Arbogast, AP
בקרוב בתפוח הגדול? גארזה/AP, Charles Rex Arbogast

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully