וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לנו על מי להישען

31.5.2012 / 23:55

לגוטמן יש מספיק כישרון התקפי כדי להעז לתקוף גם מול יריבות עדיפות. שלום תקווה לא רוצה לחזור לתקופת ההפסדים בכבוד

ההפסד של נבחרת ישראל הערב (חמישי) לגרמניה (2:0) הציג שתי מחציות שונות. בראשונה ראינו כמה נקודות חיוביות מבחינת עמידה על המגרש והתעקשות על הנעת הכדור המסודרת שאלי גוטמן מנסה להטמיע בנבחרת, אבל הבעיטה הראשונה לשער היריב הגיעה רק בדקה ה-50.

אין ספק שהנושא הטקטי הוא חשוב בכל קבוצה ובמיוחד בנבחרת, אבל אי אפשר אפילו לא לנסות לנצח. במחצית השנייה, עם כניסתם של ורמוט (אולי שחקן האחד על אחד הטוב בסגל כרגע), רפאלוב ודמארי, הנבחרת הצליחה למתוח את איבריו של מנואל נוייר מדי פעם, והבינה שהיא לא צריכה לפחד להפסיד. אמרתי בעבר שהכלים הטובים של הנבחרת הזו נמצאים בחלק הקדמי, ואנחנו לא יכולים להציב לעצמנו סגנון של עמידה טקטית בלבד שמסתמך על התקפות מתפרצות ולא לתת קרדיט ליכולות ההתקפיות שלנו.

בעיה נוספת שמקשה על הנבחרת היא חוסר התמיכה מהאגפים. בכדורגל המודרני יש חשיבות רבה למגינים, ואם ניקח לדוגמה את רמי גרשון שתורם את חלקו מבחינה הגנתית, נגלה שהנבחרת לא יכולה להרשות לעצמה מגן שלא עבר פעם אחת את קו האמצע לאורך כל המשחק. גם התרומה של יוסי בניון הייתה חסרה, כשהקפטן התמקד בסגירה בכנף ואיבד מהריכוז ומהיכולת ההתקפית שלו.

בנוסף, הנבחרת שיחקה קרוב מאוד לשער של אריאל הרוש, בדומה למשחק הקודם מול צ'כיה והיא חייבת להתחיל לצאת יותר קדימה וללחוץ גם במרכז המגרש, כיוון שגם בחטיפות שהיא השיגה המרחק הדרוש כדי ליצור התקפה ראויה היה רב מדי, וקשה מאוד להפתיע יריבות חזקות באופן כזה.

לצד דברים טובים שקורים בנבחרת, יש לה עדיין הרבה במה להשתפר. זו לא הייתה הופעה מבישה, אבל היא יכולה לתת חומר למחשבה, בעיקר מהמחצית השנייה, כי ראינו שכשהנבחרת חשבה התקפי היא הצליחה ליזום, ובעתיד אם תמשיך בכך היא גם תוכל לחשוב על ניצחונות מול יריבות עדיפות.

במשחקי ההכנה גוטמן מנסה הרבה אפשרויות כדי להגיע עם 11 השחקנים הנכונים ועם השיטה הנכונה ביותר למאני טיים, אבל בתוך כל זה יהיה מאוד חשוב, לצד כל החשיבה המקצועית והטקטית, לתת יותר חופש לנקודות החזקות שלנו, כי אנחנו יכולים להביך כל נבחרת עם כמות הכישרון שלנו בהתקפה. ואנחנו בהחלט לא רוצים לחזור לתקופת ההפסדים בכבוד.

מהעבר השני, ראינו אצטדיון מלא ב-40,000 אוהדים גרמנים בלייפציג, למרות היריבה הלא אטרקטיבית על הנייר, וגם כמות ההערכה והתמיכה שהנבחרת הגרמנית קיבלה מהקהל יכולה לספק לנו חומר למחשבה.

ישראל החזיקה מעמד והפסידה 2:0 לגרמניה בלייפציג

גוטמן מרוצה: "בטוח שהעם יהיה גאה בנבחרת שלו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully