וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאור בקצה המנהרה

31.5.2012 / 15:24

למרות שמול גרמניה העצבנית יהיה קשה לראות זאת, אלי גוטמן רוצה לעצב את מאור מליקסון כפי שעשה עם ורמוט. לואיס פרננדז טוען ש"בצרפת לא היו מאפשרים לשחקן שבחר לעבור נבחרת לחזור". מאמן הנבחרת החדש יצטרך לסתום לו הפה ולהראות שיש מנהיג נוסף לצד בניון

כאשר לואיס פרננדז אימן את בית"ר ירושלים ב-2005/6 בסיום אותה עונה הוא ודודו דהאן בנו את הקאדר שירוץ עם הצהובים-שחורים חזק בשנים הבאות. מאור מליקסון לא היה בתכניות של פרננדז ושוחרר מהמועדון עם בוא הקיץ. בסופו של דבר, פרננדז החליט שהוא בכלל לא רוצה להמשיך בבית"ר ובראיון הפרידה אמר על מליקסון: "הוא שחקן מאוד מוכשר, אבל לא שחקן בשל. יש בליגה השלישית והרביעית בצרפת הרבה טאלנטים שיודעים מה לעשות עם הכדור, אבל כדורגל זה לא משחק של ילדים אלא משחק של גברים. ברמות הגבוהות הכדורגל מתחיל מאופי שכולל דינאמיות, אגרסיבות, דומיננטיות וכושר גופני גבוה. זה המדד עבורי לשחקנים איתם אני יוצא למלחמה".

שחקן נבחרת ישראל מאור מליקסון. קובי אליהו
"הוא שחקן מאוד מוכשר, אבל לא שחקן בשל". מאור מליקסון/קובי אליהו

פרננדז התייחס באותה צורה למליקסון כאשר הוא אימן את נבחרת ישראל, למרות שזימן את כוכב ויסלה קרקוב. תמיד היה לו ספק לגבי מידת הבשלות של הרקדן המופלא עם הכדור. אצל אלי גוטמן, שרצה את מליקסון עוד בהפועל תל אביב, הדברים שונים. גוטמן החליט לתת את המושכות למליקסון, מעניק תחושה כי מליקסון הוא זה שצריך להשתתף עם יוסי בניון בלקיחת ההובלה בחלק הקדמי, ומאמין בו כי הוא השחקן שצריך להיות הדומיננטי ביותר בחלק הקדמי, בדיוק כפי שעשה עם גילי ורמוט בהפועל תל אביב. האם זה נכון? ברור שמול גרמניה המשוועת לפרוק תסכול אחרי ההפסד לשוויץ, ועוד במשחק ההכנה האחרון ליורו, לא נוכל באמת לדעת מי צדק יותר – גוטמן או פרננדז. אבל זה יהיה מבחן מנטלי לא קטן עבור אחד השחקנים המשמעותיים בקמפיין הבא של הנבחרת, ומול צ'כיה נראה כמו הדבר הכי חיובי בעידן החדש.

"לא מעריכים כלום"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מאמן נבחרת ישראל לואיס פרננדז. ברני ארדוב
"צריך לדעת לעטוף אותו ולגרום לו להרגיש הכי טוב שיש כדי להוציא ממנו את מה שיש בו". לואיס פרננדז/ברני ארדוב

למליקסון היו תחושות לא טובות בקדנציה של לואיס פרננדז. גם כשהוזמן, חש כי הוא לא מקבל מספיק קרדיט ויותר מכך, בשיחות סגורות אמר שההרגשה שלו היא שבמשחקים רשמיים גם בכלל לא ישתמשו בו והוא לא ברוטציה האמיתית של המאמן. עד כדי כך, שזה הביא למצב שמקצועית מליקסון הרגיש שאת הקרדיט והאמון המקצועי האמיתי יוכל לקבל בנבחרת פולין, וכמעט והתייצב במדיה ביורו הקרוב. לואיס פרננדז נדרש להסבר השבוע והיה חד: "עוד לפני שאני אדבר על כדורגל, נדבר על אישיות. אם שחקן חושב שהמאמן לא בונה עליו להרכב, אז הוא עובר נבחרת? אם הוא היה עושה את זה בצרפת או במדינה אחרת באירופה, כבר לא היה מאפשרים לו לחזור כמו שנתנו לו בישראל. זה מינימום של ריספקט".

פרננדז ממשיך ומסביר: "איפה הוא לא קיבל קרדיט? לא מעריכים כלום. עד שאני הגעתי לנבחרת בכלל לא ספרו אותו בישראל ואף מאמן כמעט ולא הזמין אותו. כולם פרופסורים בישראל, אבל שחקני נבחרת ישראל, שהיא נבחרת פחות טובה מהנבחרות שהן פייבוריטיות לעלות מהבית שלה, חייבת שחקנים אגרסיביים שיודעים לשחק מול שחקנים אירופאיים. גם על רפאלוב כל המומחים ליגלגו ואמרו שצריך את ורמוט. כדאי שכל המומחים יראו בכמה תיקולים רפאלוב מנצח ומשיג כדורים ביחס לורמוט או מליקסון. יותר מזה אומר לך, אני מאמין שבמשחקים הקובעים ישראל לא תעלה עם בניון ומליקסון. זה מתאים למשחקי אימון".

הבעיה של פרננדז אולי היא בתובנה הבסיסית שמגיע יחס דומה לכל השחקנים. בפועל, מליקסון הוא שחקן שונה. למעשה, את הפריצה האמיתית שלו בכדורגל הישראלי עשה מליקסון עם הפועל באר שבע בליגה השנייה ודווקא שם הפך לשחקן דומיננטי. גיא לוי הסביר זאת אז ואמר כי "שחקנים שמכירים אותו פנו אליי ודיברו איתי והסבירו לי שמדובר באישיות שונה לגמרי ובשחקן שצריך להתנהג איתו בצורה מיוחדת. צריך לדעת לעטוף אותו ולגרום לו להרגיש הכי טוב שיש כדי להוציא ממנו את מה שיש בו. אחרת הוא נכנס למקומות שקשה להפיק ממנו את היכולות שלו". גוטמן בחר בדרך הזאת.

"תוציא 100% ממאור מליקסון"

מאמן נבחרת ישראל אלי גוטמן. קובי אליהו
"אני חושב שאם תוציא 100% ממאור מליקסון, אתה תהיה שחקן דומיננטי בנבחרת כפי שאתה צריך להיות. תתרכז בלהצליח ולא בלחשוב על מה שקורה מסביב, והדברים יבואו מעצמם". אלי גוטמן/קובי אליהו

אלי גוטמן בחר בדרך שונה. הוא שוחח עם מליקסון ואמר לו דברים מאוד פשוטים: "אני לא יודע מה בדיוק היה לפני, אני רק יודע שאתה יכול להיות מאוד משמעותי לנבחרת. אני חושב שאם תוציא 100% ממאור מליקסון, אתה תהיה שחקן דומיננטי בנבחרת כפי שאתה צריך להיות. תתרכז בלהצליח ולא בלחשוב על מה שקורה מסביב, והדברים יבואו מעצמם".

גוטמן לא נלחם על מליקסון רק בגלל זה. בצוות המקצועי של הנבחרת סיפרו כי "בעוד בפולין מליקסון הפך לכוכב ואחד השחקנים הפופולאריים, גוטמן עקב אחרי המשחקים שלו בויסלה והתרשם מאוד מהשיפור ברמת העבודה הטאקטית של השחקן, הסגירות הנכונות והתנועה לשטחים פתוחים. הוא ראה שחקן ששידרג את עצמו ומבין הרבה יותר טוב את המשחק, ולכן הוא זימן אותו. לגבי הכישרון ההתקפי שלו לא חידשו לגוטמן שום דבר בקרקוב".

שחקנים בנבחרת גם מרגישים את הטפיחות של גוטמן לשחקן, ואחד מהסגל סיפר: "זה לא עניין של גוטמן אוהב אותו, אלא שהוא מבין שמאור צריך את זה. אפשר להגיד שיחסית לשחקני החלק הקדמי, הוא מחמיא לו יותר על כל פעולה טאקטית או אגרסיבית ואפשר לראות שגם אבוקסיס נדבק בזה. זה איזשהו פרוייקט לחזק אותו כמה שיותר כי אין מה לעשות, הוא שחקן רגיש והוא עבר הרבה מאוד בשנה האחרונה עם כל הקטע של פולין והבלגן. אם גוטמן יעצב אותו כמו שעיצב שחקנים אחרים, אז עם הכישרון של מליקסון השמיים הם הגבול, גם מבחינת התרומה לנבחרת".

לשאלה האם מליקסון הוא למעשה המנהיג הבא אחרי בניון, ענה אותו שחקן: "זה עוד מוקדם. זה עולם אחר להיות במעמד של בניון ולהיות במעמד של מליקסון. אוקיינוס שלם מפריד. רף הציפיות מבניון בשנים האחרונות, הלחץ עליו, הלכלוכים, השמועות על הפציעות המדומות והכל היו שוברים מזמן שחקן כמו מליקסון והוא היה פורש מהנבחרת. ימים יגידו. כרגע זאת רק התחלה של תהליך. צריך לזכור שמליקסון פרח בפולין כי הוא ברח מכל מה ששחקנים לא מצליחים להתמודד איתו בארץ".

מי שאימן את מליקסון בעונה האחרונה בויסלה ופוטר בהמשך היה מיודענו קז'ימיש מוסקאל, שנתבקש להתייחס לעניין המנהיגות ואמר: "מאור הוא שחקן דומיננטי שלוקח על עצמו. הוא אוהב לבוא לכדור ולא מפחד ממנו. זאת תכונה מאוד חשובה ומשמעותית. להוביל נבחרת בטורניר זה דבר שונה מלהוביל קבוצה כמו ויסלה קרקוב או מכבי חיפה והפועל תל אביב בישראל. זאת רמה אחרת ולחץ אחר, ואת זה יידעו רק אם הוא יקבל את ההזדמנות לעשות את זה. הוא מסוג השחקנים ששווה להמר עליהם כי יש לו כישרון מיוחד שיכול להכריע משחקים".

"ממליץ לו על הליגה הבלגית או ההולנדית"

מאור מליקסון שחקן ויסלה קרקוב (שמאל) מול רוריק ג'יסלאסון שחקן אודנסה. Alik Keplicz, AP
"יש לו חוזה בויסלה ואני לא חושב שכל כך מהר ישחררו אותו. שוב, אלא אם תגיע הצעה דומה למה שהנשיא דיבר עליה". מאור מליקסון/AP, Alik Keplicz

מליקסון כבר הצהיר כי הוא את הקדנציה בויסלה קרקוב סיים והוא רוצה להתקדם הלאה לליגות גבוהות יותר, ובקבוצה שבה יזכה לדקות משחק משמעותיות. בוואלה! ספורט נחשף כי סטנדרד ליאז' הגישה הצעה רשמית עליו, אבל יש עוד קבוצות שמתעניינות. "אני מבין את המדיניות של גוטמן ואחפש קבוצה בה אוכל להתקדם, אך במקביל גם לקבל דקות משחק משמעותיות", אמר מליקסון לאחרונה. המשמעות של הדברים היא אולי שמליקסון מכוון לליגות ברמה של זאת הבלגית או הסקוטית, כי בליגות הבכירות אף קבוצה או מאמן לא יוכלו אפילו לרמוז לו על דקות משחק משמעותיות. בסך הכל מליקסון עדיין מגיע מהליגה הפולנית ואחרי שנה ממנה בעיקר נעדר בשל פציעה.

קז'ימיש מוסקאל בכלל מופתע מההצהרה של מליקסון ואומר: "מפתיע אותי מאוד לשמוע את זה. זאת הפתעה גדולה ויעשה הרבה רעש בויסלה. הנשיא החדש אמר לפני שבועיים שרק אם יבוא מישהו וישים 3 מיליון יורו הוא ישחרר את מליקסון. יש לו חוזה בויסלה ואני לא חושב שכל כך מהר ישחררו אותו. שוב, אלא אם תגיע הצעה דומה למה שהנשיא דיבר עליה".

במידה ומליקסון אכן ישוחרר, למוסקאל ברור לאן זה צריך להיות: "אם הוא כבר רוצה להתקדם, אז הייתי ממליץ לו ללכת לכיוון של הליגה הבלגית או ההולנדית, אולי גם לצרפתית, אך שם אף אחד לא יוכל להתחייב לו לדקות משחק משמעותיות כמו שאולי הוא יוכל לקבל בבלגיה או בהולנד. מאור שחקן טוב ואני מאוד מעריך אותו, אך ליגות כמו האנגלית, הספרדית והגרמנית הן פחות מתאימות לו, לפחות בשלב הזה. אולי אחרי שידרוג בליגה כמו זאת ההולנדית או הבלגית הוא יתקדם ויהיה מוכן יותר כמו שעשה בפולין. אך בכדורגל אי אפשר לדעת ואולי הוא באמת יעבור לליגה גדולה ויפרח שם".

אם הנשיא של ויסלה יתעקש, מליקסון יהיה בבעיה. קשה מאוד יהיה לויסלה לקבל 3 מיליון יורו על מליקסון ועל מנת שמליקסון אכן יוכל להתקדם הוא צריך לקוות שויסלה תוריד ב-50% לפחות את הדרישה שלה. בכל מקרה, לא כדאי לויסלה להשאיר את מליקסון בכח כאשר הוא מצהיר על עזיבה. כי איפה שמליקסון מרגיש לא טוב, לא ניתן להפיק ממנו יותר מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully