וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר איגוד השחמט: "משוכנע שהכישרון של גלפנד יתפרץ"

30.5.2012 / 9:38

משה שלו משוכנע שהישראלי יוכתר ביום רביעי כאלוף העולם: "הוא שומר על מצב רוח טוב ומוכן טוב יותר מאנאנד"

השחמטאי הישראלי בוריס גלפנד עשוי להיות מוכתר היום (רביעי) כאלוף העולם, ויו"ר איגוד השחמט משה שלו כבר מתרגש. "10 מיליון איש ברחבי העולם עקבו אחרי משחק 12. זה רק אומר כמה אנשים מתעניינים ואיזה כבוד בוריס מביא למדינת ישראל", הוא אומר.

גלפנד מתמודד בגמר אליפות העולם עם ההודי וישוונתאן אנאנד, המחזיק בתואר מאז 2007. מאחר שהשניים סיימו את סדרת 12 המפגשים ביניהם ללא הכרעה (6:6 בניקוד הכללי, ניצחון אחד לכל מתמודד), ב-11:00 שעון ישראל (שידור ישיר בוואלה!), הם ייפגשו במוסקבה לשובר שוויון שיכריע מי יהיה האלוף. במסגרת שובר השוויון יקיימו המתמודדים ארבעה מפגשים בני 25 דקות כל אחד, ואם גם בסיום משחקים אלה לא תושג הכרעה, הם יילכו לסדרה של חמישה משחקי-בזק כפולים - חמש דקות בלבן לכל מתמודד. בסיום המפגשים הללו כבר נדע האם גלפנד עשה את מה שנחשב לפני פתיחת התחרות לכמעט בלתי ייאמן.

"אני משוכנע שמחר יתפרץ הכישרון של בוריס", אומר שלו, שנמצא עם השחמטאי במוסקבה. "עכשיו הגענו למשחקים שבהם צריך לחשוב מהר והאינטואיציה שלי היא שבוריס מוכן טוב יותר מאנאנד לסיטואציה הזו. צריך לזכור שבכל זאת, מדובר ב'פנדלים' - הכרעה מהירה עם הרבה מקום לטעויות. בכל מקרה, ברור שמי שיהיה מוכן טוב יותר ינצח".

שלו הסביר מה הביא את גלפנד לשובר השוויון: "במשחק ה-12 בוריס נקט במהלך מבריק מול המתקפה של אנאנד, עם הקרבה של שני רגליים. לדעתי לא היה דבר כזה באליפות העולם. כל המומחים שהיו שם לא ראו את זה מגיע, ורק כשניתחו את המהלך הבינו שהוא היה מתבקש כדי שבוריס יינצל מהפסד".

לסיום, שלו התייחס להתעניינות העצומה בגלפנד בישראל: "בוריס הוא ציוני נלהב. הוא עולה לכל משחק עם דגל ישראל ובחר בעבר לא לייצג את ארצות הברית ולגור בה, אף על פי שאמא שלו גרה שם. עם זאת, בתחרות הזו הוא מנותק לחלוטין מהתקשורת, מבודד לגמרי. הניסיון אומר שעדיף כך. הבוקר הוא קם במצב רוח מרומם והלך לשחק פינג-פונג, כשאמו ואשתו, אותה לא ראה חודש, הגיעו לכאן. אני מאמין בו, הוא היחידי שהצליח לגרור את אנאנד לשלבים כאלה והוא כבר גיבור לאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully