וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: עולה לגבעה

28.5.2012 / 14:21

אוהיו חוגגת, שיקגו מפוצלת, פוחולס חוזר לעניינים ואדם ג'ונס איש עשיר. עידן ויניצקי עם סיכום אירועי השבוע

אינינג ראשון:

טירוף באוהיו. קליבלנד מובילה את ה-AL מרכז, סינסינטי את ה-NL מרכז ובמדינה הצפונית אף אחד לא חושב בכלל על פוטבול או שורף חולצות של לברון ג'יימס. האינדיאנס עוד מתנדנדים. בתחילת השבוע, הם השיגו סוויפ פנטסטי על דטרויט, כשהבולפן לא מרשה אף ריצה וכריס פרז תופר שלוש שמירות רצופות. לצערם, האופוריה הזו התחלפה בהתפרקות לא מובנת בעיר הרוחות, שם הם חטפו בשלושת הימים האחרונים 35 ריצות מהוויט סוקס, כששני האסים דרק לואו ואובלדו חימנז, רושמים פתיחות איומות מול ההתקפה הרותחת של הגרביים הלבנות. למרות הכל, קליבלנד עדיין מובילה בחצי משחק על שיקגו והשבוע הקרוב, בו תארח את קנזס סיטי ומינסוטה החלשות, יכול להוביל לבריחה חדשה.

אבל עם כל הכבוד לשבט, הסיפור הגדול קורה דווקא בסינסינטי. הרדס לא מוכנים להיכנע לכושר הטוב של האלופה מסנט לואיס ושומרים על המקום הראשון בבית והשלישי בחטיבה. סינסי ניצחה שמונה מתוך תשעת האחרונים, כולל ניצחון בסדרת חוץ מול היאנקיז בשבוע שעבר וסוויפ אדיר של ארבעה משחקים מול אטלנטה השבוע. מי שכמובן עומד בראש הסולם הוא ארולדיס צ'פמן, שמציג מספרים חולניים של 26 אינינגים, שבע חבטות, שמונה הולכות, 44 סטרייקאאוטים והכי חשוב- 0.00 בטור ה-ERA. הרדס מקבלים תמיכה מכל כיוון, אפילו מהתופס הרוקי שלהם דווין מסורקו, שירה לגראנד סלאם מול אטלנטה. ג'ואי ווטו נכנס לקצב הנכון, ג'יי ברוס מוסיף תמיכה ומול אטלנטה, אפילו ג'וני קווטו לא נדרש להציל את המולדת, כששאר המגישים מרשים רק שמונה ריצות בארבעת המשחקים גם יחד. האם לאוהיו יהיו שתי נציגות בפלייאוף העונה, לראשונה מאז 1995?

ארולדיס צ'פמן שחקן סינסינטי רדס. Norm Hall, GettyImages
איזה עונה משוגעת הוא נותן. צ'פמן/GettyImages, Norm Hall

אינינג שני:

ואם כבר השם וויט סוקס עלה לאוויר, איך אפשר שלא לדבר קצת על מה שמתחולל בשיקגו. הקבוצה של רובין ונטורה הגיע בלי יותר מדי ציפיות לעונה, אבל תשעה ניצחונות בעשרה משחקים הטיסו אותה קדימה. וההתקפה, אוי ההתקפה. הוויט סוקס שמו על הלוח 52 ריצות בחמישה משחקים, יותר מעשר בממוצע לערב. ההאאוטפילדר הצעיר דאיין ויסידו נתן שלושה הומראנים רצופים ופול קונרקו קשישא הכניס תשע ריצות והוא מוביל את הליגה כולה באחוזי חבטה עם 39.9 מדהים. הוויט סוקס מוכנים למלחמה בדטרויט וקליבלנד. בצד השני של העיר, אצל הקאבס, הדברים הרבה יותר עגומים ורצף ההפסדים כבר עומד על 12, הכי הרבה מאז פתיחת ה-14:0 של 1997. הקאביז נראים על הפנים וחוסר המזל שלהם משווע, כאשר מבין 12 ההפסדים, שישה היו על חודה של ריצה אחת בלבד.

אינינג שלישי:

אמרתם חוסר מזל, אמרתם גם ובעיקר סן דייגו. העובדה שהפאדרס הם אחת הקבוצות החלשות בליגה לא מפתיעה אף אחד וכבר אחרי רבע עונה הם רואים את מוליכת בית המערב שלהם, הדודג'רס, במרחק של 16 משחקים, הכי הרבה בליגה. אבל מכת הפציעות שתוקפת את הקבוצה מדרום קליפורניה היא בלתי שגרתית וגורמת לצופה הממוצע לחשוב שאולי מישהו הביא משהו מקולקל מטיחואנה הקרובה. לא פחות מ-13 משחקני הסגל נמצאים כרגע ב-DL ואף אחד מאלו שנכנסו לשם בתחילת העונה, עוד לא הצליח להימלט, כולל ההאאוטפילדר מארק קוטסאי והמגיש טים סטאופר, שהחלימו ומיד נפצעו שוב. שישה מגישים בסך הכל מצאו את דרכם מסגל הקבוצה לרשימת הפצועים ואין זה פלא שכל מה שהמנג'ר באד בלאק וה-GM ג'וש ביירנס הצליחו להגיד בתגבוה זה: "בלתי ייאמן".

אינינג רביעי:

מה תגידו על אלברט פוחולס? פתאום, אחרי התקופה הכי קשה בקריירה שלו, פוחולס הבין סופסוף שגם בלוס אנג'לס משתמשים במחבט באותה צורה בה עושים זאת בסנט לואיס והתחיל להפציץ. אחרי שהגיע לשפל של 19.0 באחוזי חבטה בשביעי לחודש, הסלאגר כבר התקדם ל-24.5 והוא בכיוון הנכון. מי ש"זכתה" להיות הקבוצה שתרים אותו מדכאונו הייתה סיאטל. אחרי הומראן חימום באוקלנד, אבלרט ירה את הכדור ליציעי הסייפקו פילד במשך שלושה לילות רצופים, מחזה נדיר באצטדיון בו נבחט בממוצע העונה, קצת יותר מחצי הומראן למשחק, מקום שלישי מהסוף בדירוג האצטדיונים. ההתעוררות של פוחולס סחפה אחריה את הקבוצה כולה והמלאכים ניצחו שישה רצוף, כדי להתקרב מעט לטקסס הדוהרת. המבחן הגדול יגיע השבוע, עם סדרות ביתיות מול היאנקיז ואחר כך מול טקסס, שאחריהן כל התמונה ב-AL מערב יכולה להשתנות. חכו במיוחד לדו קרב בין סי. ג'יי. וילסון ליו דרוויש בבוקר יום ראשון (5:05 שעון ישראל).

אלברט פוחולס שחקן לוס אנג'לס איינג'לס. morry gash, AP
ההשקעה מתחילה להשתלם. פוחולס/AP, morry gash

אינינג חמישי:

על טקסס אף פעם לא נמאס לדבר ובטח שלא על ג'וש המילטון. הריינג'רס אירחו השבוע את טורונטו והמשחק השני בסדרה, שהסתיימה בסוויפ של הטקסאנים, היה מעניין במיוחד. אחרי שנלסון קרוז, יורביט טוראלבה ומיץ' מורלנד ירו בזה אחר זה אחר זה להומראנים באינינג השישי, ואחרי שהפותח של הבלו ג'ייז הנדרסון אלבארז נזרק על ידי השופט בהחלטה מגוחכת, טורונטו השוותה ל-5:5 באינינג השביעי והמשחק הלך לאקסטרה אינינגים. הרליברים החלו להיכנס בזה אחר זה ועשו את העבודה, עד שרובי רוס נתן לאורחים שתי ריצות באינינג ה-13. אלא שבתחתית האינינג, אלוויס אנדרוס הכניס את איאן קינסלר בדאבל והמילטון תפס את מקומו על הצלחת. בחום של למעלה מ-30 מעלות ובמשחק שארך למעלה מארבע וחצי שעות, הכוכב של הריינג'רס היה מסוחרר, אבל כל זה לא הפריע לו לווקאוף הומראן שלישי בקריירה ובומבה מספר 20 העונה: "ראיתי כוכבים מהאינינג החמישי והלאה", הוא סיפר אחרי החגיגות.

אינינג שישי:

אין כמו איזה מהומה טובה, שמנקה את הספסלים, כדי להזכיר לנו שגם את זה הכדורגל הישראלי רק מעתיק ולא ממציא. אחת כזו הייתה השבוע בסדרה הלחוצה בפנווי פארק, בין הרד סוקס לטמפה ביי. בבית המזרח הצפוף, שם כל משחק יכול לחרוץ גורלות העונה, השתיים, שמפתחות יריבות חדשה ומסקרנת, נפגשו לשלושה משחקים, שהסתיימו ב-1:2 לרייז. הבלגן החל כבר במשחק הראשון, כשבאינינג התשיעי פרנקלין מוראלס הפציץ את הירך של לוק סקוט, ה-DH האורח ואחד האנשים השנואים בעיר השעועית, שקרא לפנווי "חור" לפני העונה. סקוט התקדם לכיוון הגבעה, התופס של הסוקס ג'ראד סאלטלמאקיה עצר אותו וזה נתן את האות לשחקני שתי הקבוצות להצטרף לחגיגה ולשני המאמנים להתחיל להתכסח: "זה היה אבסורדי, אידיוטי, השחקנים שלהם יכולים גם להיפגע בסוף", אמר ג'ו מאדן האורח וזכה לתגובה מבובי וי: "אהבתי את האנדרלין של השחקנים שלנו שם, סאלטי היה נהדר. אולי זו הייתה הרוח של פנווי, שזכרה את מה שהוא אמר וכיוונה את הכדור לירך של סקוט". גם בהמשך הסדרה הזו סיפקה עניין, אבל במובן הספורטיבי, כשסאלטלמאקיה חבט לווקאוף הומראן במשחק השני והוביל לשבירת שמירה ראשונה העונה של פרננדו רודני, אחרי 15 הצלחות ובמשחק האחרון היה זה אלפרדו אסבס המארח ששבר. הרד סוקס אגב, עדיין לא הגיעו למאזן חיובי העונה וזה השלב הכי מאוחר שזה קורה להם מאז 1996.

לוק סקוט שחקן טמפה ביי רייז. Phelan M. Ebenhack, AP
איש שנוא במיוחד בבוסטון. סקוט/AP, Phelan M. Ebenhack

אינינג שביעי:

בעיר האחווה כולם מתוסכלים. פילדלפיה הייתה אמורה להיות בצמרת הליגה העונה, עם רוטציית החלומות שלה, אבל הדברים פשוט לא מסתדרים. דווקא אחרי ארבעה ניצחונות יפים, כולל שלושה רצופים בסנט לואיס, רוי האלאדיי נאלץ לנטוש הלילה אחרי שני אינינגים במשחק סיום הסדרה מול הקרדינלס. האס של הפיליז סובל מפציעה בכתף, שכנראה התבשלה לא מעט זמן והוא עלול להיעדר בתקופה הקרובה, בדיוק כשקליף לי, שבעצמו הפסיד כמעט חודש, מתחיל לחזור לעניינים. לפחות ג'ונתן פפלבון שכח מהצרות של בוסטון והוא כבר עם 14 שמירות השנה. פילי משחקת בבית הקשה בליגה ושימו לב מה מצפה לה בשבועיים הקרובים: המטס בחוץ, מיאמי בבית, ארבעה משחקים מול הדודג'רס בבית ולקינוח, בולטימור בחוץ. זו ההזדמנות להראות כוח אמיתי, או התפרקות מחודשת.

Seventh-Inning Stretch:

מסתבר שסטיבן שטרסבורג, מלבד היותו מכונת סטרייקאאוטים, יכול להיות מסוכן גם למגישים שמנגד. הבחור חובט העונה באחוז מדהים למגיש, 38.9. בדרבי מול בולטימור הוא חבט להומראן ראשון בקריירה והיה על 2 מ-2 עם סינגל. הפעם האחרונה בה מגיש השיג יותר מחבטה אחת במשחק, חבט בכל העליות שלו לצלחת, נכנס פעמיים הביתה וחבט להומראן, הייתה לפני למעלה מחמש שנים, אז עשה זאת קיפ וולס מסנט לואיס. עד שבא שטרסבורג.

אינינג שמיני:

נמשיך בוושינגטון, עם ה'ברייסניטי'. הילד ממשיך להשתלב היטב בליגה של הגדולים ורשם שני הומראנים רצופים בקרב על פסגת בית המזרח מול אטלנטה, כשהוא מוביל את וושינגטון לסוויפ ענק. הארפר השיג חבטה בכל שבעת המשחקים האחרונים של הנשיונאלס, בחמישה מהם הוא סיים עם שתי חבטות. הממוצע שלו בעלייה מתמדת והארפר ממשיך לענג את תושבי הבירה, שחולמים על משחק וורלד סירייס ראשון בעיר מאז עשו זאת וושינגטון סנטאורס (היום מינסוטה טווינס) אי שם ב-1933!

אינינג תשיעי:

ונסגור עם החוזה החדש של אדם ג'ונס, שיישאר אוריול בשש השנים הבאות תמורת סכום צנוע של 85.5 מיליון דולר. ג'ונס, שמשחק בבולטימור מאז 2008, מוביל את הקבוצה העונה בכל קטגוריה התקפית חשובה, כולל חבטות, אחוזי עלייה לבסיס, אחוזי חבטה, הומראנים והכנסות רצים. רצף החבטות שלו מגיע כבר ל-18 משחקים. שיא המועדון אגב, עומד על 45 והוא שייך לווילי קילר מ-1897, אז הדרך של ג'ונס עוד ארוכה.

בייסבול בוואלה! ספורט

אדם ג'ונס שחקן בולטימור אוריולס. Nick Wass, AP
זכה להערכה שמגיעה לו. ג'ונס/AP, Nick Wass

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully