וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר צוברי: "ידעתי שאני מסוגל לעשות את זה"

25.5.2012 / 15:53

המדליסט האולימפי סיפר שמשיח בירך אותו: "אפשר להוריד את המסיכות". מעיין: "נמרוד הפסיד יותר ממה ששחר ניצח"

קשה להאמין שאפילו שחר צוברי בנה על זה שיום אחד לפני סיום התחרות מסבב גביע העולם במדמבליק שבהולנד, הוא כבר יקבל מטר טלפונים של ברכות מהחברים בארץ. צוברי הצליח לעשות היום (שישי) את הבלתי יאמן ולנצל את התחרות האחרונה מתוך ארבע נגד נמרוד משיח כדי לגבור עליו בקרב על הכרטיס הבודד לגולש רוח ישראלי בלונדון 2012. המדליסט האולימפי מבייג'ינג 2008 הבטיח את מקומו הראשון בתחרות, כשבמקביל לנמרוד משיח לא נותר סיכוי לסיים במקום השלישי, שיכול היה להספיק לו כדי לזכות בכרטיס.

אחרי שנרגע משני השיוטים שקבעו את גורלו בקיץ הקרוב, אמר שחר צוברי לוואלה! ספורט: "זה היה מהפך מטורף, אבל האמנתי. ידעתי למה אני מסוגל כי אני מכיר את עצמי מספיק טוב, וגם את נמרוד. הפער באמת היה גדול, אבל מדובר בסך הכל בשני גולשים שמגיעים לעוד תחרות. הגעתי לתחרות בכושר טוב אבל עם הרבה לחץ, ועשיתי את העבודה בשביל לנצח. הייתי צריך לזכור כל הזמן שאסור שנמרוד יסיים עם מדליה, ובהרבה שיוטים עשיתי עבודה כפולה לצורך המטרה הזאת".

על העובדה שבמקרים רבים הוא מוציא מעצמו יכולות גלישה מצויינות דווקא כשהוא במצבי לחץ אמר צוברי: "יכול להיות שזה קורה. אני מעדיף שלא ידחקו אותי לפינה אבל באמת היו שלבים שאמרתי למאמן שלי רפא 'כנראה שזה צריך להיות מעניין'".

צוברי התייחס גם לרוגע שלו שאיפיין אותו גם במשחקים האולימפיים ב-2008 וגם בקמפיין הנוכחי: "זה מה שגורם לי לעמוד בלחץ כי גם אולימפיאדה זה לא סוף העולם וידעתי שזה לא יהיה נורא אם לא אגיע לשם. נכון שזה יכול היה להשאיר לי צלקת לכל החיים, אבל זה עדיין לא סוף העולם. לקחתי את הכל בפרופורציות ועם זה הלכתי עד הסוף, זה מה שגרם לי לגלוש כל כך טוב. אצלי זה תמיד היה ככה, גם לפני המשחקים האולימפיים הקודמים. תמיד אמרתי שאהיה מרוצה אם אדע שעשיתי את הטוב ביותר שאני יכול לעשות, והכי חשוב זה שאני אהיה שלם עם הדרך שלי כי חינכו אותי להיות בן אדם".

שחר צוברי הפך למעשה לגולש הרוח הישראלי הראשון שיתחרה בשתי אולימפיאדות ברצף. על הנתון הזה הוא אמר: "יצא לי לחשוב על זה, אבל צריך לזכור שגל פרידמן השתתף בשתי אולימפיאדות וחזר עם שתי מדליות, אז יש עוד שיאים לשבור". צוברי סיפר שבסיום התחרות, הייתה לו אינטרקציה עם נמרוד משיח, שיזם אותה בעצמו. "בסוף התחרות דיברנו. הוא לחץ לי את היד ואמר לי 'כל הכבוד'. היה פייט ארוך, מייגע ומורט עצבים לשנינו. לאורך כל הדרך התעסקו בנו, שנינו שמרו על דיסטנס ופוקר פייס. ברגע שזה נגמר, אפשר להוריד את המסיכות, להירגע וללחוץ יד".

שחר צוברי יחזור לארץ במוצ"ש, אבל בשבוע הבא הוא ימריא יחד עם שאר השייטים שיתחרו בלונדון 2012 לתחרות הכנה שתתקיים באתר השייט האולימפי בווימות'.

יהודה מעיין: "נמרוד הפסיד יותר ממה ששחר ניצח"

יו"ר איגוד השייט, יהודה מעיין, התייחס לעובדה שלפני חודש נוצר נתק בין נמרוד משיח למאמנו גל פרידמן, דווקא בתקופה החשובה ביותר בקמפיין שארך שנתיים. נמרוד משיח ביקש להחליף את פרידמן ונענה בשלילה, והיחסים בין השניים היו קרירים על רקע ההכנות לתחרות בהולנד וגם במהלכה.

כשמעיין סיכם את התחרות בהולנד הוא אמר: "נמרוד משיח הפסיד יותר ממה ששחר צוברי ניצח. כבר לפני חודש אמרתי לשייטים שמדובר בתחרות מוקש, ושהם צריכים להגיע אליה מאוד חדים. שחר הגיע מוכן וניצל את התנאים שהיו לטובתו, נמרוד לא הגיע מוכן. גם אני שאלתי את עצמי את השאלה למה כל זה קרה חודש לפני התחרות. יש כאן הרבה דברים שהתערבבו, כל מיני יועצים שייעצו וספורטאים שהתבלבלו. גם אני לא הצלחתי להבין איך צוות שעשה עבודה כל כך יפה הפסיד בסופו של דבר".

גור שטיינברג, המנהל המקצועי של איגוד השייט, סיכם את הופעתו של צוברי בהולנד ואמר: "לפני התחרות הזאת הסיטואציה הייתה מורכבת מאוד עבור שחר. הוא היה צריך שיהיו בתחרות תנאים חלשים עד בינוניים שמתאימים לו, והוא היה צריך להיות במיטבו. הוא קיבל את התנאים בהזמנה, ולקח את ההזדמנות בשתי ידיים, הוא היה פשוט מעולה. הוא הצליח גם להישאר מקדימה מצד אחד וגם לשמור על נמרוד משיח. זה היה שייט במיטבו וכל הכבוד לשחר ולמאמן שלו רפא בלילוס, שעברו תקופה קשה מאז אליפות אירופה".

על העובדה שהרוחות באתר האולימפי בווימות' אמורות להיות חזקות יותר אמר שטיינברג: "התנאים כאן בהולנד דומים לווימות', וגם שם אפשר ליפול על שבוע כזה עם רוחות חלשות עד בינוניות". על סוף הקמפיין של נמרוד משיח אמר שטיינברג: "זה היה מאוד קשה, הוא קיבל את התנאים הכי גרועים שיכלו להיות לו בתחרות האחרונה. הנחמה שלו היא שהוא הפסיד ליריב ראוי בתנאים סופר קשים, זה היריב עם היכולות הכי טובות בעולם בתנאים האלה. ברור שגם נמרוד יכל להיות מועמד למדליה באולימפיאדה והייתי נוסע לשם גם איתו בלב שלם".

שחר צוברי יחזור לארץ במוצ"ש, אבל בשבוע הבא הוא ימריא יחד עם שאר השייטים שיתחרו בלונדון 2012 לתחרות הכנה שתתקיים באתר השייט האולימפי בווימות'.

צוברי גבר על משיח בקרב על המקום בלונדון 2012

לונדון 2012 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully