וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר קלינגר: "העונה הבאה של הפועל חיפה לא תהיה דומה לקודמת"

אחרי החתימה אצל האדומים, המאמן מסביר לאן הוא מנתב את הקריירה. על הנבחרת: "היו מכשולים. אולי לא רציתי להיות עוזר"

קריירת האימון של ניר קלינגר שהחלה לפני 12 שנה בבית"ר באר שבע והמשיכה בדאבל ענק במכבי תל אביב, הוסיפה לעצמה עוד שורה ברזומה בקבוצה קטנה יותר, הפועל חיפה. קלינגר שאימן ביוון וקפריסין חוזר שוב לישראל, הפעם לקבוצה פחות לחוצה מהפועל באר שבע, אבל עם בעלים שרוצה להיות מעורב יותר בפרטים הקטנים.

התחנה הזאת בקריירה, לדבריו, לא חייבת לסמל דרך חדשה שהוא מנסה להתוות לעצמו, עוד מעבר קיצוני מקבוצת צמרת תחתית, או מחו"ל לישראל? אם תשאלו אותו, הוא בסך הכל רוצה לאמן. "הסיבה הראשונה שבגללה חזרתי היא שמאמן כדורגל אוהב לאמן ורוצה לעבוד. הסיבה השניה היא שלהפועל חיפה יש כמות שחקנים גדולה מהבית, שחקנים מוכשרים שיכולים בכיוון נכון ובדרך נכונה בטווח הקצר-בינוני להביא את המועדון הזה להישגים. מתי זה יקרה? זה התפקיד שלי ושל יואב כץ. אני עוד לא יודע מה יהיה התקציב, כי עוד לא התחלנו לעבוד. עוד מוקדם לקבוע מטרות".

מאמן הפועל באר שבע ניר קלינגר. קובי אליהו
"בכל מועדון אפשר להוסיף הצלחה". קלינגר/קובי אליהו

היית מאמן העתיד של הכדורגל הישראלי. זכית בהישג מדהים עם מכבי תל אביב, שמאז לא שוחזר. לאן הקריירה שלך הולכת?

"לא בכל פעם שמאמן חותם בקבוצה זאת או אחר העניין מסמל עלייה או ירידה בקריירה. בכל מקום קיים אתגר, יש סיכוי להיכשל אבל יש סיכוי להצליח. זה יכול להיות בקבוצה גדולה מאוד, וזה יכול לתפוס אותך בקבוצה קטנה. אני תמיד חשוף לסיכון הזה. מכבי תל אביב, קרית שמונה, הפועל חיפה או הפועל עכו, כולם מועדונים שבהם אתה יכול להוסיף לרזומה שלך עוד הצלחה או כישלון".

מאז האליפות ההיא עם מכבי עברת בתחנות פחות גדולות. קפריסין, הפועל באר שבע, יש לך סיפוק? אתה לא רוצה לחזור לקבוצה גדולה?

"אני מאמין שאגיע ואבקר בקריירה שלי בעוד מועדונים, אני בטוח בזה. גם אם יהיו לי שנים נפלאות בהפועל חיפה, והלוואי שאעשה שנתיים שלוש או ארבע מוצלחות, זה ייגמר בסוף. אני לא חושב שמאמן צריך להיות רק במכבי חיפה או בקבוצות הגדולות, זאת לא פחיתות כבוד לעבוד ברמת השרון או בבאר שבע, לאף מאמן. קח לדוגמא את אלישע, בא מקבוצות קטנות לסכנין ומשם לחיפה, היום הוא בבאר שבע.

"מה שחשוב זה הרצון והכיף שלך בעבודה, ובמה אתה מאמין. אני מזהה שיהיה לי כיף לעבוד בהפועל חיפה. לפי השיחות עם המועדון, יש לי הרגשה טובה מאוד. אני חושב שאני מתחיל לקבל כיוון, אבל לא אחראי עדיין לדבר על מטרות. אני רק רוצה להאמין, ובטוח – זאת לא תהיה עונה דומה לעונה שעברה. לא נישאר במחזור האחרון ולא נצטרך להגיע אליו כדי להוכיח משהו".

בעלי הפועל חיפה, יואב כץ. אדריאן הרבשטיין
הסיבה השניה היא שלהפועל חיפה יש כמות שחקנים גדולה מהבית, שחקנים מוכשרים שיכולים בכיוון נכון ובדרך נכונה בטווח הקצר-בינוני להביא את המועדון הזה להישגים. מתי זה יקרה? זה התפקיד שלי ושל יואב כץ"/אדריאן הרבשטיין

דיברת על באר שבע. אלישע לוי מאמן ראוי?

"אני חייב לומר שאני ביחסים טובים עם אנשי המועדון וחייב לברך את אלונה ברקת על ההישארות. הייתי מאושר שזה קרה ואלונה יודעת את זה. אני מאחל בהצלחה לאלישע כרגע אני חושב איך להצליח בהפועל חיפה. אלישע הוא מאמן מצוין, הוא הוכיח את עצמו. אלונה יודעת מה היא עושה".

גרסיה ראוי לאמן את מכבי תל אביב?

"שברגע שמכבי החליטה ללכת על מנהל ספורטיבי, עבדתי בחו"ל חמש שנים וכך זה עובד גם שם, הוא זה שהיה חייב לבחור את המאמן מתוך ראיה שלו. ימים יגידו אם זה יצליח. היו מאמנים זרים שהצליחו, היו כאלה שפחות".

למה לא סגרת עם גוטמן בנבחרת?

"לא סגרתי כי היו כל מיני מכשולים בדרך לשם. ראשית, לא הייתי בטוח שזה מה שאני רוצה, להיות עוזר. שניים, הנושא הכספי לא נסגר. שלוש, אלי עבד עם אבוקסיס ומבחינתו הבחירה בו הייתה עם פחות סיכון. אני חושב, אגב, שהוא עשה בחירה טובה".

הפועל חיפה בוואלה! ספורט

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully