וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה חייב להיות הדבר הגדול הבא

22.5.2012 / 19:06

בניגוד ל-6 המדליות הקודמות של ישראל באליפויות אירופה, הפעם ראינו שחיין שעושה זאת במשחה המשני שלו, וזה סימן טוב, אפילו טוב מאוד

1. מדליית הארד של יעקב טומרקין באליפות אירופה היא השביעית בתולדות השחיה הישראלית במפעל הזה. קדמו לה שתי מדליות כסף וארבע מדליות ארד. ההבדל בין המדליה הזאת לשאר הוא שהיא הושגה במשחה משני של שחיין. למעשה, עד לפני שנה, ה-100 גב אפילו לא היה המשחה השני של טומרקין, אלא השלישי. ה-200 מעורב אישי קדם לו, אבל ביומה השני של אליפות אירופה בדברצן, טומרקין כבר ויתר על השתתפותו במוקדמות ה-200 מעורב כדי להביא את המדליה ב-100 גב.

העובדה שמדובר במשחה משני מרשימה ביותר. המשחה העיקרי של טומרקין בן ה-20 הוא 200 גב, ודרך המשחה הזה הוא קבע את הקריטריון להשתתפות בלונדון 2012 כבר באליפות העולם בקיץ הקודם. אחרי מה שהוא עשה בגמר ה-100 גב, אפשר רק לדמיין מה הוא יכול לעשות במשחה במרחק הכפול, שהגמר שלו יתקיים ביום שבת בערב. אם הוא יצליח לשפר את שיאו הישראלי באופן יחסי לשיפור שיאו ב-100, אפשר בהחלט לצפות לפודיום נוסף שלו, ואפילו למיקום גבוה יותר. במקרה כזה, טומרקין יוכל לשבור שיא נוסף ולהפוך לשחיין הישראלי הראשון שיזכה בשני משחים באליפות אירופה בבריכות ארוכות.

יעקב טומרקין השחיין הישראלי עם מדליית ארד באליפות אירופה. AP
איתן אורבך משופר? טומרקין/AP

2. כבר שנתיים מדברים על יעקב טומרקין כמי שאמור להיות הדבר הגדול הבא של השחיה הישראלית, אולי הגדול ביותר - מבלי לפגוע בשאר השחיינים. מאז שאיתן אורבך הפך לשחיין הישראלי הראשון שזכה במדליה באליפות אירופה, מדברים על זה שהגנים של השחיינים הישראלים תמיד "דופקים" אותנו, כי רק מלהתסכל על אריות השחיה ממדינות מערב אירופה, ארצות הברית ואוסטרליה - אפשר לטבוע. לכל השחיינים הטובים ביותר שלנו תמיד היה חסר משהו: גל נבו קרוב לשלמות בטכניקה ובטקטיקה - אבל הוא לא מספיק גדול, מיקי חליקה התאמן יותר מכל אחד אחר, אבל גם היה חסר לו משהו שלאחר היה.

אותו אחר, איתן אורבך, נחשב לשחיין המוכשר ביותר שהיה פה עד שהגיע טומרקין, ורשם את ההישג הטוב ביותר בחייו דווקא במשחה שאורבך השאיר ליורש הבא. החדשות הטובות הן שמוסר העבודה של טומרקין מזכיר יותר את מיקי חליקה מאשר את אורבך ושיש לו נתונים פיזיים "אירופיים" עם גובה של 1.91 מטרים וגפיים ארוכים. חוץ מזה, המשחה בו טומרקין מצטיין הוא כאמור 200 גב, משחה שבו קצת יותר "קל" להצליח כי יש פחות מתחרים בעולם. המסקנה - יעקב טומרקין הוא השחיין הישראלי הראשון אי פעם שאפשר לדבר עליו במונחים של מדליה אולימפית. כנראה שלונדון 2012 זה מוקדם מדי, אבל אם 4 השנים הקרובות יעברו בשלום - השמיים יהיו הגבול בריו דה ז'נרו.

שחיין ישראלי יעקב טומרקין. רויטרס
וזה עוד לא המקצה החזק שלו. טומרקין/רויטרס

3. ההישגים של טומרקין ואמרי גניאל מחייבים מילה טובה לאיגוד השחיה, שסובל בזמן האחרון מיותר מדי הכפשות, בעיקר על רקע אינטרסנטי. אז נכון שללא מעט אנשי שחיה יש טענות כלפי התנהלות האיגוד, ועל חלק מהאנשים האלה אפשר להעיד שהם ישרם ואמינים. כרגע, הכוונה היא לא לשפוט את איגוד השחיה, אלא לשבח אותו על טיפוח שני שחיינים צעירים בני 20, שיהוו את הבסיס לשחיה הישראלית במשחקים האולימפיים בריו ב-2016.

אגב, אמרי גניאל לא הצליח לקבוע בסופו של דבר את תוצאת הקריטריון ללונדון 2012, אבל בגלל גילו הצעיר (20) הוא הופך להיות כעת אחד המועמדים שיחלקו 3 מקומות בלונדון 2012 לפי קריטריון צעיר, המיועד לספורטאים מתחת לגיל 21 שהיו קרובים לקביעת הקריטריון. אז בכל מה שקשור להישגים, נראה שעשו באיגוד השחיה עבודה טובה ומי שאחראי לזה בצד המקצועי הוא המאמן הלאומי לאוניד קאופמן. בשורה התחתונה, יש בהחלט מקום למחלוקות בין הקואליציה לאופוזיציה של השחיה הישראלית, אבל מה שהוכח ביומיים האחרונים בדברצן, הוא שאין מקום להכפשות.

לאוניד קאופמן מאמן נבחרת ישראל בשחייה. קובי אליהו
גם לו מגיע הקרדיט. קאופמן/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully