וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: עולה לגבעה

יובל קליין

21.5.2012 / 19:45

בולטימור מרשימה, קולורדו מתרסקת והאינטרליג מסקרן. יובל קליין מסכם את השבוע האחרון ואת רבע העונה שחלפה

אינינג ראשון:

בלי ששמנו לב, רבע עונה עברה חלפה לה והגיע הזמן לעשות קצת סדר בבלגן, לפני שמתחילים להתקרב לנקודת האמצע. כנראה שאם לא נדבר על הפתעת העונה עד כה, בולטימור אוריולס, באק שוואלטר ירים טלפון עצבני למערכת והדבר האחרון שאנחנו רוצים לשמוע זה את הצעקות שלו. בולטימור מובילה את ה-AL מזרח הכשרוני והצפוף בשני משחקים, רגע לפני שהיא מתחילה השבוע סדרה ביתית מול בוסטון.

נדמה שגם שחקני האוריולס מפחדים מהטמפרמנט של המאמן שלהם והם תמיד נותנים במשחקים איזה פוש אחרון, כדי לא למצוא את עצמם תחת מטר קללות בחדר הלבשה. בולטימור חזרה העונה בשישה משחקים מפיגור באינינג השביעי, בשלושה משחקים אחרי שפיגרה באינינג השמיני והיא גם מובילה את הליגה בהומראנים מהאינינג השביעי ומעלה, עם 27 חבטות קלאץ'.

אדם ג'ונס שחקן בולטימור אוריולס. Nick Wass, AP
קבוצה מלאה בקלאץ'. ג'ונס/AP, Nick Wass

מי שאחראי לכמה מאותן חבטות קריטיות הוא האאוטפילדר אדם ג'ונס, שמשחק אותה מאט קמפ וירה כבר ל-14 הומראנים פלאס 29 הכנסות רצים מתחילת העונה. הסטטיסטיקה מראה שבולטימור ניצחה 13 מתוך 14 המשחקים בהם ג'ונס העיף את הכדור מהפארק וההשוואה לקמפ לא מגיעה לחינם. שניהם משחקים באאוטפילד המרכזי ונדמה שהקריירה של ג'ונס מתחילה להיות דומה לזאת של הכוכב מלוס אנג'לס. עד השנה שעברה, קמפ היה ידוע יותר בתור הצמוד של ריהאנה, אבל בגיל 25, הוא למד פתאום לחכות בסבלנות להגשות נכונות, מה שהוביל להתפוצצות מקצועית, שכמעט הביאה לו את תואר ה-MVP.

ג'ונס חגג השנה 25 וגם הוא מתחיל להראות יותר חוכמת משחק והבנה, שנותנים לו יתרון מול המגישים. הבעיה עם האאוטפילדר של בולטימור היא העובדה שהוא עדיין מנסה לחבוט כמעט כל הזמן, באחוז גבוה של 51%. ברגע שג'ונס ירגע קצת, הוא יכריח את היריבים לתת לו הולכות מכוונות, דבר שהוא מעולם לא רשם. בגיל 25, קמפ רשם 28 הומראנים בעונה ושנה לאחר מכן הוא השתדרג ל-39. ג'ונס רשם 25 הומראנים בשנה שעברה. יש לכם ניחוש עם כמה יגמור את העונה?

אינינג שני:

בצד השני, הרחק ממחמאות על הרבע הראשון של העונה, נמצאת קולורדו רוקיז, שניצחה ארבעה משחקים בלבד בחודש מאי עד כה. לאחר שחטפו סוויפ מסיאטל בסוף השבוע, הרוקיז כבר במקום האחרון ב-NL מערב והם במרחק הפסד נוסף מהמאזן הגרוע בליגה כולה. בניגוד לשיקגו קאבס, שחולקת איתם את המקום האחרון בחטיבה, לקולורדו היו ציפיות לעשות משהו העונה, במיוחד עם צמד האולסטארים טרוי טולוויצקי וקרלוס גונזאלס. לפחות האחרון באמת מצדיק את מקומו במשחק הכוכבים ביולי, כשהוא חובט ל-30.4 אחוזים וכבר הכניס 32 ריצות, אבל הצרה הגדולה באמת של הקבוצה היא הרוטציה, שם ג'יימי מוייר בן ה-47, מחזיק ב-ERA הנמוך ביותר, עם 4.20. המגיש הוותיק יפתח את הסדרה הקרובה מול מיאמי באצטדיון החדש בפלורידה, שיהיה ה-50 בו הוא מגיש במייג'ורס, יותר מכל מגיש אחר בהיסטוריה. אם הרוקיז לא יצליחו לשקם את עצמם בשבועיים הבאים, ייתכן מאוד שהמאמן ג'ים טרייסי יהפוך גם הוא להיסטוריה ויהיה המפוטר הראשון של העונה.

ג'יימי מוייר שחקן קולורדו רוקיז. Chris Schneider, AP
כש-ERA שלו הכי טוב ברוטציה, הרוקיז בצרות. מוייר/AP, Chris Schneider

אינינג שלישי:

משחקי האינטרליג בסוף השבוע האחרון היא סיבה מעולה להזכיר, שהליגה תעבור שינוי גדול בעונה הבאה, כשאר יוסטון אסטרוס תחליף חטיבה ותנחת ב-AL, מה שיצור שוויון של 15 קבוצות בכל חטיבה. המצב החדש יחייב שינוי ענק בלוח המשחקים ויגרום לכך שבכל שבוע נזכה לפחות לסדרת אינטרליג אחת. ישנם אוהדים שמאוד כועסים על כל העניין ומאשימים את הקומישינר באד זליג, בכך שהוא רודף אחרי הכסף במקום לשמר את המסורת של המשחק. אם לומר את האמת, אחרי סוף השבוע הזה, אי אפשר להאשים אותו. כמעט בכל מגרשי הבייסבול שאירחו סדרות אינטרליג, הקהל הגיע בהמוניו על מנת לראות את הקבוצות והשחקנים שהוא רואה לרוב רק בתקצירים בטלוויזיה. הרוג'רס סנטר בטורונטו היה רועש במיוחד כשהמטס הגיעו לעיר וכך גם בוושינגטון, שאירחו את דרבי הבלטווי מול בולטימור. דרבי נוסף קיבלנו בשיקגו, הרד סוקס ביקרו בעיר האחווה פילדלפיה וסינסינטי הגיעו לברונקס והוציאו ניצחון מוראלי ענק מול היאנקיז. קשה להתלונן, אלא אם כן אתם בקנזס סיטי וקיבלתם את אריזונה כאורחת של ה-NL.

אינינג רביעי:

רק באצטדיון אחד המושבים הריקים בלטו בצורה מיוחדת. זה קרה בקליבלנד, שם האינדיאנס אירחו את מיאמי והפריע מאוד לקלוזר של השבט כריס פרז, שאמר לאחר אחד המשחקים: "זו פשוט סטירה לפנים, שאתה במקום הראשון בבית שלך ומקום אחרון במספר הצופים. לא מקום 25, לא 26, אחרון". הדברים עוררו סערה לא קטנה ביום שבת ונשיא הקבוצה מארק שפירו, הוציא הודעה לתקשורת בה גינה את דבריו של השחקן שלו והודה לאוהדים על התמיכה הנהדרת. פרז כבר הספיק להתנצל ואפילו הבטיח שהוא ישאיר שלושה זוגות כרטיסים בקופות לאוהדים, בכל משחק של האינדיאנס השנה. אותם אוהדים מאושרים יוכלו אולי ליהנות פעמיים, לא רק בגלל שהם קיבלו כרטיסים בחינם, אלא גם כי זכו לראות את דרק לואו. המגיש הוותיק, שהגיע מאטלנטה בפגרה, אומנם הפסד אמש למיאמי, אבל הוא מוביל את המייג'ורס, עם שישה ניצחונות ב-ERA של 2.15.

דרק לואו שחקן קליבלנד אינדיאנס. GettyImages
למה הם לא באים לראות אותו? לואו/GettyImages

אינינג חמישי:

ביום בו עלה ברייס הארפר מוושינגטון למייג'ורס, עשה את הדרך מהמיינור ליג גם מייק טראוט, שנחת בהרכב של האיינג'לס. בעוד הארפר זוכה לכל הרעש התקשורתי, טראוט חובט כל הדרך לתואר רוקי השנה ב-AL. האאוטפילדר של המלאכים המתקשים, רשם 24 חבטות ב-19 משחקים העונה והוא מחזיק ב-33.5 אחוזי חבטה, לעומת ה-24.4 של הארפר. חשוב לציין שטראוט זכה כבר ל-40 משחקים בעונה שעברה. בינתיים, התפוקה שלו גדולה יותר משל אלברט פוחולס, וגם עלתה לאיינג'לס 239 מיליון דולר פחות, אבל בקבוצה יודעים שמהמקום האחרון ב-AL מערב הם יצאו רק עם פוחולס יתחיל להתעורר.

אינינג שישי:

קרי ווד יצא מלך בסוף השבוע. היה קשה לרשום את המשפט הזה בשנים האחרונות, אבל הדרך בה נפרד המגיש של הקאבס מקריירת ה-MLB שלו, עם סטרייקאאוט מול השחקן היחיד שפגש מהוויט סוקס במשחק האחרון, הייתה מלאה בסטייל. ווד, שהעביר 12 מבין 13 העונות שלו בליגה בריגלי פילד, יכול רק לקנא כשהוא רואה איך וושינגטון נשיונאלס מטפלת בסטיבן שטרסבורג. עד לפני עשור, המודעות לפציעות מרפק של מגישים לא הייתה כל כך גבוה ומאמנים השאירו אותם על הגבעה עד שנגמרה התחמושת. זכור במיוחד בעניין הזה הוא ג'ים ריגלמן, שאימן את הקאבס בעונת הרוקי של ווד, בה רשם השחקן שמונה משחקים, בהם הגיש למעלה מ-120 הגשות. בפגרה שלאחר אותה עונה, הוא נאלץ לעבור ניתוח טומי ג'ון.

הדבר שנזכור יותר מכל מווד היא ההצגה שלו במשחקו החמישי בליגה, אז רשם 20 סטרייקאאוטים על הראש של יוסטון. המשחק הזה נחשב לציון הכי גבוה שנתן גאון הסייברמטריקס ביל ג'יימס, להופעה של מגיש. יותר מסנדי קופקס ו-14 הסטרייקאאוטים שלו במשחק המושלם. חבל שווד נפל קורבן לחוסר מודעות של מאמנים, אבל אולי בזכות המקרה שלו נרוויח שחקנים כמו שטרסבורג להרבה יותר שנים.

קרי ווד שחקן שיקגו קאבס. David Kohl, AP
אולי המקרה שלו יעזור לאחרים. ווד/AP, David Kohl

אינינג שביעי:

לבוסטון יש מחסור באיכות באאוטפילד, עם הפציעות של קרל קרופורד וג'קובי אלסבורי. מי שיכול היה לעזור מאוד בנושא, הוא ג'וש רדיק, אבל זה נשלח בפגרה לאוקלנד, תמורת הקלוזר אנדרו ביילי. בינתיים, רדיק עושה חיים בבית החדש בקוליסאום והוא רשם כבר עשרה הומראנים, יותר מכל מה שהשיג ב-143 משחקיו בגרביים האדומות. האמת, לומר שרדיק נהנה בקוליסאום יהיה עוול כלפיו, כי הוא מראה נתונים זהים גם במשחקי החוץ. הבעיה היחידה שלו היא עודף סטרייקאאוטים במשחקי החוץ, אבל תהיו בטוחים שבילי בין כבר נותן לו על הראש בגלל זה.

Seventh-Inning Stretch:

שחקן הבסיס השני של לוס אנג'לס דודג'רס, מארק אליס, נפצע בצורה קשה ביום שני האחרון בתיקול בבסיס השני. זה הכריח את הקבוצה לעלות את איבן דה חסוס ג'וניור הצעיר, מה שהוביל לכך שבליינאפ של הדודג'רס, יש כעת חמישה שחקנים שאביהם היה שחקן ב-MLB, וזה שיא חדש.

אינינג שמיני:

לא רק שאטלנטה תפסה את המקום הראשון ב-NL מזרח, היא גם נהנית מהמגיש הצעיר שלה ברנדון ביצ'י, שמחזיק ב-ERA הנמוך בליגה, עם 1.33. המדהים בסיפור של ביצ'י הוא, שהבחור כלל לא נבחר בדראפט ושיחק בכלל בבסיס השלישי במכללות. עבודת הסקאוטינג של אטלנטה עשתה עבודה יוצאת מן הכלל וגילתה את היהלום הבלתי מלוטש הזה וכעת הברייבס נהנים ממנו, כשהשבוע הוא רשם את המשחק המלא הראשון שלו בניצחון 0:7 על מיאמי.

אינינג תשיעי:

בבית המזרח של ה-NL, כל הקבוצות במאזן חיובי או שווה. בבית המזרח של ה-AL, כולם חוץ מבוסטון במאזן חיובי, כשגם הרד סוקס רחוקים ניצחון אחד ממאזן שווה. מלבד הקבוצות הללו, בכל ליגה יש רק עוד ארבע קבוצות שמתאימות לקריטריונים האלה, ככה שהשינוי בשיטת הפלייאוף, נראה הוגן מתמיד.

בייסבול בוואלה! ספורט

ברנדון ביצ'י שחקן אטלנטה ברייבס. AP
ממשיך להדהים. ביצ'י/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully