וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל בנין: ”הרבה שחקנים מהפועל חיפה אמרו לי שהם רוצים להצטרף”

16.5.2012 / 14:00

אחרי סיום עידן ראובן עטר, היהלומים יצאו לדרך חדשה והציגו את מאמן הפועל חיפה לשעבר, שאמר: ”הבנתי שאני מאוד רצוי פה"

אחרי סיום העידן של ראובן עטר, מכבי נתניה יצאה היום (רביעי) לדרך חדשה, כאשר מאמן הפועל חיפה בעונה האחרונה טל בנין הוצג כמאמנה החדש. כידוע, בעקבות העובדה שמכבי חיפה לא זכתה בגביע המדינה ולא תשתתף באירופה, מכבי נתניה שסיימה במקום הרביעי תייצג את ישראל בליגה האירופית. במרכז דבריו, הבהיר בנין כי הוא מתרגש להגיע למכבי נתניה, הקבוצה שבה שיחק: "אני שמח וגאה להיות פה וכולי תקווה שהעונה הזו תהיה עונה מוצלחת. הרצון שלנו הוא לבנות, לעשות קבוצה צעירה, מתלהבת, רעבה שתשמח את הקהל". בדרך בנין גם סיפק עוד עקיצה לעבר הפועל חיפה.

טל בנין מאמן מכבי נתניה. קובי אליהו
מרגיש רצוי. טל בנין/קובי אליהו

בנין יצרף אליו את עוזרו מאיר בן מרגי ואת מאמן הכושר חזי נחשוני, כשיש רצון לצרף גם את מאמן השוערים עופר בסון. בנוגע לסגל השחקנים, בנין יצטרך לחכות ולראות אילו שחקנים מכבי חיפה תרצה לרכוש באופן מיידי מנתניה. המאמן החדש לוקח בחשבון שעמרי בן הרוש וחן עזרא אינם צפויים להישאר והוא יצטרך למצוא אלטרנטיבות. במועדון ישנו רצון גדול לראות את פיראס מוגרבי ממשיך וההערכה היא שלאחר משא ומתן מייגע הדברים אכן ייצאו לפועל.

המאמן החדש טל בנין אמר בפתח מסיבת העיתונאים: "זה מקום שהוא מלא הערכה וחשיבות. אני מעדיף לעשות ופחות לדבר, ומצפה כבר לתחילת האימונים. אתמול מכבי נתניה באופן רשמי הבטיחה את השתתפותה באירופה. מצטרף אליי מאיר בן מרגי כעוזר מאמן, וחזי נחשוני כמאמן כושר. אם אני מקביל למועדון הקודם שעבדתי בו, יש פה הרבה דברים דומים. יש פה את גיל וקובי שלא אני צריך להעיד על העשייה שלהם. כשקובי פנה אליי לראשונה, הבנתי שאני רצוי פה. אני שמח וגאה להיות פה וכולי תקווה שהעונה הזו תהיה עונה מוצלחת. הרצון שלנו הוא לבנות, לעשות קבוצה צעירה, מתלהבת, רעבה שתשמח את הקהל שלה, ויש לה לא מעט קהל. כולי תקווה שאנחנו עומדים בפני עונה מוצלחת ומהנה".

בנין התייחס לדבריו של עלי חטיב, שסיפר כי הוא מעוניין לחבור אליו, ואמר: "מהרגע שעלי חטיב הגיע להפועל חיפה, הוא אמר שהוא ההגיע בגללי, ומהרגע הראשון הוא אמר שהוא רוצה ללכת לאן שאני הולך. זה הרצון שלו, וצריך לכבד אותו".

בכלל על האפשרות לצרף שחקנים שהוא עבד עימם בהפועל חיפה, אמר בנין: "בין מה שנאמר למה שקורה בפועל יש פער גדול. עד היום לא החתימו את אותם שחקנים, ואני לא יודע אם רוצים אותם (בהפועל חיפה). במידה ודברים יתפתחו בכיוון חיובי, תהיה פניה מסודרת. אני לא פניתי לאף שחקן באופן אישי. להיפך, הרבה שחקנים הביעו את דעתם ואמרו לי שהם היו רוצים להגיע איתי".

טל בנין מאמן מכבי נתניה עם הנשיא גיל לב, המנכ"ל קובי בלדב. קובי אליהו
"בטוח שנצא לדרך יפה עם טל בנין והצוות החדש". גיל לב וקובי בלדב עם בנין/קובי אליהו

"כל מי שרוצה להיות במכבי נתניה, יהיה בה"

בנין גם התייחס לחיבור עם המקום עצמו, ואמר: "יש חיבור ראשוני קיים, אני מכיר את כולם. זה מקל את העבודה על כולנו". על הציפיות הרבות מהגעתו, הוסיף בנין: "כדורגל בלי ציפיות, לחץ או מתח לא שווה משהו. חייתי עם ציפיות במשך שנים ככדורגלן. גם כשהגעתי להפועל חיפה באמצע העונה היו ציפיות, ונשארנו ליגה. לא צריך לפחד משום דבר אם אתה עובד נכון ופוגע בול במרקם החברתי ועם השחקנים".

על האפשרות שחן עזרא ועמרי בן הרוש יעזבו, הוא הוסיף: "מקצועית מדובר בשחקנים חשובים מאוד למכבי נתניה, גם בחיבור לקהל. צריך לזכור שזו קבוצה ללא בעלים, ויש פה מי שיודע מה לעשות. אנחנו מחכים לראות התפתחויות בכיוון". קובי בלדב אמר בעניין: "יש כמה קריטריונים בנושא הזה. זה לאו דווקא תקציב, אלא נושאים אחרים. חן עזרא סיים חוזה ומימשנו את האופציה. אנחנו מחפשים את המקורות כדי להשאיר את כל השחקנים שלנו בקבוצה כדי שנוכל להעמיד תקציב נאות. אם נצליח, כולם יישארו. אם לא נצליח, אנחנו נשב ונראה איך מתארגנים מבחינה תקציבית".

בהקשר הזה בנין הבהיר: "כל מי שרוצה להיות במכבי נתניה, יהיה בה. מי שלא רוצה, אנחנו נמצא חלופה לא פחות טובה". על דרישות הקהל, שלעיתים לוחץ, הוסיף המאמן החדש: "אני מכיר את הרצונות של הקהל במכבי נתניה. אני מעריך שכשהם יישבו ביציע, הם יראו שחקנים שעובדים בשבילם".

בנין גם ניצל את ההזדמנות כדי לספר כיצד התרחשה הפניה אליו, ואמר: "זה היה מהיר כי אמרו לי משפט אחד, שרוצים אותי כאן. סיפרתי עם הרצונות שלי לאורך כל העונה בהפועל חיפה, על הרצון שלי להמשיך גם אם היינו יורדים ליגה. היה מספיק זמן כדי להעריך את העבודה שלי שעשיתי שם. זה לא קרה, כולם מכירים את הסיפור. המשא ומתן לא נפל בגלל שכר, זה היה הדבר האחרון שהייתי נלחם עליו. אני עדיין מחפש ורוצה להוכיח את עצמי. בסופו של דבר כשקובי פנה אליי עדכנתי את יואב, אמרתי לו שבגלל שזה מועדון בית שלי, אני רוצה למצות את האפשרויות שלי. כשדברים לא קרו ויואב עזב את הארץ, קיבלתי את ההחלטה שאני סוגר דלת ולא נשאר. התקופה שלי בחיפה לא נגמרה בטונים צורמים. אין לי כעס על יואב כץ. אני אוהב בהפועל חיפה את רוב האנשים, ואני לא פגוע מאף אחד".

חן עזרא שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
לא מחזיקים שחקנים בכוח. חן עזרא/ברני ארדוב

"טל היה הבחירה הראשונה שלנו"

נשיא המועדון, עו"ד גיל לב, אמר בפתח הדברים: "בשנים האלה אנחנו מתקיימים ממקורות שאנחנו מגייסים, עובדים חזק עם הספונסרים שלנו. אנחנו מסתכלים היום קדימה, מכבי נתניה נכנסת לעידן חדש, קודם כל בהיבט התשתיות עם חניכת האיצטדיון החדש. תאריך הפתיחה אמור להיות לקראת סוף חודש אוגוסט. אנחנו כבר מצפים לעלות על הדשא בכיליון עיניים".

לב הבהיר עוד: "טל היה הבחירה הראשונה והמועדפת עלינו. אנחנו מאמינים בו, מכירים את העבר שלו גם כשחקן וגם כמאמן. הוא מגיע עם המון מוטיבציה, הוא חרוץ, ואנחנו סמוכים ובטוחים שהוא יביא את המועדון להמשך הישגים". עוד עידכן לב כי בימים הקרובים הקבוצה תסיים את גיבוש התקציב: "כל השחקנים קיבלו הצעות להמשך התקשרות עם המועדון, ובימים הקרובים נמשיך לשבת איתם. מטבע הדברים יצטרפו גם שחקנים חדשים. מחנה האימונים מתוכנן לתחילת יולי". מנכ"ל המועדון קובי בלדב הוסיף: "אני בטוח שנצא לדרך יפה עם טל בנין והצוות החדש".

בנין, 41, הוא אחד מכוכבי הכדורגל הישראלי הבולטים בשנות ה-90, כשבין השאר הוא שיחק בהפועל חיפה, מכבי חיפה, מכבי תל אביב, ובילה גם באירופה כששיחק בצרפת (קאן) וברשיה (איטליה). את הקריירה כשחקן סיים בנין במכבי נתניה, אבל מעולם לא הודיע רשמית על פרישה ממשחק. בנוסף, בנין שיחק 13 שנים בנבחרת ישראל ואף שימש גם כקפטן. את קריירת האימון שלו החל בנין כעוזרו של ניצן שירזי במכבי פתח תקוה, כשהוא גם הדריך את נבחרת הנערים של ישראל. בהמשך הוא זכה לשמש כעוזרו של לואיס פרננדס בנבחרת ישראל, והקבוצה הראשונה שהוא הדריך הייתה הפועל חיפה, אותה הוא קיבל מידי שירזי והצליח להשאירה בליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully