וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבל שככה חוגגים זכייה בגביע

15.5.2012 / 23:24

אם גם ברגעים כאלה השחקנים והבעלים של הפועל תל אביב מחליפים האשמות, אפשר להבין את עומק הבעיות במועדון. שלום תקווה מסכם את הגמר, ומצדיק את ההחלטה של אלישע לפתוח עם קטן

נתחיל דווקא מהסוף. גם אחרי שהפועל תל אביב הניפה את הגביע, גם ברגעים הכי שמחים שלה העונה, ראינו התפרצויות זעם, גם של הבעלים וגם של חלק מהשחקנים. ממש דקות ספורות אחרי המשחק, ממש אחרי הניצחון החשוב, שמענו דברים מיותרים ולא נעימים גם מטביב וגם מחלק מהשחקנים שלו. חבל שזה קורה. יהיה להם עוד מספיק זמן להביע את עצמם, יהיו עוד הרבה הזדמנויות להתראיין ולפרוק את התחושות, אבל ברגעים כאלה צריך לא רק לשמור על קור רוח, אלא בעיקר לשמוח.

אנחנו עדים לאירועים שאני כשחקן לא זוכר כמותם. תגובות של שחקנים כלפי בעלים – גם אם הם צודקים – חייבות להיות שקולות. כשמדברים על שינוי אווירה בכדורגל ועל פתרון לבעיות האלימות, אלה הדברים שצריך להילחם בהם. כשאלה הגיבורים של ילדים שצופים במשחק, זו בעיה קשה.

ואם גם ברגעים כאלה בהפועל תל אביב לא מסוגלים לשמוח, אפשר להבין עד כמה הבעיות שם חמורות, ועד כמה ההכנות לשנה הבאה במצב מדאיג. הפועל תל אביב חשובה לליגת העל, ואין ספק שפתרון, מהיר ככל שיהיה, חייב להגיע. אלי טביב הבין שבמקום שלא רוצים אותך – לא כדאי לך להישאר, ואף פעם לא תוכל להצליח בו. זו הרגשה קשה, שלא נעים להשלים איתה, אבל למרות ההצלחות של השנים האחרונות, הקהל דורש שינוי. כל מלחמה מול קהל כל כך גדול ומשפיע, היא מיותרת.

הפועל תל אביב: שוב טועמה מנצח

ועכשיו, ברשותכם, קצת כדורגל. למרות האירוע המרגש, למרות המעמד של גמר גביע המדינה, מבחינה מקצועית היה משחק בינוני עד חלש. שתי הקבוצות, במיוחד במחצית הראשונה, היו לא מדויקות. הצבת השחקנים של שני המאמנים הייתה במטרה אחת: לא להפסיד. הפחד להפסיד היה הרבה יותר גדול מאשר הרצון לנצח. כשאתה עולה בצורה כזאת, אין ספק שגם היכולת נפגעת. שני המאמנים לא לקחו שום הימור במשחק הזה, וככה זה נראה.

כמובן שמבחינה אישית שניהם רצו מאוד לנצח. עבור כל אחד מהמאמנים היה חשוב מאוד מבחינה אישית לצאת מהערב הזה עם גביע. אלישע לוי רצה להיפרד בצורה יפה, ניצן שירזי ביקש סוף יפה לעונה מטורפת, והרצון הזה מנע מהם לקחת סיכונים. מבחינתם, הם העדיפו אפילו שהמשחק יוכרע בבעיטות הכרעה מ-11 מטר, העיקר לצאת "בשלום". במחצית השנייה הובקעו שערים, אבל עדיין המשחק הלא מדויק, הכל כך איטי, היה דומה למחצית הראשונה.

הדבר הכי חיובי שקרה להפועל תל אביב במשחק הזה היה הפציעה של צוצאליץ'. כשהוא יצא החוצה, ותמוז וטועמה נכנסו לחלק הקדמי של הפועל, היתרון של האדומים היה ברור. גם אם הייתה הארכה, היתרון הברור היה של הפועל תל אביב. סלים טועמה כבר רגיל להתבלט במעמדים חשובים ובמשחקי גמר, והוא עשה את זה שוב, והוכיח את החשיבות שלו.

כשמסתכלים על הפועל תל אביב ועל מה שהיא עברה העונה, אפשר להבין שהניצחון הזה הושג בזכות דברים שהם מעבר ליכולת מקצועית. במעמדים כאלה מה שמשחק תפקיד אלה אלמנטים מנטליים יותר, כמו ניסיון, קור רוח ותמיכה של הקהל. הפועל הוכיחה את הניסיון שלה במעמדים האלה, וזכתה בגביע היקר עונה שלישית ברציפות.

מכבי חיפה: אפשר להבין את אלישע

מנגד, בחיפה שוב מאוכזבים. נתחיל בשער הראשון. אומנם הטענות היו לאיבוד הכדור של יניב קטן, אבל הטעות הייתה גם של טאלב טואטחה, שלא המתין לראות אם הקבוצה שלו יצאה קדימה. הוא חייב היה להמתין קצת, ואיבד את אורמוש, שנותר חופשי. במרכז השדה מאבדים הרבה כדורים, אבל החוליה האחורית חייבת להמתין בעמדה שלה, ורק אחרי שההתקפה מתקדמת בצורה מסודרת, המגנים יכולים לצאת חופשי קדימה. טואטחה, לצערו, גם במשחק טוב שלו, קצת מיהר מדי, והמחיש שהוא אולי כישרוני בהתקפה, אבל עדיין סובל מבעיות בהגנה.

סביר להניח שבמכבי חיפה יהיו כאלה שיבקרו את ההצבה של יניב קטן החולה בהרכב, אבל אני מבין את ההחלטה. אלישע לוי ידע לפני המשחק שהוא לא יקבל מיניב קטן מבחינה מקצועית את המקסימום, אבל הוא ידע את החשיבות שלו במעמדים כאלה. לאורך רוב העונה הוכח שכשקטן היה על המגרש, הקבוצה הייתה טובה יותר. התקווה הייתה שקטן יעניק ביטחון לשחקנים שהמעמד הזה גדול עליהם. זה החזיק עד הדקה ה-93.

סביר להניח שבמשחק ליגה רגיל, קטן לא היה משחק, אבל אפשר להבין את השיקולים של אלישע לוי. הוא היה זקוק למנהיג, הוא היה צריך מישהו שישרה ביטחון על החברים, הוא היה צריך אותו במרכז המגרש, שיתרום ניסיון וקור רוח. זה היה הימור, שבסוף לא הצליח, אבל ראיתי כבר הרבה מאמנים גדולים במעמדים כאלה שלוקחים את אותה החלטה. זה לא דבר חריג.

בסופו של דבר, המשחק הזה די משקף את מכבי חיפה של העונה. היא אכזבה בכל פעולה שלה, נראתה חסרת אונים ולא יצירתית בחלק הקדמי. הקדנציה של אלישע לוי בחיפה הייתה נהדרת ומלאה בתארים וכדורגל חיובי, אבל בחצי השנה האחרונה היא הייתה לא מאוזנת. המאמן הבא של חיפה ראה את המשחק, והבין עוד כמה עבודה מצפה לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully