וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: עולה לגבעה

יובל קליין

14.5.2012 / 22:44

דייויד רייט וג'וש המילטון לוהטים, אנדי פטיט חזר ומה שלום אשתו של ג'ון אקספורד? יובל קליין מסכם עוד שבוע פרוע

אינינג ראשון:

אתם יודעים מה חם יותר מאילת בחודש אוגוסט? ג'וש המילטון. האאוטפילדר של טקסס התחיל את העונה בקצב רצחני ויש לו כבר 18 הומראנים אחרי 32 משחקים. אם אתמול מול האיינג'לס, המילטון היה מוסיף עוד פצצה אחת לאוסף, הוא היה שובר שיא ליגה לכמות משחקים כזו מפתיחת העונה. זה לא קרה ויותר גרוע, המילטון רשם דאבל ששבר את המחבט שלו, אותו מחבט בו השתמש בתשעת המשחקים האחרונים, בהם רשם תשעה הומראנים והכניס 18 רצים. "היא מתה כגיבורה", אמר המילטון על המחבט השבור, אותו תוכלו לראות בקרוב בהיכל התהילה של הבייסבול בקופרסטאון.

אז איך אמורות היריבות של טקסס להתמודד עם המילטון, שאחד הסקאוטים השבוע אמר שהוא מזהה הגשות יותר טוב מכל חובט אחר בליגה? תמיד אפשר להוליך אותו בכוונה, אלא שהבעיה היא שמאחורי המילטון בליינאפ נמצא אדריאן בלטרה, שידוע בעצמו כאחד שעושה נזקים. ואם כבר הצלחתם לעבור את בלטרה, הגיע הזמן להתמודד מול מייקל יאנג, שמוביל את טקסס בחבטות בכל הזמנים. הליינאפ המעולה והמאוזן של טקסס, נותן לקבוצה הפרש ריצות של 80+. כרגע הם בקצב של 375+ בעונה, הרבה יותר מהיאנקיז של 1998, שרשמו את השיא בעידן המודרני של הליגה, עם 309+.

ג'וש המילטון שחקן טקסס ריינג'רס. GettyImages
הלך מחבט המזל. המילטון/GettyImages

אינינג שני:

לפני שבוע וחצי יצא לי להיות עם חבר במשחק של יוסטון אסטרוס מול המטס. החבר החליט בתחילת האינינג הרביעי לחדש את אספקת הבירה והנקניקיות. אמרתי לו שהוא הולך להפסיד את דייויד רייט, שעמד להתחיל את האינינג עבור הקבוצה מניו יורק והוא ענה משהו בסגנון: "אני לא צריך לראות את דייויד רייט, יש לנו חוזה אלטובה". רייט רשם טריפל והנאיביות תהרוג את אוהדי האסטרוס יום אחד. מאז אותו משחק, המטס משחקים אחרת והקבוצה רשמה השבוע סוויפ מרשים על הפיליז בחוץ והפסידה את הסדרה מול מיאמי רק בגלל קריסת הבולפן באינינג התשיעי, פעמיים.

רייט רשם חבטה אחת לפחות בכל אחד מששת המשחקים האחרונים, הוא מוביל את ה-NL באחוזי חבטה עם 40.0 עגול והוא גם ראשון באחוזי עליה לבסיס. שחקן הבסיס השלישי משמש כמנהיג לקבוצה צעירה ונחושה, שלא מוותרת עד האינינג האחרון ורשמה השבוע כמה חבטות קלאץ'. לאוהדי המטס נשאר רק לדמיין מה יקרה אם הקבוצה תקבל עזרה לבולפן ומגיש פותח נוסף, במקום מייק פלפרי שגמר את העונה.

אינינג שלישי:

לפעמים, לשנות מקום ואווירה, משנה גם את המזל. ככה מרגיש לאחרונה ברנדון אינג', שנחתך על ידי דטרויט טייגרס לאחר שפתח את העונה רע מאוד ורשם שתי חבטות בודדות בחודש אפריל. כנראה שהמספרים והמחשבים של בילי בין, ג'נרל מנג'ר אוקלנד, ראו משהו בשחקן הבסיס השלישי והקבוצה החתימה אותו. מאז המעבר לקוליסאום, אחוזי החבטה של אינג' לא ממש השתפרו, אבל השחקן רשם כמה חבטות קלאץ' ענקיות, כמו הגראנד סלאם שניצח את המשחק מול טורונטו ביום שלישי האחרון. כמה ימים אחר כך, אינג' פגש את קבוצתו הישנה ונחשו מה קרה- הומראן באינינג השישי שהכניס שלושה רצים וגמר את הסיפור בשביל הטייגרס, המתקשים מאוד בחודש מאי.

דייויד רייט שחקן ניו יורק מטס. Jim McIsaac, GettyImages
אל תורידו ממנו את העיינים. רייט יורה לכל הכיוונים/GettyImages, Jim McIsaac

אינינג רביעי:

האם ייתכן שראינו את הסוף של קווין יוקוליס במדי הרד סוקס בסוף חודש אפריל ולא ידענו על זה? וויל מידלברוקס, שעלה מהמיינורס לעמדת הבסיס השלישי, נראה מאוד נינוח בצד שמאל של האינפילד בפנווי פארק ועוד יותר נהנה עם המחבט. הילד בן ה-23 מטקסס, הכניס כבר 13 רצים הביתה ורשם ארבעה הומראנים. לרבים, מידלברוקס מזכיר קצת את טרוי גלאוס, ששיחק בתחילת הקריירה בלוס אנג'לס אנהיים ורשם בעונתו השנייה 47 הומראנים. הבעיה עם היכולת המעולה של מידלברוקס היא כאמור יוקוליס. יכול להיות שלא תהיה ברירה לגרביים האדומות להעביר את יוק לקבוצה אחרת ובכך לנסות לחזק את הבולפן ואולי אפילו את הרוטציה, למרות שדניאל בארד נראה לא רע כמגיש מתחיל ודייסקי מטסוזקה אמור לחזור לפנווי כבר בסוף החודש הזה.

גם האאוטפילדר דניאל נובה, שכזכור החל את הקריירה בצורה הכי טובה שיש, עם גראנד סלאם מול היאנקיז, חזר לשורות הקבוצה לאחר הפציעות והציג יכולת טובה בסוף השבוע מול קליבלנד. נובה הצליח לעלות לבסיס יותר מפעם אחת בכל ארבעת המשחקים ואתמול הוא רשם שני דאבלים, שהכניסו שלושה רצים והובילו לניצחון.

אינינג חמישי:

ביום שישי האחרון, ג'ון אקספורד שבר את הרצף המרשים שלו, שעמד על 49 שמירות רצופות, לאחר שהרשה שלוש ריצות לשיקגו קאבס מול מילווקי. המשחק עצמו הלך לאקסטרה אינינגים ומילווקי אפילו ניצחה, אבל לאחר ה"הופעה" של אקספורד באינינג התשיעי, הקלוזר עזב את האצטדיון ומיהר לבית החולים. אשתו עמדה ללדת את ילדם השני, אבל אקספורד ידע ששבירת הרצף תעורר עניין אצל העיתונאים, אז הוא השאיר להם מכתב בחדר ההלבשה. "לתקשורת, הכנסתי את אשתי לצירים בגלל ההופעה שלי הערב! אז הייתי חייב לרוץ לבית החולים. הרצף נשבר ועכשיו אתם יכולים לדבר עליו. המזל שהיה לי בעבר לא הופיע הערב! כל מה שאני יכול לעשות, זה להתחיל רצף חדש ולהרים את הראש. קלישאה, קלישאה ועוד קלישאה. באהבה, ג'.א.".

ג'ון אקספורד שחקן מילווקי ברוורס. Jeffrey Phelps, AP
עזבו אותו משמירות, יש לו תינוק על הראש. אקספורד/AP, Jeffrey Phelps

אינינג שישי:

אטלנטה ברייבס הגיעו לבוש סטדיום בסנט לואיס בסוף השבוע האחרון ויצאו משם עם סוויפ, שהביא אותם למקום הראשון ב-NL מזרח. הסיפור של הברייבס השנה נמצא בהתקפה ואם בשנה שעברה הקבוצה רשמה 3.9 ריצות למשחק, הרי שהשנה המספר קפץ ל-5.4 (שיפור של 30 אחוזים). המספר הזה גם גבוה ביותר מריצה אחת מהממוצע בליגה, שעומד על 4.18. אפשר להסביר את העלייה התלולה במספרים בצירופו של מייקל בורן, שהגיע במהלך העונה שעברה מיוסטון והשנה ממש מרגיש בבית בטרנר פילד. האאוטפילדר, שגם חובט ראשון ברצף, מוביל את הקבוצה עם 51 חבטות והוא במקום התשיעי ב-NL באחוזי עליה לבסיס. מלבד בורן, חייבים להזכיר את צ'יפר ג'ונס, שבעונת פרישה עדיין מייצר כותרות עם המחבט ולא משמש כתייר בסיבוב הפרידה שלו. לג'ונס, בגיל 40, יש כבר 22 הכנסות רצים ב-24 משחקים.

אינינג שביעי:

מתחילת השנה אנחנו כותבים על מאט קמפ וגם על קלייטון קרשאו מהדודג'רס, שעדיין מחזיקים במקום הראשון ב-NL מערב, אבל ההפתעה הכי גדולה מהקבוצה החדשה של מג'יק ג'ונסון מגיעה בכלל מעמדת התופס, שם איי. ג'יי. אליס מוצא את עצמו במקום השלישי בליגה באחוזי עליה לבסיס, יותר גבוה אפילו מג'וש המילטון. התופס בן ה-31 רשם כבר 21 הליכות העונה וביום ראשון הוא התעלה על עצמו בזמן שקמפ יצא מהמשחק בגלל פציעה ורשם הומראן, שסגר את הסיפור לטובת הדודג'רס מול הרוקיז.

Seventh-Inning Stretch:

אנחנו אוהבים שמשהו קורה בפעם הראשונה בהיסטוריה של הליגה וזה בדיוק מה שג'ואי ווטו עשה ביום ראשון. האול סטאר של הרדס, הפך לשחקן הראשון שמסיים משחק של שלושה הומראנים, כאשר האחרון שבהם הוא חבטת ניצחון לגראנד סלאם.

ג'ואי ווטו שחקן סינסינטי רדס. Matt Slocum, AP
נכנס לספרי ההיסטוריה. ווטו/AP, Matt Slocum

אינינג שמיני:

הפציעה של ברייס הארפר השבוע, שנגרמה לאחר שהשליך מחבט על הקיר וזה קפץ אליו בחזרה ופגע לו בראש, הייתה מאוד מוזרה. היא נכנסה היישר לאותה רשימה של פציעות מיותרות, שכוללת את המכונית של אבר באנגה, האפטרשייב של סנטיאגו קניזארס, הג'ימבורי של ג'ובה צ'יימברלייין וההתעתשות החזקה של סמי סוסה, שגרמה לו להפסיד משחקים. למרות זאת, אוהדי הנשיונאלס לא יכולים שלא לאהוב את האינטנסיביות של הרוקי שלהם. אם זה מה שנראה מוושינגטון כל העונה, אותה נחישות להתחרות כל יום, הקבוצה הזו תגיע רחוק. מי שמנסה לקחת את הארפר תחת חסותו ולהדריך אותו בימים הראשונים בליגה, הוא ריק אנקיל, שחולק איתו את האאוטפילד. כזכור, אנקיל הוותיק החל את הקריירה כמגיש מבטיח בסנט לואיס, אבל פתאום איבד את זה לגמרי והחליט לשנות כיוון ולשחק באאוטפילד. לאנקיל היו חיים לא קלים ואבא שלו נעצר כבר 14 פעמים מאז 1975, כשהעובדה שהוא חזר למייג'ורס אחרי נפילה כואבת, רק יכולה לשמש דוגמא חיובית להארפר הצעיר. כמה חבל בשביל וושינגטון שהפציעות מונעות מהם לשחק במלוא הפוטנציאל, לאחר שהשבוע התווסף ל-DL גם התופס המוכשר וילסון ראמוס, שקרע את הרצועה וכנראה גמר את העונה.

אינינג תשיעי:

ונסיים עם אנדי פטיט, שחזר אמש לגבעה ביאנקי סטדיום. המגיש בן ה-40 רשם הפסד במשחקו הראשון והראה בעיקר בעיה במיקום ההגשות שלו. הפאסט בול שלו הגיע ל-87-89 מייל לשעה והוא לא גרם לאף שחקן של סיאטל לחבוט באוויר כשזרק קאטר. אבל ליאנקיז דווקא יש סיבות לאופטימיות, מכיוון שבמשך שישה אינינגים, פטיט הרשה רק שני הומראנים. "אני חושב שהמשחק הראשון הוא חסר חשיבות, בגלל שאני יודע מה אני שווה", הוא אמרט לעיתונאים אחרי המשחק. עם הביטחון שלו יוביל לשיפור על המגרש ולצד היכולת הטובה של פיל יוז בשבוע האחרון, הרוטציה של היאנקיז תוכל לקבל סופסוף את החיזוק המשמעותי לו היא זקוקה.

בייסבול בוואלה! ספורט

אנדי פטיט שחקן ניו יורק יאנקיז. AP, AP
ברוכים השבים. פטיט/AP, AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully