וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א תחויב לשחק ביורוליג בימי שישי?

פורמט היורוליג משתנה, וג'ורדי ברתומיאו התייחס לאלופה הישראלית: "מכבי כבר שיחקה בימי שישי ושום דבר לא קרה"

האם מכבי תל אביב תשחק חלק ממשחקי היורוליג שלה בימי שישי החל מהעונה הבאה? אם לשפוט על פי דברים שאמר היום (ראשון) ג'ורדי ברתומיאו לעיתונאי כדורסל אירופאים – ייתכן בהחלט. "כל הקבוצות ישחקו בימים שהן יהיו חייבות לשחק בהם", הודיע ברתומיאו בראיון משותף שהעניק למספר כלי תקשורת מרחבי היבשת. "לגבי מכבי, הם כבר שיחקו בעבר בימי שישי, בפיינל פור, ושום דבר לא קרה. אנחנו צריכים לעבוד עם כולם כדי שהדברים ישתלבו".

כידוע, מפעל הכדורסל האירופאי יחליף בעונת 2012/13 את פורמט התחרות: שלב הטופ-16 יוגדל משישה ל-14 משחקים (תוספת של שמונה משחקים), ולאורך העונה יתחלק מחזור המשחקים בין ימי חמישי ושישי, לעומת ימי רביעי וחמישי כפי שהיה נהוג עד כה. בכירי מכבי כבר פנו ליורוליג בבקשה שלא להיות משובצים כלל בערבי שישי, אולם ייתכן כעת, לאור דבריו של ברתומיאו, כי יאלצו, לפחות לעתים, לוותר על ימי חמישי המסורתיים.

ברתומיאו גם נשאל על תוכנית ה"פייננשייל פייר פליי", שהחל מעונת 2015/16 תחייב את קבוצות היורוליג להעמיד תקציב מאוזן, שיתבסס על שורת ההכנסות שלהן. מרבית קבוצות הכדורסל המובילות באירופה מפסידות עשרות מיליוני אירו מידי עונה, והתוכנית הזו תחייב אותן באופן מעשי לקצץ מתקציבן באופן דרמטי.

"אנחנו צריכים יציבות כלכלית. אם קבוצות לא יכולות לשלם לשחקנים או להתחרות ברמה של יורוליג כי השחקנים לא מקבלים את הכסף שלהם, זה דבר שמשפיע על הליגה כולה, שמקבלת מכך את הלגיטימציה להתערב. בשלוש השנים הבאות אנחנו רוצים להטמיע כמה עקרונות שישפרו את רמת היציבות הכלכלית של הקבוצות. הרעיון הוא לאחד את כל החוקים הכלכליים השונים של הליגות האירופאיות השונות. יצירת בסיס חוקי משותף יגדיל את היציבות של היורוליג בכך שהוא ישפר את שיטות האדמיניסטרציה בקבוצות ואת השליטה שלהן במאזנים הכלכליים. אנחנו יכולים ליצור מסגרת עבודה למועדונים שתעזור ליצור אווירה שימושית, מבנה שיעזור להן לתפקד בצורה טובה".

בנוסף, לאחרונה נועדו ברתומיאו ובכירי יול"ב עם בכירי פיב"א-אירופה, כאשר על הפרק הועלתה האפשרות לערוך את היורובאסקט בכל ארבע שנים ולא בכל שנתיים, בדומה למצב הקיים בכדורגל. "אנחנו מסכימים עם הרעיון של אליפות בארבע שנים, אבל עדיין יש חילוקי דעות בינינו. בפיב"א רוצים לשלב משחקי נבחרות במהלך העונה, אבל זה לא ריאלי. יש סדר משחקים קבוע, ובכלל אף אחד לא אוהב הפסקות באמצע העונה. צריכים לכבד את העקרונות הללו. נתנו פתרונות אלטרנטיביים משלנו להצעות שלהם, ואנחנו עוד נמשיך לדבר".

ובינתיים: אולימפיאקוס הדהימה את צסק"א וזכתה ביורוליג

היורוליג בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully