וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת התגליות של 2011/12

הספרדי הצעיר הטוב בליגה, היהלום ששלח את זידאן למשימת סקאוטינג בצרפת, הבלם שצד את עיני יונייטד, הבלם שנכנס למחברות של ברצלונה ושוער גרמני מופלא. בציר 2012 ממש משובח

שוער: מארק אנדרה טר סטגן - בורוסיה מנשנגלדבאך

עלי אהמדה וברנד לנו איימו לגזול את המקום בין הקורות, אבל שוערה של בורוסיה מנשנגלדבאך שמר על העמדה בה החזיק גם בנבחרת התגליות של אמצע העונה. אחרי שסייע לגלדבאך להינצל בסיום העונה שעברה, טר סטגן שדרג את יכולתו וקפץ כיתה יחד עם חבריו - ישירות למאבקי הצמרת. גלדבאך סיימה עונה יוצאת מן הכלל במקום הרביעי ועם הכרטיס למוקדמות ליגת האלופות, כשהשוער הצעיר שלה לא החמיץ דקת משחק וספג רק 24 שערים בבונדסליגה האטרקטיבית (דורטמונד היחידה שספגה פחות). טר סטגן שמר ב-15 משחקים על שער נקי, הצטיין בשני הניצחונות מול באיירן מינכן וחתם עונה נהדרת עם זימון לנבחרת גרמניה. עם ביטחון של שוער ותיק ואינסטינקטים חתוליים, יכול להיות שבשנה הבאה נמצא אותו כבר בנבחרת העונה.

מגן ימני: קייל ווקר - טוטנהאם

גם בעמדה הזו אין שינוי מהבחירות באמצע העונה. השחקן הצעיר הכי מרשים בפרמיירליג ראוי לכל המחמאות והתארים שהוא מקבל לאחרונה, וגם למקום בהרכב נבחרת אנגליה. קייל ווקר היה הבשורה הגדולה של טוטנהאם העונה, עם יכולת התקפית מעולה (אף על פי שבמספרים באה לידי ביטוי בשני שערים ובישול בודד), מהירות מסחררת ועבודה הגנתית משופרת (אחוז גבוה של חילוצי כדור ו-13 משחקים בהם שמר יחד עם חבריו על שער נקי). בגיל 21, ווקר הוא לא סתם עוד מגן, אלא גם סוג של מנהל משחק. הוא מסר יותר מכל מגן אחר בליגה ויצר מצבים רבים בהתקפת טוטנהאם. רוי הודג'סון חייב לתת לו את המפתחות בחודש הבא.

בלם: מטייה נסטאסיץ' - פיורנטינה

עונה קשה עברה על הקבוצה מפירנצה, שנאלצה להתמודד עם מאבקי תחתית מתישים, פציעות טורדניות והתקרית האלימה בה חבט המאמן דליו רוסי בשחקנו אדם ליאיץ'. אם ליאיץ' מסמל את נקודת השפל של פיורנטינה העונה, בן ארצו מטייה נסטאסיץ' נחשב לנקודת האור הבודדה, מלבד התאוששותו המופלאה של סטבן יובטיץ'. נסטאסיץ' הגיעה מפרטיזן בלגרד ללא ניסיון בקבוצה הבוגרת, ובגיל 19 בלבד תפס מקום במרכז ההגנה של הוויולה ורשם 25 משחקים ושני שערים. הבלם הסרבי התעלה בעיקר בחודש אפריל המצוין בו פיורנטינה צברה את הנקודות שהשאירו אותה בליגה, כשמשחקו השקט ויכולותיו הפיזיות גרמו למאמנו רוסי להבהיר כי "לנסטאסיץ' יש פוטנציאל להיות טוב יותר מנמניה וידיץ'". זה הספיק כדי שמנצ'סטר יונייטד תביע עניין.

בלם: איימן אבדנור - טולוז

אוהדי ורדר ברמן שחזו במהלך העונה במשחקים של טולוז, הביטו למרכז ההגנה ושפשפו את עיניהם בתדהמה. אותו איימן אבדנור שכשל כמגן שמאלי בחצי עונת השאלה בקבוצתם ולא גרם לאף אחד לחשוב על ניצול אופציית הרכישה, הפך לאחד הבלמים הטובים בליגה הצרפתית. אבדנור המאסיבי התחבר נהדר לדניאל קונגרה במרכז ההגנה של טולוז, ובמהרה מיצב עצמו כשחקן מוערך ומבוקש. ארסנל וצ'לסי רודפות אחריו כבר מינואר, ולאחרונה דווח כי גם ברצלונה הצטרפה למאבק. הטוניסאי בן ה-22 כבש שני שערים ב-30 משחקי ליגה והיה דמות מפתח בעונה המוצלחת של טולוז. חצי מיליון היורו ששולמו בעבורו בקיץ, התגלו כסכום מגוחך.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מגן שמאלי: דויד אלאבה - באיירן מינכן

כבר ב-2009 דיברו על דויד אלאבה כ"הדבר הגדול הבא". הוא נולד בווינה לאם פיליפינית ואב ניגרי וערך את הופעת הבכורה שלו בנבחרת אוסטריה קצת אחרי גיל 17. גם בבאיירן מינכן האמינו בו מאוד, אבל לא ידעו איך לנצל את הכישרון הגלום בו. אלאבה נוסה כקשר מרכזי, תופקד באגף שמאל וגם בימין, אך מלבד טעימות קטנות לא סיפק את הסחורה בבאיירן וגם לא בתקופת ההשאלה בהופנהיים. העונה עשה לו יופ היינקס הסבה מוחלטת לעמדת המגן השמאלי, ומאז אלאבה פורח. 30 משחקי ליגה, שני שערים ויכולת נפלאה גם בליגת האלופות - זה ההספק של הטאלנט האוסטרי שעוד לא חגג 20. המהירות האדירה, הנתונים הפיזיים וטכניקת המשחק שלו מעניקים מימד חדש לעמדת המגן, אולי בדרך לשלב נוסף בהתפתחותה. עם התמדה ועקביות, אלאבה יעשה לתפקיד את מה שעשה לפניו רוברטו קרלוס.

קשר: ג'יימס מקליין - סנדרלנד

רק לפני שנה שיחק הקיצוני בן ה-23 בדרי סיטי הצפון אירית ויכול היה אולי לחלום על קריירה בינלאומית. כעת, ג'יימס מקליין הוא אחד השחקנים החשובים במערך של סנדרלנד וכבר הבטיח את מקומו ביורו 2012 - כשחקן נבחרת אירלנד. הצפון אירים היו הראשונים ששמו עליו עין, אבל מקליין ששיחק בנבחרת הצעירה המתין לקריאה מג'ובאני טראפטוני, שאכן זימן אותו למשחק הידידות מול צ'כיה וראה אותו במקביל פורח בפרמיירליג. מקליין נרכש על ידי סנדרלנד בקיץ תמורת 350 אלף ליש"ט בלבד ולא קיבל הזדמנויות מסטיב ברוס, אך הכל השתנה אצל מרטין אוניל שהחל לטפח את היהלום הלא מלוטש. הכישרון הצעיר הפך לשחקן הרכב בינואר, וענה עם תצוגות נהדרות ושישה שערים בכל המסגרות. גם האיומים בטוויטר לא ימנעו ממנו להמשיך את סיפור הסינדרלה ביורו.

קשר: יונס בלהאנדה - מונפלייה

שני שחקנים של מוליכת הטבלה הצרפתית וההפתעה הגדולה של העונה באירופה נמצאים בין ארבעת המועמדים לתואר שחקן העונה. הראשון הוא מלך השערים אוליבייה ז'ירו, שמקבל את עיקר תשומת הלב וגם הפך לשחקן סגל הנבחרת, והשני הוא יונס בלהאנדה, לו יש חלק לא פחות מרכזי בהצלחה המסחררת של מונפלייה. הקשר בן ה-22 נולד באביניון ובתחילת דרכו במונפלייה חסה בצילו של קארים איט פאנה, אך העונה עבר לשחק מאחורי ז'ירו ושדרג את יכולתו בצורה ניכרת. אחרי ארבעה שערים בשנתיים הקודמות, בלהאנדה הבקיע העונה 12 (כולל שניים המתחרים על תואר שער העונה) והוסיף ארבעה בישולים. למרות ההרחקה המטופשת שספג לאחרונה, המרוקני כיכב ומשך את עיניהם של אנשי מנצ'סטר סיטי וריאל מדריד. זינדין זידאן שנשלח לעקוב אחריו, הסביר בפשטות: "כל הקבוצה טובה, אבל בלהאנדה עושה דברים יוצאי דופן".

קשר: דניאל דידאבי - נירנברג

אחרי עזיבתם של מחמד אקיצ'י ואילקאי גונדואן בקיץ, חור גדול נפער במרכז השדה של נירנברג. לאחר חצי עונה מצאה עצמה הקבוצה מבוואריה מתחת לקו האדום ונלחמה על חייה, אלא שאז נכנס לעניינים דניאל דידאבי. הקשר המושאל משטוטגרט סיים תקופת שיקום לאחר פציעה מתמשכת, קיבל את ההזדמנות בהרכב ומאז סחב את הקבוצה על גבו לעבר המקום ה-10 הרגוע. תשעה שערי ליגה כבש העונה הקשר ממוצא בניני, כאשר שמונה מהם וגם שני בישולים הגיעו בחודשיים האחרונים של העונה. בעיטות התותח שלו והכניסות התכופות לרחבה יעשו צרות להגנות בגרמניה גם בעונה הבאה. אז תהיה זו שטוטגרט שתיהנה משירותיו.

קשר: איסקו - מלאגה

שלל שחקני רכש הגיעו בקיץ למלאגה, רובם שחקני ליגה מוכחים או כוכבים ותיקים מליגות אחרות. למרות זאת, הפרויקט היומרני של הקטארים ומנואל פלגריני לא זנח את דור העתיד, וביצע עסקה שנראתה תמוהה בתחילה, עם רכישתו של איסקו מוולנסיה תמורת 6 מיליון יורו. ארבעה משחקים בלבד היו לקשר בן ה-20 במדי ולנסיה, אך פלגריני האמין כי מדובר בכישרון יוצא דופן, בנה אותו בהדרגה ובחציה השני של העונה הפך אותו לפליימייקר של הקבוצה. איסקו החזיר את ההשקעה עם חמישה שערים וארבעה בישולים, שיתף פעולה עם סנטי קאסורלה ונחשב לספרדי הצעיר הטוב ביותר בליגה כרגע. אלמלא מעידה של הרגע האחרון, נוכל לראות אותו ואת מלאגה עושים היסטוריה ומשתתפים בליגת האלופות בעונה הבאה.

חלוץ: לואיס מוריאל - לצ'ה

אודינזה אמנם לא הכניסה ישירות נציגים לנבחרת הפורצים, אך אחד המושאלים שלה שומר על הגחלת ומזכיר עד כמה מוצלחת מחלקת הסקאוטינג של החבר'ה מפריולי. גם ירידת הליגה לא תגרע מהעונה הנהדרת של לואיס מוריאל, שקיבל את הכינוי 'רונאלדו הקולומביאני' ובכמה מהלכי סולו העונה סיפק הצדקה ראשונה להשוואה המחייבת. שבעה שערים וחמישה בישולים רשם העונה החלוץ בן ה-21, בעל רגל שמאל האימתנית והשליטה המופלאה בכדור. מוריאל החזיר את הניצוץ הקולומביאני לסריה A, ובעונה הבאה צפוי לשתף פעולה באודינזה עם חברו לנבחרת פאבלו ארמרו ולהתקדם לצידו של המורה הטוב ביותר - אנטוניו די נטאלה.

חלוץ: גרנט הולט – נוריץ'

לפני כשבועיים הסתפקה ארסנל ב-3:3 מאכזב מבחינתה במגרשה הביתי מול נוריץ', שבניגוד לכל התחזיות שניבאו לה ירידה מהירה, הגיעה למשחק נטולת דאגות ושוב הציגה לראווה את הנשק הקטלני שלה - גרנט הולט. חלוץ אנגלי מהזן הישן, חזק ודי גמלוני, שגם ארסן ונגר לא מצא דרך לעצור אותו. "הוא היה פשוט נהדר עבור נוריץ'. זו קבוצה שמסתמכת מאוד על הגבהות והוא תמיד היה הכתובת. הולט הוא תגלית אמיתית בליגה הזו". בגיל 31, ובעונתו הראשונה בפרמיירליג, הקפטן של נוריץ' הוביל את הקבוצה להישארות עם 14 שערי ליגה והרבה הקרבה, הפך לחבר בהיכל התהילה של המועדון ונמצא במרכזו של קמפיין הקורא לזמנו לנבחרת אנגליה. אז מה אם הוא לא אופנתי?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully