וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמי פאן: "הרבה אנשים במדינת ישראל צוהלים היום"

13.5.2012 / 6:31

אחרי הירידה, מנהל מכבי פ"ת עמי פאן מירר בבכי בחדר ההלבשה. בראיון קורע לב הוא אומר: "אחד הרגעים הקשים בחיי

הלם, אכזבה והרבה כאב במכבי פתח תקוה בעקבות הירידה לליגה הלאומית אמש (שבת). חלק מהאוהדים נשארו דקות ארוכות בכניסה לאצטדיון וסירבו לעזוב, תוך שהם אוספים את פרטי העידוד האחרונים שנותרו ביציעים ומתכנסים כדי לדבר על הירידה הכואבת לליגה הלאומית. "מגיע לנו לרדת כי לא שיחקנו כדורגל כל העונה", אמר אחד מהם. "אנשים במדינת ישראל לא האמינו שהקבוצה של אבי לוזון תרד ליגה. נראה עכשיו מי יקפיא את הירידות", אמר אוהד אחר.

מי שנחשב אולי לאוהד השרוף ביותר של הקבוצה, מנהל הקבוצה עמי פאן, נראה שבור לגמרי. פאן נותר בחדר ההלבשה דקות ארוכות אחרי שהשחקנים עזבו, ומירר בבכי. "זה אחד הרגעים הקשים בחיים שלי, לא האמנתי שזה יקרה לי", אמר פאן כשהוא חנוק מדמעות. "לא חשבתי שזה יקרה בטח לא בגלל שהורידו לנו שלוש נקודות ומישהו אחר נהנה מזה. ואני מתכוון רק להפועל חיפה. אלה שהתחילו בפוגרום, אלה שהתחילו בבלגן, ולא נענשו. לקחנו לנו שלוש נקודות ואיתן היינו נשארים בטוח. בסוף ירדנו".

"אני חושב שכל מי שיודע וראה מה שנעשה בבית הדין, יודע שזאת הייתה בושה. לא ייתכן שקיבלנו את העונש ואז פתחו את התיק שוב אחרי אירועי וינטר", המשיך פאן, שהפסיק מדי פעם את הראיון כשהוא ממרר בבכי. "מכבי פתח תקוה לא ירדה היום. היא לא שיחקה כדורגל טוב כל העונה. כנראה שהקאמבק הזה היה מאוחר מדי. כל עוד אני עומד על הרגליים אעשה הכל כדי שהקבוצה תחזור לליגת העל. המקום שלנו רק שם. בטח עם האנשים במועדון. השנה זה היה בעוכרינו. אני בטוח שבמדינת ישראל יש הרבה שצוהלים היום".

עמי פאן מנהל מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
"אני חושב שכל מי שיודע וראה מה שנעשה בבית הדין, יודע שזאת הייתה בושה". עמי פאן/ברני ארדוב

מיד לאחר המשחק חזר הלחץ שהפעילו אוהדים, עסקנים ומקורבים למועדון על עמוס לוזון להצהיר בימים הקרובים על חזרה למכבי פתח תקוה. אחיו, איציק לוזון, מתכוון לשוחח עמו השבוע ולבקש ממנו לתמוך בקבוצה גם בעונה הבאה. לוזון ישקול את העניין וגם אם לא יחזור ייתכן מאוד שישקיע בקבוצה.

"אין ספק שאנחנו צריכים את עמוס. אני מכיר אותו לא מהיום. הוא לא נוטש ספינה טובעת", סיכם פאן. "אם הוא לא יהיה איתנו, הוא יבוא מהצד ויעזור לנו. אנחנו נעשה את המקסימום להשאיר את השלד הקיים, יהיה לנו קשה בתקציב שיש, אבל כאחד שנולד במכבי פתח תקוה אני יודע שיש כאן שחקנים שהלב שלהם לא ייתן להם לעזוב. האוהדים זה הדבר הכי נפלא שקרה היום".

הבוקר מתכוון המועדון, באמצעות עו"ד מורן מאירי, להגיש בקשה לערעור לבית המשפט העליון בנוגע לעניין הפחתת הנקודות. "הסיכוי אפסי", הודו במועדון, "אבל מה יש לנו להפסיד?".

עמוס לוזון בעלי מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
יישאר אן יעזוב? עמוס לוזון/ברני ארדוב

מבין השחקנים, עומר גולן שגמר את העונה כבר לפני שבועיים לקח בצורה קשה מאוד את ההפסד. "זה רגע מאוד מאוד כואב, כשמסתכלים אחורה על כל העונה רואים טעויות שעשו השחקנים וגם החלטות שהגיבו מגבוה", אמר. "מועדון כמו מכבי פתח תקוה, כפי שהוא מתיימר להיות, צריך ללמוד מהדבר הזה ולשנס מותניים. צריך להבריא את הקבוצה בעונה הבאה כדי לעלות".

על השאלה האם שחקני הבית, כולל אותו, יסכימו להישאר, ענה: "הדברים צריכים לקרות בימים הקרובים. אלה שעושים את ההחלטות צריכים להכין את העונה הבאה ולקחת החלטה מה הם מתכוונים לעשות. אם הם מתכוונים להעביר עונה או ללכת בכל הכוח כדי לעלות. זה מה שיקבע את הישארות או עזיבתם של שחקנים. אחד הנושאים זה עמוס לוזון, שחשוב שיישאר".

עוד אתמול התברר ש-13 שחקנים צפויים לעזוב את הקבוצה. טל בן חיים רוצה לעזוב לאירופה, גם דני פרדה לא אמור להישאר אם כי אתמול שוחחו עמו אוהדים וביקשו ממנו שיחזיר את הקבוצה לליגת העל ורק אז יעזוב. אגב, בסיום המשחק הגיע קשר רמת השרון ברוך דגו לנחם את טל בן חיים ואת השחקנים, שכמה מהם בכו בחדר ההלבשה. אבי לוזון לא שוחח עם השחקנים, ואמר אתמול בצאתו מהאצטדיון: "אמרתי לכם את מה שהיה לי לומר. תמשיכו לכתוב".

המאמן משה סיני יתבקש לכבד את חוזהו ולהישאר בקבוצה. ההחלטה הסופית תהיה של המאמן. בהפועל עכו רוצים מאוד את סיני, אבל ייתכן שיחליט להישאר בקבוצה כדי לעזור לה לצאת מהמצב הקשה אליו נקלעה. בקבוצה החליטו שאם סיני לא ימשיך, ייטב לוזון יעמוד על הקווים בעונה הבאה.

שחקן מכבי פתח תקוה דני פרדה. ברני ארדוב
האוהדים ביקשו ממנו להישאר. דני פרדה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully