וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומר בן יוסף: "נוכל לרוץ חזק בצמרת בשנה הבאה"

13.5.2012 / 8:45

שחקן בית"ר ירושלים יוצא אופטימי לפגרה ומסביר על המשחק בוסרמיל: "באר שבע רוצה יותר, אנחנו לא חייבים דין וחשבון"

בבית"ר ירושלים סיימו ברגשות מעורבים את עונת 2011/12 אתמול בוסרמיל. מצד אחד במועדון שמחים עם העובדה כי הקבוצה נשארה בליגה והגיעה לפיניש של העונה שהיא מחוץ למאבקי הירידה, אך עם זאת היה נראה כי השחקנים היו מאוכזבים מההפסד 3:1 בוסרמיל. במחצית המשחק אמר המאמן אלי כהן לשחקנים: "אנחנו נראים בושה, לא יכול להיות שניראה ככה, אני מצפה ממכם לעלות למחצית השניה ולהראות בית"ר ירושלים שונה לגמרי".

ערן לוי נשאל בסיום על הביקורת לפיהן באר שבע ניצחה די בקלות ואמר: "אני לא רוצה להיכנס לשאלות על מה שעשינו או לא עשינו כי הדברים האלה הם חלק מהמשחק. כל אחד מוזמן לראות את המשחק ולשים לב שבית"ר רצה על המגרש ורצתה. עשינו סיבוב יפה עם שמונה ניצחונות רצופים ועדיין כולם עם הראש על הרצפה וכואב להם ההפסד הזה"

לוי סיכם את המעבר שלו לבית"ר ירושלים בינואר ואמר: " כל דבר קטן שהייתי עושה בינואר היה יותר טוב ממה שעברתי בהפועל חיפה. העובדה הייתה שבמשך 10-12 מחזורים ישבתי בבית, ואני שמח שהגעתי למועדון גדול ומכובד, אני שמח שאני פה, מה שעשינו ומה שעשיתי אישית ויותר מהכל שמח להישאר כאן בעונה הבאה".

"לא חייבים דין וחשבון לאף אחד לגבי הספורטיביות"

מי שסיכם עונה קיצונית מאוד מבחינתו היה תומר בן יוסף, שלא שידר על אותו גל עם המאמן הקודם יובל נעים ובלא מעט משחקים אף היה מחוץ לסגל. אצל אלי כהן בן יוסף קיבל קרדיט גדול ולאחרונה אפילו ענד את סרט הקפטן, כשעמית בן שושן נפצע. בן יוסף לא התרגש מהדיבורים על החיים הקלים שהיו לבאר שבע, ואמר: "אנחנו הגענו למשחק כמו לכל משחק. אמנם לא פתחנו טוב אבל כל אחד נתן את ה-100 אחוז שלו. לפעמים דברים קורים כך, כנראה שבאר שבע רצו יותר מאיתנו. צריך לזכור שנתנו חודשיים מדהימים, כולם היו מלוכדים וביחד. בסך הכל ציפיתי ליותר מהמשחק, הייתה אווירה שהרבה שחקנים לא היו במעמדים כאלה והיה חשוב לסיים טוב וחבל אבל אנחנו לא חייבים דין וחשבון לאף אחד לגבי הספורטיביות".

לגביו אישית הוסיף תומר בן יוסף: "בהחלט עונה מוזרה וקצת קיצונית עבורי. זה לא סוד שלא הייתה כימיה ביני לבין יובל נעים בלשון המעטה, לא כל כך אהבתי את ההתנהלות שלו ואני שמח שנעשה השינוי המתבקש. מבחינה אישית אני חזרתי להרכב ואני שמח על האמון שאלי כהן נותן לי ומאמין בי כשחקן מנוסה. יש לנו קבוצה טובה ומחושלת שעברה הרבה ומוכנה לאתגרים הבאים. בסך הכל אני מאמין שעם מרבית הסגל הזה יישאר, ועם מאמן כמו אלי כהן אנחנו נרוץ חזק בצמרת בשנה הבאה".

בית"ר תצטרך כנראה למכור את הרוש או מויאל

כעת יתפנו בבית"ר ירושלים להתרכז בהכנות לעונה הבאה. בשלב זה ישנם פערים גדולים בין דרישות השכר של אלי כהן למה שבית"ר מוכנה לשלם. בבית"ר מדברים על דרישת שכר של כ-150 אלף דולר לעונה מצד כהן, כאשר איציק קורנפיין לא מוכן לשלם מעל ל-100 אלף דולר ושני הצדדים מקווים להגיע להבנות כבר בימים הקרובים.

אחרי שיחתים מאמן, קורנפיין יצטרך להתחיל לשבת עם שחקנים המסיימים חוזה כמו תומר בן יוסף, דן איינבינדר, שי חדד, עמית בן שושן וברק משה. איינבינדר, חדד וברק משה שיחקו בסכומים נמוכים מאוד בשנה האחרונה והיו"ר יודע כי יצטרך לשדרג את שכרם. בשיחות עם שחקנים אמר להם קורנפיין: "יש עוגה וכולם רוצים לאכול ממנה, אבל כולם יצטרכו להתפשר קצת כדי שבאמת נוכל להשאיר את כל מי שרוצה להישאר".

קורנפיין בונה את מסגרת התקציב על סמך הבטחתו של ארקדי גאיידמק להעביר סכום של 1.5-2 מיליון דולר בתחילת חודש יולי, אותו הגדיר קורנפיין כ"תמיכה קריטית, ללא הסיוע הזה אני לא רואה איך בית"ר מעמידה תקציב". יחד עם זאת, קורנפיין מתמודד עם גירעון של כ-6 מיליון שקלים מהשנתיים האחרונות. בשלב זה הספונסר הראשי "אלדן", מתנה את המשך תמיכתו בתמיכה רצינית של גאיידמק ואילו הספונסר המשני "מחסני מטבחים" נמצא בקשיים כלכליים ועדיין חייב לקבוצה כמה מאות אלפי שקלים. שני הספונסרים הללו שווים כמעט 3 מיליון שקלים בעונה ובמצב הנוכחי של הכדורגל בארץ קלושים הסיכויים למצוא ספונסרים בקנה מידה דומה להם ואפילו כזה שמתקרב אליהם.

העובדה כי עד יולי גאיידמק לא יעביר כסף ובשלב זה בית"ר לא שילמה פרמיות עבור משכורות מרץ ולא יכולה בשלב זה לשלם את משכורות אפריל, תקשה מאוד על פעילות שוטפת בתקופה הקרובה, ולא בטוח שקורנפיין ישים את כל הקלפים על כך שגאיידמק יעביר את מלוא הסכום שהבטיח.

במצב שכזה, ישנה סבירות גבוהה כי בית"ר תצטרך למכור את אחד משחקניה, ככל הנראה אריאל הרוש או קובי מויאל. ההערכות בבית"ר מדברים על כך שלאחר גמר גביע המדינה צפויה מכבי חיפה לפנות לבית"ר בנוגע לאחד משחקניה ולנסות להעבירו לשורותיה כאשר בשלב זה שמו של אריאל הרוש נמצא בראש הרשימה. במידה וזה יקרה, בית"ר תדרוש עבור הרוש את חיים מגרלשווילי, חן עזריאל ושחקן נוסף כאשר השחקן המועדף מבחינתו של כהן הוא סינטיהו סולליך.

בבית"ר מעריכים כי כבר בימים הקרובים יסכם סטיבן כהן באחת הקבוצות מחו"ל המעוניינות בו ולא ימשיך בקבוצה. הירידה של מכבי פתח תקוה תביא לפניה בקרוב של בית"ר למלאבס בנוגע לדני פרדה. אלי כהן רואה בפרדה כשחקן שיחליף את סטיבן כהן ומו"מ צפוי להיפתח בין הצדדים. סוכנו של השחקן דודו דהאן משוכנע כי השחקן ייצא בקיץ הקרוב לחו"ל ולא יגיע לבית"ר. שם נוסף שנמצא על הפרק מבחינת בית"ר הוא זה של משה אבוטבול מרמת השרון, אך זאת אך ורק למקרה וקובי מויאל או דן אייבנדר יעזבו את הקבוצה.


צפו בבית"ר ירושלים מפסידה 3:1 להפועל באר שבע

בית"ר ירושלים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully