וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: עולה לגבעה

יובל קליין

7.5.2012 / 20:50

יום רביעי המטורף, הפציעה של מריאנו, ה-"natitude" של וושינגטון. יובל קליין מסכם את השבוע הראשון והנפלא של מאי

אינינג ראשון:

את הסיכום השבועי נפתח עם יום רביעי האחרון, שהיה ערב הבייסבול הכי טוב עד כה העונה. למעשה, ספק אם נזכה לראות העונה עוד ערב מלא בהיסטוריה והתרגשות שכזאת. שיא הערב היה כמובן הנו היטר של ג'רד וויבר מהאיינג'לס. האס של המלאכים היה כמעט מושלם במשך תשעה אינינגים, במה שנראה כסימן חיובי, שאולי יוביל סופסוף לשינוי אצל הקבוצה המתקשה מלוס אנג'לס. עוד באותו ערב, ראינו את הדוקטור רוי האלאדיי, מרשה שש ריצות לאטלנטה, כולל גראנד סלאם נדיר לבריאן מק'קאן. הפיליז, שיורקים דם בשביל כל ריצת זכות העונה, רשמו 13 כאלה באותו משחק ועדיין הצליחו להפסיד איכשהו, בגלל הומראן ניצחון של צ'יפר ג'ונס הוותיק. שחקן היכל התהילה העתידי הוא לא היחיד שרשם ווקאוף הומראן באותו ערב. גם ג'ייסון ג'יאמבי בקולורדו עשה זאת מול הדודג'רס וקבע את הערב הראשון בהיסטוריה בו שני שחקנים מעל גיל 40 רשמו ווקאוף הומראנים.

חכו, יש עוד. באותו משחק של הדודג'רס מול הרוקיז, קיבלנו גם את החלטת השופט הכי גרועה של השנה. ג'רי הריסטון מלוס אנג'לס חבט כדור שטוח לעבר הבסיס השלישי, שם תפס אותו כריס נלסון. האחרון זרק לעבר טוד הלטון בבסיס הראשון, אבל הלטון היה רחוק חצי מטר מהבסיס. זה לא הפריע לשופט להחליט שהריסטון פסול. כמו השופט, גם אי. ג'יי בארנט יציב את הערב הזה ברשימה השחורה שלו, לאחר שהרשה 12 ריצות בפחות מ-3 אינינגים. הוא היה המגיש הראשון של פיטסבורג מאז 1932 שהרשה 12 ריצות במשחק והפייראטס הפסידו לסנט לואיס, אצלה קרלוס בלטראן להט עם שבע הכנסות רצים, ממש כמו קרלוס רויז במשחק של הפיליז מול הברייבס.

חשבתם שנגמר? עוד לא. איאן דזמונד העיף ווקאוף הומראן נוסף באותו ערב, לטובת וושינגטון מול אריזונה. אפילו קנזס סיטי כמעט הנחילה הפסד לג'סטין ורלאנדר, אבל אחרי יתרון 0:2 חטפה שוויון באינינג השביעי, רק כדי שחואקין בנואה ירשה לרויאלס חבטת ניצחון בתשיעי. מי אמר שבייסבול במאי לא מעניין?

ג'רד וויבר שחקן לוס אנג'לס איינג'לס. Mark Terrill, AP
הוביל את ערב המשחקים הכי טוב של העונה. וויבר חוגג נו היטר/AP, Mark Terrill

אינינג שני:

גם אם אתם השונאים הכי גדולים של היאנקיז, קשה היה לראות את מריאנו ריברה גומר את העונה ואולי את הקריירה כולה. זה היה אמור להיות עוד כדור פשוט שמריאנו תופס כחלק מהחימום שלו לפני משחקים. הוא תמיד אהב להתרוצץ אחרי כדורים ולדמיין כאילו הוא אאוטפילדר שמשחק מאחורי הבליצ'רס קריצ'רס ביאנקי סטדיום. ריברה אפילו אמר פעם בראיון, שהוא רוצה לשחק באאוטפילד של האצטדיון הביתי שלו יום אחד לפני שיפרוש, אבל קשה לראות איך זה קורה. יממה אחרי שקרע את הרצועה, הקלוזר האגדי של היאנקיז טען שעדיין לא ראינו את הסוף ממנו והוא עוד יחזור לעונה הבאה. הנוכחות שלו הייתה כל כך טריוויאלית בעשור האחרון ופשוט אי אפשר לראות איך יסתדרו בתפוח הגדול בלי פוליסת הביטוח שלהם בבולפן, בעיקר בפלייאוף, שם ה-ERA של מריאנו הוא 0.70 ב-141 אינינגים! למחליף שלו דייויד רוברטסון, יש את הכלים להמשיך את דרכו, אבל יהיה מעניין לראות איך הוא מגיש בידיעה שאין את מריאנו, שינקה את העסק במקרה שהוא יפשל. מאז הפציעה של מספר 42, לרוברטסון לא הייתה עדיין אפשרות שמירה ואולי זה יקרה לראשונה השבוע, כשהיאנקיז יפגשו את טמפה ביי הלוהטת. ואיך אפשר לדבר על היאנקיז בלי מילה על דרק ג'יטר. כמה חם הבחור? בכל העונה שעברה הוא חבט לשישה הומרים, השנה יש לו כבר חמישה.

אינינג שלישי:

הזכרנו את הרייז שמגיעים לברונקס השבוע והם עושים זאת כשהם במקום הראשון ב-AL מזרח. טמפה ביי ניצחה שמונה מעשרת משחקיה האחרונים והיא עושה זאת ללא הכוכב הגדול אוון לונגוריה, שנפצע במפשעה ונשלח ל-DL. בלעדיו, הניצחונות ממשיכים להגיע כי מדי ערב מישהו אחר לוקח את המושכות, בדיוק כמו שג'ו מאדן אוהב. המאמן ראה איך האס שלו דייויד פרייס, רשם 12 סטרייקאאוטים בניצחון על אוקלנד ביום שישי. הוא גם נהנה השבוע מחמש ריצות ממחבטו של לוק סקוט (שכבר עומד על 21 העונה). אתמול, מול אוקלנד, סיפק לו השורטסטופ שון רודריגז, את אחד ממהלכי ההגנה של השנה, שכלל צלילה אדירה לכדור ומסירה מדויקת מהריצפה לבסיס הראשון ואותו רודריגז גם חבט להומראן בתחילת השבוע מול סיאטל. אפילו חוזה מולינה הוותיק רשם הומראן ובי. ג'יי. אפטון חזר מרשימת הפצועים ונראה חד עם המחבט. טמפה ביי ממשיכה להוכיח שצריך להשקיע בסקאוטינג ולא במזומנים, כדי למצוא את שני האחוזים הנוספים ולכפות על מחסור בתקציב. מי שחסרים בינתיים הם אוהדים בטרופיקנה פילד ולכן לונגוריה יצא בפנייה לציבור בטוויטר: "במידה ואף אחד לא שם לב, הרייז... כן אמרתי הרייז, מחזיקים במאזן הטוב ביותר בבייסבול! אנחנו מקבלים אוהדי הצלחות גם, קדימה לקפוץ!", הוא צייץ.

שחקן טמפה ביי רייז אוון לונגוריה אחרי סטרייק אאוט מול טקסס ריינג'רס. רויטרס
אם אתם גרים באזור טמפה ביי, אוון לונגוריה ישמח לראות אתכם במשחקים/רויטרס

אינינג רביעי:

בעונה הקודמת, ג'וני דיימון עזר לטמפה ביי להגיע לפלייאוף, אך את העונה הוא החל ללא קבוצה, עד השבוע, בו הצטרף לקליבלנד. בשבט מרגישים שהם מחזיקים בקבוצה מספיק טובה כדי להתמודד בפלייאוף והם נזקקו לתוספת כוח בליינאפ ועזרה באאוטפילד. מאז שדיימון הגיע, הקבוצה במאזן 1:5 ובסוף השבוע האחרון ניצחה קליבלנד פעמיים את טקסס החזקה, כשאתמול הם עשו זאת למרות תצוגה טובה של יו דרוויש, שסיים עם 11 סטרייקאאוטים. מי שרשם הומראן בניצחון הזה היה ג'ייסון קיפניס, שמתגלה כשחקן בסיס שני לגיטימי בליגה. השבוע היו לקיפניס עשר חבטות והוא חובט ל-30.0 אחוזים מתחילת העונה. גם את ג'ק האנן כיף לראות, במיוחד בחלק ההגנתי. השניים האלה, יחד עם השורטסטופ אסדרובול קבררה, מספקים לאינדיאנס אינפילד הגנתי מעולה. לצד סין סו-צ'ו, מייקל ברנטלי והשילוב של שלי דאנקן וג'וני דיימון, בקליבלנד חולמים על ה-AL מרכז.

אינינג חמישי:

יוסטון הייתה אחת הקבוצות ההתקפיות היותר חלשות בליגה ב-2011 ואילו השנה, מהפך! האסטרוס במקום הרביעי בריצות ב-NL, מקום שלישי בחבטות ורביעי באחוזי חבטה. את הקרדיט לשינוי יש לתת לחובטים 1-5 בליינאפ: שייפר, אלטובה, מרטינז, לי ולאורי. אם צריך בכל זאת להתמקד באחד מהם, הרי שזה חוזה אלטובה. שחקן הבסיס השני הוא לא שחקן הבייסבול הטיפוסי. גובהו 1.65 מטר בלבד, אבל אל תתנו לזה להטעות אתכם. אלטובה חובט ל- 34.6 אחוזים ומראה נחישות ומהירות, כשהוא מחזיק כבר בשלושה טריפלים. דסטין פדרויה, הגרסה הונצולאנית. איתו, יוסטון רשמה חמישה נצחונות רצופים, כולל סוויפ על המטס וכמעט עוד אחד על הקרדינלס, אותם הציל אדם ווינרייט במשחק האחרון. אם בתחילת העונה חשבנו שהאסטרוס יסיימו בודאות אחרונים בבית, הרי שלצד היכולת המאכזבת של הקאבס וההפתעה של אלטובה, התמונה שונה לחלוטין.

אינינג שישי:

אם כבר הזכרנו את הקאבס, חייבים להזכיר את קרלוס מרמול, שהחליט לחרב את העונה לאוהדים בריגלי פילד. ביום חמישי, הקלוזר של שיקגו השליך את העבודה המעולה של ריאן דמפסטר (שמונה אינינגים ללא ריצה) לפח והרשה שלוש ריצות במשחק בו סינסינטי ניצחה באקסטרה אינינגים. אחרי אותו משחק, החליטו בשיקגו שנמאס להם ומרמול הודח מתפקיד הקלוזר. אם אוהדי הקאבס מחפשים משהו חיובי אחד בעונה הדי אומללה שלהם עד כה, קוראים לו בריאן ל'הייר. שחקן הבסיס הראשון, שאמור היה לאייש את התפקיד רק עד שהפרוספקט הגדול אנתוני ריזו יהיה מוכן, נמצא בכושר מעולה והשבוע הוא שלח את ההומראן השישי והשביעי שלו העונה ליציעים. ל'הייר מוביל את כל שחקני הקאבס עם 39.0 אחוזי חבטה והוא רחוק שתי הכנסות רצים מסטארלין קסטרו ברשימה הזו בקבוצה.

ג'ייסון קיפניס שחקן קליבלנד אינדיאנס. AP
מוביל את קליבלנד המפתיעה. קיפניס/AP

אינינג שביעי:

חבורת הלוחמים של באק שוואלטר, הידועה גם כבולטימור אוריולס, יצאה לניו יורק ובוסטון השבוע ובניגוד גמור לציפיות, היא שבה משם עם חמישה ניצחונות בשישה משחקים. האוריולס חולקים את המקום הראשון ב-AL מזרח לאחר הסוויפ בפנווי פארק ואולי כדאי לקחת אותם קצת יותר ברצינות. הם מחזיקים בבולפן הטוב בליגה עם ERA של 1.52, בזמן שלאף בולפן אחר אין פחות מ-2.00. בנוסף, הקלוזר שלהם ג'ים ג'ונסון, לא הרשה ריצה אחת העונה ואם הוא צריך עזרה, יש לו את האינפילדר כריס דייויס, שרשם אמש הישג מדהים של 0 מ-8 עם המחבט, אבל גם את הניצחון על בוסטון, לאחר שהגיש במשך שני אינינגים, כולל צ'יינג'אפ די מרשים, שהוביל את אדריאן גונזלס לחבוט באוויר. זו הייתה הפעם הראשונה בה שחקן שדה רושם ניצחון ב-AL מאז 1968. לחבורה של שוואלטר מצפה עוד דרך ארוכה וקשה והשבוע הם יפגשו את שתי הקבוצות הטובות בחטיבה: טקסס וטמפה ביי.

Seventh-Inning Stretch

ליבאן הרננדז מגיש בליגה כבר 17 שנים, אך הוא מעולם לא רשם שמירה עד יום שבת. "זו הייתה השמירה הראשונה, וכנראה שגם האחרונה שלי", אמר שחקן אטלנטה.

אינינג שמיני:

שבעה ניצחונות בלבד מתחילת השנה, הפרש ריצות נוראי של 59- ו ג'סטין מורנו, ששוב מבלה ב-DL. כל הצרות לא מונעות מאוהדי מינסוטה להראות נאמנות לקבוצה שלהם בדרך מקורית.

אינינג תשיעי:

אוהדי הדודג'רס עדיין מחפשים סימן לכך שזו העונה שלהם? קלייטון קרשאו הפך השבוע לדודג'ר הראשון מאז אורל הרשייזר, שרושם 11 ניצחונות רצופים.

באק שוואלטר מנג'ר בולטימור אוריולס. kathy willens, AP
שוואלטר מוביל קבוצה מעולה בבולטימור/AP, kathy willens

אקסטרה-אינינג:

מכיוון שהרבה משחקים השבוע הלכו לעומק, גם אנחנו החלטנו לתת אחד בשביל הדרך ונקדיש אותו לגניבת בסיס הבית של ברייס הארפר אתמול, באינינג הראשון מול פילדלפיה. זה היה סוף שבוע מאוד מיוחד בוושינגטון עבור הנשיונאלס- סדרה ביתית ראשונה מול יריבה מבית המזרח. הקבוצה מהבירה רצתה לשלוח מסר וניסתה למלא את האצטדיון באוהדים מקומיים בעזרת פרסום נרחב ברחבי העיר, תחת הסלוגן “Natitude”. הסלוגן משדר מסר של "אנחנו צעירים, טובים, גאים, לא מפחדים וכאן להישאר להרבה זמן". ההגעה של הארפר לקבוצה, הייתה בדיוק בזמן הנכון. עוד לפני שגנב את הבסיס, קול המלס מהפיליז שיחק עם הארפר משחקי כבוד ופגעו בו בכוונה כבר באינינג הראשון (מהלך שה-GM של וושינגטון כינה אחר כך "חסר ביצים"). הארפר, ילד בן 19, החזיר עם אותו “Natitude” של גניבת בסיס הבית. מהלך כל כך חצוף ומעורר כבוד באותה מידה. הפיליז אומנם ניצחו את המשחק, אבל הנשיונאלס לקחו את הסדרה ובעיקר ניצחו מוראלית. הם יודעים שעם הרוטציה הנוכחית, הם יכולים להתחרות מול כל קבוצה בליגה ושאם מישהו יתעסק איתם, התשובה כבר תגיע על המגרש. אז הגיע הזמן שנתרגל למשפט הזה: וושינגטון נשיונאלס מובילת ה-NL מזרח.

בייסבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully