וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלשני הרוח יוצאו מהמתכונת האולימפית אחרי לונדון 2012

5.5.2012 / 16:46

הדגם המוצלח ביותר של השייט הישראלי יוחלף ב-2016 בקייט-סרף (גלשן-מצנח). צוברי: "לא תמיד ההחלטות מקצועיות"

התאחדות השייט הבינלאומית (ISAF) הודיעה היום בכינוס החצי שנתי שלה שהחל מהמשחקים האולימפיים בריו 2016, גלשני הרוח מדגם ניל פרייד (RSX) יוצאו מהמתכונת האולימפית. במקומם יוכנסו לתכנית השייט האולימפית תחרויות קייט-סרפינג (גלשן מצנח).

ההודעה היא דרמטית במיוחד עבור השייט הישראלי, מאחר וגלשני רוח היו הקטגוריה המוצלחת ביותר של השייט הישראלי, שהרבה בזכותם הוא הפך לענף האולימפי מספר 1 בארץ. המשמעות היא שלי קורזיץ ונמרוד משיח או שחר צוברי יזכו ככל הנראה בלונדון 2012, להזדמנות אחרונה עבור גולש רוח ישראלי לזכות במדליה אולימפית.

יו"ר איגוד השייט יהודה מעיין קיבל את ההודעה ממנכ"לית האיגוד דורית שטירלר הנמצאת בכינוס באוסטריה. לאחר קבלת ההודעה אמר מעיין: "איגוד השייט יצטרך להיערך בהתאם על מנת שנוכל לעמוד באתגר. להזכירכם, בפעם האחרונה שהחליפו דגם זכינו במדליית זהב באתונה".

שחר צוברי, שזכה במדליית הארד בגלשני רוח בבייג'ינג 2008, נשמע מאוכזב מאוד מההחלטה. כזכור, צוברי נמצא בפיגור אחרי נמרוד משיח במאבק על הכרטיס ללונדון 2012. נותרה רק תחרות אחת בהולנד שתכריע בין השניים. צוברי יוכל לעקוף את משיח רק אם יזכה במדליית הזהב ומשיח יהיה מקו רביעי ומטה, או שצוברי יזכה במדליית הכסף ומשיח יהיה תשיעי ומטה. על ההחלטה של ההתאחדות הבינלאומית אמר צוברי: "היה דיבור על זה, אבל זה הפתיע אותי מאוד כי מדובר בענף צעיר. יש הרבה סימני שאלה סביב העניין הזה, ולא תמיד מדובר בהחלטות מקצועיות, כי יש הרבה פוליטיקה מסביב". על העתיד המקצועי שלו בעקבות ההחלטה אמר צוברי: "כרגע זה לא משנה לי כי אני עדיין מנסה להגיע ללונדון, ברגע שזה ייגמר נראה מה עושים. מעבר של גולשי רוח לקייט-סרפינג הוא הגיוני מאוד. הרבה גולשי רוח עושים את זה בכל מקרה, ואני מאמין שהפעם יהיו הרבה מאוד גולשים. יש כיום הרבה מאוד גולשי קייט בארץ, ואני מאמין שהם ירצו להגיע לאולימפיאדה. אני צופה שיהיה הרבה עניין סביב זה".

שייט בוואלה! ספורט

לונדון 2012 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully