וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: עולה לגבעה

יובל קליין

30.4.2012 / 15:15

ברייס הארפר נכנס לעניינים, דטרויט והאיינג'לס ממש לא ומי חגג ביום ההולדת? יובל קליין מסכם את השבוע האחרון של אפריל

אינינג ראשון:

ההפסד אתמול בלילה (ראשון) של דטרויט טייגרס לניו יורק יאנקיז, היה השמיני של הקבוצה בעשרת המשחקים האחרונים. באותם עשרה משחקים, גילינו שהקבוצה הזו לא הולכת לקחת את ה-AL מרכז בקלות כמו שחשבנו. הצרות של הטייגרס מתחילות ברוטציה, שם המגיש הימני הצעיר ריק פורסלו, הרשה 13 ריצות בשני המשחקים האחרונים. בנוסף, דאג פיסטר פצוע ונשלח ל-DL ובמקומו מגיש הרוקי אדם ויק, שהפסיד את שלושת המשחקים האחרונים שלו והרשה 21 ריצות ב-11 אינינגים. אתמול, מקס שרצר הוליך שבעה חובטים של היאנקיז וה-ERA שלו עומד על 7.77. למזלו של מאמן הקבוצה ג'ים לילנד, יש לו את ג'סטין ורלאנדר כל חמישה ימים. לצערו, דלמון יאנג החליט לשחק אותה מל גיבסון ובשל הערות גזעניות שאמר, אולי איבד את מקומו בקבוצה. תוסיפו לזה את ברנדון אינג', שנחתך למרות מחאת הקהל ותקבלו בלגן רציני בליינאפ. אתמול עלה לחבוט בראד אלדרד, שחקן בן 31 שההופעה האחרונה שלו במייג'ורס הייתה ב-2005. אחריו חבטו גם ריאן רברון, רמון סנטיאגו, ג'רלד ליארד ודני וורת', מה שרק שם יותר לחץ על פרינס פילדר ומיגל קבררה, שיודעים היטב שהחובטים 5-9 לא ייצרו ריצות. כמו שהרד סוקס הפכו את הבעיות שלהם לרצף של שישה ניצחונות רצופים, גם הטייגרס יודעים שזו יכולה להיות רק תקופה רעה, שנובעת משילוב של של פציעות ודלמון יאנג אחד משוגע. דטרויט תארח את קנזס סיטי ושיקגו וויט סוקס השבוע, ככה שהתקופה הרעה יכולה להיגמר ממש בקרוב.

דלמון יאנג שחקן דטרויט טייגרס. eric gay, AP
הרס לעצמו ולקבוצה. יאנג/AP, eric gay

אינינג שני:

בדומה לטייגרס, גם ה-DVD של עשרת המשחקים האחרונים של האיינג'לס לא יימכר בחנות המזכרות של הקבוצה. המלאכים עשו המון רעש בחורף האחרון, אבל כרגע הם במרחק ניצחון אחד מהמאזן הגרוע ביותר באמריקן ליג. כדי לזעזע קצת את הקבוצה ואולי ליצור ניצוץ בקלאבהאוס, לוס אנג'לס החליטה להעלות למייג'ורס את מייק טראוט. האאוטפילדר המבטיח הספיק לרשום בעונה שעברה 16 הכנסות רצים ב-40 משחקים וכדי לפנות לו מקום, החליטו בקליפורניה להיפרד מבובי אבראו אחרי שלוש שנים. האאוטפלידר הוותיק בן ה-38 התקשה מאוד השנה וחבט רק ל-20.8 אחוזי חבטה. הזעזוע עם מייק טראוט עבד חלקית בשני המשחקים הראשונים שלו, כשהקבוצה הצליחה לנצח משחק מול קליבלנד, אבל טראוט עצמו, שעלה ראשון בליינאפ, עדיין ללא חבטה. וכמובן שלא שכחנו את הספירה לאלברט פוחולס. אפס הומראנים ב-88 ניסיונות.

אינינג שלישי:

טראוט הוא לא שחקן המיינור ליג היחיד שעלה השבוע למייג'ורס ועשה כותרת. ברייס הארפר אפילו התעלה עליו. במקרה של הארפר, העלייה לליינאפ של וושינגטון לא הייתה מתוכננת והקבוצה קיוותה לשפשף אותו קצת, אבל אוסף פציעות ואולי גם הפתיחה המעולה של הקבוצה, שיכנעו את הג'נרל מנג'ר מייק ריזו, שזה הזמן להראות לעולם על מה כל הרעש והדיבורים סביב הבחירה הראשונה של דראפט 2010. לא רק וושינגטון תולה המון תקוות באאוטפילדר בן ה-19, אלא גם הליגה כולה, שכן אנחנו צפויים לראות כוכב ענק שאמור להוביל את הליגה ואת וושינגטון בפרט לגדולה. בינתיים, בהופעת הבכורה שלו, רק חוסר מזל הפריע לו להפיל את הרשתות החברתיות. המהלך הראשון של הארפר היה בהגנה, שם הראה איזה יד יש לו ושלח כדור מהאאוטפילד השמאלי ישר לווליסון ראמוס בבסיס הבית. לצערו, ג'רי הריסטון מהדודג'רס, שרץ מהבסיס השלישי לכיוון ראמוס, שלח את ידו השמאלית לעבר הכפפה של התופס בזמן שהוא גולש לבסיס הבית, מה שגרם לכדור לצאת מהכפפה של ראמוס. האירוע השני היה באינינג התשיעי, שם חבטת הקרבה שלו נתנה לנאשיונלס את היתרון, עד שהבולפן שלהם, או יותר נכון הנרי רמירז, החליטו לרשום שלוש הגשות פרועות באינינג אחד ולגרום לשוויון. מלבד הארפר, בוושינגטון יש המון סיבות לאופטימיות והן כוללות את היכולת החלשה של הפיליז והמארלינס, אבל מעל הכל את הרוטציה שלהם, שרשמה ERA של 1.78 בחודש אפריל. זו הפעם הראשונה מאז שיקגו קאבס של 1985, שרוטציה של קבוצה בחודש הראשון של העונה מחזיקה ERA נמוך מ-2.00 והנאשיונלס במקום השלישי בהיסטוריה בנתון הזה באפריל. למרות כל השמחה, וושיגנטון כבר עם ארבעה הפסדים רצופים וברייס הארפר יצטרך לעזור לספק ריצות.

אינינג רביעי:

הזכרנו את ההנאה של וושינגטון מהחולשה של פילדלפיה ומיאמי, אבל גם בתפוח הגדול, אצל המטס, מרוצים מהמצב והם במקום השלישי בבית והכי חשוב, במאזן חיובי. הסיפור של המטס השנה הוא שחקני הבית, כאשר ביום חמישי, בפעם הרביעית בתולדות הקבוצה, המטס עלו רק עם שחקני שדה שגדלו בחווה המקומית. הסדרה של ניו יורק בסוף השבוע אצל קולורדו התגלתה כמשוגעת במיוחד. ביום שישי סקוט האריסטון חבט לסייקל, אבל המטס הרשו 11 ריצות באינינג החמישי והפסידו. בשבת, היו אלה שחקני הבית לוקאס דודה ודייויד רייט, שהובילו לניצחון ואתמול, אייק דייויס הציל באינינג ה-11 את ג'ון ראוץ', שהרשה באינינג השמיני גראנד סלאם משווה לטוד הלטון. עד אותה חבטה, שחקן הבסיס הראשון של המטס היה מדורג אחרון בנאשיונל ליג באחוזי חבטה ויכול להיות שמה ששינה את המזל בשבילו היה דווקא פגישה מעניינת בזמן אימוני החבטות, עם פייטון מאנינג, שהיה האורח של אר. איי. דיקי במשחק. עוד נציין שדייויד רייט משחק נהדר, למרות הזרת הסדוקה שלו והוא עם 39.7 אחוזי חבטה. בנוסף, הרוקי קירק ניוונהויס (איך מבטאים את השם שלו???), תפס את עינינו עם כמה חבטות טובות ותפיסות באאופטילד, אבל הוא חייב להירגע עם הסטרייקאאוטים, לאחר שממש כמו דייויס, הוא רשם כבר 24 כאלה. ברגע ששניהם יורידו את המספרים השליליים האלה והרוטציה תמשיך להפתיע ולהיות יציבה, אוהדי המטס יכולו להנות מעונת 2012, משהו שהם לא חשבו שיכול לקרות.

ברייס הארפר שחקן וושינגטון נשיונאלס. Mark Terrill, AP
ה'הארפרסניטי' יצא לדרך. ברייס הארפר/AP, Mark Terrill

אינינג חמישי:

בצד השני של ניו יורק, בברונקס, היאנקיז קיבלו השבוע הודעה מאוד מאכזבת, כשמייקל פינדה גמר את העונה. כזכור, המגיש הצעיר הגיע בטרייד מסיאטל בפגרה והתחושה הייתה שאיתו היאנקיז יתנו פייט לרוטציה של טמפה ביי. כעת, ג'ו ג'ירארדי צריך להתעסק עם היכולת המאכזבת של פרדי גרסיה ופיל יוז. הראשון כבר נשלח בחזרה לבולפן אחרי ארבע משחקים, בהם ה-ERA שלו קפץ ל-12.51. עוד לפני תחילת העונה, היכולת של גרסיה הייתה סימן שאלה ולכן הקבוצה החליטה במפתיע לפנות לאנדי פטיט, שכבר פרש. המגיש בן ה-40 ערך כבר הופעת בכורה טובה במיינור ליג, אבל הקבוצה החליטה לתת לו עוד שבוע להתכונן והוא צפוי לערוך את הקאמבק ב-10 למאי. החדשות הטובות אצל הפסים מגיעות מדרק ג'יטר וקרטיס גרנדרסון. השורטסטופ ממשיך לשחק כאילו אנחנו ב-1999 וגרנדרסון נמצא כרגע בדרך לשבור את שיאו מהעונה שעברה, 41 הומראנים. האאוטפילדר הזריז השתתף ב-20 משחקים וכבר העיף את הכדור מהפארק שמונה פעמים, כולל בניצחון האחרון של היאנקיז על הטייגרס. גרנדרסון הסביר שהוא עבד באימוני האביב על תזמון החבטה: "זה אחד הדברים שנאבקתי עליהם כל האביב. או שאני מקדים או שאני מאחר. מדי יום אנחנו עובדים על תזמון החבטה ועל איך לחבוט על סטרייקים. כל עוד זה קורה, דברים טובים ימשיכו לקרות".

אינינג שישי:

זה היה שבוע קשה לקלוזרים ובאופן מפתיע, אף שחקן של הרד סוקס לא נכנס לרשימה השחורה. לא פחות מ-24 רליברים איבדו שמירה השבוע. שלושה מהם כבר נמצאים בצרות רציניות ועבור אחד מהם, הית' בל ממיאמי, זו הייתה כבר השבירה השלישית העונה. למרות זאת, הוא צפוי לשמור על תפקידו. השניים האחרים, ג'ורדן וולדן מלוס אנג'לס איינג'לס והקטור סנטיאגו משיקגו וויט סוקס, עלולים במהרה למצוא את עצמם בבולפן, אבל ללא התגית "קלוזר". המשותף לוולדן ולסנטיאגו הוא גילם הצעיר (24). סנטיאגו הרשים את מאמנו רובין ונטורה באימוני האביב וזה נתן לו את תפקיד הקלוזר, למרות שהוא הגיש חמישה אינינגים בלבד לכל אורך העונה הקודמת. מי שאמור להחליפו הוא רוקי אחר, אדיסון ריד, אחד מהפרוספקטים הבכירים של הגרביים הלבנות. אצל האיינג'לס, הקבוצה עדיין רוצה להאמין במי שנתן לה 32 שמירות מרשימות בעונה שעברה, אבל הזמן הולך ואוזל. כנראה שוולדן יקבל הזדמנות נוספת ואולי אחרונה, שכן הקבוצה כבר מדברת עם סקוט דאוונס ומכינה אותו לתפקיד.

אינינג שביעי:

מצחיק לראות את בולטימור וטורונטו בצמרת ה-AL מזרח. נכון, אנחנו רק באפריל ורוב הסיכוים שבסוף החודש הבא, הבלו ג'ייז והאוריולס כבר יסגרו את הבית, אבל זה בדיוק המקום לנצל את הבמה ולתת קרדיט לבאק שואוולטר וחניכיו, שרשמו סוויפ השבוע על טורונטו. את האופן שבו בולטימור משחקת מתחילת העונה אפשר להגדיר במילה אחת: נחישות. האוריולס משחקים חזק ואגרסיבי ונדמה שסופסוף מאט וויטרס יתן את העונה שבבולטימור מחכים לה. התופס כבר עם 15 הכנסות רצים ושישה הומראנים. באותה סדרה מול טורונטו, היה זה דווקא אדם ג'ונס שדחף את בולטימור קדימה, כולל הומראן באינינג השמיני שנתן לקבוצה את היתרון באחד המשחקים. דבר אחד חייבים לשפר בקבוצה וזו רמת הריכוז בהגנה. שואוולטר ידוע כאחד שעובד על האלמנטים הבסיסים בבייסבול ולכן מפתיע לראות שהקבוצה שלו נמצאת במקום האחרון באמריקן ליג, עם 22 טעויות.

מאט וויטרס שחקן בולטימור אוריולס. John Smirciak, AP
רק תשפרו את ההגנה ויהיה בסדר. וויטרס והאוריולס נהנים/AP, John Smirciak

Seventh-Inning Stretch:

השבוע, דייויד פריז היה השחקן החמישי העונה שחובט להומראן ביום ההולדת שלו. הוא הצטרף לצ'יפר ג'ונס, אנדרה אית'ייר, קרלוס סנטנה ואלחנדרו דה אזה.

איניניג שמיני:

ומה עשה ג'יי ברוס בארבעת המשחקים האחרונים אתם שואלים? הומראן בכל משחק. אולי בגלל זה בסינסינטי קוראים לו ג'יי ברוס לי.

אינינג תשיעי:

אחת הקבוצות המלהיבות של העונה עד כה היא לוס אנג'לס דודג'רס, שמחזיקה במאזן הטוב ביותר בנאשיונל ליג ומובילה בארבעה משחקים על סן פרנסיסקו בבית המערב. השאלה היא כמה עוד הדודג'רס יכולים לנצח? אנחנו יודעים שמאט קמפ ימשיך לחבוט כל הדרך ל-MVP, ואנדרה אית'ייר יעזור לו פה ושם, אבל האם טד לילי, שהרשה רק שתי ריצות מתחילת העונה, יכול להמשיך ביכולת הזאת? הדבר נכון גם לגבי שני המגישים הפותחים האחרים צ'ד בילינגסלי וכריס קאפונו, שרשמו רק הפסד אחד משותף מתחילת העונה. ומה לגבי הבולפן המפתיע, שם קנלי ג'נסן כבר הכיש 21 חובטים ב-13 אינינגים? הדודג'רס בהחלט שווים מעקב, כי הם יכולים להיות קבוצה מאוד מלהיבה.

בייסבול בוואלה! ספורט

דייויד פריז שחקן סנט לואיס קרדינלס. david kohl, AP
הרבה מזל טוב. דייויד פריז/AP, david kohl

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully