וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכבי חיפה עדיף לזכות בגביע מאשר לסיים כסגנית

30.4.2012 / 13:17

זכייה תשלח את הירוקים לשלב המוקדמות השלישי במקום השני, ותעניק למועדון עוד שבועיים של הכנות לקראת העונה הבאה

מכבי חיפה תקיים אחר הצהריים (שני) אימון נוסף לקראת המשחק מול מ.ס. אשדוד ביום רביעי, ומתברר כי חשיבותו בעיני קברניטי המועדון גבוהה מאוד אפילו ביחס למשחקי הליגה שנותרו עד תום העונה. מעיון באופן שיבוצי הקבוצות בשלבי המוקדמות של הליגה האירופית, עולה כי חיפה תשפר משמעותית את סיכוייה להעפיל לשלב הבתים אם תזכה בגביע המדינה, ולא תסיים במקום השני, השלישי או הרביעי (במקרה שהפועל תל אביב תזכה בגביע ותסיים באחד משלושת המקומות הראשונים). הסיבה לכך: אם חיפה תזכה בגביע, היא תתחיל לשחק במוקדמות הסיבוב השלישי של הליגה האירופית, ולא בשלב המוקדמות השני, בו היא תתחיל לשחק גם אם תסיים כסגנית האלופה.

עבור חיפה, כדאי יותר לזכות בגביע גם מסיבה נוספת: הסיבוב השני מתחיל ב-19 ביולי (הגומלין ב-26 לחודש) ואילו הסיבוב השלישי מתחיל ב-2 באוגוסט (הגומלין כעבור שבוע). הדבר יאפשר מנוחה לשחקניה הבכירים ולזרים שיוצאים לחופשות, וכמו כן יעניק לה יתרון בניהול משאים ומתנים קודם היציאה למחנות אימון וקבלת החלטות מושכלת יותר.

כפי שכבר פורסם בעבר בוואלה! ספורט, חיפה תאבד העונה לא מעט נקודות בזירה האירופית, משום שההישג של רוני לוי בעונת 2006/7, אז הגיעה הקבוצה לשמינית גמר גביע אופ"א מול אספניול, נמחק לאחר שחלפו חמש שנים. התקנות של אופ"א קובעות כי לצורך חישוב הדירוג ייחשבו רק הישגי חמש העונות האחרונות של קבוצה באירופה ועל פי דירוג הקבוצות לשנת 2012, מכבי חיפה נמצאת במקום ה-120 באירופה עם 13.4 נקודות, כשבעונה שעברה הקבוצה הייתה מדורגת במקום ה-93, עם 21.4 נקודות. הדבר הזה עשוי להזיק לה בהגרלה בסיבוב הפלייאוף, אם תעפיל אליו.

כזכור, באסיפה שכינס אתמול אמר אלישע לוי לשחקנים בעקבות ההפסד לבני יהודה: "ב-12 הדקות הראשונות שיחקנו טוב, אבל אחר כך המשחק עבר לצד השני, לבני יהודה, וחזרנו לשחק בחצי השני. אפשר לבוא ולומר שעניין מינוי המאמן השפיע עליכם, אבל זה לא תירוץ להפסד. אנחנו צריכים לשחק בגביע כמו ששיחקנו במחצית השניה, כי אז ראיתי שיפור". החלוץ ויאם עמאשה שחזר אתמול להתאמן מרגיש הקלה משמעותית וצפוי להיות כשיר למשחק.

מכבי חיפה בוואלה! ספורט

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully