וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירוני קרית שמונה לא תהיה מדורגת במוקדמות האלופות

30.4.2012 / 12:00

האלופה הטריה צפויה לקבל הגרלה קשה במיוחד כבר בסיבוב הראשון ודרכה לשלב הבתים תהיה כמעט בלתי אפשרית

הדרך של עירוני קרית שמונה במוקדמות ליגת האלופות בעונה הבאה צפויה להיות קשה עד בלתי אפשרית. אלופת ישראל הטרייה לא צפויה לא מהיות מדורגת כלל בשלבי המוקדמות, כך עולה מבדיקת דירוג הקבוצות שהבטיחו או צפויות להבטיח השתתפות במוקדמות המפעל. המשמעות: בניגוד למכבי חיפה והפועל תל אביב המחזיקות בדירוג אופ"א גבוה ונהנו מהגרלות נוחות בשנים האחרונות, הקבוצה של איזי שרצקי עשויה לקבל יריבה חזקה מאוד ולסיים במהרה את העונה האירופית.
דירוג אופ"א מורכב משני חלקים: לכל קבוצה דירוג עצמאי לפי הישגיה באירופה בחמש השנים האחרונות וזאת בתוספת הדירוג היחסי של המדינה. קרית שמונה אמנם שיחקה במוקדמות גביע אופ"א בקיץ 2008 ואף עברה שלב, אך שיטת הניקוד השתנתה ולכן היא לא נהנית מניקוד בונוס על אותה עונה ומחזיקה רק ב-4.400 נקודות הדירוג של ישראל.

האלופה הישראלית תחל את דרכה בסיבוב המוקדמות השני של המפעל (17/18 ו-24/25 ביולי) בו ישחקו 17 קבוצות מדורגות ו-17 לא מדורגות. ל-13 קבוצות יש דירוג גבוה מקרית שמונה ובנוסף, גם לכל אלופה מפולין וסלובקיה דירוג גבוה יותר. גם דברצן ההונגרית, צסק"א סופיה הבולגרית ושריף המולדבית דירוג טוב בהרבה מקרית שמונה ואליפות של שתיים מהן תהפוך את הקבוצה הישראלית ללא מדורגת.

קרית שמונה עלולה במצב כזה לקבל הגרלת בלהות בדמות באזל, פרטיזן בלגרד, דינמו זאגרב או הלסינגבורג כבר בסיבוב הראשון. הגרלות נוחות יותר יהיו: ונטספילס הלטבית או מאריבור הסלובנית. ראוי להדגיש כי הדחה בסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות משמעה סיום העונה האירופית. רק אם הקריה תעבור סיבוב אחד, היא תמשיך למוקדמות הליגה האירופית במידה ותודח.

המדורגות הגבוהות של ישראל הן הקבוצות שנהנו מהצלחות באירופה בשנים האחרונות: הפועל תל אביב (31.400 נקודות דירוג בעונה הבאה), מכבי חיפה (13.400 - ירידה משמעותית לעומת השנים האחרונות), מכבי תל אביב (7.900) ובני יהודה (7.400). מחזיקת הגביע תפתח את שלב מוקדמות הליגה האירופית בסיבוב השלישי והקבוצות שיסיימו במקומות 2-3 יתחילו בסיבוב השני. על פי המסתמן, גם אם קבוצות עם דירוג נמוך יותר כמו מכבי נתניה ובני סכנין יגיעו לאירופה, הן יהיו מדורגות לפחות סיבוב אחד.

עירוני קרית שמונה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully