וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק זאבי: "פינטזתי על זה, אבל לא בקולי קולות"

28.4.2012 / 16:49

גם אלוף אירופה הטרי מודה שסיכוייו לזכות שוב בתואר נראו נמוכים בשנים האחרונות. עושים סדר: מי הג'ודאים שיהיו בלונדון?

שלושה חודשים בלבד לפני אולימפיאדת לונדון, הג'ודו הישראלי ואריק זאבי הגיעו היום (שבת) לשיא חדש, כשהג'ודוקא הבכיר של ישראל זכה במדלית זהב נהדרת באליפות אירופה, שנערכת ברוסיה. אחרי שאמש זכו ירדן ג'רבי בכסף ואליס שלזינגר וסוסו פלאלשווילי בארד, זאבי עשה היום את הצעד הנוסף וניצח חמישה קרבות, כשבגמר הוא גובר בווזארי על לבאן ז'ורז'וליאני ולוקח אליפות אירופה רביעית. חוץ מזה, זו הייתה המדליה התשיעית של אריק זאבי באליפויות אירופה.

מספר שעות לאחר שעיכל את הזכייה סיפר אריק זאבי על התחושות שלו בשנים האחרונות לגבי האליפות שכל כך הצליח בה בעבר ואמר: "האמת שתמיד קיוויתי ופינטזתי שזה יקרה שוב, אבל לא היה לי במה להיאחז. פינטזתי, אבל לא בקולי קולות ואני שמח שבסופו של דבר זה קרה. אחרי שזכיתי הכרוז אמר שאני אלוף אירופה המבוגר ביותר, עשיתי את זה בגיל 35 ושלושה חודשים. זו תחושה מדהימה, לחזור ולהיות הכי טוב באירופה. כל הקאמבק הזה שדיברו עליי אם אני אחזור או לא אחזור, אני חושב שהמדליה הזאת סוגרת את הסיפור הזה לגמרי. האליפות הזאת תרמה לי בעיקר לביטחון שאני יכול לעשות קרבות ארוכים וטובים. אני ממש שמח שזה נגמר ככה, ומקווה שההצלחה תמשיך בלונדון".

בקרב חצי הגמר שלו מול מחמדוב הרוסי, זאבי היה בטוח שניצח באיפון אחרי שתי דקות, אבל אחרי שסימן תשע אצבעות לקהל הישראלי שעודד אותו ביציעים (עבור 9 מדליות באליפויות אירופה) השופטים שינו את החלטתם, העניקו לו ווזארי בלבד והקרב חודש. על מה שקרה שם סיפר זאבי: "זה היה רגע מאוד מלחיץ כי הייתי בטוח שניצחתי. כבר אמרתי לעצמי בראש 'מה אני אעשה עכשיו אם אני אפסיד לו?'. בסוף זה נגמר, ואחרי הקרב הבא שהיה הגמר כבר אמרתי לעצמי 'אלוף אירופה'".

מאמנו של זאבי, שני הרשקו, חגג בסיום: "בשבילו זו פעם רביעית ובשבילי ראשונה כמאמן, זה מרגש. אנחנו על גג העולם. כל תחרות היא בפני עצמה, אריק לא הגיע מוכן במאה אחוז וננסה להגיע עוד יותר מוכנים ללונדון. אתמול הבאתי ספורטאיות שלי למדליה באליפות אירופה והיום עם אריק יש מדלית זהב. זו הצלחה גדולה. בבוקר הוא הרגיש רע מכל הבחינות, אבל זה שטויות. כשהכל הולך טוב, זה בדרך כלל נגמר רע. העניין הוא לדעת להתמודד עם קשיים. הקרבות הראשונים היו קשים מאוד, בבאים כבר ידענו שננצח".

מאמן נבחרת ישראל והמדליסט האולימפי אורן סמדג'ה אמר: "זה מסר גדול גם לוועד האולימפי וגם לספורטאים בארץ, שצריך לתת לספורטאי הכל עד ליום האחרון בקריירה שלו. מה שראינו היום זה היה בעצם בית ספר לספורט הישראלי. אני שמח להיות ראש המשלחת הזאת, 20 שנה אחרי שזכיתי במדליה האולימפית בברצלונה, אני עומד כיום כמאמן ומאוד נרגש להיות חלק מאלה שעשו את המהפך ויצאו לדרך חדשה".

יו"ר הוועד האולימפי, צבי ורשביאק, אמר על הישגי הג'ודאים באליפות אירופה: :"ענף הג'ודו הוא אחד הענפים שהביא לישראל הישגים גדולים וכפי הנראה יעשה כך בעתיד. אנו גאים בג'ודאים שלנו. זכייתו של אריק זאבי בתואר אלוף אירופה בפעם הרביעית מוכיחה שהוא ספורטאי בעל יכולת אדירה. פנינו ללונדון ועם יכולת כזאת בהחלט אפשרי לחזור משם עם מדליה. יישר כוח". אגב, זאבי יקבל מהוועד האולימפי הישראלי מענק של 50 אלף שקלים בעקבות זכייתו באליפות אירופה. מאמנו שני הרשקו יקבל מחצית מהסכום.

נתניהו: "נתת שוס בשביל המדינה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם זאבי: "מזל טוב, ריגשת את כולנו. נתת שוס בשביל מדינת ישראל, הבאת לנו המון כבוד ותקווה, אני מאחל לך שאחרי דמעות האכזבה באולימפיאדת בייג'ין תביא דמעות של שמחה באולימפיאדת לונדון". זאבי הודה לראש הממשלה ואמר לו שהתרגש מאוד לעמוד על דוכן המנצחים ולשמוע את "התקווה".

שרת התרבות והספורט לימור לבנת בירכה את זאבי ובהודעה מטעמה נמסר: ?הישגי חברי נבחרת הג?ודו באליפות מוכיחים שישראל חוזרת לימיה הטובים כאימפרית ג?ודו בינלאומית, ונוטעים תקווה גדולה לקראת האולימפיאדה למדליה הראשונה לאשה מאז יעל ארד ודווקא בג?ודו מה שיהווה סגירת מעגל. זהו כבוד גדול למשלחת הג'ודו שלנו. אני גאה בהם מאוד. ואי אפשר בלי משפט על אריק זאבי ששוב מצליח להראות לכולם שהוא לוחם בנשמה שלו שעשוי ללא חת, ווינר מדהים ומנהיג אמיתי של הנבחרת שלנו?.

גם נשיא המדינה שמעון פרס שיגר הערב ברכה מיוחדת לזאבי על זכייתו. הנשיא הדגיש כי הוא "מלא התפעלות והערכה מזכייה נפלאה זו במדליית הזהב", והביע תקווה שזאבי יחזור על הישג זה באולימפיאדת לונדון. הנשיא התייחס להצלחה המרשימה של נבחרת הג'ודו ולהישגי הספורטאים ג'רבי, שלזינגר ופלאלשווילי שזכו במדליות הכסף והארד וסיכם "הישגי הספורטאים מהווים מתנה ראויה למדינת ישראל ביום עצמאותה והסבו גאווה רבה לאזרחי המדינה".

אז כמה ג'ודאים ישראלים יהיו בלונדון?

שני הג'ודאים היחידים שלמעשה הבטיחו את מקומם סופית בלונדון 2012 עשו את זה עוד לפני האליפות. מדובר באליס שלזינגר ואריק זאבי. לגבי השאר, אפשר להתעסק כרגע רק בהערכות, וההערכות הן שבסך הכל יהיו למשלחת הישראלית לפחות ארבעה ג'ודאים בלונדון. אגב, אליס שלזינגר תהיה בין 8 המדורגות הבכירות במשחקים האולימפיים, מה שימנע ממנה יריבה בכירה עד לרבע הגמר. אריק זאבי היה אמור לטפס למקום השמיני בעולם בעקבות הישגו ולהיות גם הוא מדורג בכיר, אלא שבסופו של דבר הוא לא עלה בדירוג מאחר ושני הג'ודאים שהקדימו אותו, מאוזבקיסטן ומצרים, זכו גם הם באליפויות היבשתיות בהן התחרו בסוף השבוע.

איך זה אמור לקרות? נתחיל עם גולן פולק. למרות שהוא לא הגיע לשלבים הגבוהים של אליפות אירופה, הוא שמר על מקומו בין 22 הראשונים בדירוג האולימפי בזכות הפסדו של ג'ודאי אמריקאי באליפות פן-אמריקה. אותו אמריקאי איים לעקוף אותו בדירוג ולא הצליח לעשות את זה. גולן פולק עמד למעשה בקריטריון הבינלאומי ולא הישראלי, אבל בזכות גילו הצעיר הוא מועמד חזק לקבל מהוועד האולימפי הישראלי את אחד משלושת הכרטיסים לצעירים, שעמדו רק בקריטריון הבינלאומי. סוסו פלאלישווילי שזכה במדליית הארד מדורג במקום ה-21 וגם הוא קבע למעשה רק את הקריטירון הבינלאומי. במקרה שלו, הוא יעמוד לועדת חריגים ויש לו סיכוי טוב לקבל כרטיס ללונדון בזכות ההישג המרשים באליפות אירופה. חוץ מזה, ההתאחדות האירופית מעניקה כרטיס חופשי בכל משקל, למדינה אחת בלבד, עבור ג'ודאים שמדורגים 10 מקומות מתחת למקום ה-22 בדירוג האולימפי. לפי החישוב הזה, לטומי ארשנסקי (עד 60 ק"ג) ואורי ששון (מעל 100 ק"ג) יש סיכוי להגיע ללונדון 2012 ובימים הקרובים הם ידעו מה עלה בגורלם.


מדלית זהב לאריק זאבי באליפות אירופה

שלוש מדליות נוספות לישראלים

ג'ודו בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully