וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום מחזור בליגות הנמוכות: מחכים לסוף

27.4.2012 / 17:12

ההירואיות של השקמה לעומת ההתפרקות של קטמון מסכמות את העונה בצורה מצוינת. וגם: האתגר הגדול של איציק נאש

ההפתעה: השקמה מדהימה את קטמון

אין מספיק מילים לתאר את הדרך ההירואית שעוברת בשבועות האחרונים מכבי השקמה רמת חן, שבתום הסיבוב הראשון נראתה כמו קבוצה אובדת עצות, ואילו בסיבוב השני נראה שמדובר בקבוצה פשוט לוחמת. אין גם מספיק מילים לתאר את ההתפרקות הלא ברורה של קטמון, שנחשבה במשך כל העונה למועמדת הטבעית לעלות, אבל נראה שבקבוצה הירושלמית לא היו מספיק בטוחים בעצמם ומשבוע לשבוע פשוט לא הפסיקו להפסיד הזדמנויות להחמיץ. הניצחון של השקמה 2:4 משקף באופן די מדויק את מה שעבר על המחוז הדרומי בליגה א'. בכל שבוע התחלפה לנו מוליכה, ובכל שבוע כמעט קיבלנו דרמות של ממש. עכשיו הקרב המעניין באמת עובר לקרב הישיר על הירידה בין נתיבות להשקמה, שלשתיהן 29 נקודות כשנותר עוד מחזור אחד לשחק. זה לא יהיה מוגזם להמר שהקבוצה מרמת גן תישאר עוד עונה בליגה א'.

האירוע: התחתית בדרום ב' (ליגה ב') מתחממת

אחרי שמכבי שעריים כבר הבטיחה מזמן את המקום הראשון במחוז דרום ב' של ליגה ב', נותר לנו לראות מי הקבוצה שתצטרף להפועל מבשרת ציון ותיפרד מהליגה. על הפרק עמדו ערב המחזור ארבע קבוצות בסכנת ירידה ממשית: מ.ס. דימונה, בני יצ'אלאל רחובות, מ.ס. באר שבע ומכבי עירוני שדרות, שמצבה היה הגרוע ביותר שכן היא הייתה רחוקה שלוש נקודות מהקו האדום. לשמחתה הרבה של שדרות, חיכה לה היום משחק נוח מול האחרונה מבשרת ציון, אותו היא ניצחה 0:2 די בקלות. הקרב בתחתית התחמם לנוכח התיקו של יצ'אלאל. באר שבע זכתה בנקודות חשובות עם ניצחון 2:4 על הפועל רהט ודימונה גם היא ניצחה 1:2 את צפרירים חולון. אז מה קורה עכשיו? דימונה יצאה מהמתח, באר שבע נשארה תיאורטית והקרב הגדול יהיה בין הקבוצה מרחובות לשדרות, שמפגרת אחריה בנקודה. במחזור האחרון יצ'אלאל תארח את צעירי רהט ואילו שדרות תפגוש את בית"ר עירוני מעלה אדומים. זה הולך להיות מותח.

המאמן: איברהים אבו רקייק (הפועל ערד)

הפועל ערד ידעה שהיא עדיין בסכנה, וגם אם בית"ר כפר סבא השאפתנית עומדת מולה, שום דבר לא מפריע. ערד הציגה משחק הירואי בבית מול הקבוצה מהשרון, ולמרות שהיא פיגרה 1:0 כבר מהדקה ה-19 הסבלנות השתלמה וגד עובדיה סידר את הנקודה היקרה שהבטיחה לקבוצה עוד עונה בליגה א'. אבו רקייק, שועל קרבות ותיק בליגה א' שאימן במשך השנים האחרונות את בני אילת אחרי שביקר גם בהפועל תל שבע והפועל משוש ראוי לכל המחמאות האפשריות. בטוח שביבנה כבר ידאגו לשלוח לו מתנה יפה ואם הם יעלו, הם לא ישכחו אותו כל כך מהר.

התוצאה: מ.כ. כפר קאסם – בית"ר פתח תקוה 12:4

לצערה הרב של בית"ר פתח תקוה, העונה המצוינת שהיא עברה לא סייעה לה לשמור על סיכוי לעלות לליגה ב'. הפועל מורשה רמת השרון באחת העונות הנדירות בתולדות הליגה גנבה לפתח תקוה את הכרטיס, אבל זה לא הפריע למלאבסים לפרק את הקבוצה החלשה ביותר במחוז, שבעקבות התבוסה עולה ל-132 שערי חובה. דודי רוזנפלד הבקיע חמישה שערים מתוך ה-12 ואין ספק שבעונה הבאה פתח תקוה תמשיך להיות מועמדת לגיטימית גם בעונה הבאה. וכפר קאסם? טוב היה אם הקבוצה הייתה חושבת על איחוד עם שמשון כפר קאסם שמדורגת רק כמה מקומות מעליה כדי לחשוב על סיום טוב יותר של העונה.

המאכזבת: מכבי טמרה

ארבע שנים אחרי ששבה לליגה א', מכבי טמרה קרובה להיפרד רשמית מהליגה השלישית בישראל, זו שכל כך מזוהה עימה. בפעם הקודמת שטמרה ירדה לליגה ב', לקח לה שנתיים כדי לחזור, ואחרי ששלוש פעמים היא נשרה לליגה נמוכה יותר בגלל יחס שערים, הפעם נדמה שהירידה שבדרך תהיה מוצדקת לחלוטין. מאז המחזור ה-13 בילתה הקבוצה מתחת לקו האדום, וגם בהזדמנות הכמעט אחרונה שלה מול מכבי צור שלום מאמצע הטבלה היא לא הצליחה, הפסידה 2:1 ולנוכח הניצחון של הפועל כפר קנא על כרמיאל צפת, התחרות על המקום ה-15 תיוותר מול הפועל חדרה, שאף היא הפסידה, אבל מקדימה אותה בשלוש נקודות. גם 17 השערים שהבקיע העונה אחד החלוצים הטובים ביותר בליגה ואשדי אבו יונס לא כיפרו על יכולת קבוצתית חלשה מאוד העונה, שננעלת בטעם חמוץ מאוד.

הכוכב: איציק נאש (מכבי כפר קנא)

זה נכון שהקרב על הירידה כמעט הוכרע, אבל מכבי כפר קנא הייתה זקוקה לניצחון על אחי עכו האומללה כדי לדעת שהיא נשארת עוד עונה בליגה א'. מי שדאג לעמוד במשימה הזו ובכבוד הוא איציק נאש, שכבר נבחר בעבר במדור הזה לכוכב המחזור, וגם הפעם הוא זוכה לכבוד. נאש עם רביעייה סידר הפגזה ארטילרית מול עכו וחילץ את כפר קנא מהסכנה הכבדה שרבצה עליה בשבועות האחרונים. לנאש יש כעת 19 שערים, ומבחינתו המאבק עם אבי עמר על מלכות השערים נותרה פתוחה. לצערו הרב, עמר הבקיע צמד בניצחון של עירוני טבריה, אבל כשנותר לכל קבוצה עוד משחק אחד לשחק, הכל יכול לקרות. בשבוע הבא כפר קנא תתארח אצל הפועל דליית אל כרמל, ואל תתפלאו אם נאש יפגיז פעם נוספת.

לתגובות: orenko999@walla.co.il

לאתר דאבל פס

ליגה א' בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully