וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: על ארבעה בנים דיבר דראפט 2012

יובל קליין

26.4.2012 / 19:00

רוברט גריפין השלישי, ריאן טאנהיל, ג'נוריס ג'נקינס וקובי פלינר ינסו להותיר חותם ב-NFL. יובל קליין מכין אותנו

הלילה (בין חמישי לשישי, 3:00, ESPN), יעלה רוג'ר גדול לפודיום באולם רדיו סיטי בניו יורק ויאמר את מה שכבר ידוע היטב לכולם: "בבחירה הראשונה של דראפט 2012, אינדיאנפוליס קולטס בוחרת את אנדרו לאק מאוניברסיטת סטנפורד". הקוורטרבק הצעיר והמבטיח יעלה לבמה, חמוש בכובע וחולצה של הקולטס, יצטלם עם גודל ולאחר הטקס הקצר נוכל להתפנות לדבר האמיתי- בחירת שאר השחקנים בסיבוב הראשון, שיגשים את חלומם של הנבחרים, להיות חלק מה-NFL.

מלבד לאק, 252 שחקנים נוספים יבחרו בשבעה סיבובים. לא לכולם תקנה הבחירה מקום בסגל השחקנים של קבוצותיהם לעונה הבאה וכמובן שלא כולם יזכו למשכורת בת שבע ספרות בשנים הראשונות בליגה, אבל אלו שכן יפלסו את דרכם אל הסגל, יהפכו לחלק אינטגרלי וחשוב במסע של הקבוצה שלהם בעונה הקרובה. הצלחות רבות של קבוצות בשנים האחרונות בנויות על בחירות דראפט נבונות. רוב הסגל של שתי האלופות האחרונות, גרין ביי וניו יורק ג'איינטס, נקבע באותו סוף שבוע ברדיו סיטי. הענקים בחרו לפני שנתיים את ג'ייסון פייר פול, שחקן ההגנה הכי יציב ועקבי שלהם בעונה החולפת. לפני שלוש שנים, היו אלה בי. ג'יי. ראג'י וקליי מת'יוס, שנבחרו על ידי הפאקרס ובשנתם השנייה בליגה הובילו את האורזים לזכייה בסופרבול.

אז מי יהיו אלה שיעשו את ההבדל בעונה הבאה? זו שאלת מיליון הדולר וזה הקסם של הדראפט, חוסר הודאות שבו. בכל זאת, בחרנו ארבעה שחקנים, שצפויים לרדת מהלוח כבר בסיבוב הראשון ויכולים לתת אפקט משמעותי כבר בעונה שבפתח. אף אחד מהארבעה אגב, לא נקרא אנדרו לאק.

אנדרו לאק שחקן סטנפורד. AP
אתה תבחר ראשון ואז תפנה מקום לאחרים, בסדר? לאק/AP

רוברט גריפין השלישי:

מעניין לראות שדווקא בשבוע הדראפט, גם ספורטס אילוסטרייטד וגם מגזין ESPN, שני מגזיני הספורט המובילים בארצות הברית, בחרו לשים את גריפין על השער ולא את לאק. הסיבה היא שלקוורטרבק שבא מביילור יש יותר סיכוי להשפיע מיידית מאשר לבחירה מספר 1. RG3 אמור להיבחר שני, על ידי וושינגטון ובשביל זוכה ההייזמן הטרי לקחו בבירה החלטה אמיצה והקריבו שתי בחירות סיבוב ראשון עתידיות.

מבחינה חיצונית, גריפין מזכיר את קאם ניוטון או מייקל ויק, אבל הוא ממש לא רואה בעצמו קוורטרבק אופשן, אלא מעדיף את המסירה על פני הריצה. "אנשים אומרים שאני יותר מלוטש כמוסר מניוטון או טים טיבו, אבל לא יכול לרוץ כמוהם", הוא אמר ל-ESPN לפני הקומביין, בו הוכיח אתלטיות מדהימה ורץ 40 יארד ב-4.41 שניות, נתון שרק ויק הגיע אליו מבין הקוורטרבקים בעבר. לאחר אותו הישג מרשים, גריפין התייצב למסיבת העיתונאים עם גרביים של צבי הנינג'ה, זוג אחד מתוך אוסף של מאות גרביים, אותם גאה גריפין לאסוף. לערב הכרזת זוכה ההייזמן, הוא הגיע עם גרבי סופרמן.

את החגיגות של אותו ערב מרגש, בו הפך לראשון בביילור שזוכה בתואר היוקרתי, סיים גריפין בחדר כושר עם אביו, עד 2 לפנות בוקר. "אמרתי לו שבעוד עשר שנים יזכרו אותו כזוכה ההייזמן, אבל עכשיו אסור לו להתנהג ככה. הוא צריך להמשיך להתנהג כמו שעשה תמיד", סיפר אביו, רוברט גריפין השני, שבשל עברו הצבאי מאמין ביחס קשוח. אבא לקח את רוברט הצעיר לרוץ בדיונות כבר בגיל 9 וכאשר גריפין השלישי שיתף את אביו בחלומו להפוך למייקל ג'ורדן, הוא אולץ לכדרר ביד שמאל במשך שלוש שעות, עד שהוא לא יכול היה להזיז את היד יותר.

אוהדי הרדסקינס בהחלט יכולים להתרגש מבואו הצפוי של גריפין, שכן מדובר בבחור יוצא דופן, שסיים תואר במדעי המדינה בשלוש שנות לימוד בביילור והחל לימודי תואר שני. אם הוא לא היה מוצא את עצמו בדראפט הקרוב, כנראה שגריפין היה מתחיל בהכנות ללימודי משפטים, במטרה להגשים חלום אחר שלו ולהיות עורך דין. בינתיים, החלום הזה יחכה וגריפין ינסה להגשים את זה של אוהדי הרדסקינס, משחק פלייאוף, כמוהו לא ראו בעיר מאז 2007.

רוברט גריפין השלישי שחקן ביילור ברס. Sarah Glenn, GettyImages
יחזיר את הרדסקינס לפלייאוף? גריפין השלישי/GettyImages, Sarah Glenn

ריאן טאנהיל:

בחודשיים האחרונים לא הפסקנו לשמוע איך המניות של טאנהיל בנסיקה ובהחלט חבל שלא יכולנו להשקיע בהן, כי הן ביצעו קפיצה מטאורית מאז משחקו האחרון כקוורטרבק של טקסס A&M. המקרה של טאנהיל טיפוסי לדראפט, שם מדי שנה יש שחקן שמטפס במוקים בעיקר בגלל שהוא זוכה לזמן מסך. ייתכן שפרשן הדראפט של ESPN טוד מקשיי הלך אפילו צעד אחד רחוק מדי וטען שטאנהיל אפילו טוב יותר ממאט ברקלי, הקוורטרבק של USC, שמיועד להיות בחירה גבוהה מאוד בשנה הבאה. הרוח במפרשיו של טאנהיל היא אותה אחת שלקחה את ג'רמקוס ראסל למקום הראשון בדראפט 2007. מכיוון שאין לו סיכוי לתפוס את אחד משני המקומות הראשונים, ההערכות הן שהוא ילך בבחירה השמינית למיאמי, בהנחה שאף קבוצה אחרת שזקוקה לקוורטרבק לא תבצע צעד נועז עבורו.

אוהדי הדולפינס שחוששים שטאנהיל אכן יגמור כמו ראסל, יכולים לקוות לסוף אחר בשל הסיפור המיוחד שלו. בשלוש וחצי שנים בקולג' סטיישן, הוא שיחק בכלל כתופס ובכל תקופתו בקולג' פתח רק ב-19 משחקים. לשם השוואה, ללאק יש 38 משחקים ול-RG3 יש 40. רק באמצע עונתו השלישית קיבל טאנהיל את הצ'אנס לשחק קוורטרבק, במשחק מול קנזס, אותו סיים עם שלושה טאצ'דאונים באוויר.

מיד לאחר מכן, הוא פתח לראשונה בתפקיד בו שיחק בתיכון ורשם שיא קולג' עם 449 יארדים במסירה, לצד פאנט של 33 יארד. כלבוניק מושלם: תופס, מוסר ובועט. המספרים שלו בשנה וחצי מאחורי הסנטר מרשימים בהחלט, אבל לא מרשימים כמו הציון שלו במבחן וונדרליק, אליו נדרש כל שחקן בקומביין. המבחן בודק את יכולות הלמידה ופתרון הבעיות של השחקנים וטאנהיל קיבל 34 מתוך 50, מקום שני מבין הקוורטרבקים, אחרי לאק ולפני גריפין.

המספרים של טאנהיל, ביארדים או במבחן, מראים שיש לו פוטנציאל להפוך להצלחה והוא יהיה אחד השמות המרתקים למעקב הלילה. האם הבלון יתפוצץ או שמא זה בלון גז, שידליק מחדש את האש במיאמי דולפינס?

ריאן טאנהיל שחקן אי.אנד.אם. david j. phillip, AP
אוברייטד או גניבה גדולה? טאנהיל/AP, david j. phillip

ג'נוריס ג'נקינס

אם אנדרו לאק מתוכנן להיות הפייטון מאנינג הבא, הרי שג'נקינס עשוי למצוא את עצמו בתפקיד אנטוניו קרומארטי. שניהם משחקים בעמדת מגן הפינה ולשניהם יש חיבה להשאיר את חותמם על נשים רבות. לג'נקינס, בן 23 וחצי, יש ארבעה ילדים משלוש נשים שונות והוא ממש לא מתרגש: "אני גאה שיש לי ארבעה ילדים. לכולם יש ילדים, איפה כתוב שאסור לי להיות אבא? אני אבא נהדר ותומך", הוא טען.

לצד ההגנה האישית בנושא הילדים, ג'נקינס נאלץ להילחם בבעיות נוספות מחוץ למגרש. הוא נזרק ממכללת פלורידה לאחר שלמאמנו אורבן מאייר נמאס מהמעצרים התכופים שלו בגין עישון מריחואנה "רק התנהגתי כמו כל סטודנט בקולג'. אני בטוח שיש אנשים שעישנו יותר ממני, ההבדל הוא שאותי תפסו", הוא מצא הסבר גם לעניין הזה.

את עונתו האחרונה הוא העביר במכללת צפון אלבמה, בניסיון לשקם את תדמיתו. היתרון הגדול של ג'נקינס הוא העובדה שהוא שחקן טוב. יש לו חוש נהדר לכדור ויכולת אתלטית מרשימה, בעזרתה רשם שלוש החזרות פאנט לטאצ'דאון בעונה החולפת. מייקל ארווין, שחקן דאלאס לשעבר, שניסה לעזור למגן ההולל, אמר השבוע: "קשה למצוא מגן פינה עם יכולות כאלה בליגה. אי אפשר לשחק פוטבול עם מקהלת ילדים, צריך שחקנים כמו ג'נקינס. אולי הוא עשה טעויות מחוץ למגרש, אבל עליו הוא יעשה הרבה מהלכים מעולים. כשבוחרים שחקן כזה, צריך לתת לו תמיכה נכונה ואז הוא יכול להתגלות כגניבה של הדראפט". כרגע ההערכות מדברות על גבול הסיבוב הראשון, אולי תחילת השני והשאלה המעניינת היא מי תיקח על עצמה את ההימור והסיכון על ג'נקינס.

ג'נוריס ג'נקינס שחקן פלורידה סטייט. phil sandlin, AP
מי מוכנה להתמודד עם הצרות שלו ואולי לזכות בכישרון? ג'נקינס/AP, phil sandlin

קובי פלינר:

ב-NFL אוהבים טרנדים, כשזה הנוכחי הוא בעמדת הטייט אנד. צעירים כמו רוב גרונקובסקי, ארון הרננדז וג'ימי גרהאם, לא רק הפכו לסיפורי הצלחה וכוכבים, אלא גם לתופסים הבכירים של קבוצותיהם. קובי פלינר מסטנפורד עשוי להצטרף לרשימה הזו בקרוב.

פלינר גדל באזור שיקגו ונחת בסטנפורד בגלל מאמן הקבוצה בעבר והניינרס בהווה, ג'ים הארבו. "תמיד רציתי להגיע ל-NFL והארבו עזר לי להבין כמה עבודה זה דורש", סיפר הטייט אנד, שמתנשא לגובה 1.98 מטרים ושוקל 112 ק"ג. את עונתו האחרונה במכללה הוא סיים עם שיאים אישיים של 34 תפיסות ועשרה טאצ'דאונים וצד את עיני הסקאוטים ביום המבחנים של שחקני סטנפורד. פלינר הראה מהירות שהפתיעה רבים, לצד יכולות תפיסה מרשימות. יחד עם זאת, חלק מהפרשנים טוענים שזו לא חוכמה כשאתה נעזר בקוורטרבק כמו אנדרו לאק ושפלינר הוא האוברייטד הכי גדול של הדראפט, אפילו יותר מטאנהיל.

בינתיים, פלינר צפוי להיבחר בסביבות סוף הסיבוב הראשון, כאשר חלק מהדיווחים מקשרים אותו לג'איינטס או לניינרס, לאיחוד עם הארבו. שמועה מעניינת נוספת גורסת כי אינדיאנפוליס תעשה עיסקה, כדי לדלג כמה מקומות למעלה ולאחד אותו דווקא עם לאק.

פוטבול בוואלה! ספורט

קובי פלינר שחקן סטנפורד. paul sakuma, AP
עם מי הוא יתאחד? פלינר/AP, paul sakuma

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully