וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי נמני: פרויקט מיוחד לכבוד יום הולדת 40

27.4.2012 / 0:10

אבי נמני מחליף קידומת. לכבוד המאורע, קיבצנו את ארבעים הרגעים של מספר 8. לאחר שהצגנו 30 אבני דרך, הגיע הזמן להתפנות לדבר החשוב באמת: עשרת הגדולים. חלק ב'

הופעת בכורה בבוגרים - 19.05.1990. בגארבג' טיים של עוד עונה מדשדשת של מכבי תל אביב, העלה צביקה רוזן את הילד בן ה-18 לבוגרים. במשחק הבכורה של נמני בכפר סבא הוא בישל שער וגרם לפנדל לאחר עבירה שנעשתה עליו ברחבה.

ה-0:4 בדרבי בעונת 1991/2. המשחק שאולי סימל את מכבי תל אביב של שנות ה-90. אחרי שנים ארוכות של בצורת ופתיחת עונה חלשה, החלה מכבי להתאושש והדרבי היה המשחק בו היא הצהירה כוונות. הצהובים הביסו את האדומים, כשנמני כובש את השער השני וחוגג ניצחון ושער ראשון בדרבי בקבוצה הבוגרת.

אליפות 1992 - בסיום אותה עונה זכתה מכבי תל אביב באליפות ואבי נמני בתואר הראשון שלו בקריירה. אחרי 13 שנים ללא התואר והידרדרות מקצועית, אברהם גרנט בנה מכבי תל אביב חדשה ושילב ותיקים כמו קלינגר ודריקס, עם צעירים מוכשרים כמו נמני וזוהר. ביחד עם אובארוב ופולוקארוב הגדולים, הקבוצה הזו דרסה את הליגה.

גביע ראשון ב-1994 אחרי עונה שנייה ברציפות של סגנות, סיימו נמני ומכבי עם תואר. מכבי ניצחה את הפועל תל אביב 0:2 בגמר הגביע עם שערים של ניר קלינגר ואיציק זוהר ועבור נמני זה היה הגביע הראשון בקריירה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אליפות 1995- האליפות שכונתה "האליפות של הברומרים". פרט לנמני, באותה מכבי תל אביב לא היה יותר מדי כישרון, אך היא הציגה הרבה אופי ורוח לחימה מצידם של שחקנים כמו גדי ואלון ברומר, ניר קלינגר ואמיר שלח. הקבוצה הטקטית הזו התגברה אפילו על מכבי חיפה הנוצצת של רביבו, ברקוביץ', קנדאורוב, חזן ושות'.

דאבל 1996. את הדובדבן שבקצפת קיבל נמני עם השלמת דאבל ראשון ולמעשה גם אחרון בקריירה. מכבי תל אביב הביסה את הפועל ראשון לציון 1:4 והניפה גביע שהיה מיוחד היות והיא עברה בדרך את מכבי חיפה ובית"ר ירושלים בטדי.

2001 - הסכסוך עם שלמה שרף. לקראת עונת 01\2000 מינה לוני הרציקוביץ' את שלמה שרף למאמן מכבי תל אביב. כבר לאחר המחזור השני - תיקו נגד הפועל חיפה בקרית אליעזר - ערך שרף אסיפה קולנית בחדר ההלבשה ונתן לכלי התקשורת להיכנס פנימה. נמני לא אהב את זה והתעמת עם המאמן, מה שהוביל לפיצוץ שלאחריו דרש שרף את השעייתו. הרציקוביץ' בחר בצד של נמני, שרף סיים את תפקידו ולכולם היה ברור מי הוא בעל הבית האמיתי בקרית שלום.

2002/3 - החזרה למלכות עם ה-2:3 בטדי והאליפות בסיום העונה. הסכסוך בין קלינגר לנמני נמשך, אך לקראת סיום העונה המאמן הבין שהוא צריך דמות שתכריע משחקים ותעמוד בלחץ. המושכות חזרו לנמני. המשחק שמסמל את החזרה של הכוכב לתמונה יותר מכל הוא הניצחון בטדי 2:3 על בית"ר ירושלים לאחר פיגור 2:0. את צמד השערים המכריעים בירושלים כבש כמובן נמני. השיא הסמלי של חגיגות האליפות כמה שבועות לאחר מכן היה כשקלינגר שר בחדר ההלבשה "אבי נמני הוא המלך".

ההדחה ממכבי תל אביב. למרות הזכייה באליפות ועל אף שנראה היה שהיחסים בין נמני לקלינגר טובים יותר, למעשה השניים לא הצליחו לאחות את הקרעים. מספר שבועות לפני פתיחת העונה הודיעה מכבי תל אביב על הדחתם של נמני וטל בנין מהסגל בשל מחנאות בתוך המועדון. נמני לקח קשה מאוד את ההחלטה ובמסיבת עיתונאים לאחר מכן הגדיר אותה כ"לא סכין בגב אלא סכין בלב".

החזרה למכבי תל אביב. אחרי קרוב לשנתיים בהן הוא שיחק בבית"ר ירושלים, לוני הרציקוביץ' וניר קלינגר הבינו שהם חייבים להחזיר את מספר 8 הביתה, כחלק מפרויקט הגלקטיקוס שבמסגרתו צורפו לקבוצה גם ג'ובאני רוסו ואייל ברקוביץ'. לאימון הפתיחה הגיעו כ-3,000 אוהדים אותם עניין רק דבר אחד – אבי נמני שוב בצהוב-כחול. נמני הורם על הכתפיים לקול תשואות האוהדים ששרו "אבי נמני הוא המלך".

  • עוד באותו נושא:
  • אבי נמני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully