וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שעשינו ב-40 ו-8

26.4.2012 / 18:10

אבי נמני מחליף קידומת. לכבוד המאורע, קיבצנו את ארבעים הרגעים הגדולים של מספר 8. שלושים אירועים לפניכם, לעשרת הגדולים תצטרכו לחכות להמשך היום. חלק א'

הספסול בקרית אליעזר והסכסוך עם ניר קלינגר. במחזור ה-14 בעונת 2002/3, מכבי התארחה אצל מכבי חיפה בקרית אליעזר והמאמן קלינגר הטיל פצצה והודיע שנמני לא פותח בהרכב. ברוך דגו הורכב במקומו והצטיין, צהובים ניצחו והחלו לחזור למסלול, אך במקביל התפתח לו אחד הסכסוכים הגדולים בתולדות המועדון.

המעבר לבית"ר ירושלים. אחרי ההדחה ממכבי תל אביב נשאר נמני כשלושה חודשים בבית ולא התאמן עקב בעיה חוזית מול מכבי תל אביב, שלא אפשרה לו להשיג שחרור. לאחר שלושה חודשים הוא הצטרף לבית"ר ירושלים ומצא בבירה בית חם וקהל אוהב, שהמליך אותו מהר מאוד לשחקן המוביל בטדי.

1990/1 - שער בכורה בבוגרים. נמני הבקיע את שער הבכורה שלו במכבי תל אביב במשחק נגד מכבי שעריים במסגרת גביע הטוטו. מכבי ניצחה 1:5. אגב, את שער הבכורה בליגה כבש באותה עונה במשחק נגד הפועל ירושלים. בסך הכל רשם נמני 194 שערים בקריירה והוא נמצא במקום השלישי בדירוג המבקיעים בכל הזמנים אחרי אלון מזרחי ועודד מכנס.

ינואר 2002- ההתמוטטות של מני לוי. המגן הימני של מכבי תל אביב התמוטט במהלך משחק נגד בית"ר ירושלים בטדי, איבד את ההכרה לזמן ממושך וכתוצאה מכך הפך לצמח. מדובר באחת הטראומות הגדולות שעברו על מכבי תל אביב והכדורגל הישראלי. נמני שימש כקפטן הקבוצה באותו משחק ועד היום הוא אחד האנשים הבודדים שדואגים לבקר את מני לוי בקביעות בבית הוריו.

הופעת בכורה בנבחרת. שלמה שרף היה זה שהזמין את נמני ובפברואר 1992 הקשר ערך בכורה במדים הלאומיים נגד נבחרת חבר העמים. ישראל נוצחה באצטדיון טדי 2:1. לנמני היו בסך הכל 80 הופעות בנבחרת הבוגרת, מה שמציב אותו במקום השביעי ברשימת שיאני ההופעות בכל הזמנים.

טראומת גראסהופרס. לאחר האליפות ב-1995, עם דרור קשטן במקומו של אברהם גרנט על הקווים, נמני ומכבי היו קרובים מאוד לעלייה היסטורית לליגת האלופות. 1:1 בציריך נגד גרהסהופרס העביר את ההכרעה לבלומפילד, אך החמצות רבות וספיגה שטותית גרמו להפסד 1:0.

אנדי הרצוג. במוקדמות מונדיאל 2002 עמד נמני לעלות עם הנבחרת למשחקי ההצלבה נגד טורקיה. ישראל הייתה צריכה ניצחון על אוסטריה ברמת גן, הובילה 0:1 משער של שמעון גרשון והייתה בדרך לאיסטנבול. בזמן הפציעות נפסקה בעיטת עונשין מ-18 מטר לזכות אוסטריה. אנדי הרצוג ניגש לבעוט. דודו אוואט משום עמד מספר מטרים מהשער, נמני שעמד בחומה קפץ והכדור השטוח עבר מתחת לרגליו בדרך לשער ולעוד אכזבה גדולה, אולי ההזדמנות הכי גדולה של נמני להתקרב לטורניר גדול.

השער נגד מכבי חיפה ב-1:3 בקרית אליעזר. אחת האליפויות היפות ביותר של מכבי תל אביב. תחת דרוד קשטן שיחקו נמני ומכבי כדורגל אטרקטיבי וגברו שנה שנייה ברציפות על מכבי חיפה ברוכת הכישרונות. לנמני ייזכרו תמיד את השער השלישי בקרית אליעזר במשחק העונה, שער קלאסי שלו. הוא קיבל את הכדור בצד שמאל של הרחבה, הטעה שחקן הגנה, השכיב את דוידוביץ' ומול שחקן הגנה שניסה לסגור את השער, בעט פאלש מושלם לפינה הימנית וסגר את המשחק ואת סיפור האליפות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בכורה חלומית בבית"ר ירושלים. נמני הגיע לבית"ר לאחר שלושה חודשים בהם לא התאמן, אך שני אימונים הספיקו לאלי אוחנה להחליט שלמרות החלודה, הכוכב הגדול ביפתח נגד מ.ס אשדוד בטדי. הקבוצה מעיר הנמל בנתה אז קבוצת כוכבים עם חיים רביבו ויוסי אבוקסיס, אך 18 אלף אוהדים בטדי באו לראות את הבכורה של מספר 8 – עכשיו בצהוב-שחור. לאחר ארבע דקות בלבד הרים עופר טלקר כדור מאגף ימין לרחבה ונמני זינק עם הרגל קדימה, בעט לרשת והרעיד את טדי.

גביע המדינה – 2001. עונה שנפתחה בצורה רעה של מכבי תל אביב, נמשכה עם שיפור מקצועי, יכולת אטרקטיבית ולבסוף זכייה בגביע המדינה. יותר מ-30,000 איש באצטדיון רמת גן ראו את נמני ומכבי מנצחים את מכבי פתח תקוה 0:3. נמני כבש את אחד השערים כשאליו הצטרפו ברשימת המבקיעים אלי ביטון ורודריגו גולדברג.

2001/2 - מלך השערים של הליגה. אותה עונה שנפתחה עם פרשת נמני-שרף, עלתה על הפסים מאוחר יותר עם זכייה בגביע המדינה. נמני סיים אותה עם 25 שערי ליגה ועם תואר מלך השערים – בפעם היחידה בקריירה שלו.


גביע המדינה – 2002. עונה בה מכבי לא הצליחה להתרומם בליגה, הסתיימה עם תואר והפעם אחרי ניצחום בפנדלים על מכבי חיפה. ג'ובאני רוסו החטיא את הבעיטה החמישית של הירוקים ומנגד נמני כבש את השער המכריע.

1997 - שער ראשון בנבחרת. הנבחרת יצאה למשחק ידידות נגד בלארוס במינסק וניצחה 2:3, שכנמני כובש את אחד השערים ולמעשה את שער הבכורה שלו במדים הכחולים-לבנים. את שער הבכורה במשחק רשמי הוא כבש במוקדמות יורו 2000, פנדל מוצלח במשחק חוץ בוינה נגד אוסטריה.

2003/4- כל טדי מעודד את נמני במשחק בין בית"ר ירושלים למכבי תל אביב. נמני זכה לארח את מכבי תל אביב בטדי, כשחקן בית"ר כמובן. האצטדיון התמלא ואלפי אוהדי מכבי תל אביב החליטו לעודד את האליל שלהם בכל שמונה דקות. נמני עבר חוויה יוצאת דופן, כששני הקהלים מעודדים אותו לאורך משחק שלם. במשחק אגב, ניצחה בית"ר 0:1 משער של ברק יצחקי.

מעברים לאתלטיקו מדריד ודרבי קאונטי. לנמני היו שתי גיחות אל מעבר לים. אחת לאתלטיקו מדריד ב-1998/9 והשנייה לדרבי קאונטי בשנת 2000. עם שבע הופעות במדריד ועוד ארבע באנגליה, השלים נמני קריירה אירופית שהוא לא באמת רצה לעשות אלמלא הפיתוי הכלכלי. הוא תמיד נהנה ופרח מכדורגל רק בישראל.

1:5 על מכבי חיפה בקרית אליעזר. כחלק ממסע האליפות ב-1991/2, ביטאה מכבי תל אביב את העברת הכתר אליה ממכבי חיפה עם ניצחון חוץ אדיר בקרית אליעזר. היו שם שערים מרהיבים והצהרה על שליטה מוחלטת בכדורגל הישראלי באותה שנה.

טדי. כשנמני הגיע לטדי, אוהדי בית"ר תמיד חששו. בעונת האליפות של בית"ר ב-1993, הוא כבש את שער היתרון של מכבי במשחק העונה בטדי, כשאם הקבוצה מהבירה לא הייתה משווה ל-1:1 בהמשך, האליפות כנראה הייתה מגיעה לקרית שלום. ב-1996 הוא כבש את שער הניצחון ברבע גמר גביע המדינה ודאג ל-0:1 קטן-גדול, בדרך לזכייה בגביע.

המשחק נגד קלאב ברוז' במוקדמות האלופות. עונה לאחר האליפות הראשונה של נמני, שיחקה מכבי תל אביב במוקדמות ליגת האלופות נגד קלאב ברוז'. באותם ימים טען שלמה שרף שנמני שחקן טוב לליגה אך לא לנבחרת - אבל באותו משחק נמני סתם הרבה פיות. מכבי אמנם הפסידה 1:0, אך הקשר עשה ככל העולה על רוחו על כר הדשא וייצר אינספור מצבים למכבי, מצבים שהסתיימו בהחמצות. נמני הוכיח שהוא שחקן מצוין גם בקנה מידה אירופי.

2003/4 - הישרדות עם בית"ר ירושלים. נמני עבר שנה ראשונה קשה מאוד בבית"ר. בפעם הראשונה בקריירה הוא חווה מאבקים נגד הירידה כמעט על לרגע האחרון. ארבעה מחזורים לסיום יצאה בית"ר למשחק מאוד משמעותי בנתניה ופיגרה 1:0, אך עשר דקות לסיום נגח נמני את שער השיוויון ששלח את בית"ר לחוף מבטחים ולעונה נוספת בליגת העל.

2004/5 - השער בעקב נגד בני יהודה בטדי. גם בעונה השנייה שלו בבירה, בית"ר דשדשה, אבל נמני הבריק לא מעט. במשחק נגד בני יהודה הוכנס כדור לרחבה מצד שמאל, נמני לא היה בעמדה נוחה, אבל הוא הסתובב ובעט בעקב כדור מפתיע לפינה הימנית. שער אותו הגדיר מאוחר יותר כ"יפה ביותר בקריירה שלי".

הפרידה מבית"ר ירושלים. מספר מחזורים לסיום העונה כולם כבר ידעו שנמני חוזר למכבי תל אביב. במשחק האחרון שלו כשחקן בית"ר בטדי, הוא הוחלף לכל תשואות הקהל, נפרד משחקן-שחקן על הדשא וירד עם עיניים לחות לכיוון חדר ההלבשה. 20 שערים ותשעה בישולים היו לו בקבוצה מהבירה בפחות משנתיים.

נפילת הגלקטיקוס. איזה רכש מכבי תל אביב עשתה באותה עונת 2005/6. נמני חזר, רוסו וברקוביץ' הגיעו. אלא שמהר מאוד התברר שרשימה ארוכה של כוכבים לא תמיד מספיקה. נמני ומכבי קרסו ביחס לציפיות באותה עונה וירצו לשכוח מהעונה הזו.

הגול ברגל ימין בקרית אליעזר. במחזור ה-25 של עונת 1994/5 הגיעה מכבי תל אביב למשחק חוץ נגד הפועל חיפה בקרית אליעזר וניצחה 1:2, כשנמני כובש את אחד השערים היפים ביותר בקריירה שלו. הוא רץ עם הכדור באגף שמאל כ-20 מטר מהשער, עשה הטעיה אופיינית לכיוון האמצע וברגל ימין – החלשה שלו- בעט כדור חזק לחיבור הרחוק של השער. "גם בלי הגנה ושוער יהיה קשה לשחזר גול כזה" אמר בסיום. לאחר השער, במצב של 0:2, נמני הורחק והשאיר את מכבי תל אביב בתשעה שחקנים. הקבוצה שרדה את המשחק בדרך לאליפות.

המעבר לתפקיד מקצועי. לאחר הפרישה ממשחק, מונה נמנה לתפקיד מקצועי במכבי תל אביב. בתחילה הוא שימש כמנהל מקצועי ואחראי על גיוס שחקנים ותכנית לטווח ארוך. שנה לאחר מכן, לאחר פיטוריו של רן בן שמעון מעמדת המאמן, נקרא נמני לעמוד על הקווים ולאחר קצת יותר משנה בתפקיד פוטר על ידי גולדהאר והחליט על סיום קריירת האימון הקצרה.

סוכן שחקנים. אחרי הפיטורים ממכבי היה ברור שנמני לא יקפא על השמרים ויישאר דומיננטי בכדורגל הישראלי. לאחר שהחליט שהוא לא מעוניין להמשיך בקריירת אימון, עבר שחקן העבר צד והפך להיות סוכן שחקנים דומיננטי. כבר בשנתו הראשונה כסוכן החתים נמני כמות גדולה של כדורגלנים מליגת העל והצליח להוציא לחו"ל מספר שחקנים כמו בן שהר ואבירם ברוכיאן.

שער אחרון בקריירה. נמני הבקיע במחזור שני נגד מכבי פתח תקוה, עבר את משה רומנו ועלה למקום השלישי בטבלת מלכי השערים של כל הזמנים אחרי אלון מזרחי ועודד מכנס.

2007/8 - משחק הפרישה. מכבי תל אביב פגשה את מכבי פתח תקוה. האוהדים רצו לראות את נמני עולה בפעם האחרונה על כר הדשא כשחקן, אך המצב חייב את מכבי לסיים עם ניצחון ולכן ניר לוין חיכה עם החילוף כמעט עד לסיום המשחק. בפועל לקהל זה לא שינה דבר ונמני אכן עלה למשחק אחרון בקריירה לקול תשואות האוהדים.

השערים נגד הפועל פתח תקוה. 194 שערים כבש נמני בקריירה, חלקם מדהימים ביופים. מי ש"זכתה" לספוג ממנו כמות גדולה היא הפועל פתח תקוה. באורווה הוא כבש נגדה שער נפלא אחרי שהקפיץ פעם אחת ושלח בעיטה אדירה לחיבור, פעם אחרת השכיב את כל ההגנה ואת רפי כהן בדרך לכיבוש ובאצטדיון רמת גן הוא התגבר על עוד ועוד שחקנים של הקבוצה ממלאבס בדרך לשער. האוהדים של הפועל פתח תקוה זוכרים כמה שערים של אבי נמני לא פחות טוב מאוהדי מכבי תל אביב.

מגן שמאלי. הנבחרת של שלמה שרף שפעה כישרונות כמו אייל ברקוביץ' וחיים רביבו והמאמן הלאומי דאז לא מצא מקום בקישור לנמני. פיתרון מקורי כן היה לו והוא החליט שנמני יכול לעשות הסבה לעמדת המגן השמאלי של הנבחרת. שרף ניסה זאת כבר במשחק הפתיחה בוינה נגד אוסטריה שהסתיים בהפסד 5:2 ולאחר מכן במשחק ביתי נגד שבדיה (3:1). אחרי כמה משחקים הוא הבין שזה ממש לא הפתרון.

החיבור עם אברהם גרנט. בקיץ 1991 הכיר נמני את מאמנו החדש אברהם גרנט, אבל בדיעבד הוא פגש אישיות שתלווה אותו לאורך כל הקריירה כשחקן, כמאמן וגם כיום כסוכן. נמני היה הבייבי של גרנט באותם שנים. הוא שאב ממנו ידע, שמר איתו על קשר רצוף והתייעץ איתו לא מעט לאורך הקריירה.

  • עוד באותו נושא:
  • אבי נמני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully